Canon 5D Mark III + 24-105 F4L + 70-200mm f/2.8L Mark II + Samyang 85mm T1.5 Cine
شاید کمی فاصله بین دست ها و بدن بد نبود، ولی به نظرم مهمترین مشکلی که وجود داره، انقباض زیاد عضلات ساعد و دسته (بطوری که رگ ها از پوست بیرون زده) که نشون از ناراحتی و استرس سوژه داره. و همینطور شکست شدید در مقصل مچ در هردو دست، بویژه دست چپ سوژه که رو به دوربین هم خم شده و به همین خاطر یه مقدار هم دفرمه شده!
با سلام
جناب ایمان ضمن تشکر از عکس زیباتون نکاتی برای بهتر شدن ثبت به نظرم میرسه
که با اجازه اساتید و سایر دوستان اعلام می کنم
1- موهایی که با رنگ سفید مشخص کردم بهتر بود حذف بشن
2- چون سوژه عکس یک خانم هستش لذا بهتر بود به کمک ابزارهای مناسب فتوشاپ رگ هایی که روی دست و بازوها مشاهده میشن حذف بشن
زیرا که به نظر میرسه نوع پوز سوژه موجب انقباض عضلات شده . ( قسمت های قهوه ای )
3-در عکس های آتلیه ای فکر کنم مجاز هست برای بد فرمی اعضای بدن از ابزار liquify استفاده بشه( قسمت های آبی در شکل )
در ضمن عکس در قسمت لب ها و چشم ، بینی و فرق سر بیش از حد سافته
با تشکر
داود معانی
با سلام خدمت شما دوست خوبم
من چند ماهی میشه که کارای عکاسی این فروم رو دنبال می کنم و بزحمت تو این یک ماهه اخیر تونستم عضو شم و نظر بدم.
اما یکی از عکاسان بسیار با استعدادی که دیدم شما هستید که علی رغم سن کم تون- که با قضاوت از روی سلفی تون می گم- باید بگم عکس های بسیار پخته ای می گیرید که نشون از یک استعداد ذاتی و دید خوب داره. گاهی از شما نقدهایی دیدم که بنظرم منصفانه نبوده، چند وقت پیش کامنتی گذاشتم که عرض کنم تنها ایرادی که من می تونم به شما بگیرم همون چیزیه که خودتون در جایی بهش اشاره کردین و اون نوعی تکراری بودن در نوع نگاه تون به موضوع پرتره هست. در مورد سوژه با اینکه باهاتون موافقم ولی باید بگم خیلی ها حسرت سوژه های شما رو هم می خورن، چه برسه به سوژه های خارج از کشور، چند نفری در این فروم هستند که کارهای اونها صرفنظر از مسایل تکنیکی امضاء و هویت خودشون رو دارن و شما با دیدن اون می تونید حدس بزنید که عکاسش کی بوده، و شما قطعا یکی از اون افراد هستید که با تمام احترامی که برای دوستان دیگه قائل هستم باید بگم عکس های شما واقعا مرز مشخصی با کار سایر دوستان حداقل در عکاسی اتلیه داره، من که شخصا هنر شما رو تحسین می کنم و فکر می کنم با عبور از بعضی محدودیت ها و مرزها- واقعی و ذهنی- می تونید تبدیل به یکی از همون عکاسانی بشید که مد نظر دوستان هست.
موفق باشید.
اردشیری
در تایید حرف شما
یاد فیلم انجمن شاعران مرده افتادم که مرحوم رابین ویلیامز در اون بازی می کرد. نقل به مضمون می کنم اینجا در جایی گفت که در سی صفحه اول کتاب ادبیات در مورد برتری اشعار شعرا گفتن که شعر از دو نظر قابل بررسی یکی از لحاظ محتوا و معنایی یکی ابه لحاظ صنایع ادبی و بصورت دو بردار عمودی و افقی نصب می شه و هر شعری که در هر دو زمین امتیاز بیشتری بیاره پس برتره و... بعد گفت این حرف مزخرفه! سی صفحه ی اول کتاب تون رو پاره کنید!
شعر و ادبیات و از نظر من هر کدام از اقسام هنر رو نمیشه با بردارهای ریاضی نمایش داد. درسته که تکنیک در عکاسی مهمه( خیلی مهم) درسته که در عکاسی ابزار مهم هستند اما در نهایت پیام و "آن" هر عکس هست که بیننده رو مجذوب خودش می کنه، می ترسم حکایت نظر دادن من مثل گفتن این باشه که پادشاه لخته!-اگر داستان دو خیاط و پادشاه هانس کر یستین اندرسن رو خونده باشین متوجه می شین چی می گم- ولی خیلی از عکاسای سرشناس هستند که وقتی می رین عکساشون رو می بینید و قیمتاشون رو نگاه می کنید واقعا دلیلش رو نمی فهمید! خب لابد من ازش چیزی نمی فهمم! اما یک عکس ساده توی نت می بینید که طرف گرفته -شاید بدون نیت و قصد هنری اما روح درون عکس شما رو مجذوب می کنه! اتفاقا پرتره اون سهل الممتنع-اگر درست نوشته باشم- هست. گرفتن پرتره با کیفیت و رزولوشن بالا و شارپ کار سختی نیست، هرچند من از اتوماتیک دوربینم فقط برای تیرهوایی استفاده می کنم اما گاهی هیچ ایرادی بهش وارد نیست. اما آیا این کیفیت دلیل بر هنری بودن عکسه؟ خیر اون عکسی که پدرام اون پایین گذاشته یعنی پست4857 اون خانمی که توی تور سیاه مخفی شده شاید با تعارف استاندارد پرتره نباشه- یکی دیگه هست که حالت مرد شنی داره- ببخشید نمی دونم کار کیه
اینا با تعاریف استاندارد پرتره پرتره نیستند، اما بقول خارجیا گور پدر استاندارد! قواعد گذاشته می شن که شکسته شن، پیام این چندتا عکس حرکته! ازادی، پریشانی، تقلا برای رهایی و یا... یا انچه به ذهن شما می رسه پس چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید.
موفق باشید اردشیری
سلام
عکس از بالا کراپ خوبی نداره
تنظیم رنگ روی قسمت هایی از پوست دستها خوب نیست
پوز سوژه کمی حالت مصنوعی داره مثلا اگر دست ها رو مشت میکرد و فیگور میگرفت به عکس جذابیت بصری میداد
بک گراند عکس هم کاملا سیاهه که به نظرم برای این عکس زیاد جالب نیست
نورپردازیشو هم دوستانی که اهل فن هستند باید بررسی کنن
با تشکر
داود معانی
ثبت خوبي هست اما فكر مي كنم اگر بهتر بود لباس حالت عادي خودش رو داشت و به هيچ عنوان با دست به اين شدن گرفته نشده بود. صورت هم كمي تاريك مي باشد. بهتره كه در پلن نور پردازي خودتون يكم تغييرات بدين. چشم ها به صورت كامل تاريك هستن. انگشت هاي دست ها به صورت يكي نيستن. از دست چپ يه سري از انگشت ها نمايان هست كه در دست راست همان انگشتان نمايان نيستن و بالعكس. سوژه در وسط كادر قرار نداره و بك لايت به صورت ناقص در كادر قرار گرفته. بهتر بود برق روي بازو سمت چپ رو مي گرفتين. اي كاش سايه روي گردن و سينه رو رفع مي كردين.
Nikon D90 | AF-S 18-105 F3.5-5.6 | AF 50mm F1.8D | Haida UV Filter 67mm
احسان فراهانی
تو این عکس هم مناطق Overexpose داریم هم Underexpose , که ایراد از نورپردازیه . اگه فلاش کافی ندارید , بهتره فلاش روبروی سوژه رو یه مقدار ارتفاعشو کاهش بدید . قدرت فلاش سمت راستو هم کم کنید ( اگه بتونید یه فلاش به سمت چپ اضافه کنید خیلی خوب میشه ) . بکگراند رو هم ادیت کنید که یکدست دربیاد , و این لباس هم خیلی مناسب این نوع عکس نیست .
پدرام میرصادقی
www.pedramphotography.com