صفحه 523 از 755 نخستنخست ... 23 423 473 513 519 520 521 522 523 524 525 526 527 533 573 623 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 5,221 تا 5,230 , از مجموع 7544
Like Tree81983تشکر

موضوع: پرتره Portrait

  1. #5221
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pedram.m نمایش پست ها
    [FONT="]درود[/FONT]
    [FONT="]1.سهراب عزیز تعریف خاص یعنی چه ؟ خاص از چه جهت ؟ خاص از نظر زیبایی بصری محیطی یعنی کنتراست هدایت شده ، نورهای کنترل شده , تناسب و رنگ بندی مناسب ، اینکه هر چیز رنگ و جلوه خودشو داره ... و و و[/FONT]
    [FONT="]خاص از نظر نور پردازی ؟ خاص از نظر ترکیب ؟ از چی ؟ شما با گفتن دو کلمه خاص یا جلوه بصری که نمیتونید برای جمله خودتون اعتبار کسب کنید !!! [/FONT]
    [FONT="]2.یک عکاس در این نوع شاتها تلاش میکنه سوژه رو از زاویه ای به مخاطب نشون بده که در حالت عادی قابل مشاهده نباشه..[/FONT]
    [FONT="]زاویه دوربین طوری انتخاب شده که خورشید نور بک لایت سوژه رو تامین کنه ، به شکلی که خود خورشید در کادر نباشه (و دلایل دیگه که اگه نیاز باشه توضیح میدم ). پس حق رو به من بدید که چرا این زاویه رو انتخاب کردم . شک نکنید که در اون شرایط من بهتر از شما میدونستم که چه زاویه ای انتخاب کنم ، نه بخاطر این که من بهتر از شما هستم یا شما بهتر از من هستید ، به این دلیله که من اونجا بودم و شرایط رو برای کار خودم سنجیدم ولی شما بر پایه حدسیات ، گمان میزنید که اگر فلان کار رو میکردی بهتر میشد.منظور من اینه دوست خوبم . اینکه میگید با اندکی تغییر زاویه میتونستید اینها رو به نسبت صحیح تقسیم کنید اصلا قابل قبول نیست به دلایلی که براتون توضیح دادم . حالا اگر نظر شخصی شما بدون در نظر گرفتن هیچ چیز (صرفا با گفتن چنتا کلمه عجیب و گنگ ) بر اینه که جالب نیست خوب باز هم برای من محترم هست و تشکر میکنم[/FONT]
    [FONT="]3.کلیشه کادر بندی توجیه من نیست ، کاملا واضح گفتم کادربندی باتوجه به شرایط و ترکیب کلی محیط انتخاب شده و صرفا سوژه رو طبق کلیشه گوشه کنار ننداختم ، شما نمیتونید قسمتی از صحبت من رو از یک مبحث کلی جدا ، و اون رو توجیه بنده خطاب کنید.این کار اشتباه هست[/FONT]
    [FONT="]4.در مورد صحبت آخرتون هم که کورش عزیز لطف کردند توضیح دادن ، فقط یک نکته : [/FONT]
    [FONT="]من نه هر عکاسی دیگه ای تلاش میکنه برای کارش چیدمان داشته باشه ، برنامه بریزه و ترکیب سازی کنه تا با شنیدن نظر مخاطب ببینه چه قدر به هدفش نزدیک شده ... من کاملا خبر دارم که در عکس چه نکاتی گنجانده شده ، چون چیدمانش رو خودمون انجام دادیم . [/FONT]
    [FONT="]اگر شما بر مبنای شات پیاپی عکاسی میکنید بعد از دیگران نظرهایی میشنوید که خودتون خبر ندارید خوب این روش شماست نه من[/FONT]
    [FONT="]5.در مورد نظر جناب نجادی عزیز : با گفتن اینکه این عکس به بدترین شکل ممکن گرفته شده نمیتونید به حرف خودتون اعتبار بدید [/FONT]
    [FONT="]المانهای مزاحم چیه ؟ عمق میدان چیه ؟ کشش چشم بر چه مبنایی صورت میگیره ؟ و چرا ؟ کدام کنتراسها اول چشم رو هدایت میکنند ؟ رنگهای خنثی در طبیعت کدامند ؟ بخدا اگر بطور مشخص ایراد منو بگید و بهم یاد بدید که چرا و به چه دلیل اشتباه کردم!! منو مدیون خودتون کردید. [/FONT]
    [FONT="]پیشنهاد میکنم حداقل یک کتاب در مورد ترکیب سازی در عکاسی مطالعه کنید ، بعد به صورت مشخصتر باهم بحث میکنیم.[/FONT]
    [FONT="]با تشکر پدرام [/FONT]
    متاسفانه به خاطر این نوع برخورد شما ناگزیرم اینطور صحبتم رو شروع بکنم که هیچ خصومتی با شما ندارم اصلا عصبانی نیستم،طرفدار کسی نیستم و خلاصه هیچ حس بد و منفی ندارم.داریم مثل چندتا آدم بزرگ صحبت میکنم...
    1.ببینید پدرام جان شما یا با آگاهی موضوع رو پرت میکنید یا واقعا متوجه منظور دوستان نمیشید.اگر با آگاهی این کار رو میکنید که خواهش میکنم این کار رو انجام ندید.چون مردم متوجه میشن و کار درستی هم نیست.اگر هم متوجه منظور دوستان نمیشید که به راحتی میشه پرسید و درخواست شفاف سازی کرد.
    توضیح میدم تا بیشتر متوجه بشید...مثلا توی پست قبلیتون در جواب آقای قابزلو سه خط در مورد عکستون صحبت کردید 3 خط هم درباره اشاره کوچکی که سهراب در مورد اون پل کرده.این یا موضوع رو پرت کردنه و منحرف کردن خواننده از موضوع اصلی یا هم اهمیت دادن بیش از حد شما به یک موضوع کم اهمیته.در هر دو صورت به نظرم درست نیست.
    مورد عبارت عکس خاص به نظر من واضحه.یعنی در این عکس! نه هر عکس دیگری.یعنی در مورد این عکس داریم حرف میزنیم.به همین سادگی.راستش برای من عجیبه اونهمه سوال براتون در مورد این عبارت پیش آمده باشه اما اصل قضیه رو ندیده باشید.
    2.مورد خیلی بدی که چند بار در این تاپیک متاسفانه از چند تن از دوستان از جمله شما دیدم اینه که بعد از خواندن نقد یا انتقاد مستقیم به شخصیت اون فرد حمله کردید و بیشتر صحبتهاتون با شخصیت اون آدم بوده تا صحبتهاش در مورد عکس.یعنی جواب اون فرد رو دادید ولی دست آخر یک نیش درست و حسابی به خود اون آدم زدید! این هم کار درستی نیست.متاسفانه چند نفر دیگه هم این کار رو مرتکب شدند.
    الان روی صحبتم فقط با شما نیست...وقتی کسی از کار شما انتقاد میکنه به اسم اون آدم کار نداشته باشید،به این کار نداشته باشید که خودش قبلا چه طور رفتار کرده،دنبال شخصیت اون آدم نباشید به فکر درس اخلاق دادن هم نباشید! اول ببینید انتقاد اون فرد وارد هست یا نه؟ و در هر صورت جواب عکاسانه ای برای انتقادش بنویسید.به نظر من اخلاق حرفه ای همین رو حکم میکنه که اول ببینید انتقاد چی هست؟ وارده یا نه؟ نه اینکه ببینید اون آدم کیه؟...اصلا این که اون فرد رفتارش چطوره چه تاثیری روی عکاسی کی داره؟! اگر علاقه داشته باشید در مورد موضوعات حاشیه ای بیشتر بحث بکنید و صرف انرژی اون حکایت دیگری است.اما من خودم سعی میکنم همیشه جنبه عکاسانه قضیه رو در نظر بگیرم.این که اون آدم کیه شاید خیلی اهمیت نداشته باشه.
    اما بخش عکاسانه صحبتهام...
    توی بند 2صحبتهاتون فرمودید:عکاس در این نوع شاتها تلاش میکنه...سوالی که برای من پیش میاد اینه که چرا عکاس زاویه ای رو انتخاب میکنه که در حالت عادی به چشم نیاد؟ دقیقا منظورتون از این نوع شاتها چه شاتهایی هست؟ لطفا مفصل توضیح بدید.
    خواهش میکنم به من حمله نکنید اما به نظر من هم پرسپسکتیو رو بهتر میتونستید کنترل کنید.لطفا نگید سواد نداری چون من 90 درصد اوقات فقط دارم با لنز واید و اولترا واید کار میکنم و به موارد مربوط به اون کاملا مسلطم.راهش رو هم دوستان گفتند شاید اگر کمی دوربین بالاتر بود یک مقداری بهتر میشد.
    دیگه اینکه به نظرم عکس اگر گزیده تر گرفته میشد بهتر بود.منظورم اینه که لوکیشن زیبایی است ولی شاید حضور همه اون المان ها در کادر ضروری نبود.البته این بخش نظرم کاملا شخصی و سلیقه ای است.میبینید که دوستان زیادی هم همین عکس فعلی رو پسندیدند.
    یکسری صحبت دیگه هم دارم در مورد شما و سهراب رو به تالار:
    به نظرم بین سهراب و پدرام میتونه یک رابطه عکاسانه خوب بر قرار بشه،اینکه هر دو یک نفر رو در تالار داشته باشند که بیرحمانه عکسهاشون رو نقد بکنه و بی رحمانه ببینه.
    به نظرم این فرصت خوبی است.چون با 1 میلیون لایک چیزی نصیب عکاس نمیشه(شاید غرور کاذب البته) اما اگر صحبتهای این دو نفر باعث بشه یکبار دیگه با دقت به عکسهاشون نگاه بکنند و این همه در موردش بنویسند به نظر این رابطه عکاسانه برقرار شده.منتها به شرطی که هر دو بالغانه برخورد بکنند و کاری به شخصیت همدیگه نداشته باشند! اول صحبتهام به اندازه کافی توضیح دادم.باز هم تاکید میکنم به نظرم این دو نفر میتونند رابطه عکاسانه خیلی خوب و عمیقی با هم برقرار کنند.چون از حق هم نگذریم این دو نفر باعث شدند بیشتر از هر زمان دیگری این تاپیک فعال بشه و در مورد عکس صحبت بشه.هر دو هم عکاسان خوبی هستند و فکر میکنم اگر احساساتی نشن زبان همدیگه رو میفهمند.
    از سایر دوستان هم خواهش میکنم نظرشون رو بنویسند اما دقت به خرج بدن که مواضع حاشیه ای و تحریک آمیز پیش نیاد.این نوع جانب داری متاسفانه توی این سالها باعث به وجود آمدن بحث و دلخوری های خیلی بدی بین بعضی کاربران خوب سایت شد .در نهایت فقط به محروم شدن سایر اعضا از حضور اونها در تالار شد و بعضی از این دوستان تالار رو ترک کردند.
    خلاصه اینکه خیلی پر حرفی کردم و قصد بدی هم ندارم فقط کل صحبتم اینه که کار به مسائل حاشیه ای نداشته باشید تا جایی که میتونید عکاسانه صحبت بکنید.
    ویرایش توسط lamagra : Sunday 7 December 2014 در ساعت 12:58
    Amateur، Mashhadi Vahid، Mehrdad-PL و 23 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  2. #5222
    كاربر همراه saed_violin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    487
    تشکر شده
    3331
    تشکر کرده
    904

    پیش فرض

    من هم عکس رو دیدیم
    فکر نمیکنم اینقدر بهش ایراد و نقد وارد باشه
    عکس خوبی شده هم از لحاظ ادیت و هم نوع نورپردازی و عکاسی

    البته سواد من در این حد است شاید ایراداتی داره که من نمیتونم ببینم

    در کل جناب پدرام ممنون بابت این ثبت زیبا

  3. #5223
    كاربر فعال behzad_milad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2009
    نوشته ها
    767
    تشکر شده
    4527
    تشکر کرده
    2201

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sohrab-gh نمایش پست ها



    عکس بدی نیست .
    کادربندی میتونست بهتراز این باشه .
    موی های سوژه اگه دم اسبی بسته میشد فکر کنم به دید بصری کمک بهتری میکرد .
    فلو شدن فروگراند زیاد جالب نشده و دامن سوژه بهتر بود دردستش قرار نمیگرفت یا اوجوری تابلو نبود .
    دکمه کفش خیلی به چشم میاد . نوع قرار گیری دست زیر چونه خیلی نوستالژیک شده .
    رنگ سبز چمن خیلی روشن شده و با تم تا حدودی قهوه ای هم خوانی نداره و رنگها مرده به نظر میرسه که کنتراست بالا میتونست نتیجه بهتری داشته باشه .
    بوکه خیلی زبر دیده میشه . قسمت بالا چپ شاخ و برگ درکادراضافی دیده میشه .
    اون دوخط نیم دایره هم کلا مسیر دید رو منحرف میکنه .
    این خطوط نورانی هم بعدا اضافه شده که بهتر بود بیشتر محو میشد .
    قسمت پشت سوژه یا همون پشت درختی که سوژه قرار گرفته اضافی هست مخصوصا اون سفیدی خیلی تو ذوق میزنه .
    چهره سوژه طوری هست که انگار فقط منتظره عکاس عکسشو زود بگیره و کمی ناراضی به نظر میرسه .
    گردن ودستهای سوژه هم خیلی خالی هست که بهتر بود با گردنبند و النگو یا ساعت کمی پرتر دیده میشد .

    ولی درکل عکس بدی نیست .

    البته اینا همش نظر شخصی منه .
    ویرایش توسط behzad_milad : Sunday 7 December 2014 در ساعت 14:18
    lamagra، sohrab-gh، mohammad-reza و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Nikon D600


  4. #5224
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    دقیقا چه کاربردی کورش جان؟
    عقیل عزیز حق دارم اظهار تعجب کنم از این پرسش شما؟؟!!!
    نخست بسکه نوشته من واضح بود و برای جلوگیری از حاشیه بیشتر قصد پاسخ نداشتم، گفتم بحث به بیراهه و به حاشیه نرود ، اما وقتی پست بعدی شما را خواندم حیرت زده شدم!
    پست ۵۲۴۷# شما ، خط آخر را بخوانید و ببینید خود شما پاسخ خود را داده اید.
    نقد عکاسانه ، یعنی همان که من گفتم نقد کاربرد « دیگری » نداشته باشد، چون چند صفحه قبل من از کسی دفاع کرده ام کسی دنبال موقعیت مناسب برای جبران نگردد، یا اگر من نقدی کرده ام منتظر جبران!
    بگذریم ،
    بیشتر از این بحث فقط حاشیه است، و به نظر ما با من هم عقیده اید،
    اما نکته ای را اشاره کردید که جای نقد دارد،
    ضمن اینکه در پست پیشینم نوشتم استفاده از لنز واید در پرتره ایراد نیست و گویا همه بر آن توافق دارند یا توافق پیدا کردند، باید این را هم اضافه کنم که از اتفاق لنز واید زمانی قدرت بیشتری در پرسپکتیو پیدا می کند که هم تراز نباشد، چرا از لنز واید استفاده می کنیم؟
    پاسخ :برای اوجاج در پرسپکتیو.
    در چه حالتی این اعوجاج برانگیزاننده تر می شود؟
    پاسخ: وقتی هم تراز نباشد. و پیچیدگی تصویر بیشتر شود.
    عقیل عزیز،
    صدها نمونه موجود است و استاد هیچکاک ، استاد این نوع نماها محسوب می شود.
    حالا ،
    چرا نظرات در مورد این اثر متفاوت اند( هر چند معلوم است تعداد کاربرانی که آن را پسندیده اند به مراتب بیشتر است)، به دلیل پیچیدگی درون چنین نماهایی و اعوجاج غیرعادی آن است.
    ( که تگر این هدف نبود بهتر بود اصلن سراغ لنز واید نرفت وگرنه چرا واید؟!)
    و من این جسارت ها را می پسندم، چون بهتر از هزاران تصویر خنثی ی دیگرند که همیشه دیدیم و می بینیم.
    و این ماهیت هنر است.
    Mehrdad-PL، Rouzbeh Ehsani، mSafdel و 12 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #5225
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saed_violin نمایش پست ها
    فکر نمیکنم اینقدر بهش ایراد و نقد وارد باشه
    سعید جان کدام اینهمه؟ 10 نفر در مجموع در مورد این عکس صحبت نکردند.همان 10 نفر هم آمار خیلی خیلی کمی است و متاسفانه این موضوع صحبت کردن در تالار خیلی خیلی کم اتفاق میافته.اگر یک اتفاق خوب اینجا افتاده باشه همین بحث و گفتگو در مورد عکس هست که باز هم میگم خیلی کم توی تالار اتفاق میافته.
    nejadi، mSafdel، saed_violin و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  6. #5226
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    خب کورش جان من هم در مورد همان ایجاد حاشیه این سوال برام پیش آمد.چون برای گنگ بود و حقیقتا منظور شما برام مشخص نبود،حس دیگری به من منتقل شد.واقعا به همین سادگی.شکر خدا که شما هم چنین قصدی نداشتید و هر دو هم عقیده ایم.
    اما در در مورد استفاده از لنز واید با بخشی از نظرات شما موافقم اما بحث اصلی برای خودم اینه که آیا این جسارت به قول شما روی عکس جواب داده یا نه؟ به نظر من جواب نداده چون دفرمگی بدی روی سوژه ایجاد کرده.
    بله صدها نمونه از کارهای هیچکاک رو میشه مثال زد(که قطعا شما وارد ترید)،ولی خودتون هم میگید هیچکاک!
    منم با این جسارت ها و حرکات خلاقانه مخالف نیستم اما عکاس میتونه تمام این کارها رو بکنه خیلی هم زحمت بکشه اما کار موفقی ارائه نده.مثل همین عکس مورد بحث.من کارهای پرتره از جو مک نلی با لنز فیش آی دیدم که خارق العاده است.اصلا بی نظیره اما نمیتونم بگم چون ایشون موفق بوده توی اون ثبت پس منم موفق میشم،نمیشه قیاس قطعی انجام داد.مثل همان مثال هیچکاک که خودتون زدید.آزمون و خطا عیب نیست.
    mSafdel، Hadi.M، sohrab-gh و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  7. #5227
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4978
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    همه انگار فقط اشکالات رو میبینند.جو این جا یه جوری شده که من میترسم عکس های معمولی ام رو قرار بدم.چرا؟ چون به سلیقه ی من احترام گذاشته نمیشه.چون همه این جا دنبال قانون اند و سرپیچی ازش یه اشکال بزرگه.حتم دارم اگه با این روند ادامه بدیم دیگه هیچ کسی این جا عکس نذاره.
    جشنواره ها برگذار میشه.در سطح جهانی قانون شکن ها دارند پیشتازی میکنند و ما هنوز دنبال سواد بصری هستیم.هنوز دنبال لنز واید و یا تله تو پرتره.
    به این عکسا نگاه کنید :

    1X - Parsman by seyed ali miremadi

    حتما" الان همه میخوان بگن چرا سوژه به چپ نگاه کرده و سفیدی چشمش زیاد شده؟ چرا دستمالی که به سر بسته چروکه.چرا دماغش کجه.چرا پوست روتوش نشده.چرا رگ های چشم رو پاک نکرده.

    یا این یکی : 1X - Elf by seyed ali miremadi

    حتما" الان هم میگید اینا عکس مستنده.مربوط به تاپیک پرتره نیست.
    همش خط افق.همش جدا شدن از مرکز گرایی (احتمالا" اگه این عکس جناب باقری رو این جا کسی قرار میداد همه اتفاق نظر داشتند که چرا سوژه وسط کادره) : 1X - Bakhtiary girl by Usef Bagheri

    یا مثلا" این عکس : 1X - It is my future by Ebrahim bakhtari bonab

    هزار تا نمونه ی دیگه هم هست.خلاصه این که کی میخوایم از این حالت روتین وار و قانونی خارج بشیم رو نمیدونم اما من شخصا" برام مهم نیست یه سری از این ایرادات.من باور نمیکنم یکی تو دو تا زمان مشخص پرتره های بگیره که مثل هم باشند.پس رفع اشکال چرا فقط روی یه عکس رخ میده؟ چرا کسی روند کاری رو اشکالاتش رو بررسی نمیکنه و بیاد بگه؟ قبول که این وظیفه ی من یا شما نیست که به کسی کمک کنیم.اما فکر میکنم اخلاق حرفه ای ایجاب میکنه روند و پروسه ی کاری یک عکاس رو بدونیم.و بعد در موردش نظر بدیم.مسلمه که اگه جناب نژادی/احمدی/قابزلو/ یا هر شخص دیگه ای اون جا بود (بر فرض مثال سر لوکیشن عکس پدرام) هیچ کدوم مثل هم عکس نمیگرفتند.پس چرا کادر دلخواه و تحملش انقدر سخته؟
    Digital Lover، m.daneshpayeh، pooya.v.f و 22 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM

    CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT

  8. #5228
    كاربر فعال iman kh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    Stockholm, Sweden
    نوشته ها
    625
    تشکر شده
    1439
    تشکر کرده
    747

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط کوروش نمایش پست ها
    ضمن اینکه در پست پیشینم نوشتم استفاده از لنز واید در پرتره ایراد نیست و گویا همه بر آن توافق دارند یا توافق پیدا کردند، باید این را هم اضافه کنم که از اتفاق لنز واید زمانی قدرت بیشتری در پرسپکتیو پیدا می کند که هم تراز نباشد، چرا از لنز واید استفاده می کنیم؟
    پاسخ :برای اوجاج در پرسپکتیو.
    در چه حالتی این اعوجاج برانگیزاننده تر می شود؟
    پاسخ: وقتی هم تراز نباشد. و پیچیدگی تصویر بیشتر شود.
    عقیل عزیز،
    صدها نمونه موجود است و استاد هیچکاک ، استاد این نوع نماها محسوب می شود.
    حالا ،
    چرا نظرات در مورد این اثر متفاوت اند( هر چند معلوم است تعداد کاربرانی که آن را پسندیده اند به مراتب بیشتر است)، به دلیل پیچیدگی درون چنین نماهایی و اعوجاج غیرعادی آن است.
    ( که تگر این هدف نبود بهتر بود اصلن سراغ لنز واید نرفت وگرنه چرا واید؟!)
    و من این جسارت ها را می پسندم، چون بهتر از هزاران تصویر خنثی ی دیگرند که همیشه دیدیم و می بینیم.
    و این ماهیت هنر است.
    دقیقا من هم منظورم همین بود که زمانی که از لنز واید با تراز متفاوت استفاده میکنیم حال و هوای عکس با پرتره یک خانم در یک محیط سر سبز همخونی نداره

    قطعا اگر یک ورزشکار در زمین مسابقه بود متفاوت بود قضیه یا یک بازیگر در یک صحنه از فیلم که بخوایم ترس یا ابهت یا تنهایی یا .... رو به صورت اغراق شده نشون بدیم
    lamagra، obsidiyan و amir.komeily تشکر می‌کنند.

  9. #5229
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4978
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    هر چند این طور که پیداست این حرف ها آخرش نتیجه ای نداره اما

    به نظر من هر عکاسی باید زمانی برسه که روند کاری اش مشخص بشه.و بعد اگر به کارهای اون شخص توجه کنیم میفهمیم همه ی این ها با فکر بوده.حتی وجود داشتن چیزهای اضافی در کادر.چند وقت پیش عکسی از من تو تاپیک منظره تایید نشد (یعنی انتظار هم نداشتم تایید بشه.یه تیری بود توی تاریکی) به خاطر بی حس بودن.به خاطر نداشتن وزن بصری و نچرخیدن چشم به سمت یک سوژه اما کسی نیومد بگه فلانی شما چرا این کار رو کردید؟ چرا دوست دارید خط افق وسط کادر باشه؟ چرا این راه رو دارین ادامه میدین؟ من هم از روی اجبار که لقب "دانای کل" بهم داده نشه گفتم اشکالات رو قبول دارم.اما کسی توجه نمیکنه که من ممکنه بخوام این روند رو ادامه بدم تا یه قانونی رو بشکنم و عکس هام و کادرهام فقط مال خودم باشه.درسته تمرینه و تو مسیر تمرین همیشه آدم نتیجه های خوبی نمیگیره.اما هر کسی یه دلخوشی ای داره.خود شما اگه چندین ساعت رو یه عکس وقت بذارید و به اتفاق همه بگند این عکست خوب نیست.ناراحت نمیشید؟ از این که تعداد مخالفت ها خیلی بیشتر از موافقت هاست.
    تو فیس بوک و ... هم کسی نمیاد حسن عکس شما رو توضیح بده.نهایتش میگن زیباست یا لایک میزنن و میرن.اصلا" کسی دقت زیادی به عکس نمیکنه.بیشتر افراد هستند که مورد توجه واقع میشند.
    این افرادی که نام بردم روند ادیتشون/کادرهاشون و در کل حس و حال عکس هاشون مشخص شده.حالا اگه پدرام یا من یا هر کس دیگه هنوز به اون مرحله نرسیدیم صد درصد مشکل از ما نیست.گاهی اوقات مشکل نقدهای تند به یک کار متفاوته.البته مثالی هم نمیزنم چون منظور مشخصی از این حرف ندارم
    حرف اصلی اینه که وقتی یک کار خوبه فقط به لایک و نهایت پرسیدن چیدمان نوری و .... میپردازیم و کسی نمیگه فلان چیز توی عکس شما خیلی جذابه.این روند رو ادامه بده.همه دنبال "نه" آوردن شدند.همه که میگم منظورم خودم هم هست.
    درسته این جا "تالار گفت و گو" هست اما چرا این تالار گفت و گو قدیم تر ها صمیمی تر بوده و الان نیست؟ چرا همه میگند هم رو نمیشناسند؟ چرا از این که کسی رو بشناسیم و بهش بگیم عکس هاش رو دیدیم هراس داریم؟ چرا شوخی انقدر تو این فروم کمه ؟ چرا فکر میکنیم اگه از کسی تمجید کنیم برای آینده اش خوب نیست؟ ما که تازه داریم تو این وادی پا میذاریم مثل بچه میمونیم.همه ی ما میدونیم قدیم تر ها این تربیت بچه 99 درصد با مخالفت همراه بود.حالا کدوم یکی از ما از این روند راضی هستیم؟ ما بچه ها باید ذوق کنیم وقتی فلان شخص که قبولش داریم عکس ما رو لایک کرده.یا مثلن بیاد بگه عکس خوبیه.اما اگه اون شخص به جای حرف نزدن بیاد و مدام اشکال بگیره نتیجه ی کار چی میشه؟
    هی میگید بحث عکاسانه.حرف عکاسانه.بعد هم تو نقد یک عکس میگید کسی که نقد میکنه باید همه ی جوانب اون اثر رو بدونه.باید به مسائل اجتماعی و فرهنگی هم بها بده.بعد هم اسم این رو میذارید رفتار حرفه ای.این همه تفاوت رو به هیچ میگیرید.یه سری اسطوره برای خودمون ساختیم و هی با خودمون میگیم " نه.این بچه هیچ وقت به فلان شخص خیلی معروف نمیرسه.این شخص آماتور هیچ وقت دید عکاسانه ی فلانی رو نمیتونه داشته باشه.تو تاریخ گذشته غرق میشیم و اسم چند نفر که همه ی دنیا میشناسنشون.
    شرمنده انقدر حرف زدم.همه اش مربوط به این بحث ها نبود.اما به این فکر کردم اگه کسی اینها رو بگه و "آدم بد و غیر حرفه ای " بشه بهتر از اینه که گفته نشه
    pooya.v.f، davoud maani، a.g g.a و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM

    CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT

  10. #5230
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    [QUOTE=sohrab-gh;394525]
    نقل قول نوشته اصلی توسط Pedram.m نمایش پست ها
    درود
    فایل پیوست 64413
    QUOTE]
    ایرادی که من در این عکس می بینم زاویه کادر بندی و استفاده از فاصله کانونی وایده ...استفاده از هردوی اینها باعث شده تا ابعاد جلوی صندلی سنگی به طور نا مطلوبی بزرگتر از خود سوژه بشه ... چیز دیگه ای هم که می بینم اینه که در مرکز قرار دادن سوژه در این عکس خاص! کمک خاصی به توجه بیشتر به سوژه و بالا بردن وزن بصری نمیشه ...البته در آخر عکس هم به نظر پل قشنگی هم وجود داره ... اگه اونجا هم عکسی گرفتید و براتون مقدوره قرار بدید به نظر چیز های زیبایی خواهند بود
    ببخشید من نظر میدم,سواد زیادی ندارم , ولی بیشتر به این دلیل بود که رفع سوئ تفاهم بین اقای سهراب وپدرام بشه(البته اگه سوئ تفاهمی هم باشه)
    راستش اگه این مباحث بابت این پست بوده که به نظرمن هم پیشنهاداتی که اقای قابزلو داده اند مسائل بدی نیستند. اینکه دراینجا استفاده از لنز واید وشکل کادربندی باعث شده نیمکت سنگی بیش از حد وحتی بیش از سوژه به چشم بیاد فکرنمیکنم اشتباه باشه.واینکه دراین عکس خاص(به این معنی که همیشه درمرکزقراردادن کاربدی نیست لزوما) درمرکز قرار دادن تجربه خوبی از اب درنیامده وباید در اینده در تجارب دیگری وشکل دیگری امتحان بشه هم به نظرم نادرست نیستش...
    واینکه درمجموع عکس, زیبا هست ومیتونست با رفع یه سری ایرادات (که حتما هست) به عکس بسیار بهتری تبدیل بشه هم درست به نظربنده.
    ببخشید
    موفق باشید
    obsidiyan تشکر می‌کند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •