صفحه 335 از 507 نخستنخست ... 235 285 325 331 332 333 334 335 336 337 338 339 345 385 435 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,341 تا 3,350 , از مجموع 5069
Like Tree52655تشکر

موضوع: بهترین عکس و یا مجموعه عکسی که در طول هفته می‌بینیم

  1. #3341
    كاربر فعال merdax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    Atlanta, GA
    نوشته ها
    638
    تشکر شده
    3357
    تشکر کرده
    5013

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط minaei نمایش پست ها
    اما این عکس به نظر من خیلی مصنوعی می آید .
    یعنی برعکس آن چیزی که شما ذکر کردید کاملا این ژست را مصنوعی میبینم

    یک جور تقلید از عکس های کارتیه برسون



    البته قصد من مخالفت با نظر شما نیست اما فقط احساسم از این عکس را بیان کردم
    موفق باشید
    نقل قول نوشته اصلی توسط Walkman نمایش پست ها
    با سلام خدمت شما جناب نامی

    باید عرض کنم بنده ژست سوژه رو مصنوعی میدونم، و این مصنوعی بودن رو بیشتر حالت دستای سوژه تشدید میکنه

    موفق و موید باشید......
    بله من حرف هر دوی شما دوستان عزیز رو متوجه میشم، قصدم این نبوده که با بیان نظرم، دیدگاهمو دیکته کنم، فقط برداشتمو گفتم و اتفاقا این چیزای جالب توی عکس و برداشتای متفاوته که عکاسی رو یک هنر کرده، ممنون از هردوی شما
    Sina.J تشکر می‌کند.

  2. #3342
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    November 2006
    نوشته ها
    231
    تشکر شده
    2147
    تشکر کرده
    817

    پیش فرض

    مهرداد گرامی

    ژست این بانو به خودی خود مشکلی ندارد!
    آنچه این ژست را غیرعادی (و نه مصنوعی!) میکند، تضاد میان رفتار او و محیط پیرامونش است.

    اگر سوژه در دامان طبیعت به سوی دریا یا رودخانه، همین گونه خیز برداشته بود، حالتش بسیار هم طبیعی به نظر میرسید.

    اغلب در چنین عکسهایی انتظار داریم که سوژه، کفش به پا داشته و پریدنش از روی آب به منظور رسیدن به خشکی و کوشش او برای خیس نشدن باشد.
    اما بانویی که در این عکس می بینیم کفشهایش را کنار گذاشته است و با آغوشی گشاده و چهره ای خشنود میخواهد خود را به آب بسپارد.
    آلودگی این آب و ژرفای کمش را انگار که این بانو درنیافته و چنان با شور و هیجان پریده که گویی هم اکنون تا گردن در آب فرو خواهد رفت.

    ارزش چنین عکسی به نظر من از عکسهای روزمره که واقعیت خشک و خالی زندگی را تکرار میکنند و مثلاً رهگذری را نشان میدهند که میخواهد از روی آبهای مزاحم بپرد و خیس نشود، بسیار بیشتر است.

    از آن صحنه ها بسیار دیده ایم و می بینیم، اما چنین صحنه ای کمیاب است که کسی کفشهایش را درآورد و در ازدحام دیوارها و ستونهای شهر، عاشقانه تن را به آبی که در گودی سنگفرش خیابان، جمع شده بسپارد.

    این اتفاقی نیست که هرگز امکان پذیر نباشد.
    من خودم گاه در همین تهران، شاهد صحنه هایی بوده ام که اگر از آنها عکس تهیه می شد، کمتر کسی باور میکرد که واقعیت دارند و این افراد (که در حال انجام غیرعادیترین کارها هستند) اصلاً نقش بازی نمیکنند.

    چیزهای غیرعادی هم جایی در زندگی ما دارند و باید داشته باشند.
    به کار بردن لفظ «مصنوعی» در مورد یک امر غیرعادی و نامتعارف، دلیلی بر رد آن چیز نیست.

    این عکس، چه برنامه ریزی شده باشد و چه شکار لحظه ها، اثرگذار و ارزشمند است.
    بسیاری از عکسها با زمینه چینی ها و تمهیدات قبلی، به وجود آمده و می آیند.
    آنچه اهمیت دارد اثرگذاری آنها و داشتن مایه هایی از هنر است.


    .
    merdax، Saeed.gh.sh، Elend و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #3343
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    41
    تشکر شده
    73
    تشکر کرده
    821

    پیش فرض

    خب البته جناب آماتور
    عکس باید به دل بنشیند

    این گشودن دست آن هم به این صورت
    کار را خیلی مصنوعی کرده

    حداقل اگر کمی دست ها راحت تر میبودند میشد برای این عکس کلی معنی تراشید
    منتها الان اولین نگاه انسان روی ژست مصنوعی این زن متمرکز میشود


    این عکس ها به خودی خود دارای یک نوع تعلیق هستند.
    منتها این را مقایسه کنید با همان عکس کارتیه برسون


    بی جهت نیست که یک عکاس نامش اینقدر پرآوازه می شود
    ویرایش توسط minaei : Saturday 4 June 2011 در ساعت 15:33 دلیل: -

  4. #3344
    كاربر فعال merdax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    Atlanta, GA
    نوشته ها
    638
    تشکر شده
    3357
    تشکر کرده
    5013

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amateur نمایش پست ها
    مهرداد گرامی

    ژست این بانو به خودی خود مشکلی ندارد!
    آنچه این ژست را غیرعادی (و نه مصنوعی!) میکند، تضاد میان رفتار او و محیط پیرامونش است.

    اگر سوژه در دامان طبیعت به سوی دریا یا رودخانه، همین گونه خیز برداشته بود، حالتش بسیار هم طبیعی به نظر میرسید.

    اغلب در چنین عکسهایی انتظار داریم که سوژه، کفش به پا داشته و پریدنش از روی آب به منظور رسیدن به خشکی و کوشش او برای خیس نشدن باشد.
    اما بانویی که در این عکس می بینیم کفشهایش را کنار گذاشته است و با آغوشی گشاده و چهره ای خشنود میخواهد خود را به آب بسپارد.
    آلودگی این آب و ژرفای کمش را انگار که این بانو درنیافته و چنان با شور و هیجان پریده که گویی هم اکنون تا گردن در آب فرو خواهد رفت.

    ارزش چنین عکسی به نظر من از عکسهای روزمره که واقعیت خشک و خالی زندگی را تکرار میکنند و مثلاً رهگذری را نشان میدهند که میخواهد از روی آبهای مزاحم بپرد و خیس نشود، بسیار بیشتر است.

    از آن صحنه ها بسیار دیده ایم و می بینیم، اما چنین صحنه ای کمیاب است که کسی کفشهایش را درآورد و در ازدحام دیوارها و ستونهای شهر، عاشقانه تن را به آبی که در گودی سنگفرش خیابان، جمع شده بسپارد.

    این اتفاقی نیست که هرگز امکان پذیر نباشد.
    من خودم گاه در همین تهران، شاهد صحنه هایی بوده ام که اگر از آنها عکس تهیه می شد، کمتر کسی باور میکرد که واقعیت دارند و این افراد (که در حال انجام غیرعادیترین کارها هستند) اصلاً نقش بازی نمیکنند.

    چیزهای غیرعادی هم جایی در زندگی ما دارند و باید داشته باشند.
    به کار بردن لفظ «مصنوعی» در مورد یک امر غیرعادی و نامتعارف، دلیلی بر رد آن چیز نیست.

    این عکس، چه برنامه ریزی شده باشد و چه شکار لحظه ها، اثرگذار و ارزشمند است.

    بسیاری از عکسها با زمینه چینی ها و تمهیدات قبلی، به وجود آمده و می آیند.
    آنچه اهمیت دارد اثرگذاری آنها و داشتن مایه هایی از هنر است.


    .
    تمام نوشته های من برای این بود که دقیقا همین دو خط که بولد کردم رو بتونم بگم و منظورم رو برسونم
    عالی نوشتید
    Amateur و Sina.J تشکر می‌کنند.

  5. #3345
    كاربر همراه ramink2 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    بیژن یورد
    نوشته ها
    396
    تشکر شده
    2081
    تشکر کرده
    723

    پیش فرض



    Camera: Nikon D700

    Lens: Sigma 8mm f/3.5

    Focal Length: 8mm

    Exposure Time: 59s

    Aperture: f/3.5

    ISO: 2000



    D7100 - Sigma 10-20 F/3.5 - 18-55 Afp - 70-200 F/4 VR - 50 F/1.8G

  6. #3346
    fazel graphic
    Guest

    پیش فرض

    merdax، Omid Araki، Hoda Zaeimi و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #3347
    كاربر همراه ramink2 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    بیژن یورد
    نوشته ها
    396
    تشکر شده
    2081
    تشکر کرده
    723

    پیش فرض

    merdax، Omid Araki، ghz و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.



    D7100 - Sigma 10-20 F/3.5 - 18-55 Afp - 70-200 F/4 VR - 50 F/1.8G

  8. #3348
    كاربر همراه M-ESMAILZADEH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    محل سکونت
    Urmia
    نوشته ها
    354
    تشکر شده
    3540
    تشکر کرده
    1583

    پیش فرض



    این عکس رو بخاطر حس دو تا بچه و تیزبینی عکاس ، دوس دارم .
    از اقای مرادی هم بخاطر نمایش عکس ممنونم..
    hamid_kh، afzali، Hamid Moradi و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #3349
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    June 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    61
    تشکر شده
    144
    تشکر کرده
    124

    پیش فرض

    سلام





    Omid Araki، M. Beyrami، 8030m و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #3350
    كاربر همراه ramink2 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    بیژن یورد
    نوشته ها
    396
    تشکر شده
    2081
    تشکر کرده
    723

    پیش فرض

    مرکز کهکشان راه شیری.
    در سمت چپ شما می توانید ابر ماژلانی کوچک را ببینید.




    Photographer: Pascal Christian
    merdax، MehdiM، ghz و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.



    D7100 - Sigma 10-20 F/3.5 - 18-55 Afp - 70-200 F/4 VR - 50 F/1.8G

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •