canon EF 135mm f:2 L
تا باقی دوستان نظرشون چی باشه.
Printable View
دوستان من با سرچ به این گزینه رسیدم که قیمتش 1.5 میلیون تومنه و فکر نکنم ازین ارزون تر لنزی داشته باشیم
لنزها - Tokina 100mm f/2.8 AT-X M100 AF Pro D Macro Autofocus Lens for Nikon AF-D
جالب اینه ک توی بررسی هاش گفتن هم کیفیت خروجی و هم فوکسش از جدید ترین لنز های نیکون سرتره! با اینکه قیمتش نصفه!
چیزی که ازش میترسم اینه که سال ساختش خیلی قدیمیه، اما گفته که از جدید ترین لنز نیکون سریع ترو دقیق تر فوکس میکنه!
نظر شما دوستان درمورد این لنز چیه؟
و اینکه ماکرو بودنش تا چه حد صحت داره؟ اگه انقدر شاخ هست چرا انقدر ارزونه؟!
فایل پیوست 81706
سیگما ۱۰۵ لرزشگیردار بندر با قیمت ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ موجود هست.با گارانتی ایده ال خریدم ۱۷۰۰ .
اگر بنا باشه بین سیگما۱۰۵ و توکینا انتخاب بشه فکر میکنم سیگما گزینه بروزتر و مناسبتری هستش. چندماه لنز سیگما امانت پیشم بود، نسبت به قیمتش عالی هستش. لرزشگیر خوب، فوکوس نسبتا خوب و خروجی بسیار خوبی داره. طوری که برای پرتره من از این لنز استفاده میکردم. عملکرد ماکرو را تجربه ای نداشتم، بهتر است دوستان نظر بدهند
دوستان سلام
من به تازگی وارد عکاسی شدم و دوربین نیکون 3200 گرفتم و شدیدا علاقه به عکاسی طبیعت ومدلینگ دارم.
لنز فابریک دوربین مناسب این کار نیست و محوی پس زمینه رو نمیده. از دوستان خواهش میکنم لنزی که مناسب این کار باشه و قابل نصب روی دوربینم باشه رو معرفی کنن. توی محدوده قیمتی تا 1.500
ممنون از همه دوستان
سلام خدمت دوستان عزیز. دوستان من دوربین nikon d810 دارم و لنز های.
24-70
70-200
الان قصد خرید یک لنز دیگه دارم. بین لنز های زیر نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم.
کار من هم عکاسی در اتلیه و فضای باز از عروس یا مدل هست.
Nikon AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G
Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G
Nikon AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
تعریف 105 رو خیلی شنیدم. که هم شارپنس بیشتری از لنز های بالا داره. هم بوکه خیلی بهتری میده. و برای عکس های نیم تنه و صورت خیلی خوبه.
حالا شمام یه راهنمایی کنید.ممنون میشم
سلام بعضی سوالات کمی عجیب است یا شما آماتور هستید که لنزهای خودتان بسیار بیشتر از توانایی عکاسی هر آماتوری میباشد یا حرفه ای این کارید که قطعا نیاز و محدودیتهای هر لنزی را میشناسید که دیگر چنین پرسشی مفهوم خاصی ندارد
جسارت بنده را ببخشید اگر هنوز دو به شک هستید در فواصل کانونی مورد نظر با دیافراگم باز با همین لنزهای فعلی خود عکس بگیرید هر فاصله کانونی را که بیشتر پسندیدید همان را تهیه فرمایید
سلام خدمت شما دوست عزیز. بنده مبتدی هستم.و یک سوال از شما دوست عزیز دارم. تنها معیار در خرید لنز فواصل کانونی هست ؟
بعضی از سایت ها بعضی از لنز هارو مناسب برای دی 810 نمیدونند.
اگه شما دقت کرده باشید من گفتم 105 رو تعریف میکنند که شارپنس و بوکه بهتری از لنز های دیگه که گفتم داره.پس من بیشتر از فواصل کانونی , قدرت لنز برام مهم بود ( برای عکاسی پرتره ). و سوال کردم از دوستانی که تجربه عکاسی با این دوربین و این لنز هارو دارند یا اطلاعات کافی دارند راهنمایی کنند.
برای اینکه خیلی از موضوع تایپیک دور نشیم. دوستان من تاحالا تجربه عکاسی با لنز های ماکرو رو نداشتم.برای عکاسی از صورت کدوم لنز رو پیشنهاد می کنید.
اگر لحن نوشته بنده باعث ناراحتی شما شده عذر خواهی میکنم ولی تاکید میکنم لنزی مثل ۱۰۵ اف ۱.۴ تخصصی ترین لنز پرتره نیکون است که در سایر برندها هم رقیب چندانی ندارد و از نظر بنده کسی ۷ ملیون پول چنین لنزی را میپردازد که واقعا در کار عکاسی یک حرفه ای و استاد تمام باشد
ضمنا کسی که عکاسی عروسی میکند معمولا به دلخواه خود فضای حرکتی ندارد بنابر این استفاده از لنز پرایم فقط در صورتی توجیه دارد که دو دوربین داشته باشید در غیر این صورت مدام نیاز به تعویض لنز خواهید داشت
اینکه بنده در مورد فوکال لنز صحبت کردم به دلیل این بود که جنابعالی سه لنز در فوکالهای مختلف را مطرح نمودید و پرسپکتیو در فوکال مختلف کاملا متفاوت است و اولین قدم در خرید لنز پرایم تصمیم گیری در مورد فوکال لنز است و شک بین خرید لنز ۵۸ و ۱۰۵ کمی برای بنده جای سوال بود
بنده هم کاملا آماتور هستم و تجربه کاری استفاده شخصی از ۱۰۵ اف ۱.۴ را ندارم
بستگی به اين داره چه لنز های ديگه اي داريد يا قصد خريدش رو در آينده داريد
اگر بودجه محدوده من 85 1.4 رو ترجيح ميدم که برای فضای داخلی هم قابل استفاده باشه
من تقريباً 90% مواقع از 85 35 1.4 روی 2 تا بادی استفاده ميکنم و خيلی کم پيش مياد از لنز های بلندتر استفاده کنم
اگر فقط يک بادی داريد 55 ميليمتر استفاده بيشتری داره (بوکه به خوبی لنز های بلند تر نيست اما قابل استفاده تره)
اگر لنز های ديگه خوبی نداريد و بودجه محدود داريد بهتره اين بودجه رو صرف خريد چند لنز بکنيد مثلاً 85 1.8 يا سيگما 1.4 + سيگما 35 1.4
2 تا لنز دارم
24-70
70-200
و قصد خرید لنز دیگه ای رو داشتم. در واقع قصد خرید 105 رو داشتم. ولی گفتم نظر شما دوستان رو هم بدونم .
دوستان یک سوال دیگه دارم. یک موقعیتی پیش اومده که لنز 200-70 ام رو میتونم با قیمت آکبند این لنز بفروشم. و نظرم خرید ورژن جدید این لنز هست.
یکم سرچ کردم و تو یوتیوب فقط 1 نفر خیلی با ورژن جدیدش مشکل داشت ولی بقیه همه تعریف کرده بودند.نظر شما چیه ؟
لنز پرتره ی مناسبی برای سونی a6500 که اقتصادی هم باشه معرفی میکنید؟
الان انتخابم 50 میلیمتری با گشادی دریه ی 1.8 هست
سلام خدمت دوستان عزیز.
سوال های زیادی پرسیدم تو این مدت کوتاه عضویتم , یک مقدارش رو دوستان لطف کردند و جواب دادند . و خیلی هاشو ندادند. ( امیدوارم در آینده جواب بدند )
دوستان قصد خرید لنز
Nikon AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
رو دارم مدتیه
و امروز تو یکی از فروم های خارجی لنز دیگه ای رو دیدم که خیلی تعریف کرده بودند ازش.
Mitakon Speedmaster 135mm f/1.4
البته لنز گرون قیمتیه ( البته 105 هم خیلی ارزون نیست lol )
برای این لنر روی دوربین های نیکون (d810) باید کانورتر گرفت ؟
البته فاصله کانونی ها یکی نیست , ولی پیشنهاد شما دوستان چیه ؟
هدف عکاسی پرتره خارج از انلیه ( و گاهی داخل اتلیه ) هست.
