رنجش رو دوستان گفتند روی بدنه شما ضرب در 1.5 کنيد رنج معادل فول فريم بدست مياد
شما اگر دنبال يک لنز کار راه انداز روی فول فريم باشيد 24-70 و 70-200 انتخاب اول عکاس های عروسيه که به انطاف پذيری بالايی برای از دست ندادن لحظه های حساس نياز دارند
اما برای پرتره که شما زمان بيشتری برای جابجا شدن و کادر بندی داريد بهتره از لنز هايی استفاده کنيد که حداکثر کيفيت خروجی و بلور رو به شما بدهند
مشکل 24-70 برای پرتره خارج از استديو اينه که عمق ميدازی زيادی داره و تا وقتی به سوژه نزديک نباشيد تاری پس زمينه زيادی به شما نميده مخصوصاً در قسمت وايد
از طرف تله هم 70 ميليمتر زياد بلند نيست و روی کراپ هم عمق ميدان زيادی داره
من زمانی که 35 1.4 داشتم هيچوقت از ديافراگم بسته تر از 1.6 استفاده نکردم چون با کمی بستن ديافراگم تقريباً محوی پشت سوژه از بين ميرفت
توی لينک زير ميزان بلور شدن بک گراند رو با لنز هايی که صحبتش بود ميتونيد ببينيد لنز خودتون رو هم به نمودار اضافه کردم که بتونيد بهتر مقايسه کنيد
How much blur? - A visual background blur calculator
اينم نمونه عکس های 70 2.8 با 85 1.8
https://pixelpeeper.com/lenses/?lens..._max=2.8&res=3
https://pixelpeeper.com/lenses/?lens..._max=1.8&res=3