صفحه 3 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 49
Like Tree234تشکر

موضوع: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

  1. #21
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8867
    تشکر کرده
    5960

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    نقل قول نوشته اصلی توسط picolo نمایش پست ها
    این جزوه‌ی 16 صفحه‌ای استفاده از عناصر و مبانی طراحی رو در عکاسی نشون میده:

    کد:
    http://jarnoldart.com/Elementsandprinciplescarts.pdf
    استفاده از نمونه عکس در این جزوه کمک میکنه که در حافظه بهتر بمونه
    این سایت دان شده

    دوستانی که قصد دانلود دارند، از آدرس زیر می‌توانند بگیرند

    کد:
    http://persiagod.persiangig.com/photography-documents/Elementsandprinciplescarts.rar
    Miri و Hossein Arabi تشکر می‌کنند.
    .

  2. #22
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    3
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    31

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    سلام به همه دوستان
    بحث بسیار خوبی رو برای امثال بنده که تازه شروع به یادگیری عکاسی کردم باز کردید.
    مطالب بسیار جذاب هستند.اما درخواستی داشتم.
    خواهشم این بود که اگر اساتید مقالات خودشون رو برای دوستان ارائه میدهند با کمی کم کردن از سطح حرفه ای مقالات و افزودن مثال های بیشتر در گیرا بودن مطالب ما رو بیشتر یاری کنند.
    ممنون منتظر مقالات بعدی هستم.

  3. #23
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8867
    تشکر کرده
    5960

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    نقل قول نوشته اصلی توسط khodegolam نمایش پست ها
    ببخشید ولی این مقاله نمیاد هرکاری میکنم
    میشه یه لینک جدید بذارید؟
    .

  4. #24
    كاربر ويژه Persian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,475
    تشکر شده
    10710
    تشکر کرده
    6072

    پیش فرض

    فکر میکنم از تاپیکهایی که باید در آن به بحث ادامه داد یکی همین است.

    یکی از مهارت های مهم در عکاسی تلاش برای افزایش مهارت دیدن است. در دیدن عکس بایستی بتوان به سوالهایی مانند سوالهای زیر پاسخ گفت:

    چه چیزی در این عکس مشاهده میکنید؟
    ایا میتوانید جزییات آن را شرح دهید.
    آیا این عکس داستانی را بازگو میکند؟
    عکس چه اطلاعاتی به شما میدهد.
    آیا پدید آورنده به دنبال رساندن پیامی بوده است؟
    تا چه اندازه در رساندن پیام موفق بوده است؟
    آیا راهی بود که این داستان به شکل بهتری بازگو شود؟
    عکاس در زمان عکس در کجا قرار داشته است؟ ایا بالاتر یا پایین تر و یا هم سطح سوژه بوده است؟
    چه عنصری در قاب عکس مفقود است؟ (اگر وجود داشت بهتر بود)
    آیا میتوانید در مورد ترکیب بندی عکس توضیح دهید؟ (عناصر و اجزا چگونه نسبتی با هم دارند)
    آیا میتوانید در باره پرسپکتیو عکس توضیح دهید.
    عکاس از چه تکنیکی در گرفتن عکس بهره برده است؟
    آیا میتوانید کیفیت نور پردازی عکس را توضیح دهید؟
    جهت و نوع نور چگونه است؟
    عکاس چه انتخاب هایی داشته است؟
    چرا عکاس از این تکنیک خاص استفاده کرده است؟
    نقش ترکیب بندی در ایجاد توجه بیننده چگونه است؟
    آیا میتوانید تکنیکی را به عنوان تکنیک فعلی پیشنهاد دهید؟
    آیا عکس را میتوان در یک ژانر خاص دسته بندی کرد؟
    آیا میتوانید زمانی را که عکس گرفته شده است براورد کنید؟ (صبح، غروب.....)
    عکاس در گرفتن این عکس به دنبال چه معنایی است؟
    آیا اجزای عکس به رساندن این معنا کمک کرده است؟
    در خصوص موارد زیر توضیح دهید:
    پیش زمینه
    پس زمینه
    فوکوس
    عمق میدان
    فاصله کانونی
    ویرایش توسط Persian : Monday 6 June 2011 در ساعت 18:31
    msh2200، farsad، shabab و 14 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    علیرضا غفاری
    لینک مقالات سایت
    "Travel is the graduate school of life" Joe McNally