سرچ هایی کردم ولی چیزی که مقایسه خوب بکنه یا سایت معتبری باشه پیدا نکردم .
دو پست قبل تر یه سوال پرسیده بودم.
الان سوالم همونه ولی اینکه سونی الفا 6500 کراپ سنسور هست و یه پستی تو یه فروم دیگه دیده بودم که تناسب لنزها در این سنسورها یکم متفاوت هست. مثال زده بود که 50 میلیمتری در واقع 35 میلیمتری برو روی یک فول فریم هست
به نظرتون با این توضیحات لنز 35 میلیمتری یا 50 میلیمتری رو بخرم؟ پنجاه میلیمتری رو الان خریدم ولی میتونم پس بدم حتی کارتنش هم پلمپه
با سلام به همه دوستان عزیز
اول ببخشین که بی ربط به موضوع اومدم و نوشتم. نمیدونم تا کی نمیتونم موضوع ارسال کنم
دوستان، من یه لنز 50 میلیمتر ثابت خریدم. دو تا رینگ داره. یکی برا فوکوس، اون یکی دیافراگم. منتها هر زمان که رینگ دیافراگم رو بپیچونم، دوربین خطا میده و میگه باید روی حداقل تنظیمش کنم. دوربینمم نیکون d5300 هست
اگه در این باره راهنماییم کنین ممنون میشم
دوست عزیز برعکس متوجه شدید ضریب کراپ رو. زاویه دید لنز 50مم بر روی سنسور فول فریم با زاویه دید لنز 35مم بر روی سنسور کراپ برابره.
حالا با توجه به این مسئله، اگر به ثبت عکسهای نیمتنه یا هدشات علاقه دارید لنز 50مم برای شما مناسبتره. با لنز 35 هم میتونید بگیرید همین عکسها رو اما در عکسهاتون دفرمگی به وجود میاد (خصوصاً در عکسهای سر و گردن).
اگر هم بیشتر قصد دارید تمام قد عکس بگیرید، 35مم مناسبتره. با 50مم هم میتونید بگیرید همچین عکسهایی رو، اما باید بیشتر فاصله بگیرید از سوژه که در فضاهای کوچک میتونه مشکلآفرین باشه.
سری جدید لنزهای نیکون رینگ دیافراگم ندارد رینگ دیافراگم را روی ۲۲ گذاشته ضامن نارنجی را قفل کنید در مود Aبا چرخاندن پیچ پشت دوربین دیافراگم را تنظیم کنید عدد دیافاگم پایین ویزور دیده میشود در مود S,M ابتدا دکمه تنظیم نوردهی کنار شاتر که علامت مثبت منفی دارد را نگه داشته سپس پیچ را بچرخانید
لنز شما سری دی است که روی ۵۳۰۰ اتو فوکوس هم ندارد
خیلی ممنونم به خاطر اطلاعاتتون . بعد من برای عکاسی شهری ایا نیاز به لنز جدا دارم؟ یا همین 50 فعلی خوبه؟ ترجیحا پرایم باشه اگه جوابتون نه هست
دوباره تشکر میکنم به خاطر اطلاعاتتون
تا چه حد واید باشه نیازمو مرتفع میکنه؟ الان یک لنز عمومی 16-70 f4 دارم . مهمترین دغدغم اینه که گشادی دریچه ی دیافراگم لنز کافی نباشه تو خیلی از اوقات. زایس یه لنز دوازده میلیمتری با f2.8 داره و به این فکر میکنم. البته قیمتش خیلی بالاست برای من که تازه یک هفته هست شروع کردم و دوربینم حرفه ای هم نیست
این لنز روی دوربین شما تا حد خوبی واید رو پوشش میده، اما اینکه «تا چه حد واید» به نیاز خودتون بستگی داره! من پیشنهاد میکنم که فعلاً لنز نخرید و با همین 16-70 عکاسی کنید تا دستتون بیاد که به چه زاویه دید و چه دیافراگمی نیاز دارید. اونوقت میتونید برای خرید لنز وایدتر یا سریعتر تصمیمِ بهتری بگیرید و شاید هم به این نتیجه رسیدید که این دوربین پاسخگوی نیازتون نیست و باید فولفریم بخرید!
سلام، من یک لنز تله می خوام برای گرفتن پرتره تو محیط های خارج از خونه ( برای نیکون دی ۶۱۰) مثل پارک و خیابون و ... که هم اون پرسپکتیوی که لنز تله بهم میده رو داشته باشم ، هم به عمق میدان کمتری دست پیدا کنم.
به نظر میاد ۷۰ تا ۲۰۰ اف ۲.۸ گزینه مناسبی باشه، ولی فعلا اونقد نمی تونم هزینه کنم
به فکر لنز هایی مثل ۷۰ تا ۳۰۰ اف ۴.۵ - ۵.۶ و یا ۲۴-۱۲۰ اف ۴ ثابت افتادم، به نظرتون این لنزا با این دیافراگم می تونن عمق میدان کم رو تو رنج های تله برام فراهم بیارن؟
من تجربه عکاسی تو این فواصل کانونی رو فول فریم رو نداشتم که دستم بیاد تا چه حد می تونم عمق میدان کم ایجاد کنم در چه شرایطی
یا اینکه اصلا دنبال یه پرایم مثل ۱۰۵ باشم؟
تصمیم گرفتم برای پرتره از لنز تله پرایم استفاده کنم، حالا دوستانی که تجربه دارن بین نیکون ۸۵ f1.8 g و سیگما ۱۰۵ f2.8 os کدوم رو پیشنهاد می کنید؟
رنج تله سیگما رو ترجیح می دم، ولی نیکون دیافراگم بازتری ارائه میده، ضمن اینکه سیگما لرزشگیر هم داره
مقایسه این دو لنز به نظر من قیاس مع الفارق هست چون یکی از برند خود دوربینتون هست و دیگری خیر!
در مورد فاصله کانونی برای پرتره خدمتتون باید یگویم که از قدیم الایام 85 روی فول فریم یک لنز ایده آل برای پرتره بوده است. لنزی سبک با قابلیتهای عکاسی در محیطهای داخل و خارج منزل. عکاسی تمام قد و همچنینی عکسهایی با کادر خیلی بسته(مثلا فقط صورت) با این لنز بسیار لذت بخش هست و این لنز به خوبی از پس این عکسها بر می آید.
سبکی و قابلیت حمل روی دست و عدم نیاز به سرعت شاتر های خیلی بالا از نقاط قوت 85 ها هست.
به طور خلاصه اگر به پرتره علاقه دارید یا عکاسی پرتره می کنید و لنز پرایمی مثل 85 را تست نکرده اید به نظر من حتما در اسرع وقت یک 85 سبک را امتحان کنید.
خیلی ممنون از راهنماییتون،
علت اصلی از تمایل به رنج های بالاتر فاصله کانونی پرسپکتیو یا همون چیزیه که اصطلاحا بهش فشردگی پس زمینه گفته میشه و جدایی بهتر سوژه از پس زمینه و دستیابی به عمق میدان کمتر هست.
ولی متاسفانه امکان امتحان کردن نداشتم که ببینم چه رنجی مطلوبم هست.
مورد دیگری که یادم افتاد عرض کنم این هست که فاصله بیش از حد با سوژه باعث قطع ارتباط چه کلامی چه غیر کلامی با او می شود و در نتیجه پرتره کیفیتش پایین می آید. این مورد در لنزهای خیلی تله و مخصوصا عکاسی با مدلهای غیر حرفه ای خودش را بیشتر نشان می دهد.
بنابراین هر چه لنز تله تر شود بهتر نیست و به نظر من یک فاصله کانونی ایده آل چیزی در حدود همان 85 هست.
دوستان با لنز Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II میشه عکاسی پرتره کرد ؟
با سلام خدمت دوستان عزیز.
بنده یک دوربین نیکون D750 بل لنز 24-120 دارم.
نیاز به لنز عالی برای عکاسی پرتره و همچنین یک لنز همه کاره دارم.
ولی الان بین دوراهی گیر کردم که همین لنز 24-120 رو نگه دارم و یک لنز 85 آرت سیگما 1.4 بخرم یا اینکه لنز 24-120 رو بفروشم و یک لنز 24-70 نیکون بگیرم که هم برای عکاسی همه کاره مناسب باشه و هم برای پرتره.
لطفا راهنمایی کنید که برای یک لنز همه کاره خوب چقدر اختلاف بین 24-120 و 24-70 هست و اینکه برای پرتره با شارپ عالی 24-70 مناسبتره یا 85 سیگما ؟
با تشکر
دوستان
بنده نکته منفی ای از سیستم فوکوس لنز 85 اف 1.2 کنون ندیدم. چرا انقدر حجمه رو فوکوسشه؟!
بعد بوکه و عمق میدانی که ارایه میده انصافا شگفت انگیزه و من هر چی سمپل هاشون رو نگاه کردم نتوستم خودم رو مجاب کنم که لنز به مراتب ارزون تره 85 1.4 سیگما رو بگیرم.
با این که اگر سیگما رو بگیرم میتونم راحت 135 اف 2 کنون رو هم بگیرم.
حالا دوستان بفرمایند
سلام
۸۵ اف ۱.۲ مشکلی نداره و لنز فوق العاده ای هستش. منتها نوع عکاسی که شما در اون یکی تاپیک گفتید (عکاسی کودک در فضای باز) با عمق میدان خیلی کمی که این لنز ایجاد
می کنه کمی کار رو ریسکی میکنه. شما حساب کنید وقتی روی فول فریم با دیاف ۱.۲ عکاسی می کنید وقتی در فاصله ۱.۵ متری بچه قرار بگیرید عمق میدان تقریبا ۲ سانتی متر
هست، یعنی با کوچکترین حرکت بچه، فوکوس در جای درست خودش قرار نمیگیره.
این ویدیو هم جالب بود برام که توی دنیای واقعی این دوتا لنزی که نام بردین باهم مقایسه کردن :
https://www.youtube.com/watch?v=5TuXRgMjwSg
با سلام و سپاس
این لنزهای فیکس که با تبدیل به دوربین وصل میشن قیمتهای مناسبی هم دارن اینها چطورن ؟ فروشنده میگه برای پرتره عالیه و ... کسی تجربه استفاده رو داشته ؟
ممنون
درود بر شما
فکر کنم منظور شما لنزهای فیکسی هست که بصورت منوال (غیر اتومات) هستند. یعنی به صورت پیچی به مانت دوربین وصل میشن. واسه همون باید برای هر مدل دوربین از تبدیل مخصوص به خودش استفاده کرد. فروشنده حرف نسبتاً درستی زده و واسه پرتره مناسبند منتها از اونجایی که تمام تنظیمات این لنزها دستی هستند، نیازمند مهارت و تجربه بالاییه! من بشخصه نمی تونم با این لنزها کار کنم! اما یکی از مدل های عالی و خوش قیمت این رده لنز Helios 44M 58mm با دیافراگم f2 هست که بعضیا باهاش عکس های شاهکار می گیرن. اگر اندکی در اینترنت عکساشو ببینید متوجه عرض بنده میشید.
موفق باشید ...
voitlander شرکت معروفه و تقریبا برای ماونتهای سونی و فوجی میسازه. ۳۵ میلیمتری برا ماونت ایکس فوجی دیدم تو امازون قیمتش فکر کنم ۷۰۰ دلار امریکا بودش. نمونه عکسهای35 میلیمتری با f1.4 رو سونی و فوجی دیدم. عالین. با همین فاصله کانونی برای پرتره هم استفاده میکردن بهترین بوکه رو ایجاد میکنه. شرکتاییم هستن لنزای شبیه به اینو با قیمت پنجاه دلار میزنن ولی ولی هیچوقت چنین بوکه های نرمی رو نمیتونی ازش بگیری.
نمونه عکسهای voitlander 35mm f1.4 رو تو اینترنت بگردین. به نظر خودم ارزش ۷۰۰/۸۰۰ دلار رو داره اگه استفاده میکنین.
با سلام
چرا وقتي لنزي بر روي كاغذ اف ١/٤ داره ولي در عمل بهترين شارپش در اف ٥/٦ هست ، بايد خريداري بشه؟
مثلا كانن اف ١/٤ ٥٠ ام ام ، اصلا قابليت عكاسي در اف پايين رو نداره ، ولي اصلا به اين موصوع اشاره نميشه
Sent from my iPhone using Tapatalk
درود
بهترین وضوح یا همان شارپنس مورد نظر شما در مورد لنزهای مختلف در اف استاپ های گوناگون،عمدتا بسته به کیفیت ساخت لنز،پرایم یا زوم بودن،شرایط نوری در محل عکاسی و همچنین مدنظر بودن وضوح مرکز عکس و یا کناره های عکس گرفته شده بستگی دارد.
هرچه کیفیت ساخت لنز بهتر باشد،نیاز به اف استاپ عددی بالاتری ندارید تا امکان کسب بالاترین و بهترین وضوح را داشته باشید.مثالی که جناب kato زدند،نمونه خوبی برای همین مورد بشمار می رود.لنز 105 میلیمتری f/1.4 نیکون که لنزی پرایم محسوب می شود،قابلیت وضوح بسیار مطلوبی در همان اف استاپ 1.4 از خود جهت عکاسی پرتره در شرایط نوری کنترل شده مثلا در آتلیه ارائه می کند.
پرایم یا زوم بودن لنز نیز در تعیین عددی اف استاپ برای عکاسی مهم است.وقتی بنده با لنز 85 میلیمتری f/1.8 نیکون عکاسی پرتره می کنم،در بازه پایین تر اف استاپ یعنی 2.8،وضوح تصویری بسیار خوبی نسبت به بازه 2.8 در لنز زوم 200-70 نیکون در همان فاصله کانونی 85 میلیمتری و در همان شرایط نوری یکسان دارم.
شرایط نوری در محل عکاسی نیز بسیار اهمیت دارد.تصور کنید شما در شرایط فوق العاده کم نوری عکاسی می کنید که نیاز به اف استاپ عددی پایین تری دارید.در این حالت اگر از لنز باکیفیت و بخصوص پرایم استفاده کنید،با رعایت تکنیک های عکاسی احتمالا نتیجه بسیار خوبی از همان لنز با کیفیت (احتمالا پرایم) در بازه اف استاپ عددی پایین تر خواهید گرفت.
همچنین باید دید وضوح تصویر در مرکز کادر عکس گرفته شده مد نظر شماست یا کناره ها.این مطلب توسط ژانری که در آن عکاسی می کنید و لنز متناسبی که بسته به همان ژانر بکار می برید معلوم می شود.اگر همان مثال لنز 50 میلیمتری کنون را در نظر بگیریم،می توان آن را یک لنز برای گرفتن پرتره در نظر گرفت.در این حالت،شما معمولا سوژه را در وسط کادر خود جای می دهید.اگر چنین فرض کنیم،با f/2.8 می توانید وضوح تصویری بسیار خوبی کسب کنید.چراکه با کناره های کادر عکس خود کاری ندارید.اما اگر کناره ها برایتان مهم باشد،با f/5.6 می توانید وضوح تصویری بسیار مطلوبی در کناره ها نیز داشته باشید.
بنابراین نمی توان حکم کلی داد و چنین تصور کرد که تمامی لنزها از یک قاعده کلی تبعیّت می کنند.
فایل پیوست 83979
منبع عکس: https://www.lensrentals.com/blog/201...wn-just-a-bit/
بدرود تا درودی دیگربار
سلام. یه اف تاپیک::-)
یه خواهشی از تمام دوستان تازه وارد این سایت دارم و اون این هستش که تا میتونند تاپیک ها خاص این سایت رو که اول هر بخش هست از اول بخونند مثل یک دانشگاه هستش.بعد از حدود 9 سال یک بار دیگه بخش لنز های پرتره رو از اول در 2 روز شروع به خوندن کردم.هنوز هم برام تازگی داشت.اگر فرصت ندارید همشو بخونید حتما و حتما 60صفحه اول رو بخونید جواب 90 درصد سوالاتون رو میگیرید.شک نکنید.
فقط یه افسوس خوردم که چه اساتید و بزرگوارانی با حوصله جواب ها رو دادند.حیف که دیگه نمیدونم چرا در سایت فعال نیستند.اساتیدی چون جناب محبی .جناب شهبازی اقای حسینی و اقای قبادی دکتر روشن اقای ارش عشورنیا با اون لحن جالبشون در پاسخ و اقای خلیلی اقا وحید و اقا نوید و اقای عبدالپناه اقای انوش امام و اقای میلانی و خیلی های دیگه که یادم نموند و جناب مبین علی که هنوز هم زحمت سایت رو بر گردن دارند..... و البته جناب هژیر اذر که نمیدونم هنوز مدیریت سایت رو بر عهده دارند یا خیر.
هر کدوم از جواباشون پشتش یک دنیا تجربه و میلیون ها تومان صرفه جویی مالی هستش.
خیلی ها امدند و خوندند و چند تا نوشته گذاشتند و رفتند ولی این سایت هنوز هم مثل یک دانشگاه هستش.
چه دوران خوبی بود و بابت این تجربیاتشون با این که دیگه نیستند واقعا سپاسگزارم.
سلام این سایت به شدت مفیده
https://dofsimulator.net/en/
با سلام!:-)
یک مورد لنزf/2 135 کنون بسیار تمیز و کم کارکرد جهت خرید موجود هست که در حال بررسی هستم . برای پرتره خانوادگی میخوام .پستها رو خوندم تا حد ممکن ولی دیدم زیاد در مورد این لنز صحبتی و تجربه ای رد وبدل نشده,میخواستم بدونم کسی تجربه ای داره؟
درصورت ابتیاع باید لنز ماکرو خودمو که زیاد استفاده نمیکنم و بفروشم(در امضاء)
ممنون , شکری
دوستان من به تازگی یک بنده 6D Mark II خریدم
لنز هم 50MM F1.4
عکس هایی که گرفتم حتی پرتره زیاد به دلم نچسبید
من این دوربین فقط برای عکاسی تو مسافرت خانوادگی و مراسمات تهیه کردم
بدون در نظر گرفتن قیمت یک لنز بدون خطا و با شارپنس بالا لطفا معرفی کنید
ممنون میشم
خیلی بزرگ و سنگین هست جابجاییش برای من تقریبا غیر ممکن هست
لطفا گزینه بهتری پیشنهاد بدید
لنز بی رقیبی هست
ولی 70-200 اف 4 هم میتونید بگیرید که به نظرم بیشتر مناسب عکاسی پرتره با نورپردازی هست تا outdoors.
اگر عمق میدان کم با قیمت مناسب میخواهید canon ef 85 1.8.
یا قیمت نامناسب هم canon ef 85 1.4 is
85 سیگما را توصیه نمیکنم چون هم سنگین است و هم فکوس با آن کاملا چالشی است.
ممنون
در مورد این لنز هم یه بررسی میکنید
EF 85mm f1.2L II USM
EF 24-70mm f/2.8L II USM
و این لنز :
EF 16-35mm f/4L IS USM
بین این سه لنز و یک لنز هم Canon 24-105mm IS II هست که این زیاد به دلم نمیشینه
چون روی فکوس تاکید داشتید اصلا 85 1.2 را توصیه نمیکنم.
24-70 2.8 لنز بسیار خوبی است ولی برای پرتره های کادر بسته کوتاه است و برای کادر باز عمق میدان کمی نخواهید داشت.
1-35 لنز پرتره نیست.
24-105 لنز همه کاره و با رنج مناسبی است ولی انتظار کیفیت و عمق میدان کمی از آن نداشته باشید.
شما باید ابتدا مشخص کنید منظورتان از عکاسی پرتره چیست و به چه نوع از آن علاقه دارید.