صفحه 636 از 755 نخستنخست ... 136 536 586 626 632 633 634 635 636 637 638 639 640 646 686 736 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 6,351 تا 6,360 , از مجموع 7544
Like Tree81983تشکر

موضوع: پرتره Portrait

  1. #6351
    كاربر همراه bxtt69 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    121
    تشکر شده
    102
    تشکر کرده
    82

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nima Sadigh نمایش پست ها
    بسيار جالب هست كه بحث ها با جرقه اي كه سهراب زد در ادامه ي يكديگر پيش مي آيند. البته همه در راستاي عكاسي پرتره هست.

    جمله اي كه فرموديد بسيار مهم هست..... اگر فرض كنيم يك لنز زوم خيلي سريع 70-300 در اختيار داريم، آيا مي شود در يك قاعده ي پيشنهادي گفت كه چه بكگراندي بهتر است فشرده تر شود(استفاده از 300) و چه بكگراندي نياز نيست فشرده شود(استفاده از 70)؟

    اشكالي كه در استفاده از لنزهاي زوم مثلا 70-200 مخصوصا در محيطهاي باز ديده مي شود به اين شكل هست كه عكاس با ايستادن در يك موقعيت با زوم كردن عكس خود را مي گيرد. در حالي كه همين عكاس مي تواند همان كادر را به دو صورت بگيرد. 1- روي فوكال پايين به سوژه نزديك باشد و عكسش را بگيرد 1- از سوژه دورتر شود و با فوكال بالاتر همان كادر را ببندد.

    فایل پیوست 75464
    این عکس را از چه سایتی گرفتی من دنبال یه همچین مقایسه بودم برای خریدن لنز ایده ال برای خودم دنبال یه همچین مقایسه هستم اما هرچی سرج میکنم پیدا نمیکنم
    nautilus_214 تشکر می‌کند.
    Nikon D7200
    nikon lenses 18-105m & 50m f1.8
    در حال تحقیق بر روی لنر 24-70 f2.8

  2. #6352
    كاربر فعال NASSIRI4080 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    513
    تشکر شده
    4896
    تشکر کرده
    7010

    پیش فرض

    با سلام
    اگر از گوشي اندرويدي استفاده مي‌كنيد ، اين برنامه جالب و كاربردي براي شبيه سازي بوكه و عمق ميدان در فواصل كانوني و ديافراگمهاي مختلف است .
    Bokeh simulator/DOF calculator
    Nima Sadigh، M.Nouri و obsidiyan تشکر می‌کنند.

    محمدرضا نصیری
    Instagram: nassiri4080



  3. #6353
    كاربر همراه bxtt69 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    121
    تشکر شده
    102
    تشکر کرده
    82

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط NASSIRI4080 نمایش پست ها
    با سلام
    اگر از گوشي اندرويدي استفاده مي‌كنيد ، اين برنامه جالب و كاربردي براي شبيه سازي بوكه و عمق ميدان در فواصل كانوني و ديافراگمهاي مختلف است .
    Bokeh simulator/DOF calculator
    این برنامه را دارم مشکل این هست که نمی تونم عکاس را جا به جا کنم باید سوژه را جا به جا کنم
    Nikon D7200
    nikon lenses 18-105m & 50m f1.8
    در حال تحقیق بر روی لنر 24-70 f2.8

  4. #6354
    كاربر همراه sohrab-gh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    383
    تشکر شده
    4090
    تشکر کرده
    1708

    پیش فرض

    خب امروز به خودم واجب دیدم نکاتیو راجع به موضوع در عکس و ارتباطش با عمق میدان و فاصله کانونی بنویسم
    -در ادامه صحبت های قبلیم باید بگم که مهم ترین سوالی که هر عکاس باید قبل از عکس گرفتن از خودش بپرسه اینه : برای چی دارم عکس میگیرم و چه چیزی رو می خوام با عکسم نشون بدم ؟
    جواب این سوال مسیر عکاسی رو برای شما مشخص میکنه و اینکه از ابزار چگونه استفاده کنم تا به هدفم برسم . خیلی جالبه که همه ما لیستی از شاخه های عکاسی با یه مشت تعریف مسخره میتونیم برای خودمون درست کنیم ولی واقعا چقد به درک از اون شاخه رسیدیم؟
    خب بذارید راجع به عکاسی که مورد علاقه منه حرف بزنم . پرتره . پرتره قراره عواطف یا ویژگی های یک انسانو نشون بده.
    اولین موردی که راجع به اون حایز اهمیته اینه 90 درصد عکاس ها در بخش چه تجهیزاتی تهیه کنم تا اخر عمرشون میمونند و شروع میکنن دسته بندی لنز ها و دوربین ها و اینکه کدومشون برای اینکار بهتره . نه اینکه بگم چیز بدیه ولی! اینکه ما تا اخر عمرمون خروجی نگرفتنمون رو داریم میذاریم پای نداشتن تجهیزات لوکس واقعا خنده داره .
    نظر شخصی من اینه ما به هیچ عنوان چیزی به عنوان بهترین لنز برای عکاسی پرتره نداریم بعضیا میان سریع شروع به دسته بندی میکنن که نه 85 135 و 70-200 بهترین ها هستند . چرا؟! چون اعواج کمتری تولید می کنند و عمق میدان کمتری تولید می کنند؟ کی گفته برای گرفتن بهترین پرتره ها باید عمق میدان کمتر و فاصله کانونی بلند تر استفاده بشه ؟ نمیگم عمق میدان کمتر و فاصله کانونی بلند تر چیز بدیه اتفاقا ما عکاسای پرتره در استودیو ها و محیط بیرون از مشتریا معمولا با همین تنظیمات عکس میگیریم. این کار هم دلیل داره چون تمایل مشتری اینجور ایجاب می کنه . ولی اینکه بیایم این رو به صورت قطعی بگیم دلیل بر عدم درک ما در تعریف پرتره رو میرسونه.
    -بعد از کنار گذاشتن بحث کلیشه ای تجهیزات میرسیم به دو مورد مهم : فاصله کانونی و عمق میدان
    - بازم همون سوالو تکرار می کنم : چه چیزی میخواید تو عکستون نشون بدید ؟ واقعا خواهش میکنم به جوابی برسید و بعد شروع به عکاسی کنید . خب فرض ما اینه که میخوایم زیبایی رو در عکس نشون بدیم . الان در محیط هستیم . اولین کاری که میکنید نگاه به اطراف می کنید محیط زیبایی رو میبینید . دومین کاری که میکنید میدونید چیه ؟ فاصله کانونی رو روی بلند ترین مقدار تنظیم میکنید . میدونید چرا ؟ چون آسون ترین کاره و اون استاد شریفی که عکاسی یاد داده برامون راجع به ترکیب بندی و اینکه اعوجاج و ... چیز بدی نیست صحبت نکرده . ولی بذارید فقط یک نکته رو اشاره کنم . شما تمایل دارید زیبایی یک شخص رو نشون بدید . اگر بتونید زیبایی اون شخص رو در ترکیبی از زیبایی محیط نشون بدید کار شما چند برابر زیباست. چون شما دیگه فقط یک المان زیبا ندارید و عکس شما مجموعه ای از المان های زیباست . حالا فرض دیگه بر اینه که محیط شما المان ها به صورت پراکنده هستند و نمیشود ترکیبی از آنها رو به زیبایی نشون داد . اینجاست که عمق میدان کم و فاصله کانونی بالا برای شما بافت و رنگی از اون المان های پراکنده رو نشون میدون که باز هم در ترکیب با سوژه شما زیبا نشان داده میشود .یکم مساله رو خطری تر کنم و بگم تو عکاسی نود شما میخواهید فرم را نشان بدهید . عکاسی هست به اسم ایگور امل کوویچ . اکثر عکس های این هنرمند سیاه سفید هستند چرا؟ چون در سیاه سفید فرم بهتر نمایش داده میشود . وقتی به دقت نگاه کنید میبینید که اکثر عکس ها در محیط هایی گرفته شده که فرم در اون محیط ها به شدت فراوان است و با عمق میدان زیاد اون ها رو به ترکیب عکس اضافه کرده است .اگر این هنرمند شروع میکرد با فاصله کانونی بالا و عمق میدان کم در محیط عکاسی میکرد چقدر المان زیبا رو به خاطر عدم درک درست از هدف عکس از دست داده بود ؟