  5. #25
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2923
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    با درود فراوان

    "پیش زمینه"
    در عکاسی ، همواره تلاش عکاس باید در این راستا باشد که سوژه ی اصلی را به وضوح با حفظ پیامی مشخص به بیننده انتقال دهد . با این حال متاسفانه این تاکید و تمرکز در بین برخی عکاسان موجب نیاندیشیدن به دیگر عناصر موجود در عکس می گردد . پیش زمینه رکن و عنصر مهمی است که توسط آن ، عکاس باید سوژه ی اصلی را برجسته ، یا بیننده را به سمت آن سوق دهد . برای این کار ، ساده ترین راه ایجاد فوکوس و تمرکز روی سوژه ی اصلی و نیز مات کردن و از وضوح خارج کردن بک گراند است . در واقع با این کار هدف آن چنان تعیین می گردد که نگاه از حاشیه دور مانده و با اولین توجه به سوی سوژه ی اصلی سوق داده شود . اما راهی سخت تر و البته زیباتر نیز وجود دارد ؛ عکاس می تواند با حفظ وضوح مفهومی*** پیش زمینه ، سر نخ هایی از سوژه ی اصلی به بیننده دهد و در واقع نگاه را با "اندیشه" به سوژه برساند . در این روش ، عکاس باید عموما از روش هم زیستی محیطی و مفهومی بهره ببرد . برای مثال در عکاس پرتره در آتلیه ، همواره شاهدیم که بک گراند با رنگ و شمایل لباس سوژه تنظیم می شود . یا در اقدامی دیگر می توان از بک گراندی بهره برد که تنها در قالب مفهوم ، به سوی سوژه سر نخ می دهد :


    این موارد تنها بخش کوچکیست از اهمیت و لزوم وجود پیش زمینه که به واقع ، وجود سوژه ای مفهومی به کیفیت آن (کیفیت بک گراند) بستگی دارد .


    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی





    پی نوشت 1 : عکسی که لینک کردم ، متعلق به جناب مصطفی نادر پور هست که در قسمت عکس های منتخب گالری ، قرار گرفته .
    پی نوشت 2 : امیدوارم دوستان و اساتید ، با کامنت های پر بارشون ، کاستی های کامنت منو تصحیح و تکمیل بفرمایند .
    پی نوشت 3 (توضیح ***) : منظور از وضوح مفهومی ، خوانا بودن بک گراند در ارسال سرنخ و پیام است و منظور این حقیر ، وضوح تصویری نیست . عکسی که لینک شده ، دقیقا گواه این مطلب است .

  6. #26
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2923
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    با درود فراوان



    نور پردازی

    قسمت اول



    1) منبع نور گسترده (پهن) : منبع نور گشترده تر ، روشنایی ملایم تر
    منبع نور گسترده ، سایه ها را کاهش داده و کنتراست و ریزبافت را نیز تقلیل می دهد . در سوی مقابل ، منبع نور باریک و محدود ، دقیقا عملکردی متفاوت دارد ؛ چرا که با منبع نور گسترده ، شعاع های نور از مناطق و منابع گوناگونی به سطح سوژه می تابند و بدین سان ، سطح سایه ها را پر کرده و روشنایی بیشتری را ارایه می دهند .

    نکته ی آموزشی : مکان سوژه ی پرتره ای که در کنار پنجره ای پر نور ، بدون دریافت نور مستقیم از خورشید قرار دارد ، سافت باکسی رایگان را بدون هر گونه تجهیزات استدیویی فراهم می کند .
    سمپل : http://www.popphoto.com/files/imagec...20279590_s.jpg


    2) نزدیکی به منبع نور : هر چه به منبع نور نزدیک تر ، روشنایی ملایم تر
    این موضوع بر دلیلی خاص استوار است ؛ هرچه سوژه به منبع نور نزدیک تر باشد ، برای سوژه ی نزدیک ، منبع نور گسترده محسوب می شود . برای جسم دور ف منبع نور حتی اگر گسترده هم باشد ، نقش منبع نور مرکزی را ایفا می کند . مثال واضح این مورد ، نورپردازی خوشید است که برای زمین ، منبعی گسترده محسوب می شود اما در 93 میلیون مایل دور تر ، نقش منبعی نقطه ای و باریک را ایفا می کند و برخلاف عملکردش بر زمین ، در فواصل دوردست سوژه را به گونه ای نامطبوع و شدید ، روشن می کند .

    نکته ی آموزشی : برای عکاسی از اشخاصِ درونِ فضای بسته با منابع نور در دسترس ، سعی کنید سوژه یا سوژه ها را به منبع نور نزدیک تر کنید .
    سمپل : http://www.popphoto.com/files/imagec...18763831_s.jpg


    3) نور پردازی پراکنده (Diffusion) :
    نورپردازی پراکنده به طور ذاتی موجب گسترده شدن منبع نور و ملایم شدن روشنایی می شود . برای مثال هنگامی که ابرها به آرامی در جلوی نور خورشید حرکت می کنند و و نور را پوشش می دهند ، سایه ها کمتر از اجسام نورانی متمایز می شوند . اگر مه را هم اضافه کنید ، دیگر سایه ای نخواهیم داشت . در واقع در روزهای ابری یا روز های مه آلود ، کلّ آسمان مانند منبع نوری گسترده و سافت باکسی طبیعی عمل می کند .

    نکته ی آموزشی : موادی مثل پلاستیک شفاف یا پارچه ی سفید را می توان به عنوان یک دیفیوژر (پراکنده کننده) برای منابع نور تند و ناملایم به کار برد . شما همچنین می توانید دیفیوژر را در برابر منبع نور بدلی مثل استروب قرار دهید . یا اینکه اگر در مقابل نور روشن و مستقیم افتاب قرار دارید ، از سایبان و پوششی سفید و روشن مثل چادر سفید برای ملایم کردم نور روی سوژه استفاده کنید .
    سمپل : http://www.popphoto.com/files/imagec...6243371_xs.jpg


    4) تقویت انتشار های نوری :
    اگر نوری باریک و مرکزی را به سوی سطحی گسترده و مات مثل دیوار و سقف یا رفلکتور بتابانید ، نور فقط حالت منبع گسترده را به خود گرفته و با پوشش قسمتی بیشتر از محیط به صورت مات ، دیفیوژ می شود . اما اگر نور را به سطحی براق بتابانید ، نور تقریبا بر سطح جسم تقویت شده و بر سطح جسم ، درخشش و حالت خیرگی ایجاد می کند . بهترین نوع رفلکتور های براق ، آینه است که نور را به بهترین حالت مثل منبع نور باریک و مرکزی ، متمرکز می کند .

    نکته ی آموزشی : قطعه ی بزرگی از فویل آلمینیوم را مچاله کنید . سپس آن را از حالت مچاله به حالت گسترده ، صاف کنید و آن را دور یک ورق مقوا بکشید تا یک رفلکتور ساخته شود . این رفلکتور ، عملکردی بین آینه و دیفیوژر دارد ؛ به صورتی که در عین پخش و ملایم کردن نسبی نور ، به درخشانی اجسام هم کمک می کند .
    سمپل : http://www.popphoto.com/files/imagec...a_337643_s.jpg


    5) دوری از منبع نور : هر چه از منبع دورتر ، نور کمتر و سوژه تاریک تر
    قانوناٌ به نسب مربع دور شدن از منبع نور ، فضا تیره تر می شود . شاید این قانون پیچیده به نظر برسد ولی در واقعیت امر این گونه نیست . برای مثال اگر شما منبع نور را از شیئی به نسبت 2 برابر دور کنید ، 1/4 روشنایی پیشین را بر سوژه خواهید داشت . به بیان ساده تر ، نور پس از دور شدن منبع نور خود از جسم ، به سرعت جایش را به تاریکی خواهد داد . این قانون می تواند به نسبت زیادی به شما در تنظیم فاصله ی سوژه و منبع نور برای تنظیم روشنایی کمک کند . همچنین به یاد داشته باشید که تقویت نور با رفلکتور -حتی اگر با رفلکتور براق و با تمرکز شعاع های نوری همراه باشد- ، در نهایت باز هم از این قانون پیروی خواهد کرد و از روشنایی نهایی ، به دلیل فاصله ی چشمه با سوژه ، می کاهد .

    نکته ی آموزشی : فلاش دوربین خود را (pop-up یا hot-shoe) در حالت پرتره ی فضای باز و در حالت روز بسیار روشن تنظیم کنید . این حالت ، روشنایی چهره ی سوژه را با کاستن از سایه ها ، افزایش می دهد ولی بدون دست کاری در بک گراند ، آن را تیره و کم نور باقی می گذارد .
    سمپل : http://www.popphoto.com/gallery/top-...ge=5#container




    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی







    پی نوشت 1 : تلاشم بر این بوده که مقاله به شکل تحت الفظی ترجمه نشه . اگر این روش ، خدشه ای به بار علمی مطلب وارد کرده ، از همه پوزش می طلبم .
    پی نوشت 2 : در قسمت 4 ، عبارت Bouncing light acts as diffusion را با تصرف ، به صورت "تقویت انتشار های نوری" ترجمه کرم . اگر دوستان ترجمه ی بهتری دارند ، لطفا اصلاح کنن .
    پی نوشت 3 : نمی دونم این مقاله رو جای درستی قرار دادم یا نه . اگر جواب منفیه ، مدیران لطف کنند و منتقلش کنند .
    منبع : www.popphoto.com
    azarigh، شاهین اکبری، Herati و 18 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #27
    كاربر ويژه Persian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,475
    تشکر شده
    10710
    تشکر کرده
    6072

    پیش فرض

    Bouncing light acts as diffusion
    فکر کنم ترجمه بهتر این است که نور منعکس شده به مانند نور دیفیوز شده است یا نور انعکاس یافته مانند نور دیفیوز شده است.
    منظور این است که برای بزرگتر کردن منبع نور میشود از دیفیوزر و یا انعکاس نور بر روی سقف یا دیوار استفاده کرد.

    این پست را پس از رویت دوستان پاک میکنم.
    persian.boy، mojtaba79 و darkness_land تشکر می‌کنند.
    علیرضا غفاری
    لینک مقالات سایت
    "Travel is the graduate school of life" Joe McNally



  8. #28
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2923
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    با درود فراوان



    نور پردازی

    قسمت دوم



    6) انحراف نور : انحراف نور می تواند به ایجاد تناسب های متنوعی میان سوژه و پس زمینه منجر شود
    اگر منبع نور در نزدیکی سوژه قرار گیرد ، انحراف نور از سوژه به پس زمینه تشدید می شود . اما اگر همین منبع نور را به مکان دورتری نسبت به سوژه جابجا کنیم ، پس زمینه نسبتا روشن تر خواهد شد . این الگو در مورد روشن سازی نیم رخ در پرتره گرافی نیز صادق است ؛ به گونه ای که با نزدیک کردن منبع نور به یک سمت صورت سوژه ، سوی دیگر آن که معمولا در حاشیه ی عکس است ، تیره خواهد شد و اصطلحاٌ نور از آن منحرف می شود .

    نکته ی آموزشی : اگر سوژه در اتاقی توسط نور پنجره روشن شده باشد ، وی را به پنجره نزدیک کنید تا روشنایی از دیوار پس زمینه منحرف شده و پشت سوژه تیره شود . اما اگر خواهان روشن سازی دیوار می باشید ، باید سوژه را از پنجره دورتر و به دیوار نزدیک تر کنید .
    سمپل : http://www.popphoto.com/files/imagec...18611882_s.jpg


    7) نور پردازی مستقیم : نورپردازی مستقیم ، کاهش حجم و جزییات بافت سوژه
    گاه ممکن است در یک برداشت پرتره ، مجبور به حذف و کنترل چین و چروک ها باشیم . در این حالت ، دقیقا بر خلاف حالتی که برای برجسته سازی بافت سنگ و گیاهان یا دیگر اشیاء ، نور را از بغل می تاباندیم ، باید برای حذف جزییاتی که به زیبایی سوژه آسیب می زنند ، نور را همسو با لنز و به صورت مستقیم بتابانیم . عموما هرچه زاویه ی میان محل نوردهی به سوژه و نورگیری سنسور بیشتر شود ، حجم و جزییات بیشتری از سوژه آشکار خواهد شد .

    نکته ی آموزشی : در عکاسی از حیوانات پرز دار و پشمی ، بهتر است برای حفظ زیبایی بافت مویی بدن جانور ، نور را از جایی به غیر از زاویه ی مستقیم بتابانید تا بافت آشکار تر شود .
    سمپل : http://www.popphoto.com/files/imagec...20530381_s.jpg


    8) حجم سازی با سایه :
    ارتباط سایه و حجم دقیقا همان ابزاریست که عکاسان برای توصیف سوژه در فضا (نه بر روی سطح صاف) از آن بهره می برند . در اینجا مجدداٌ نورپردازی از بغل ، بالا و پایین می تواند به سایه ها عمق و طول بدهد و بدین سان ، احساس و شمایل حجم را تولید کند . عکاسانِ اشیاء بی جان ، عکاسانِ تبلیغاتی و عکاسانِ لند اسکیپ (منظره) دقیقا به همین دلیل ، از نورپردازی زاویه ای بهره می برند .

    نکته ی آموزشی : منبع نورپردازی را در بالا قرار داده و اندکی به سمت کناره ی سوژه به آن زاویه بدهید (مثلا سمت چپ) . سپس به جسم سوژه کمی به سمت پایین انحنا بدهید . البته توجه داشته باشید که این انحنا نباید موجب آن شود که سایه ای که توسط منبع فوقانی و توسط بینی سوژه ایجاد می شود ، از روی لب بالایی فراتر برود . این سبک ، در نورپردازی هالیوودی برای پرتره های دراماتیک بسیار رایج است .
    سمپل : http://www.popphoto.com/files/imagec...13286302_s.jpg


    9) نورپردازی از پشت :
    نورپردازی از پشت سوژه می تواند به عنوان یک نورپردازی قدرتمندِ پراکنده و بزرگ استفاده شود . در بین عکس ها ، تنها تعداد کمی هستند که زمینه ی پشتی آنها کاملا روشن بوده و خود سوژه در آن تاریک است . این حالت به صورت کامل هنگامی قابل رؤیت است که در آن سوژه به حالت نیم رخ ایستاده باشد ؛ زیرا در این حالت ، شعاع های نور به راحتی از جسم باریک منحرف می شوند .
    اما در حالتی که جسم از سمتِ عریض تر خود مقابل نور قرار گیرد ، قضیه متفاوت خواهد بود ؛ برای مثال اگر شخصی پشت به پنجره درون محیط بسته بایستد ، تا حدودی تیره خواهد شد اما به دلیل بازتاب نور از سوی دیوار مخالف به سمت فرد ، کمی از این تاریکی جبران شده و سوژه قابل رؤیت می شود . در محیط باز هم اگر فرد با حالت تمام قد و از سمت کمر (نه به صورت نیم رخ و نه از بغل) به آفتاب روشن پشت کند ، تا حدودی تیره می شود اما انعکاس نور از سوی دیگر نقاط آسمان بر پیکر وی ، مانع از تیرگی کامل سوژه می شود . لذا شما مجبور خواهید شد میزان نوردهی سنسور را بالا ببرید تا میزان بیشتری از این بازتاب ها از سوی جسم به سنسور برسد . نتیجه ی این کار هم همان گونه که پیشتر گفته شد ، از میان رفتن بافت و ابعاد سوژه است .
    در واقع در نورپردازی توسط یک منبع ، یا سوژه نباید از پشت نورپردازی شود و یا اینکه این نورپردازی باید بر جسمی باریک و کم حجم اعمال گردد تا بتوانیم با تیرگیِ کاملِ آن ، حالتی زیبا به عکس دهیم .

    نکته ی آموزشی : برای اینکه در عکاسی پرتره یا عکاسی از بغل که در آن نورپردازی از پشت انجام می شود ، عکس را درخشان کنیم ، بهتر است ترکیب هایی را امتحان کنیم که در آن ، خود منبع نیز حضور داشته باشد . البته شدت نور ممکن است در این حالت مورد پسند شما نباشد . برای همین بهتر است از براکتینگ نیز در این تکنیک بهره ببرید تا به بهترین نتیجه برسید .
    سمپل : http://www.popphoto.com/files/imagec...16443122_s.jpg


    10) رنگ های نور : نور حامل رنگ است ، حتی اگر سفید به نظر برسد
    این رنگ ها اصطلاحا با دمای رنگ یا color temperature شناخته می شوند . البته مغز و چشم انسان در تنظیم و تصحیح برداشت های محیطی انسان بسیار ماهرانه عمل کرده و عموما به سختی اجازه می دهد تا ما متوجه این ویژگی شویم . در عین حال ، سنسور های دیجیتال و نگاتیو تا حدودی این امکان را دارند تا این رنگ های تولید شده را به ما نشان دهند .
    رنگ ها در صبح زود و نیز در اوخر بعد از ظهر ، از درجه ای گرم برخوردارند ، در حالی که سایه ها در اوسط روز در محیط باز ممکن است کمی متمایل به آبی و سرد به نظر برسند . البته دمای رنگ تنها به خورشید و نور تولید شده توسط آن محدود نمی شود و هر جسم نورانی ، دمای خاصی از رنگ را در حالات مختلف عرضه می کند . خوشبختانه در دوربین های دیجیتال این امکان وجود دارد تا با تنظیم تراز سفیدی (white balance) ، رنگ های تولید شده را پر رنگ تر یا طبیعی تر کنیم . در دوربین های نگاتیوی نیز باید توجه کرد که برای اعمال این تنظیمات ، یا باید نگاتیوی متناسب با شرایط عکاسی انتخاب کرد و یا اینکه از فیلتر های سرد کننده یا گرم کننده استفاده شود .

    نکته ی آموزشی : عکاسی منظره خصوصا در روزهایی که آسمان صاف است و عکاس در سایه قرار دارد ، می تواند به شدت عکس را به رنگ آبی متمایل کند . برای جلوگیری از این موضوع ، تراز سفیدی را روی حالت ابری تنظیم کنید تا دوربین مانند یک فیلتر گرم کننده (warming filter) با تشدید رنگ زرد براق ، تصویر را طبیعی تر کند .
    سمپل : http://www.popphoto.com/files/imagec..._1569457_s.jpg




    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی







    پی نوشت : تلاشم بر این بوده که مقاله به شکل تحت الفظی ترجمه نشه . اگر این روش ، خدشه ای به بار علمی مطلب وارد کرده ، از همه پوزش می طلبم .
    منبع : http://www.popphoto.com
    ویرایش توسط persian.boy : Saturday 20 August 2011 در ساعت 02:39 دلیل: اصلاح لینک
    Delbaz، azarigh، 5131 و 15 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #29
    كاربر همراه eallymehr آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    166
    تشکر شده
    415
    تشکر کرده
    267

    پیش فرض

    با سلام و تشکر از همه ی دوستانی که این مباحث رو اینجا در اختیار بقیه گذاشتن

    به نظر میرسه که بعضی عکسها که در سایت های دیگه آپلود شدن پاک شده عکسشون. چقدر خوب میشد اگه دوستان باز یه نگاهی به لینکها میکردن و عکسهای مناسبی رو دوباره آپلود میکردن

    ممنون
    darkness_land تشکر می‌کند.

  10. #30
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    گیلان-تالش
    نوشته ها
    405
    تشکر شده
    1444
    تشکر کرده
    903

    پیش فرض

    سلام
    اول اگه سوالمو جای درستی مطرح نمیکنم عذر خواهی میکنم
    دوستان من در اکثر مواردیکه کنار دریا یا تو نور شدید خورشید عکاسی میکنم عکسام تاریک می افته از اونجایی که نور زیاده تو نمایشگر دوربین هم که نگاه میکنم متوجه نمیشم ایا راهکاری هست
    doki تشکر می‌کند.

صفحه 3 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •