18-55 لنز با کیفیتی نیست ! جهت کارهای نجومی با کیفیت نیاز به لنزهای پرایم سریع داریم ... اگر نیاز به لنز واید ندارد ، 50mm , 85 mm کنون به خوبی پاسخگوی نیاز شماست ...
18-55 لنز با کیفیتی نیست ! جهت کارهای نجومی با کیفیت نیاز به لنزهای پرایم سریع داریم ... اگر نیاز به لنز واید ندارد ، 50mm , 85 mm کنون به خوبی پاسخگوی نیاز شماست ...
محمدهادی نوری
از پاسخ شما دوستان عزیز سپاسگذارم
اما نمیدونم چرا همیشه باید دو نظر مخالف داشته باشیم
بحث اصلی
من به لنز واید احتیاج دارم ، یعنی در اصل به این لنز در این بازه از فاصله کانونی علاقه دارم
بنایراین رنج های بالای 30 فکر نکنم مناسب کار من باشه
و اگر سوالی در مورد لنزهای تله مطرح کردم فقط برای اطلاعات عمومی بود که دوستان راهنمایی مناسبی رو داشتن و از ایشان سپاسگذارم
اما جای بحث بیشتری رو میطلبید
من هنوز جواب خودم رو نگرفتم
اساتید حرفه عکاسی نجومی بشتابید . . .
سلام ، دوستان عزیز بین 11-16 توکینا و 14 سامیانگ کدوم رو پیشنهاد میدید؟ ، چرا؟ ، و آیا کسی هست که با 11-16 کار کرده باشه؟ ، آیا توکینا برند قابل اعتمادی هست؟
دوست عزیز من لنز 14 سامینگ را دارم و خیلی خیلی ازش راضیم ... نمونه عکس ها هم در تاپیک عکاسی شب و نجوم هست ... خیلی لنز خوبیه ... حدود 6 ماهی میشه که گرفتمش و از وقتی که گرفتمش بقیه لنزام که لنز های خوبی هم هستن ( 200-70 اف 2.8 و 70-24 اف 2.8 ) رو عملا کنار گذاشتم ... اول برای اسمان شب گرفتمش و بعد وجود چنین لنزی منو به عکاسی مناظر علاقه مند کرد و کلا به محدوده واید اشتیاق پیدا کردم ... ( الان میخوام فیش ای بگبرم )
ابتدا فکر میکردم فکوس و دیاف دستی برام مشکل بوجود میاره ولی بعد از یه مدت خیلی لذت بخش شد ... البته تو این بازه از فاصله 3 متری با اف 5.6 دیگه تقریبا همه چی تو فکوسه مگر برای فواصل خیلی نزدیک و خیلی دور باید فکوس بگیری ... این لنز کیفیت ساخت خیلی خوبی هم داره و چون از مرجع رسمی ارائه میشه دارای گارانتی و بیمه 1 ساله هم هست ... من خودم موقع خرید به دفتر شرکت رفتم و لنزو اونجا همه جوره امتحان کردم ... من به توکینا دسترسی نداشتم و باهاش هم اشنا نیستم ولی از بین 14 و 24-12 سیگما اینو انتخاب کردم .. قیمت خیلی مناسبی هم داره ... به شما هم پیشنهاد میکنم یه سر به دفتر شرکت برو و با لنز قبل از خرید کار کن . بازم امری بود در خدمتم
قابل توجه دوستانی که میخوان لنز مناسب عکاسی نجوم بخرن ( صرفا جهت اطلاع ) :
گویا تا دو هفته آینده لنز م م 16 سامیانگ، با قیمت براوردی و تقریبی 1900000 تومن توسط نمایندگی این شرکت در ایران به بازار وارد میشه. سایت این شرکت مدعی هست که این لنز، عنوان سریعترین لنز جهان در رده م م 16 از آن خودش کرده. با توجه به f 2 ، گویا لنز خوبیه برای عکاسی نجوم، که قابلیت فوکوس اتو نداره و لرزشگیر هم نداره. البته برای این نوع عکاسی من فکر نمیکنم خیلی مهم باشه.
لینک معرفی این لنز
در کنار قیمت مناسب، یک ایراد بزرگ داره که فقط رو دروبین های کراپ دار قابل استفاده هست ( همین ایرادش، باعث شد همچنان انتخاب خودم، م م14 سامیانگ باشه )
اگه از دوستان و اساتید عزیز، در مورد مشخصات فنی و ایرادات و برتری های این لنز، برامون مطلبی بنویسه سپاسگذارشم.
درود
پ.ن: مدیران محترم فروم، چون نمیدونستم ایجاد یک تاپیک جدید برای معرفی این محصول، لازم هست یا نه، اینجا صرفا جهت اطلاع عنوان کردم. در صورت اشتباه در انتخاب تاپیک، عذرخواهی بنده رو پذیرا باشید
حالا سوال اینجاست که با توجه به فرمول 500 نوردهی به مدت 21 ثانیه با این لنز در 16 میلیمتر با دیافراگم 2 بهتر اجرام رو ثبت میکنه یا نوردهی به مدت 30 ثانیه با لنز 11-16 توکینا در 11 میلیمتر با دیافراگم 2.8 ؟ (مدت 21 و 30 ثانیه که گفتم برای ثبت نقطه ای ستاره ها و جلوگیری از ایجاد رد ستاره هست)
مهدی
پس به این مقایسه، لنز م م 14 سامیانگ هم اضافه می کنیم تا دوستان نظرشون چی باشه. من برای داشتن حق انتخاب بیشتر در لنزها در این شاخه، این لنز معرفی کردم که همچنان منتظرم دوستان ایرادات این لنز بگن بلکه اطلاعاتمون بیشتر بشه.
من متوجه 500 نوردهی نشدم. اگه هدف ثبت نقطه ای ستارگان هست، این 500 نوردهی برای چیه. ( شرمنده که متوجه منظورتون نشدم جناب بیداری بزرگوار )
سپاس
16 سامیانگ در کراپ دار نیکون با ضریب 1.5 معادل 24 ، و 11 میلیمتر در لنز 11-16 و در کراپدار نیکون معادل 16.5 هست ، برای اینکه به دلیل حرکت زمین رد ستاره ها نیوفته باید از فرمول 500 استفاده کنیم تا ستاره ها نقطه ای ثبت شوند به این شکل که مثلا 500 را تقسیم بر 24 کنیم که دقیقا میشه 20.83 ثانیه که مدت مجاز نوردهی برای ثبت نقطه ای ستاره هست و یا 500 تقسیم بر 16.5 که میشه 30.30 ثانیه ... . با توجه به اینکه هر چه نوردهی به سنسور بیشتر باشه اجرام بیشتری ثبت میشن پس یکی از فاکتور های ما میزان نوردهی هست که در این زمینه 11-16 رو میتونیم 10 ثانیه بیشتر از 16 سامیانگ نوردهی کنیم با این تفاوت که دیافراگم سامیانگ 2 و توکینا2.8 هست ......
حال سوال اینجاست که 10 ثانیه نوردهی بیشتر با دیافراگم 2.8 ثبت بهتری رو به ارمغان میاره یا 10 ثانیه نوردهی کمتر با دیافراگم 2 ؟ (ممنون میشم دوستان جواب بدن)
مهدی