صفحه 2 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 49
Like Tree234تشکر

موضوع: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

  1. #11
    كاربر همراه kindlinessangel آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2007
    محل سکونت
    Tehran - Iran
    نوشته ها
    184
    تشکر شده
    344
    تشکر کرده
    412

    Smile پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    با عرض سلام خدمت سروران گرامی
    و همچنین تشکر به خاطر مطالب پر بارتون
    می خواستم اگه میشه درباره نبایدهای عکاسی هم صحبت کنید
    البته اگه سوالم ناشیانه است به بزرگی خودتون ببخشید
    آدم ناشیه و ......
    مثلا در موسیقی یک سری نباید وجود داره که به عنوان مثال فلان نت نباید بلافاصله بعد از بهمان نت بیاید و ....
    به احتمال قوی در ترکیب های نقاشی و گرافیکی هم چنین مسایلی وجود دارد که اگر وحی منزل نباشد حداقل با رعایت نکردنشان کار بسیار سختی ( و البته خلاقانه ) در پیش است تا کار قابل قبولی بتوان ارائه داد. البته از حق نگذریم که اگر بتوان هنجار شکنی را درست انجام داد بسیار دلچسب خواهد بود .:::big grin:::

  2. #12
    كاربر همراه Shafy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    نوشته ها
    405
    تشکر شده
    625
    تشکر کرده
    414

    پیش فرض پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    نقل قول نوشته اصلی توسط kindlinessangel نمایش پست ها
    با عرض سلام خدمت سروران گرامی
    و همچنین تشکر به خاطر مطالب پر بارتون
    می خواستم اگه میشه درباره نبایدهای عکاسی هم صحبت کنید
    البته اگه سوالم ناشیانه است به بزرگی خودتون ببخشید
    آدم ناشیه و ......
    مثلا در موسیقی یک سری نباید وجود داره که به عنوان مثال فلان نت نباید بلافاصله بعد از بهمان نت بیاید و ....
    به احتمال قوی در ترکیب های نقاشی و گرافیکی هم چنین مسایلی وجود دارد که اگر وحی منزل نباشد حداقل با رعایت نکردنشان کار بسیار سختی ( و البته خلاقانه ) در پیش است تا کار قابل قبولی بتوان ارائه داد. البته از حق نگذریم که اگر بتوان هنجار شکنی را درست انجام داد بسیار دلچسب خواهد بود .:::big grin:::
    درسته ! من هم خواستار بیان همچین مباحثی از جانب مدیریت محترم میباشم :)

    البته به نظر من در علم نقاشی و عکاسی می شه قانون (نباید ها) رو رد کرد، برای مثلا یکی از اصل هایی که در نقاشی و عکاسی خیلی اهمیت دار قانون تناسب طلایی هست، این قانون رو قبول دارم، ولی به نظر من در این دو هنر (نقاشی-عکاسی) هر شخصی می تونه خودش یه سبک جدیدی رو خلق کنه و هیچ کس هم نمی تونه به طور 100% از اون اثر ایراد بگیره، و همین طور هم هست و می بینیم خیلی از عکاسان بزرگ جهان هر کدومشون خلاق یک نوع سبک عکاسی هستن و بعد از اونها ما هستیم به تقلید از اونها سبکشون رو به علم تبدیل کردیم.
    خودتون ببینید بعضی از آثار عکاسی...

    ببخشید یه کاری واسم پیش اومد، شرمنده ام.
    شفیع فیروزبخش
    Nikon D7100 - SONY ALPHA 100
    گالری
    (می میرم، تا ایران بماند) «بایندر»

  3. #13
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    305
    تشکر شده
    260
    تشکر کرده
    66

    پیش فرض پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    نقل قول نوشته اصلی توسط Shafy نمایش پست ها
    درسته ! من هم خواستار بیان همچین مباحثی از جانب مدیریت محترم میباشم :)

    البته به نظر من در علم نقاشی و عکاسی می شه قانون (نباید ها) رو رد کرد، برای مثلا یکی از اصل هایی که در نقاشی و عکاسی خیلی اهمیت دار قانون تناسب طلایی هست، این قانون رو قبول دارم، ولی به نظر من در این دو هنر (نقاشی-عکاسی) هر شخصی می تونه خودش یه سبک جدیدی رو خلق کنه و هیچ کس هم نمی تونه به طور 100% از اون اثر ایراد بگیره، و همین طور هم هست و می بینیم خیلی از عکاسان بزرگ جهان هر کدومشون خلاق یک نوع سبک عکاسی هستن و بعد از اونها ما هستیم به تقلید از اونها سبکشون رو به علم تبدیل کردیم.
    خودتون ببینید بعضی از آثار عکاسی...

    ببخشید یه کاری واسم پیش اومد، شرمنده ام.

    قطعا همینطوره که می فرمایید. در هیچ هنری نه فقط عکاسی و نقاشی. حتی سینما حتی رقص هم امروزه شاهد ساختار شکنی های زیادی هستیم. اصلا همین ساختار شکنی ها معنی" خلاقیت" رو می سازند. اما همیشه نظر تمام اساتید هنری بر این امر هست که ابتدا اصول و تئوری کلاسیک یک هنر آموخته بشه بعد انسان دنبال ساختار شکنی باشه. جالبه در هنر نقاشی خیلی ها فکر می کنند پیکاسو فقط نقاش کوبیست بوده در صورتی که جمله ی معروفی داره و می گه هر زمان یک نقاش توانست یک سماور و قوری نقاشی کند که بیننده احساس کند که می تواند جلو برود و قوری را بردارد و چای بریزد. آنوقت می تواند به سراغ ساختار شکنی برود. و جالبه که نقاشی های رئالیستی پیکاسو واقعا بی نظیر هستند. اما امروز می بینیم کسانی که از اصول ابتدایی نقاشی هیچی نمی دونن می رن و نقاش کوبیست می شن! این به نظرم صرفا تقلید هست نه خلاقیت.
    مطالعه و آوردن مباحث کلاسیک هم دقیقا به همین دلیل هست که خواننده ترغیب به دانش بیشتر در زمینه مباحث کلاسیک کادربندی بشه. یک عکاس می تونه سالها ساختار شکنی کنه اما ممکنه یک روز ازش بخوان یک عکس با تئوری های کلاسیک بگیره و اونوقت ممکنه تنها به صورت حسی نتونه عمل کنه.

    پیروز باشید.
    yasin-m، Shahrouz، mahyar و 15 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    ساناز نافذ
    ---------------
    پرتو نیکان نگیرد آنکه بنیادش بد است... تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است

  4. #14
    كاربر همراه arash1988 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    392
    تشکر شده
    1073
    تشکر کرده
    1119

    پیش فرض پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    خانم نافذ من خیلی از مطالبی که در این تاپیک قرار دادید استفاده کردم. راستش نمیدونم چرا ادامه پیدا نکرد، ولی امیدوارم ادامه پیدا کنه و مطمئن هستم خیلی از دوستان دیگر هم مثل من میتونن استفاده خیلی زیادی از مطالب ارزشمند شما بکنند.

    البته میدونم که گردآوری این مطالب وقت گیر و با زحمت همراه هست. از وقتی که میگذارید بسیار بسیار سپاسگذارم.



  5. #15
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    October 2009
    نوشته ها
    308
    تشکر شده
    1182
    تشکر کرده
    2901

    پیش فرض پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    نقل قول نوشته اصلی توسط kindlinessangel نمایش پست ها
    مثلا در موسیقی یک سری نباید وجود داره که به عنوان مثال فلان نت نباید بلافاصله بعد از بهمان نت بیاید و ....
    به احتمال قوی در ترکیب های نقاشی و گرافیکی هم چنین مسایلی وجود دارد که اگر وحی منزل نباشد حداقل با رعایت نکردنشان کار بسیار سختی ( و البته خلاقانه ) در پیش است تا کار قابل قبولی بتوان ارائه داد. البته از حق نگذریم که اگر بتوان هنجار شکنی را درست انجام داد بسیار دلچسب خواهد بود .:::big grin:::
    سلام
    به نظرم در مورد قانونی که در مورد موسیقی گفتین اشتباهی رخ داده و شما در مورد اصول هارمونی و کنترپوآن (که مسلما تغییر ناپذیر نیستن) دچار سوء تفاهم شدین.
    در تمام هنرها از جمله نقاشی و موسیقی (که در نوع معاصرشون از لحاظ فضا سازی و تصویر سازی بسیار به هم نزدیکن) ما قدمهامون رو بر دوش کسانی میذاریم که در گذشته پیشرو و ساختار شکن بودن و الان تبدیل شدن به سنت.
    زیر پا گذاشتن اصولی که بهشون تسلط نداریم مثل دست و پا زدن کودکی در یک گودال آبه. در صورتی که خلاقیت و نوآوری غواصی ماهرانه تو دل اقیانوسه.
    آنارشی و به هم ریختن و زیر پا گذاشتن اصول نوآوری و خلاقیت نیست. ما نیاز به آگاهی و تسلط داریم تا بتونیم از چیزی گذر کنیم و توی کتاب ی هنر خطی اضافه کنیم.
    (البته شکی نیست که هنر چیزی فراتر از یه سری قانون و اصوله و بهتره به جای واژه ی اصول از واژه ی روش استفاده کنیم.)
    Afshin.Prt، Vahid، Maisam.H و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #16
    كاربر فعال Elend آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2008
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    746
    تشکر شده
    1569
    تشکر کرده
    1406

    پیش فرض پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی



    نمونه ی ساختارشکنی ( قانون یک سوم)

    Equipment: Hasselblad H3D-39, Hasselblad 250mm
    AslanAslan و Afshin.Prt تشکر می‌کنند.




  7. #17
    كاربر آشنا picolo آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    87
    تشکر شده
    437
    تشکر کرده
    861

    پیش فرض پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    این جزوه‌ی 16 صفحه‌ای استفاده از عناصر و مبانی طراحی رو در عکاسی نشون میده:

    کد:
    http://jarnoldart.com/Elementsandprinciplescarts.pdf
    استفاده از نمونه عکس در این جزوه کمک میکنه که در حافظه بهتر بمونه
    Nima Sadigh، Afshin.Prt، Vahid و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

    پی‌کولو




  8. #18
    كاربر جديد farhad_photo آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    نوشته ها
    1
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    اين هم آدرس بهترين عكسهاي
    chalenge 2009
    www.chaleg_2009.com

  9. #19
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    3
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    نقل قول نوشته اصلی توسط picolo نمایش پست ها
    این جزوه‌ی 16 صفحه‌ای استفاده از عناصر و مبانی طراحی رو در عکاسی نشون میده:

    کد:
    http://jarnoldart.com/Elementsandprinciplescarts.pdf
    استفاده از نمونه عکس در این جزوه کمک میکنه که در حافظه بهتر بمونه
    ببخشید ولی این مقاله نمیاد هرکاری میکنم
    میشه یه لینک جدید بذارید؟

  10. #20
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    March 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: مبانی سواد بصری و ترکیب بندی

    اين اولين باري است كه دارم اينجا مي‌نويسم. متاسفانه بسياري از دوستان، مانند من، فقط سعي ميكنيم كه مطابق سليقه خودمون عكس بگيريم، كه البته بد نيست. اما اغلب به دليل نا آشنايي با مفاهيم نظري و بك‌گراند ظعيف، خيلي از عكس هامون چون زنده كننده يك موقعيت بيادموندني براي خودمون هست، برامون جالبه! يه نكته مهم اينه كه خيلي از اين مفاهيم بدون مقايسه عكس‌هاي گرفته شده در حالت‌هاي مختلف خوب يا بد جا نمي‌افته. البته اين كار وقت گيريه، اما اگر دوستان چنين مقايسه‌هايي رو داشته باشن و نمايش بدن بسيار آموزنده است.

صفحه 2 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •