فایل پیوست 81762
آیا در این نسخه مشکل وایت بالانس بر طرف شده است؟
لطفا ایراد های دیگر را نیز بفرمایید.
سپاس!
Printable View
فایل پیوست 81762
آیا در این نسخه مشکل وایت بالانس بر طرف شده است؟
لطفا ایراد های دیگر را نیز بفرمایید.
سپاس!
سعید جان دوست من اگر واقعا قصدت پیشرفت تو عکاسی هستش مهمترین و بزرگترین کاری که میتونی انجام بدی اینه که به اندازه کافی وقت اختصاص بدی
برای مطالعه و مشاهده کارهای بقیه عکاسان . دیدن بقیه کارها بهترین راهنمایی میتونه باشه. من خودم خیلی مطالب مفیدی از این فروم یاد گرفتم ! دوستانی عزیزی که لطف کردن و نظرات و تجربیاتشون رو با بقیه به اشتراک گذاشتن خیلی بهم کمک کرد . شما گفتی مانیتور مناسب و کالیبره در اختیار ندارم خب در اینصورت یه مشکل بزرگی پیش روی شماست تا حل نشه راهنمایی بقیه ممکنه خیلی راهگشا نباشه !
پیشنهاد میکنم این تاپیک رو مطالعه کنی یکم زمان میبره اما بهت قول میدم ظرف مدت کوتاهی در همین زمینه خیلی پیشرفت میکنی
من خودم در زمینه پرتره تخصصی ندارم و نقد و بیان اشکالات عکست رو به عهده بقیه دوستان میذارم :::love2:::
سلام از نظر من رنگ پوست زرد و مقداری متمایل به سبز هستش و وایت بالانس مشکل داره .وقتی رنگ پوست قرمز هستش من میرم توی قسمت photo filter و مقداری green بهش میدم و اگه زرد باشه به اون فیتر blue میدم اما در کل اینقدر باید عکس ببینی و ادیت کنی تا تجربه در تشخیص رنگ پوست رو بدست بیاری.بهتره که روی jpg ادیت کنین که کمتر مشکل وایت بالانس داشتع باشین.
فایل jpg تنظیم رنگ راحت تره چون خود دوربین پروسس رنگ رو انجام داده و به رنگ واقعی پوست نزدیکتر هستش اما فایل raw فایل خام هست و دوربین هیچ پروسسی روش انجام نداده و در نتیجه ادیت فایل raw سختر هستش و اگه بخوای روی 16bit ادیت کنی دیگه سخت تر.اگر تنظیمات دوربین image quality رو روی raw و jpg بزارین با توجه به حجم عکس کاملا متوجه میشین که فایل raw برای تنظیم رنگ و ریکاوری خیلی مناسب هستش که حرفه ای ها همیشه با raw عکاسی میکنن
فایل پیوست 81766 سلام لطفا دوستان و عکاسان عزیز نقد کنن
فایل پیوست 81788 عکاسان عزیز اگر ایراداتی در عکس هست لطفا نقد کنن
ممنون از نقد شما دوست عزیز اما اینکه زانوها تکیه گاه دست ها هستند به نظر من نمیتونه نشون بده که دستها بلا تکلیف باشند و اینکه کج بودن پایین لباس و مقدار کمی مو بر روی پیشانی کمی در نقد شما سخت گیرانه میاد اما از نقد شما بسیار خوشحال شدم.اگر نکات فنی هم هست بگین. اخه گفتین وارد نکات فنی نمیشم شاید نکته ای باشه که من اطلاعی ندارم که رفع مشکل در کارم باشه
خواهش میکنم.منظور من حالت انگشتها بود.وارد نکات فنی هم نشدم چون در مورد نورپردازی و ... عکس پرتره صاحب نظر نیستم :-) و نظری نمیدم.این که عرض کردم در مورد سوژه و ریزه کاری هایی که شما فرمودید نقد سخت گیرانه به این خاطر بود که اگر قرار است پرتره بگیریم باید کاملا کارگردانی شده عمل کنیم و به تمام ریزه کاری ها دقت کنیم.نشستن و حالت سوژه شما کاملا شبیه یک عکس یادگاریست نه یک پرتره حرفه ای.البته از نظر تعریف عکس پرتره٬ نمیشه بهش ایراد گرفت و پرتره حساب میشه ولی از این منظر نگاه کنید که این شخص به شما مراجعه کرده به عنوان یک مشتری و قراره شما برای این عکس ازشون پول بگیرید.قطعا وقتی عکس رو تحویلشون بدید خواهند گفت که چرا نگفتی انگشت هام رو مرتب کنم؟ یا چرا نگفتی موهای روی پیشانیم نامرتبه...
فایل پیوست 82062
در حال آموزش "پارچه خوردنی نمی باشد" :::love2:::
فایل پیوست 82085
iso 100 f/1.8 1/800sec nikonD5500 50mm
iso 1600 | f/1.8 | 1/80sec | Exposure Bias -1step | nikonD5500 50mm | بدون فلاش
درود؛
فایل پیوست 82141
در بسیاری از عکس های اخیر تاپیک، مشکل شدید ته رنگ و عدم وایت بالانس مشهود است. دقت بیشتری از سوی دوستان را میطلبد.
پس از مدت نسبتا زیادی ، ...
سلام!
درود
اولین پست بنده در این انجمن هست امیدوارم بتونم از دوستان مطالب جدیدی یادبگیرم .
فایل پیوست 82246
سلام
5d m iii
Ef24_105 is l usm
فایل پیوست 82279
CANON 650D
18-135 STM
35mm
sec. 1/125
ISO 200
f/4.5
این سوال به ذهن منم رسید. ولی خوب خروجی کار را باید دید که کاملا خوب هست و تعداد تشکر دوستان هم مهر تایید آن است.
با این وجود سوال بعدی که پیش می آید این هست که آیا خود خانمی که عکس ازش گرفته شده است هم از خروجی راضی هست؟ از فرم صورت و فشردگی آن و ... راضی است؟
فکر می کنم اینجا هست که اختلاف بین انواع عکاسی پرتره ها با مخاطبان مختلف خودش مشخص می گردد.
درسته من توی youtub دیدم که عکاسان حرفه ای پرتره از 35 میلیمتر استفاده میکنن اما در عکس های تمام قد و عکس هایی که عمق میدان واسشون مهم نیست و در ادیت عکس رو کراپ میکنند که اعوجاج در گوشه کادر زیاد مشخص نشه و گاهی هم از عمد توی عکسای تمام قد اعوجاج ایجاد میکردن و بازهم عکساشون زیبا بود .اما به نظر من در عکس های نیم تنه حتما تاثیر گذار هست مگر اینکه عکس رو واید بگیریم و اونوقت کراپ کنیم که هم پیکسل ها در اطراف کادر هدر میرن و هم عمق میدان کمی خواهیم داشت .من هم در این عکس عیبی نمیبینم و شاید اعوجاج در این عکس باشه اما خیلی کمه که ما اون رو احساس نمیکنیم.
در نیمتنه هم اشکالی نیست. در مرکز کادر دیستورشن وجود نداره. ضمن اینکه کل دیستورشن اطراف کادر را هم میشه یا یک اصلاح نرمافزاری گرفت. اگر نمیگیرند برخی عکاسان چون یک کیفیت زیباییشناسانه ایجاد میکند.
یک : هر دو نوع دیستورشن در لنز مذکور در مرکز تصویر حداقل اعوجاج را دارند. ( صحبت از لنز فیش آی نمیکنیم)
دو: عکس ایشان نمونهی بسیار خوبی از استفادهی درست از این لنز و اصلاح دیستورشن با کمرا راع است.
سه: عکاسان بسیاری از این لنز برای پرتره استفاده میکنند که نمونههای بسیاری در این مورد وجود دارد.
فایل پیوست 82380
آنچه باعث ایجاد حالت کمیک در چهرهها میشود مربوط به لنزهای اولترا واید خاصیست و آنهم از فاصلهی بسیار نزدیک.
شناخت خاصیت اپتیکی لنزها و استفادهی خلاقانه از آنها یک ویژگی عکاس خوب است.
ضمن اینکه علاوه بر خاصیت عمومی لنزها، هر لنز بخصوص یکسری خاصیتهای اپتیکی خاص خود را دارد.
به هر حال لنز ۳۵ نیکون یک لنز برای پرتره هم هست. با شناخت ویژگیهای فیزیکی و اپتیکال آن.
دیستورشن در لنزها اصطلاحی هست که معمولا به جای Pincushion Distortion و Barrel Distortion استفاده می شود و یک خطای اپتیکی هست. در این دو حالت خطوط صاف تصویر خمیده می شوند مثل شکل زیر:
http://cdn.cambridgeincolour.com/ima...incushion1.jpghttp://cdn.cambridgeincolour.com/ima...on_barrel1.jpg
ولی موردی که مورد بحث ما هست را می توانیم زیر مجموعه perspective distortion بدانیم و مربوط به اختلاف فاصله اجسام از لنز هست(چانه و بینی و پیشانی معمولا نزدیگتر هستند).
این پرسپکتیو در پرتره های سر و گردن در فوکالهای 50 هم به وضوح مشخص هست چه برسد به فاصله کانونی 35 میلیمتر و با اصلاح دیستورشن به این سادگی ها درست نمی شود. البته ظاهرا شما با به کار بردن اصطلاح جبران متوجه منظور بنده هستید. ولی توضیحات دوستان دیگر در برخی قسمتها درست نبود.
https://i.stack.imgur.com/MCvYF.jpg
https://cdn.photographylife.com/wp-c...Distortion.jpg
از هر نظر حساب می کنم منطقی تر این هست که برای پرتره های بسته به جای 35 از یک لنز با فوکال بالای 70 استفاده کرد.
لنز 35 م.م نیکون برای پرتره هم به کار برده میشود :
فایل پیوست 82388
NIKON Df + 35mm f/1.8 @ 35mm, ISO 100, 1/1250, f/1.8
فارغ از اینکه مبحث کلی دوری یا نزدیکی به سوژه که باعث افزایش یا کاهش اعوجاج ناشی از تغییر فاصلهی کانونی با احتساب حفظ اندازهی کادر میشود، اما هر لنزی چنانکه گفتم ویژگیهای اپتیکی خاص خود را هم داراست. چنانچه یک لنز با یک فاصلهی کانونی مشخص، اعوجاج بیشتری تولید میکند و یک لنز اعوجاج بسیار کمتری.
آنچه در نمونه قرار دادهشده بیشتر در یک لنز زوم صادق است و دوری و نزدیکی به یک سوژه .
اما آنچه که باید در نظر گرفت، ویژگیهای اپتیکی هر لنز بخصوص هم هست.
که با توجه به موارد قیدشده ، از این لنز برای پرتره هم استفاده میشود و نمونههای بسیاری در نت موجود است.
درست هست. ولی زمانی که بحث زیبایی چهره در پرتره مطرح می شود رعایت یک اصل ساده که مربوط به فشردگی اعضای صورت هست می تواند خروجی کار عکاس را به سادگی بهتر نماید. من تعداد زیادی پرتره با لنز 14 میلیمتر هم پیدا کردم.
دقیقا عکسهای زیر را برای یادآوری ویژگی های اپتیکی هر لنز قرار می دهم:
https://petapixel.com/assets/uploads/2016/07/grid.jpg
نکته جالب که خیلی ها این روزها درگیرش هستند عکسهای سلفی است که مردم می گیرند. واقعا خوب ثبت شدن اجزای صورت با دوربینها جلوی گوشی ها بسیار سخت هست. دلیلش هم همین بحثی است که الان در حال انجامش هستیم.
برای پرتره بهترین رنج 35 تا 50 از اساتید مختلفی شنیدم
مگه اینکه اکستریم کلوز آپ باشه
اولین بار می شنوم بهتر از لنز بالای 70 استفاده بشه !
خب البته این بحث کمی طولانی شده ولی خب چون میتونه جنبهی آموزشی داشتهباشه میتونه مفید باشه.
حرف شما درسته. اما با توجه به همان ویژگی و خاصیت اپتیکی هر لنز. این مطلبهای بیان شده درستند. اما همانطور که گفتم بستگی به ویژگی هر لنز داره.
لنز سادهی یک موبایل از پیچیدگی ساختاری و اپتیکی یک لنز پرایم برخوردار نیست که در آن سعی شده که خطاهای اپتیک در آن به حداقل برسند.
یک لنز مشخص در یک فاصلهی کانونی از یک لنز دیگر با همان فاصلهی کانونی بسته به کیفیت ساخت و اصلاح خطاهای اپتیکی و کنترل اعوجاج و .... میتواند رفتار اپتیکی متفاوتی داشتهباشد.
ضمن اینکه امروزه امکان اصلاح نرمافزاری بسیاری از این اعوجاجها در نرمافزارهایی چون کمرا راع، بسته به هر لنز گنجانده شده.
سرآخر همهی اینها به تجربه و مهارت عکاس هم بر میگردد که میداند چطور از ویژگی خاص هر لنز استفاده کند.
بسیاری از عکاسان از لنز 35 برای پرتره استفاده کردهاند که نتیجهی کار اونها مشخصه و عکسهای بسیار خوبی هم هستند.
میشه به زبان کوچه بازاری منظورت واضح بگی داداش شعر داری میگی ؟نقل قول:
اینجور اطلاق بستن ها جامعیت خیلی خاصی نداره.
خیلی موارد اصول عکاسی جامعیت داره استاد هم نامبر وان دنیا این حرف زده
شما اگه درباره موضوعی اطلاع نداری نظر میدی اول کمی درنگ کن
شايد عربی سرچ بزنی چيز ديگه بالا بياد
https://www.google.com/search?q=best...utf-8&oe=utf-8
توصیه میکنم به بعضی کاربران از قرار دادن عکس های با حجاب نامناسب خود داری کنند
طبق موازین جمهوری اسلامی .
سلام
هر چند درباره لنز مناسب پرتره در گذشته بحث های زیادی مطرح شده است. در این پست های اخیر هم اکثر دوستان ، هر کدام از زاویه ای درست گفتند ولی به عنوان جمع بندی عرض می کنم که :
بحث لنز مناسب یک چیز است و بحث خروجی مناسب و مدنظر موضوعی دیگر !
اینکه چه فوکالی مناسب پرتره گرافی است ؟
به موضوعات زیادی ارتباط دارد که اول از همه باید به تفکر عکاس برای ثبت آن عکس و القاء آن به مخاطب نگاه شود.
اینکه سنسور دوربین چه قطعی دارد ؟ پرتره ما تمام قد است یا هد شات و یا ... ؟ تعداد سوژه ها و فضای موجود ؟ پرتره محیطی است یا استودیویی ؟ اجتماعی است و یا ... ؟ قرار است خصوصیات سوژه به چه نحوی بیان شود؟ و چند ده داستان دیگر ....!
فوکال ها و دیاف ها و ... این ها همه ابزاری هستند برای ظهور تفکر هنرمند و تاثیر بر روی مخاطبان ، خواه می خواهد عکس جنبه استنادی داشته باشد و یا هنری و یا ثبت خاطرات
این عکاس است (چه استاد و چه شاگرد) که باید بداند سلیقه او در ثبت پرتره هایش نسخه ای تعمیم پذیر نیست و نباید حکمی در این باره صادر کند.
ممنون از بحث های مرتبط که باعث یادآوری و مطالعات بیشتر می شود . :-)
زبان کوچه بازاریش این میشه :
مدرسی که میگه برای پرتره فلان فوکال ، فلان لنز ، فلان بدنه و ... بهترینه، یا خودش از مرحله پرته یا شما رو خیلی از مرحله پرت میدونه.
در کل هر شرایطی جزئیات فنی خودش رو می طلبه. ممکنه یک عکاس 40سال با یه لنز 35 پرتره بگیره و صاحب سبک باشه و عکساش بصورت جهانی مورد توجه باشن ولی بازم دلیل نمیشه که گفته بشه 35 ( با هر فوکال دیگه ای) بهترینه.
بهترین رو عکاس با انتخاب جزئیات هنری و فنی خلق می کنه.
منم نگفتم حکم صادر شده شنیدم توصیه کردننقل قول:
برای پرتره بهترین رنج 35 تا 50 از اساتید مختلفی شنیدم
برای مثال فردی که تو کمپانی کنون سالها بوده و با فیلمش 5dmark 2 رو معرفی کرده در ویدیویی گفت من میگم
50mm خوبه برای کلوز آپ ایشون هم اهل لس آنجلس عکاسان دیگری هم دیدم بجز استاد اول من که اشاره کردم
و نمی دونم منم میتونم به خودم اجازه بدم براحتی بگم در اساتید خود اول درنگ کنید شاید اون استاد فوت کرده
باشه یا حق بزرگی داشته در زمان دهه شصتی ها که احترام زیادی برای اساتید میذاشتیم و بعضی جای پدر ما بودن
البته دوره و زمانه عوض شده الان برای همه عادی شده توهین به استاد بقیه
ایکاش درباره توصیه ای که کردم به کاربران برای اینکه این تاپیک تبلیغ ولنگاری نشه مدیران موضع خودشون رو میگفتن
ظاهرا" سکوت علامت رضا است از عکسایی که گذاشته میشه - بقول لقمان منم فقط یاد گرفتم ممنون
از بحث فنی خارج نشید دوست عزیز
باحجاب بودن یا نبودن عکسها به صاحبش مربوط میشه و قوانین فروم و مدیران
موازین جمهوری اسلامی هم وزین تر از یک عکس پرتره در فروم ماست که بخواد خدایی نکرده با یک عکس متزلزل بشه.
شما جنبه های فنی عکس رو نگاه کن به بخش بی حجابش توجه نکن برادر من
من الله توفیق
همین طور که دوستان با تجربه تر و با سن بیشتر از بنده اشاره کردند پرتره ها انواع مختلفی دارند و نظر و بحث من بیشتر در مورد عکسی مشخص از دوست خوبمون علیرضا بود. البته عکسهای ایشون هر کدامشان در سطحی هستند که نکات آموزشی زیادی در خود دارند. این بحث ها فقط بهانه هایی هستند برای یادگیری بیشتر. و چه بهتر که در این بحث ها روی نکات آموزشی و فنی دقت بشود تا لحن و لهجه و حواشی و ... .
بحث کمی خارج از تاپیک می شود ولی خوب بعد از مدت ها این بحث های خوب پیش آمده است حیف هست رها شود.
موردی که به نظر من می توانیم به همه لنزها بسط دهیم این هست که اگر چند لنز با فاصله کانونی معادل -در دوربنیهای 35 میلیمتری- مثلا 28 میلیمتر از برندهای مختلف و روی دوربینهای با قطع های مختلف داشته باشیم و سپس ایرادات اپتیکی دیستورشن آنها را اصلاح بکنیم همه آنها خروجی مشابه ای از نظر بحث ما خواهند داشت.
منظور از دیستورشن ایرادی است که در آن خطوط صاف خمیده شده اند. این ایراد ارتباطی با اعوجاج حاصل از پرسپکتیو ندارد.
مثلا یک لنز 28 میلیمتری نیکون روی دوربین فول فریم نیکون و یک لنز 18 میلیمتری کنون روی دوربین کراپ کنونی و یک لنز معادل 28 میلیمتری روی گوشی سامسونگ در صورتی که ایراد دیستورشن را نرم افزاری رفع کنند خروجی مشابهی از نظر بحث ما خواهند داشت. به عبارتی اعوجاج و پرسپکتیو یا همان فشرگی چهره در همه آنها به یک شکل خواهند بود.
من خودم رنج 85 تا 135 رو برای پرتره ترجیح می دم. چون هم بوکه بهتری میده و هم بک گراند کمتری در کادره و از شلوغی کم میشه.(معمولاً توی طبیعت عکس می گیرم)
از این سایت برای شبیه سازی و انتخاب لنز استفاده می کنم و به نظرم واقعاً مفیده.
https://dofsimulator.net/en/
ای کاش هنگام بحث فنی با هم کمی از لحن تهاجمی کم کنیم. متأسفانه خودمم هم گاهی این کار رو می کنم و امیدوارم بتونم خودم رو اصلاح کنم.
رفع ایراد نرمافزاری به قدرت تشخیص و پردازش نرمافزارهای کنونی باز میگردد که در سالهای اخیر بسیار رشد و پیشرفت کردهاند و برای هر لنز یک پروفایل ویژه دارند.
مطلبی که در زمان نگاتیو وجود نداشت و بسیاری از کتابهای عکاسی در دورهای نوشته شدهاند که یا چنین امکانی نبود یا در ابتدای رشد خود قرار داشت.
در زمان نگاتیو امکان رفع بسیاری از عیوب اپتیکی و ... مهیا نبود یا فرایند بسیار دشواری بود.
ضمن اینکه لنزها هم از بابت فاصلهی کانونی و تکنولوژی ساخت و رفع عیوب اپتیک یکسان نیستند.
کل صحبت من در تمام صحبت این بود که از کلیات برای ارزیابی یک عکس خوب برای ایرادگرفتن از آن اجتناب کنیم،
و هر عکس را بر مبنای استفادهی درست آن از همهی کلیات و جزییات و قوانین و اصول زیبایی شناسانه و تمام مطاابی که جناب میری هم به درستی آنها اشارهکردند، ارزیابی کنیم.
نه با کلیاتی چون چرا لنز ۳۵ استفاده کردی در پرتره و ... ؟؟
وقتی عکسی خوباست خوب است. یعنی عکاس از همهی دانش و تجربه و اصول و حتی شکستن قوانین هم به یک احساس و درک درست رسیده،
طویلکردن مطلب نباید باعث شکستن آن مطلبی شود که من در یک خط در همان اول گفتم.
عکس ایشان یک نمونهی بسیار خوب از استفادهی درست از یک لنز برای رسیدن به یک احساس زیباییشناسانهی درست است.
دوستان ممنون میشم ایراد این عکس رو بگین اگر داره ...
http://uupload.ir/files/gz72_a12.jpg
بله سهیل جان نوز روم ( nose room ) به فضایی گفته میشه که در مقابل نگاه سوژره وجود داره و باید حفظ بشه . سوژه به هر سمتی که نگاه میکنه باید فضای مناسبی در مقابلش قرار داشته باشه اینجوری عکس دلنشین تر خواهد بود . فقط در شرایط خاصی ( در فیلم سازی ) این موضوع رعایت نمیشه !
همینطور در این عکس هم که میبینی نوز روم به درستی رعایت نشده
درود
فایل پیوست 82461
d3300 50mm f1.8
اولین و بزرگترین ایراد عکس، عدم فکوس مناسب هست. نقطه فکوس عکس به نظر روی دست سوژه و حتی کمی جلوتر هست در حالی که می بایست روی صورت سوژه باشد و این مورد روی عکس تاثیر بدی گذاشته است. ویرایش روی صورت نیز تخریبی بوده است و این عدم فکوس را تشدید کرده است.
مکان عکاسی نیز جذاب نیست و پیش زمینه و پس زمینه شلوغ است. تابلوی راهنمای در پس زمینه نیز نگاه را به خود میکشد.
به نظر من ، جای دادن زوری دست سوژه در این جیب کوچک اصلا جالب نیست!
نیاز به تمرین بیشتر درنقاط بهتری دارید.
موفق باشید