سلام خدمت اساتید
من بعد از کلی تحقیق نظرم برای خرید لنز Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art for Canon هست
ممنون میشم راهنماییم کنید
بدنه من 6D Mark II هست
بیشتر پرتره و فضا های طبیعت عکس میگیرم
فقط نکته ای که دلم میزنه وزنش هست آیا میشه باهاش کنار اومد؟
Printable View
سلام خدمت اساتید
من بعد از کلی تحقیق نظرم برای خرید لنز Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art for Canon هست
ممنون میشم راهنماییم کنید
بدنه من 6D Mark II هست
بیشتر پرتره و فضا های طبیعت عکس میگیرم
فقط نکته ای که دلم میزنه وزنش هست آیا میشه باهاش کنار اومد؟
من چند تا سيگما 85 داشتم ازشون راضی بودم ، بايد حتماً داکت رو بگيريد برای آپديت و تنظيمات
اولش بايد کمی وقت بزاريد و تنظيمات رو درست کنيد چون در فواصل مختلف فکوس ها ممکنه جابجا بشه
لنز خيلی شارپيه حتی بهتره از 85 1.4 کنون
من به خاطر وزن و سايز عوض کردم و برگشتم به 85 1.8 کنون (جز تمرون همه 85 ها رو داشتم)
برای پرتره 135 به نظر من از همه بهتره اگه لرزش رو کنترل کنيد هر جوری عکس ميگيری خوب به نظر مياد :-D
همین که حتما باید داکت باشه و تنظیمات انجام بدی خودش کم مشکلی محسوب نمیشه دوم اینکه 85 1.4 کنون جدید اومده لرزشگیر هم داره مقایسه هاشو من دیدم شارپ تر از سیگما و خطاهای رنگی کمتر ولی خب قیمت خیلی بالاس برای پرتره هم بهترین از هر نظر 105 میلیمتره . 135 فقط محیط بیرون خوبه . هرچند 105 هم برای محیط داخل بلنده ولی باز بهتره در کل یه 70-200 کارو راحت میکنه . اینم لینک 85 کنون عالیه
https://www.bhphotovideo.com/c/produ...f_1_4l_is.html
این مدل هم یکی از دوستان داره در حد آک
میگه 6 تومن
ارزش خرید داره؟
EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
من کنون 85 1.4 هم داشتم از سيگما شارپ تر نيست سيگما کمی شارپ تره
کنون هم نياز به ميکرو ادجاستمنت داشت (نو خريده بودم) فاسيله زير 1 متر فکوس جلوو بود فاصله بالای 5 متر عقب
اتفاقا داکت بهتره چون شما توی 4 بازه مختلف ميتونی لنز رو تنظيم کنيد ، من اکثراً از همه لنز هام روی بازترين ديافراگم عکاسی ميکنم و کمی جابجايی فکوس عکس هام رو خراب ميکنه ، با چند تا لنز مختلف برام پيش اومده که مثلاً تو فاصله 2 متری فکوس خوب بوده اما تو فاصله 5 متری -10 نياز داشته
مجبور شدم مثلاً -5 رو انتخاب کنم يا برای عکاسی از فاصله دور از اون لنز استفاده نکنم
تنها لنزی که تاحالا هيچ مشکلی از نظر فکوس ازش نديدم 70-200 2 بوده
دوربین های بدون آینه هیچ نیازی به ميکرو ادجاست ندارند ، در استفاده مستقیم از لنز ها یا بکار گیری آداپتور این قابلیت هیچ کاربردی در بدون آینه ندارد ، شخصا با گرفتن 40.000 عکس حتی یک مورد خطا در فوکوس با این دوربین ها نداشتم ، اما وجود این قابلیت در منوی برخی دوربین ها برای خیلی ها سوال شده و دلیلش اینه که بعضی آداپتور ها دارای سنسور AF هستند و نقاط فوکوس آداپتور جایگزین سیستم فوکوس دوربین میشود مانند آداپتور Sony LA-EA2 و در استفاده از این نوع آداپتور ها آن قابلیت کاربرد دارد.
فایل پیوست 84209
درود بر دوستان
برای دوربین نیکون D7200 دنبال لنز برای عکاسی پرتره در محیط باز هستم عکاسی رو بصورت شخصی و آماتور انجام میدم تا الان به این سه لنز رسیدم
هزینه هم برام مهمه لطفا راهنمایی بفرمایید و اگر لنز بهتر با ارزش خرید بالاتر وجود داره معرفی بفرمایید
Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G قیمت 6 میلیون
Sigma 135mm f/1.8 DG HSM Art قیمت 14 میلیون
Sigma 105mm f/1.4 DG HSM Art قیمت 18 میلیون
درود
لنز 85 م م لنز خوبیست قیمت معقولی هم دارد ولی روی کراپ سنسور تقریبا فاصله کانونی 127 مم می دهد که کمی بسته است و شاید برای موارد دیگر نتوانید از ان استفاده کنید، البته سیگما هم 85 م م دارد که f1.4از لنز نیکون چند میلیونی گرانتر است
من خودم با لنز 50 م م عکاسی می کنم با همین دوربین و تقریبا در تمام موارد کاربردی و لنزی عالیست با قیمت معقول و تقریبا 80 درصد عکاسی من با همین لنز است و به لنز دیگری احتیاج پیدا نکردم
البته سیگما یک لنزی دارد که اگر قصد ارتقا به فول فریم ندارید سیگما یک لنزی دارد که مخصوص کراپ سنسورهاست که قیمتی در حدود 11 تومن دارد ولی لنزی است ارزشمند،
50 100 f1.8 سری art لنزیست با کیفیت هم تقریبا معادل 70 200 است روی کراپ سنسور که کار 50 و 85 مم را برای شما انجام می دهد
درود برهمه و تشکر فراوان از دوستانی که راهنمایی فرمودند
به نظر دوستان کدام لنز ارزش خرید بالاتری داره برای عکاسی پرتره محیط باز با دوربین نیکون D7200
Tamron SP 70-200mm f/2.8 G2 قیمت 14 میلیون
Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art قیمت 11 میلیون
Nikon AF-S 85mm f/1.8G قیمت 6 میلیون
درود ،
در بین این سه لنز ۷۰ ۲۰۰ قاعدتا لنز ارزشمندتریست و دست شما بازتر برای عکاسی ،
هرچند گران ،
البته کمی ریویو های لنز سیگما ۵۰ ۱۰۰ رو هم بخونید یا در یوتوب ببینید لنز بسیار خوبیست برای کراپدارها
من قاعدتا خودم قصد به ارتقا بدنه به فول فریم ندارم و نخواهم داشت به خاطر شرایط اقتصادی حاکم و قیمت ها ، قطعا روزی این لنز رو تهیه میکنم، و الان پشیمانم ان زمان تازه به بازار امده بود چرا تهیه نکردم با قیمت ۳.۴۰۰, البته بعضی دوستانم با استدلال کوچ به فول فریم و فروش سخت رای مرا زدند در حالی که اگر ان لنز بود سالها با سبک عکاسی من به لنزی احتیاج نبود برایم
قصدم این نیست تبلیغ این لنز رو بکنم یا هرچیزی قصدم اینه بگم نیازتون رو کاملا بشناسید کمی تحقیق کنید کمی عکس بگیرید خودتون بهترین مشاورید برای خودتون
ولی بین این سه لنز اگر مشکل بودجه ندارید ۷۰۰ ۲۰۰ منطقی تر است حتی دسته دوم ۷۰ ۲۰۰ خود نیکون هم شاید بتونید با قیمت مناسب پیدا کنید
سلام 70-200 به کار کراپدار نمیاد که برا پرتره مگر برای حیات وحش و ورزشی . 85 سیگما هم واسه کراپدار جالب نیس . نه اینکه جالب نباشه این لنز نهایت کیفیت خودشو روی فول فریم نشون میده برا کراپ همون 50-100 سیگما رو انتخاب کنید ولی قبلش تحقیق کنید مشکل فوکوس نداشته باشه
دوستان خرید 50mm f/1.4 DG HSM Art برای بدنه 6D MARK II صلاحه؟
سلام برا چه کاری؟ اگه منظور پرتره باشه خیر . خرید سیگما 105 1.4 مصلحت محسوب میشه
دوستان من یک لنز Canon 135MM F2 تهیه کردم برای پرتره
خیلی هم از لنز راضی هستم
منتها برای زوم یا عکاسی از فواصل نزدیک مشکل دارم
قصد خرید این لنز را دارم لطفا راهنمایی کنید
Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD G2 for Canon
من نسخه اولش رو داشتم بد نبود اما فکوس قابل اعتماد نبود نسخه دوم طبق رويو ها ظاهراً بهتره
من کنون رو دارم و زياد استفاده ميکنم اما از 2.8 زياد نميشه انتظار داشت برای پرتره مگر اينکه 70-200 باشه
اگر برای پرتره ميخواهيد 50 يا 35 1.4 بهتره, 24-70 به عنوان يک لنز همه کاره در کنار 135 خوبه
من 135 رو برای بيرون استفاده ميکنم 85 1.8 رو برای داخل 24-70 هم روی دوربين دوم ، اگر فضا باز تر باشه و به 24 احتياج نباشه 35 1.4 رو روی دوربين دووم استفاده ميکنم
اين لينک رو ببينيد من چند تا فوکال مختلف رو روی 2.8 با 35 1.4 مقايسه کردم
روی 2.8 تقريباً بوکه خاصی نداريد
How much blur? - A visual background blur calculator
دوستان سلام من برای پرتره لنز 135MM کنون گرفتم خیلی هم راضیم
ولی چون برای طبیعت هم دوربین نیاز دارم به هیچ عنوان بکارم نمیاد این لنز
در کنار این لنز تصمیم به خرید لنز زوم با حداکثر بودجه 10 میلیون دارم
لطفا راهنمایی بفرمایید
درود
بقدری صفحات اغازین تاپیک پربار هست که به سختی میشه جرئت ارسال پیدا کرد
یک موضوع بسیار مهمی که از دوست خوبمون جناب میلانی عزیز فراگرفته بودم در خصوص
نسبت عکس فاصله کانونی و دیافراگم در عمق میدان ( بدست اوردن بکگراند محوی که همواره مورد توجه پرتره نگاران بوده است)
فایل پیوست 84716
میدانیم که
هرچقدر دیافراگم بازتری داشته باشیم ، عمق میدان وضوح کمتری ( بگراند محوتری) خواهیم داشت.
هرچقدر فاصله کانونی بالاتر داشته باشیم هم عمق میدان وضوح کمتری ( بگراند محوتری) خواهیم داشت.
یعنی وقتی فاصله کانونی دوبرابر میشود (بدون تغییر دیافراگم) به اندازه یک استاپ دیافراگم باز تر ، عمق میدان کمتری ایجاد میکند
البته همه میدانیم فاصله کانونی پایین تر محدودیت امکان نزدیک شدن به سوژه ( و دفرمه شدن صورت را در پی دارد) برای همین مثلا با فاصله کانونی 50mm از فاصله دومتری از سوژه روی فول فریم میشود پرتره نیم تنه گرفت اما اگر بیشتر نزدیک شویم پرتره به قصد بسته تر (سر و شانه) بدون دفرمه شدن صورت با 50mm میسر نیست.
همینطور هم فواصل کانونی بالاتر گرانتر هستند خصوصا وقتی دیافراگم بازی داشته باشند و البته در فواصل کانونی بالا خیلی هم امکان داشتن دیافراگم بازتر نیست مثلا بازترین دایافراگم در فاصله کانونی 200mm تا به این زمان f2 میباشد این لنز تخصصی پرتره ، هم سنگین است هم خیلی گران (گرانتر از 70-200 F2.8 )
حال در نظر بگیرید خیلی هم کادر به شدت بسته مد نظر ندارید که 200mm حتما لازم داشته باشید اما اگر عمق میدان وضوح ( یا همان محو شدگی بکگراند ) را در فاصله کانونی پایینتر نصف آن مثلا 100mm برایتان مناسب باشد باید حتما یک استاپ دیافراگم ان باز تر از f2 باشد تا همان عمق میدان را ایجاد کند.
پس 200mm f2 دقیقا همان عمق میدان
100mm f1.4 را خواهد داشت
البته با وزن و قیمت کمتر!
و یا
70mm f1.4 دقیقا همان عمق
میدان 35mm f1.2 را خواهد داشت
پاینده باشید