    -چرا فصله کانونی مهمه به دو دلیل : عمق میدانی که ایجاد میکنه و مساله اعوجاج .مساله عمق میدان رو که گفتم میمونه اعوجاج . ماشالله عکاس ها از اعوجاج فراریند چون فکر میکنند اگر چیزی بزرگ تر یا کوچکتر یا از فرم در اومده نشون داده بشه زشت میشه . در صورتی که کنترل اعوجاج باعث میشه عکس های شما جلوه جدید تر و زیباتری رو پیدا کنه . میدونید چرا می گن 85 بهترین لنز پرتره است؟( در صورتی که همه میدونیم با 85 وقتی میخوایم کلوز آپ بگیریم صورت معمولا دچار اعوجاج میشه ). چون در صورت کنترل اعوجاج چشم ها که کانون اصلی یک عکس پرتره هستند بزرگ تر و زیباتر از بقیه اجزا صورت نشون داده میشوند . چرا در محیط بیرون میگن مناسبه چون شما میتونید هم عمق میدان کمی داشته باشید هم با رعایت فاصله مناسب هنوز نشون بدید از محیطتون استفاده کردید .
    -چرا عمق میدان ؟ چون(علاوه بر مساله نور) خیلی از حسی که میخواید به بیننده برسه با عمق میدان میرسه و حرفایی که تو پست قبلی گفته شد .


    اگر حرفای من براتون قابل درک نیست . از عکاسای ماکرو یا منظره یا حیات وحش یا خیابانی همین سایت که عکاسای خوبی داخلشون وجود داره بپرسید چرا از این عمق میدان ها و فواصل کانونی استفاده می کنند

    دراخر اضافه کنم اینا نظرات منه میتونید یاد بگیرید ازش میتونید بذاریدش کنار ولی خواهشا از این حرفام بحث های کلیشه ای و چت رومی درست نکنید
    shabab، M-Yousefi، Digital Lover و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سهراب قابزلو
    photography is about what you feel and see
    sohrabphotography.blogfa.com
    Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography

  5. #6355
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,747
    تشکر شده
    5241
    تشکر کرده
    2655

    پیش فرض

    بحث خوبی بود اما سوال اولی که مطرح کردید بی پاسخ ماند : "برای چی دارم عکس میگیرم " ؟

    پاسخ به سوال اول مقدمه ای است بر درک عکاسی و به طور کلی هنر . امروز بیشترین بحثی که عکاسان با آن درگیر هستند بحث های تکنیکی و فنی است و تقریبا هیچ جا از فرم و هارمونی صحبتی نمی شود. در حرف های خود شما هم وزنه مطلب به سمت بحث تکنیکی سنگینی می کرد که البته هر عکاسی که مقداری در این باب مطالعه داشته باشد بر این مسائل آگاه خواهد بود. اما به تصور من آنچه که باید بیشتر درباره آن مطالعه کرد و اندیشید و تجربه کرد تجربه حسی است که از عکاسی و هنر حاصل می شود و اینکه غایت عکس و عکاس چیست. البته این صحبت بنده نقد مطالب مطرح شده نیست بلکه اظهار ناخرسندی است از اینکه چقدر انرژی ما صرف این می شود که به همدیگر ثابت کنیم در اشتباه هستیم ولی کمتر کسی است که از خودش بپرسد در حال حاضر من در کجا هستم؟ و چطور می توانم از تقلید به سبک برسم؟

    اما در حالت کلی عقیده من این است که در زمینه پرتره باید تعریف ها را یک بار دیگر بررسی کنیم ، اولا ایده گرفتن از اثار عکاسان بزرگ برای یادگیری روش مناسبی است اما در مرحله ای که عکاس بخواهد بر اساس جهان بینی خود ، به سبک برسد ناخوشایند و نامطلوب است. پس بهتر است آثار عکاسان مورد علاقه مان را در حد خودشان مورد توجه قرار بدهیم و نه اینکه بخواهیم دقیقا جا پای آنها بگذاریم چون قرار نیست ما شماره 2 آنها بشویم.

