صفحه 86 از 86 نخستنخست ... 36 76 82 83 84 85 86
نمایش نتایج : از شماره 851 تا 856 , از مجموع 856
Like Tree917تشکر

موضوع: لنزهای با ارزش

  1. #851
    كاربر همراه esfandiyar2002 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Ontario/Canada
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    1645
    تشکر کرده
    194

    پیش فرض

    درود..

    آنچه که بیان می شود،تجربه شخی بنده با سه لنز 200 پرایم f/2 و لنز VR II زوم 200-70 نیکون و مدل جدید E همین لنز روم است.

    200mm f2 Prime لنزی بسیار گران،بسیار سنگین ولی بسیار سریع بوده و بوکه فوق العاده ای بخصوص بهنگام عکاسی پرتره نشان می دهد..بخصوص اینکه سبب تمایز سوژه از زمینه عکس می شود..همچنین برای عکاسی در محیط کم نور تر اندکی بهتر عمل می کند..

    لنز زوم Nikon 70-200mm f2.8 ورژن VR II بسیار لنز خوبی است،ولی از عارضه focus breathing رنج می برد..اگر عکاس تخصصی پرتره،fashion و یا عروسی باشید،چون عملا بجای 200 میلیمتری انتهای بازه لنز زوم عددی حدود 135 میلیمتر خواهید داشت،این عارضه برایتان بیشتر مشگل ساز خواهد بود تا وقتی که در ژانرهای دیگر عکاسی کنید..

    لنز جدیدتر زوم Nikon 70-200mm f2.8 ورژن E از بابت عارضه بالا تصحیح شده است و در بازه انتهایی خود،واقعا 200 میلیمتر را نشان می دهد..لنز وافعا ممتاز و فوق العاده ای است.

    در مقایسه دو لنز زوم جدیدتر نیکون و پرایم 200 میلیمتری،تفاوت بسیار بسیار اندک و قابل اغماض شده است و فقط برخی عکاسان بسیار حرفه ای پرتره و فشن برای پروژه های بسیار خاص و از نظر مالی قابل توجیه از لنز پرایم 200 میلیمتری سود می جویند..

    بر مبنای همین دلایل یاد شده قبلی و برخی موارد ریز دیگر،بنده لنز جدید زوم Nikon 70-200mm f2.8 ورژن E را تهیه کرده و برای مواردی چون پروژه های فشن و پرتره استفاده می کنم و در موارد نیاز به لنز پرایم،از لنز 105 نیکون ورژن E با جابجایی از سوژه جهت بدست آوردن تقریبی همان نتیجه لنز پرایم 200 میلیمتری استفاده می کنم.

    نتیجه گیری بنده اینکه لنز پرایم 200 میلیمتری نیکون لنز فوق العاده ای بود،زمانی که دو لنز زوم Nikon 70-200mm f2.8 ورژن E و همچنین لنز 105 نیکون ورژن E وجود نداشتند..حال با معرفی این دو لنز،لنز پرایم 200 میلیمتری کماکان لنز بسیار باارزشی است،ولی دارا بودن و استفاده از آن در حال حاضر تنها در موارد بسیار خاص در ژانر های فشن و پرتره ممکن است توجیه پذیر باشد.

    بدرود تا درودی دیگربار
    ARASH II، Nima Sadigh، کوروش و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #852
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esfandiyar2002 نمایش پست ها
    اگر عکاس تخصصی پرتره،fashion و یا عروسی باشید،چون عملا بجای 200 میلیمتری انتهای بازه لنز زوم عددی حدود 135 میلیمتر خواهید داشت،این عارضه برایتان بیشتر مشگل ساز خواهد بود تا وقتی که در ژانرهای دیگر عکاسی کنید..
    درود بر شما

    نه تنها بنده با شما هم عقیده نیستم بلکه موضوع بیشتر از هم عقیده نبودن بنده با شماست
    بنده این لنز رو از اولین نسخه هایی که تولید شده بود تهیه کردم و مدتهای مدید از اون استفاده کردم.

    اگر به مشخصات لنز نگاه کنید در خصوص بزرگ نمایی در کمترین فاصله فوکاس ، نسبت 1:8 عنوان شده یعنی روی 200 میلیمترتا منتهای جایی که میشه به سوژه بچسبید و فوکاس کردن ممکن است ( برای عکاسی ماکرو چون برای پرتره با 200mm کسی به صورت سوژه نمیچسبه!) بله در اون صورت فاصله کانونی چیزی معادل همانی است که عنوان کردید. و این باخاطر این هست که این لنز ماکرو نیست برای این منظور هم طراحی نشده و کسی هم با لنز با ضریب Magnification 1:8.3 ماکرو گرافی نمیکند!

    اما برای مصارفی که عنوان کردید مثل پرتره و فشن و wedding هیچگاه این لنز چنین رفتاری نداشته و ندارد . این ژانر ها دقیقا همان چیزی هستند که این لنز برایشان طراحی شده و به بهترین شکل ممکن از پس آنها بر آمده است و بوکه های خامه ای این لنز و سرعت فوکاس اش زبانزد هستند.

    در نسخه FL و جدید این لنز ضریب Magnification 1:4 عنوان شده است که باز هم برای عکاسی ماکرو خیلی رضایت بخش نیست و از این حیث باز هم 70-200 رو نمیتوان برای ماکرو توصیه کرد!


    پاینده باشید
    ARASH II، esfandiyar2002، Behzad43 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #853
    كاربر فعال ARASH II آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2005
    محل سکونت
    shiraz
    نوشته ها
    542
    تشکر شده
    2473
    تشکر کرده
    1259

    پیش فرض

    11.jpg
    https://www.youtube.com/watch?v=xHR-kPKAORg

    این مشکل وجود داره , نه تنها برای این لنز , بیشتر لنزهای زوم هر چه به سمت ماکرو پیش میرن فوکال لنت متفاوتی خواهند داشت و فقط کم نمیشن .
    در بیشتر لنز های 70-200 کانن فوکال لنت زیاد میشه
    (بصورت کلی فوکال لنت لنز ها فقط در فوکوس بینهایت بدست آمده)

    IMG_4226(1).PNG
    Nima Sadigh، 47amir، amir.komeily و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش زمانی
    5DII A7RII

  4. #854
    كاربر فعال ARASH II آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2005
    محل سکونت
    shiraz
    نوشته ها
    542
    تشکر شده
    2473
    تشکر کرده
    1259

    پیش فرض

    بصورت خیلی خلاصه میشه توی یک لنز تک عدسی دلیل focus breathing را دید:
    recipes-for-optical-effect-system-design-realtime-rendering-of-physically-based-optical-effect-i.jpg
    البته ساختار پیچیده لنزها تا حدودی خطاهای focus breathing , chromatic aberration ,vignette ,distortion ,astigmatism و ...... را برطرف میکند که البته تعدد زیاد عدسی ها مشکلاتی مثل coma, ghosting ,flare و.. بوجود میارن که متریال های خاص و کوتدهاای اونها میتونن این مشکلات رو کمتر کند.
    .....
    واقعا هر لنزی یک شاهکار مهندسی محسوب میشه.
    آرش زمانی
    5DII A7RII

  5. #855
    كاربر همراه esfandiyar2002 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Ontario/Canada
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    1645
    تشکر کرده
    194

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Em نمایش پست ها
    درود بر شما

    نه تنها بنده با شما هم عقیده نیستم بلکه موضوع بیشتر از هم عقیده نبودن بنده با شماست
    بنده این لنز رو از اولین نسخه هایی که تولید شده بود تهیه کردم و مدتهای مدید از اون استفاده کردم.

    اگر به مشخصات لنز نگاه کنید در خصوص بزرگ نمایی در کمترین فاصله فوکاس ، نسبت 1:8 عنوان شده یعنی روی 200 میلیمترتا منتهای جایی که میشه به سوژه بچسبید و فوکاس کردن ممکن است ( برای عکاسی ماکرو چون برای پرتره با 200mm کسی به صورت سوژه نمیچسبه!) بله در اون صورت فاصله کانونی چیزی معادل همانی است که عنوان کردید. و این باخاطر این هست که این لنز ماکرو نیست برای این منظور هم طراحی نشده و کسی هم با لنز با ضریب Magnification 1:8.3 ماکرو گرافی نمیکند!

