کاویان کریمی Instagram
با سلام.
ببینید کلیت چیزی که شما میفرمایید درسته.ولی این مورد خاص شاید کاملا شامل اون نشه.چون من هم بعد از پست دوم آقای کریمی برگشتم و با دقت نگاه کردم و اون هاله ها رو دیدم.منتها عکاس نه در چاپ اینها رو دیده و نه در مانیتور.مهم هم همون چاپه که این حالت توش خودش رو نشون نداده.در این مورد خاص نه آقای کریمی مقصره نه آقای قابزلو.چیز خاصی پیش نیامده.
این شرایط میتونن زمینه کسب تجربه باشند،به این ترتیب که عکسهامون رو پس از ویرایش نهایی باز هم مو شکافانه بررسی بکنیم(کاری که خودم انجام میدم)
چون وقتی با چندین لایه و ماسک کار میکنیم پیش میاد که باز مانده لایه ای چیزی.... اثری از خودش به جا بگذاره که مثل این مورد توسط عکاس دیده نشه،اما وجود داشته باشه.
درسی که من گرفتم این بود که اگر عکس های کی گرفتم در آخر با روشهایی مثل روشهای دوستان به دنبال رد پای ادیت بگردم.تا اگر هستند بر طرف کنم. برداشت آموزشیش برای من این بود.
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
با سلام یه توضیح اضافه بدم ... اولش از دیدن و خوندن این ایراد کمی شکه شدم ... شاید من هم اعتقادی به این نوع ایراد گیری نداشته باشم ولی میون تمام نظراتی که خوندم مفید ترینشون نظر آقای کریمی بود چون باعث شد یکم دید بهتری سخت گیرانه تری نسبت به ویرایشم داشته باشم و دقت بیشتری در اراءه محصول نهایی داشته باشم
سهراب قابزلو
photography is about what you feel and see
sohrabphotography.blogfa.com
Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography
درود
یه نکته ای که دوستان باید بهش توجه کنند اینه که عکسشون برای چه کاری استفاده میشه ؟ اگر برای چاپ هست ویرایش و تنظیم کنتراست مخصوص به خودشو داره ... اگر میخواهیم در محیط مجازی نمایش بدیم باید عکسمونو با دقت بیشتری ویرایش کنیم ، مشکلی که جناب کریمی بهش اشاره کرد کاملا مشخصه و اصلا نیازی به بالا پایین کردن ال سی دی نیست ( قصدم بزرگ کردن مشکل نیست ، میخوام بگم توجیه باید قابل قبول باشه نه ایکه فقط خودمونو تبرئه کنیم... چه ایرادی داره اگر متوجه اشتباهمون بشیم و اصلاحش کنیم ؟ هیچ کس بی عیب و نقص نیست .
پدرام میرصادقی
www.pedramphotography.com
[QUOTE=Pedram.m;394468]درود
QUOTE]
ایرادی که من در این عکس می بینم زاویه کادر بندی و استفاده از فاصله کانونی وایده ...استفاده از هردوی اینها باعث شده تا ابعاد جلوی صندلی سنگی به طور نا مطلوبی بزرگتر از خود سوژه بشه ... چیز دیگه ای هم که می بینم اینه که در مرکز قرار دادن سوژه در این عکس خاص! کمک خاصی به توجه بیشتر به سوژه و بالا بردن وزن بصری نمیشه ...البته در آخر عکس هم به نظر پل قشنگی هم وجود داره ... اگه اونجا هم عکسی گرفتید و براتون مقدوره قرار بدید به نظر چیز های زیبایی خواهند بود
سهراب قابزلو
photography is about what you feel and see
sohrabphotography.blogfa.com
Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography
[QUOTE=sohrab-gh;394525] درود
1. دوست عزیز استفاده از لنز واید ایراده ؟ هر فاصله کانونی جنس تصویر مخصوص به خودشو داره ، اصلا اوجاج درست و کنترول شده یکی از جذابیتهای این نوع شاتهاست
2.آیا زاویه صندلی ، چشم رو به سمت سوژه هدایت نمیکنه ؟ آیا جزئی از ترکیب کلی عکس نیست ؟
3.قرار گیری سوژه با توجه به ترکیب کلی محیط دیده شده نه کلیشه های کادربندی
4.آیا شما قبلا باغ رو دیده بودید ؟ آیا میدونستید در اطراف اون پل بوته های متراکم هست و اصلا بکگراند خوبی نداره ؟
بنده باتوجه به شرایط و جنس کاری که میخواستم ، عکاسیمو انجام دادم ... بیایید راجب عکس گرفته شده نظر بدیم نه عکسی که شاید میتونست بهتر یا بدتر باشه ... این زاویه بهتر یا بدتر بود ... اونجا میشد قشنگتر میشد..
با تشکر پدرام
پدرام میرصادقی
www.pedramphotography.com
استفاده از لنز واید در پرتره ایراد نیست ...
بلکه گاهی بسیاری از عکاسان مطرح از آن برای تاثیرات خاص استفاده کردهاند ...
در عکس جناب پدرام ، سعی شده این تاثیر در محیط ایجاد شود و محافظهکارانه سعی کردهاند با مرکز قراردادن سوژه ، جلوی تاثیرات اعوجاج پرسپکتیو را روی سوژه بگیرند ...
فکر کنم خیلی واضح باشد چرا ایشان سوژه را در مرکز قرار داده اند ...
اما ،
عکاسان مطرحی هستند که حتی با جسارت ، لنز واید را برای چهره افراد نیز به کار برده اند و تاثیرات شگفتی را در بازافرینی حالات و شخصیت کاراکترها به وجود آورده اند ...
این هم یک نمونه برای آموزش عکاسی پرتره با لنز واید :
http://www.amateurphotographer.co.uk...portraits-1415