    نکته دیگر اینکه فارغ از بحث های تکنیکی و تاثیر لنز های مختلف بر خروجی عکس ، چیزی که مهم است این است که عکاس در آثارش یک روند رو به رشد داشته باشد . برخی افراد هستند که دوره ای عکس خوب می گیرند ، سپس عکس بد می گیرند و باز این چرخه تکرار می شود. چیزی که باعث می شود آثار یک هنرمند ارزشمند شود این است که با بررسی سیر زمانی تکامل و بلوغ در آثار آن هنرمند دیده شود. و این مسئله که عرض کردم بسیار مهم است.

    من شخصا بر این عقیده هستم که اگر یک عکاس با یک دوربین کراپ و لنز 50 ، با جهان بینی مشخص و طی مسیر تکامل عکاسی کند بسیار ارزشمند تر از آن است که کسی با بهترین تجهیزات و دانش تئوری ، مرتب بین عکس خوب ، معمولی و بد درجا بزند.
    shabab، rainman1061، Nima Sadigh و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #6356
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    January 2010
    نوشته ها
    90
    تشکر شده
    932
    تشکر کرده
    863

    پیش فرض

    دوستان جدا از اینکه این مطالب غیر مرتبط با تاپیک عکس های ارسالی از دوستان رو شهید میکنه ... جهت مراجعات بعدی و دسته بندی شده موضوعی هم مشکل ایجاد میکنه ... لطفا در تاپیک های مرتبط ادامه بدهید ... الان برنامه آندرویدی و بحث های پست های آخر چه ربطی به تاپیک پرتره داره ... به اعتبار فروم ضربه میزنه ...
    hrmf و hosseinhmj تشکر می‌کنند.
    علیرضا قاسم زاده ایروانی
    instagram.com/alireza__iravani

  7. #6357
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pargraphic نمایش پست ها
    دوستان جدا از اینکه این مطالب غیر مرتبط با تاپیک عکس های ارسالی از دوستان رو شهید میکنه ... جهت مراجعات بعدی و دسته بندی شده موضوعی هم مشکل ایجاد میکنه ... لطفا در تاپیک های مرتبط ادامه بدهید ... الان برنامه آندرویدی و بحث های پست های آخر چه ربطی به تاپیک پرتره داره ... به اعتبار فروم ضربه میزنه ...
    البته مباحثه پيرامون عكاسي( كه البته بيشتررجوع به پرتره داشته) خوب است. من موافق نيستم كه اعتبارفروم را خدشه دار ميكند ولي بااينكه نبايد اينجا بحث ميشد مخالفتي نيست. كاش تاپيكي باز ميشد بانام مثلا ( درباره پرتره!) ياهمچه چيزي... وانجا بحث ميشدتاهم مباحث قابل دسترسي مجتمع ميبود وهم اينجا شلوغ نميشد. ببخشيد ، اف شد

    اينجا براي بحث بهتره!
    http://forum.akkasee.com/f90/t2518.html

  8. #6358
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    60
    تشکر شده
    449
    تشکر کرده
    750

    پیش فرض

    نام: ok.jpg نمایش: 686 اندازه: 137.6 کیلو بایت
    shabab، Fereidoon، zarfam و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #6359
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    دوست گرامی ، سوژه فوکوس نیست ...

  10. #6360
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    60
    تشکر شده
    449
    تشکر کرده
    750

    پیش فرض

    شما فکر میکنید مشکل از بک فوکوس باشد ؟ ویالرزش دست ؟ ویا ...

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •