ببخشید دوست عزیز آقای محمدی که بنده فضولی میکنم
جدای بحثی که دوستمون آقا عبدلپناه فرمودند ، راستش یکی از مشکلات عکس های شما استفاده از فوکال های بلند هست .
اگر واقعا مجال عکاسی خیابانی دارید خوب چرا از فاصله های دور و با لنزهای تله عکس میگیرید!؟؟
آقا یه لنز واید ببند رو دوربینت و برو عکس بگیر و کلی لذت ببر !
من یه پیشنهاد میدم بهت ، یه روز یا حتی یه مجموعه عکس بگیر با وایدترین فوکالت ، اگر کراپ داری مثلا با 10 میلیمتر و یا اگه فول فریم داری با فوکال زیر 20 !!!
البته من یه پیشنهاد دیگه هم دارم ، آنالوگ!!!!!!
فقط میتونم بگم معرکسسسسسسسسس
لازم به ذکر است آقا Philip Bloom فیلم ساز مشهوری استرالیایی که بعد از آشنایی با دوربین معرکه کانن 5 دی مارک دو در دنیای فیلم سازی به دنیا عکاسی روی آورد ، امروز رسما اعلام کرد که در زمینه عکاسی خیابانی و دوربین همراه دوربین لایکا ام 9 شون رو گذاشتند کنار و دوربین لایکا ام 6 رو در آغوش گرفتند و به دنیا عکاسی آنالوگ و فیلم روی آوردند
آقا عکاسی خیابانی یعنی یه دوربین کوچیک و یه لنز کوچیک یه حلقه فیلم سیاه سفید ، ظهور فیلم و حتی اگه علاقه داشته باشین چاپ عکس با آگراند.
البته این یک قانون نوشته شده برای عکاسی خیابانی نیست ، و میشه با یه دوربین 1 دی هم رفت عکاسی خیابانی ، همانطور که با کامیون هم میشه رفت سیزده بدر :)))))))
محسن حسن پوراگر سراب دیدید بنشینید و از آن آب بنوشید، نگذارید سراب به دروغش افتخار کند.
Nikon D600 - TAMRON AF 19 .35 f 3/5 . 4/5 - 50 f1/8D و دیگر هیچ
کارهای دوست خوبمون واقعا دیدنیه جدا از اینکه فضاها برای ما متفاوته قاب بندی ها انتخاب سوژه ها و لحظه شاتر زدن دقیق و حساب شدس تو کارای آقای محمدی، من همیشه از دیدن کارای ایشون لذت میبرم
صحبت مرتضی هم تا حدودی شخصی و حسیه ولی به قول خودش قانون نوشته شده ای نیست حتی جزو قوانین نانوشته هم نمیشه به حسابش آورد جیمز ناکتوی تا همین پارسال با دوربین آنالوگ و لنز 16-35 عکاسی میکرد خروجیش واقعا عالی بود یک مورد رو هم با دوربین 5 دی عکاسی کرده بود باز هم کارها دیدنی بود چون ناکتوی عکاسی میکرد نه دوربینش از طرف دیگه ای خیلی وقته که استیو مک کوری با دوربین دیجیتال مدیوم فرمت هاسلبلاد عکسی میکنه خروجی های اونم معرکس چون عکسارو مک کوری میگیره نه دوربینش
اما پای لذت بردن از عکاسی که به میون بیاد خود منم هنوز لذت عکاسی با انالوگ و مدیوم فرمت رو نتونستم کنار بذارم اما این داستان هیچ ارتباطی با خروجی کار من نداره و نمیتونه برای کار من ایجاد کلاس و شخصیت کنه استفاده از لنز و فواصل کانونی مختلف هم به همین صورته مهم دید و خروجی عکاسه احساس شخصی من اینه که اگر روزی به عنوان مثال لنز من رو ازم گرفتند و من دیگه نتونستم مثه سابق عکاسی کنم و خروجی من ضعیف شد این لنز و تجهیزات من بوده که عکس میگرفته نه من
در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
Nikkor 16-35 | Nikon F5
درود مرتضی گرامی و پوزش برای دیر پاسخ دادن .
شب تعطیل بود و همراه با دوستان خیام میخواندیم و از غم دنیای بی بنیاد فارغ شده بودیم .
نظر شما در ارتباط با استفاده از تجهیزات آنالوگ و لنزهای واید کاملا صحیح هست و لذتی که در عکاسی با مدیوم فرمتها و یا در تاریک خانه هست را نمیشه جای دیگری یافت .
اما برادر ما تازه اول راهیم و مانند کودکی که تازه اعضای بدن خود را میشناسه من هم مشغول سبک سنگین کردن لنزها و بدنهها هستم . . عکاسی با فوکال بلند هم لذت خود را داره من هم پیشنهاد میدم که امتحان کنی مخصوصا با بدن آلفا ۸۵۰ و لنز فوق شارپ سونی ۷۰-۲۰۰ و لذت ببری از شکار لحظهها . خصوصیات اخلاقی ، روحیِ من هم به گونهای هست که توان نزدیک شدن زیاد به سوژها رو ندارم و قبلان سعی کردم با پرایم ۲۰ و ۲۴میلیمتر از مینولتای عزیز چند نوبتی عکاسی کنم که نشد ...
کلا استفاده از فوکال بلند یا کوتاه مزیت یا اشکال نیست . شخصاً هیچ عکاس صاحب سبکی رو الگو قرار ندادم و عکاسی برای من مانند بداهه نوازی است که شامل درک مفاهیم پایه آن هنر و شخصی سازی آن است .
لذت ببر دوست من لذت از هنر ناب عکاسی ! مهم این است . حالا ما از اینکه با کامیون میریم ۱۳ بدر و ۳۰-۴۰ نفر رو هم سوار میکنیم لذت میبریم . شما هم شاید با یک بنتلی یا مازراتی همین لذت رو ببرید .
سیاوش محمدی
خیلی خیلی پوزش بابت فضولی که کردم
نمیدونستم لنز 70-200 شارپه و متاسفانه با این بدنه ها تا حالا کار نکردم
ما با همین بدنه های الکی کانن کار میکنیم و مجبوریم باهاشون بسازیم :)
قطعا من حرف دیگری ندارم
نمیدونم چرا مهدی همیشه توی نوشته های من با میکروسکپ میگرده دنبال یه چیزی!!!!!!!صحبت مرتضی هم تا حدودی شخصی و حسیه ولی به قول خودش قانون نوشته شده ای نیست حتی جزو قوانین نانوشته هم نمیشه به حسابش آورد
آقا ما هیچ
پوزش پوزش پوزش