محسن حسن پوراگر سراب دیدید بنشینید و از آن آب بنوشید، نگذارید سراب به دروغش افتخار کند.
Nikon D600 - TAMRON AF 19 .35 f 3/5 . 4/5 - 50 f1/8D و دیگر هیچ
رضا صفایی
سلام
دوستان محترم لطفا نقدتون رو بگین
ممنون
پست 3976
پیشنهاد کراپ قسمت خالی بالای سر سوژه و کمی افزایش بلک و کنتراست .
موفق باشید
سلام دوست عزیز ؛
مواردی که بنده به نظرم رسید :
کادربندی نامناسب ( فضای بالای سر سوژه بسیار زیاد است ، به طوریکه چشم باید همینجور بیاد پایین تا بلاخره برسه به سوژه اصلی عکس ! )
نورسنجی نامناسب ( عکس کاملاً مشخص و مشهود است که اوراکسپوز شده ، به طوریکه به بافت صورت سوژه لطمه زده و عکس تختی را ایجاد کرده است ! ضمناً از اشکالات دیگر نور عکس شما این است که فلاش را مستقیم به سوژه تابانده اید و دقیقاً علت نور زیاد عکس هم همین می باشد ، این موضوع کاملاً از سایه دست چپ سوژه مشخص است ، یادتان باشد بدترین نوع نورپردازی در عکاسی ، این است که فلاش را مستقیم و بدون سافت باکس یا هیچ پوشش دیگری به سوژه ، خواه انسان و یا هر سوژه دیگری بتابانید )
رتوش نامناسب ( جا داشت حداقل بعضی از اشکالات و موارد ناقص عکس ، در مرحله رتوش اصلاح شود و عکسی به مراتب بهتر تهیه شود )
فوکوس نامناسب ( کاملاً پیدا هست که فوکوس مناسبی رو سوژه انجام نشده است ، از چشم ها ، بینی و لب سوژه فوکوس نامناسب پیداست، یادتان باشد بهترین نقطه برای فوکوس در عکاسی پرتره و مدلینگ ، چشمان سوژه هست ، هرچه چشمان سوژه فوکوس و براق تر باشد ، عکی زیباتری را میتوانید ایجاد کنید )
در نهایت حالت نامناسب سوژه ( به شخصه حالت سوژه را دوست نداشته و احساس می کنم کاملاً عادی و مبتدی هست و حتی برای من حالت انسان درمانده و عاجز را تداعی میکند ! کار عکاس این است که زوایا و دیدی را داشته باشد که افراد عادی نتوانند آن را ببینند ، عکس شما و حالت سوژه کاملاً معمولی بوده و افراد عادی هم میتوانند به راحتی با یک گوشی موبایل چنین عکس هایی را ایجاد کنند.
به امید کارهای بهتر شما دوست خوبم ... :)
ویرایش توسط Rouzbeh Ehsani : Thursday 9 May 2013 در ساعت 10:41
اهل کاشانم / پیشه ام نقاشی است / گاه گاهی قفسی می سازم با رنگ ، می فروشم به شما /
تا به آواز شقایق که در آن زندانی است / دل تنهایی تان تازه شود ...
3981 نور پردازی عکس ایرادات واضحی دارد. به سایه ها در سمت راست دقت کنید. روی دیوار دو سایه مشخص است. یکی کوچکی که مربوط به نور فلاش از روبرو است و دیگری سایه بزرگی که مربوط به منبع نور سمت چپ از بالا است. نور سمت چپ (فلاش یا پنجره) در این عکس نور اصلی محسوب میشود و وجود سایه آن به عکس بعد می دهد. نور روبرو نور فیل یا پرکننده fillFill light است و نباید از خودش سایه ای برجا بگذارد. محل صحیح نور فیل نزدیک ترین جا به محور لنز است و هرچه منبع بزرگتری برای این منظور استفاده کنیم نتیجه بهتری خواهیم داشت و اثر نور فیل به صورت مستقیم کمتر به چشم خواهد آمد. در این عکس منبع نور فیل کوچک بود و به صورت نقطه ای عمل کرده (فلاش سر خود دوربین) برای همین گرچه در محور لنز قرار دارد سایه تندی ایجاد کرده است ضمن اینکه قدرت زیادی هم داشته و سمت مقابل را به شدت روشن کرده است تا جایی که مناطقی که از هر دو منبع نور دریات کرده اند به مرز اور شدن رسیده اند.
همین مساله باعث شده قسمت شکم مدل (که در چنین عکس هایی سعی در پنهان کردنش داریم) کاملا روشن شود و جلب توجه کند. در مورد موقعیت سر و زاویه نور اصلی نسبت به سوژه ، میبایست به نحوی تنظیم می شد که سایه بینی روی صورت فرم بهتری بگیرد. مثلا نور اصلی کمی به سمت دوربین نزدیک میشد یا سوژه صورتش را کمی به سمت چپ میچرخاند.