    اما برای مصارفی که عنوان کردید مثل پرتره و فشن و wedding هیچگاه این لنز چنین رفتاری نداشته و ندارد . این ژانر ها دقیقا همان چیزی هستند که این لنز برایشان طراحی شده و به بهترین شکل ممکن از پس آنها بر آمده است و بوکه های خامه ای این لنز و سرعت فوکاس اش زبانزد هستند.

    در نسخه FL و جدید این لنز ضریب Magnification 1:4 عنوان شده است که باز هم برای عکاسی ماکرو خیلی رضایت بخش نیست و از این حیث باز هم 70-200 رو نمیتوان برای ماکرو توصیه کرد!


    پاینده باشید
    درود..

    از کاربر فرهیخته جناب امامی بسیار سپاسگزارم که عنایت فرموده،پست بنده را به دقت خوانده و جوابی در خور برای آن نگاشته اند..بنده از بحث و تبادل نظر لذت می برم که هم باعث بالاتر رفتن دانش بنده شده و هم خطاهای آن اصلاح می شود..

    در باب مطلبی که فرمودید،اجازه بفرمایید نکته ای عرض کنم..در کافرستان(!) محل اقامت بنده،واحد درسی وجود دارد بنام عکاسی در محیط های پزشکی که بیشتر شامل نحوه عکاسی از جسد و نورپردازی،نحوه عکاسی از نمونه های بافتی،تهیه پوسترهای باکیفیت عکس از نمونه های پاتولوژی جهت ارائه در کنفرانس های پزشکی،و همچنین عکاسی از افراد ی است که تحت عمل جراحی زیبایی قرار می گیرند..یکی از ژانرهای تقریبا ناشناخته در ایران(احتمالا)که اتفاقا بازار کاری خوبی هم دارد..یعنی مثلا برای یک بیمارستان تصور بفرمایید که یک عکاس تمام وقت استخدام می شود..

    نکته جالبی که بنده در این واحد ارائه شده از مابین نکات دیگر فرا گرفته ام،اینکه فاصله کانونی 105 میلیمتری بهترین فاصله کانونی برای عکاسی از افرادی است که قرار است جراحی پلاستیک بر روی آنان انجام شود..یعنی بنده با همان لنز پرایم 105 میلیمتری ورژن E از افرادی که قرار است تحت عمل جراحی پلاستیک ترمیمی و یا عمل جراحی پلاستیک زیبایی قرار گیرند،عکاسی می کنم..حال چرا؟ بدلیل اینکه تنها بازه 105 میلیمتری می تواند پرتره خود واقعی فرد را بصورت نرمال با تمامی زوایای معمول صورت،مناطق برجسته و طبیعی صورت،مناطق مورد توجه چشم مخاطب در اولین نگاه(لب،چانه،گونه،چشم) که با طراحی هندسی از فرمول نسبتا واحدی جهت به عرضه گذاشتن چهره ای نسبتا دلپذیر و یا زیبا سود می جوید،به تصویر کشد..حتی لنز 105 ماکرو نیز قادر به انجام این کار نیست و در برخی از اجزای صورت در تصویر اغراق دیده خواهد شد..لنز 85 نیز وضعیت مشابهی دارد..البته برای بیننده معمولی شاید این تفاوت چندان آشکار نباشد،ولی در جراحی پلاستیک این مطلب بسیار مهم است که فرد قبل و بعد از جراحی پلاستیک با لنز 105 تصویربرداری می شود تا دقیقا درک کند در ابتدا صاحب چه ترکیب بندی صورت بوده و اکنون صاحب صورتی با چه میزان تغییرات شده است..البته شاید در ایران این مطلب چندان مهم نباشد،ولی در اینجا ممکن است کار به شکایت کردن از جراح نیز بکشد..

    در عکاسی پرتره و یا عروسی نیز وقتی با لنزهای دارای عارضه focus breathing عکاسی می کنید،چون عملا فاصله کانونی شما تغییر می کند،عکس هایی ثبت می کنید که مشتری بهنگام دیدن آنها چنین بیان می دارد:"This is me?Why I am looking so different"یعنی به عبارت بهتر در بیان ترکیب بندی اجزای صورت،کمی اغراق سبب ایجاد تصور مبهم فرد از تفاوت درک طبیعی ترکیب چهره اش بهنگام عکاسی در مقایسه با تصویر ارائه شده از ترکیب بندی صورت وی در عکس گرفته شده است..بماند که عکاس خبره،عکاسی است که با درک زیبایی شناختی پرتره بتواند تصاویر مناسبی در زوایا و فاصله های کانونی متفاوت بدلیل مواجهه با افرادی با ترکیب بندی متنوع اجزای صورت بگیرد تا قادر به جلب رضایت مشتری گردد..بعنوان نمونه در عکاسی یک عروسی که در آن شرکت داشتم،عروس خانم پس از دیدن نمونه عکس های خود،از متفاوت بودن ترکیب بندی چهره اش اظهار تعجب می کرد..بنده چون یک کارآگاه ناچار شدم علت نارضایتی مشتری را جستجو کنم و پس از کاویدن مودبانه موضوع بالاخره پی بردم که مشتری بنده در منزل از میز آیینه آرایشی برند خاصی استفاده روزانه می کند که در تصاویر استودیویی از پرتره ایشان(پس از عکاسی عروسی ایشان) با لنز های مختلف،در نهایت مشحص شد که لنز 105 ماکرو تصویری مشابه ارائه می دهد که همان درک ثابت ایشان از چهره خودشان در جلوی میز آیینه شخصی شان می باشد..شاید این مطلب بنظر کمی مضحک برسد،ولی وقتی شما برای عکاسی کامل عروسی مبلغی قابل توجه نسبت به ایران طلب می کنید،طبیعی است که می خواهید رضایت مشتری بدون دوز و کلک رایج و مرسوم(متاسفانه)کسب شود که به شهرت محلی شما اندکی بیفزاید.

    لنز 200-70 ورژن E خوشبختانه دارای مشکل focus breathing نمی باشد و در ویدئوی جناب ARASH II نیز به آن اشاره شده است..بهمین دلیل و دلایل دیگر،بنده از همین لنز زوم و لنز پرایم 105 میلیمتری برای عکاسی استفاده می کنم..یعنی حتی اگر به عکس ارائه شده در پست جناب ARASH II دقت شود،همین اختلاف حقیقی و اسمی فاصله کانونی بدلیل وجود عارضه ای بنام focus breathing سبب تغییر ترکیب بندی اجزای صورت و در نتیجه درک متفاوت Different perception فرد از چهره خود می گردد.هرچند که در نگاه اول اصلا بنطر نیاید..
    در ماکروگرافی از پرتره و حتی در فشن نیز مشکل مشابهی دیده می شود و برخی زوایای چهره و ترکیب صورت بصورتی اغراق گونه محو یا برجسته خواهند شد..

    دیدن ویدئوی زیرین(گرچه بررسی با لنز جدید تامرون صورت گرفته)،با دقت در محتوای ترکیب بندی صورت عکس های گرفته شده که هدف این ویدئو نبوده ولی بخوبی خود را نشان میدهند،خالی از لطف نیست..

    https://www.youtube.com/watch?v=KYXzborVt84

    بدرود تا درودی دیگربار
    47amir، amir.komeily، filtrmiltr و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #856
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    April 2011
    نوشته ها
    15
    تشکر شده
    4
    تشکر کرده
    2

    پیش فرض

    سلام دوستان
    لنز برای نیکون تا ۳ میلیون تومان ، برای حیاط وحش و طبیعت چی پیشنهاد میدید؟

صفحه 86 از 86 نخستنخست ... 36 76 82 83 84 85 86

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •