صفحه 634 از 755 نخستنخست ... 134 534 584 624 630 631 632 633 634 635 636 637 638 644 684 734 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 6,331 تا 6,340 , از مجموع 7544
Like Tree81983تشکر

موضوع: پرتره Portrait

  1. #6331
    كاربر همراه sohrab-gh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    383
    تشکر شده
    4090
    تشکر کرده
    1708

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Farshid.Y نمایش پست ها
    تا بتوان در عکس های بعدی برطرف کنیم . گفتین حرف های اینچنینی هیچ کمکی نمی کند
    موافقم ولی عکس شما با توجه به تجهیزاتتون با یه پنجاه و دونستن اصول پایه عکاسی و ایجاد عمق میدان کمتر می تونست تقریبا صد پله بهتر بشه
    Amir Tavakoli، a.g g.a، obsidiyan و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سهراب قابزلو
    photography is about what you feel and see
    sohrabphotography.blogfa.com
    Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography

  2. #6332
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    به صورت کلی عرض می کنم با توجه به گفتگوهای اخیر :
    آنچه که یک اثر را از یک اثر با مصارف عمومی ( مثلن یادگاری ) جدا میکند و آن را تبدیل به یک اثر هنری می کند : اندیشیدگی ، برنامه ریزی هدفمند ، شناخت هنری ، اجرای هنری از طریق رعایت اصول هنری است .
    و همین هاست که تفاوت ایجاد می کند .
    در مرحله ی بعد می شود از « غنای » اثر هنری و تفاوت یک اثر هنری از لحاظ « غنا » ، عمق و ارزش صحبت کرد که مثلن بین دو اثر ، که هر دو « هنری » ارزیابی می شوند ، ولی کدام یک « ارزش » بیشتری دارند که آن یک مبحث جداگانه است .
    اما پیش از گزاره ی دوم ، نخست باید :
    اثر خویش را از یک اثر با مصرف عمومی تبدیل به یک اثر هنری بکنیم . که آن « اصولی » دارد .
    DELL، mSafdel، davoud maani و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #6333
    كاربر همراه sohrab-gh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    383
    تشکر شده
    4090
    تشکر کرده
    1708

    پیش فرض

    امروز به ذهنم رسید چند نکته که راجع به عمق میدان تو عکاسی پرتره به ذهنم میرسه رو بنویسم
    - یکی از مسایلی که متاسفانه خیلی از عکاسان به سادگی از کنارش می گذرند(که نشون میده درک درستی ازش ندارند و درکشون در حد همون با کمو زیاد کردن F عمق میدان کمو زیاد میشه)، عمق میدان است .
    درسته با کم و زیاد کردن عدد دیافراگمتون عمق میدانتون(یا همون وسعت دیدتون یا وضوح اجزا عکستون) کمو زیاد میشه ولی واقعا خواهش می کنم چند ثانیه قبل از اینکه این عدد رو رو کمترین مقدار ممکن یا یه عدد همینجوری بذارید به این فکر کنید که عمق میدان میتونه روایت عکستون و داستان عکستون رو نشون بده پس لطفا سرسری اونو تنظیم نکنید. چیزی که من توی عمق میدان درک کردم این بود که مخصوصا وقتی تو محیط بیرونی قرار دارم تا اونجایی که میتونی با دیافراگم بالای مناسب سعی که بین المان های محیط طوری رابطه برقرار کنی که هم سوژه اصلی شما همون انسان باشه هم اینکه محیط رو دخیل کرده باشید . متاسفانه خیلی از عکاسا وقتی سر صحنه میرند اولین کاری که می کنند عدد دیافراگم برا حسب لنزی که دارن روی پایین تر عدد ثبت می کنند و فکر می کنند چون عکس عمق میدان کمی داره پس قشنگه. باید بگم به هیچ وجه اینطور نیست.برای ایجاد عمق میدان کم شما نیاز دارید تا حالو هوایی که در بک عکس شما یا در اطراف سوژه شما به وجود میاد نوعی پترن یا همون الگوی خاص داشته باشه و رنگ های متنوعی در اون به وجود بیاد .
    به عکس های زیر از جو مک نلی دقت کنید

    نام: 12-1.jpg نمایش: 790 اندازه: 114.4 کیلو بایت

    نام: Joe-McNally_2.jpg نمایش: 639 اندازه: 128.0 کیلو بایت

    در رابطه با عکس اول فقط فرض کنید اگه عکاس اف رو روی 2.8 قرار میداد چه اتفاقی میوفتاد!
    در عکس دوم هم میبینید عمق میدان و محل قرار گیری سوژه در عکس طوریه که با وجود وضوح کم بک گراند سوژه ترکیب زیبایی با سوزه اصلی ساخته است .
    به عکس های زیر دقت کنید

    نام: LJHolloway-Photography-Lisa-Holloway-Las-Vegas-Family-Photographer-15 as Smart Object-1.jpg نمایش: 845 اندازه: 138.7 کیلو بایتنام: stock-photo-104531991 as Smart Object-1.jpg نمایش: 691 اندازه: 177.0 کیلو بایت


    در این عکس ها با این با توجه به محیط زیبا با اینکه عکاس میتونست از عمق میدان بالا و ترکیب بندی های دیگه استفاده کنه میبینید که از عمق میدان کم استفاده کرده است . به بک گراند سوژه ها فلر ایجاد شده توسط خورشید و رنگ ها توجه کنید که در نتیجه استفاده از عمق میدان کم و مناسب چقد جلوه زیباتری پیدا کرده اند.

    عمق میدان موضوع و روایت عکس شماست کمی قبل از شات زدن راجع بهش فکر کنیم.
    Kourosh Kahal، rainman1061، Fereidoon و 36 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سهراب قابزلو
    photography is about what you feel and see
    sohrabphotography.blogfa.com
    Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography

  4. #6334
    كاربر فعال M.Nouri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    مازندران
    نوشته ها
    705
    تشکر شده
    2026
    تشکر کرده
    6030

    پیش فرض

    مطلب بسیار مفیدی بود سهراب جان . دلم نیومد به دکمه تشکر بسنده کنم.
    sohrab-gh و naghli تشکر می‌کنند.
    Fujifilm X-E3, 18-55mm F2.8-4

  5. #6335
    كاربر همراه Mohamad_Ali آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    438
    تشکر شده
    2227
    تشکر کرده
    5251

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sohrab-gh نمایش پست ها
    امروز به ذهنم رسید چند نکته که راجع به عمق میدان تو عکاسی پرتره به ذهنم میرسه رو بنویسم
    - یکی از مسایلی که متاسفانه خیلی از عکاسان به سادگی از کنارش می گذرند(که نشون میده درک درستی ازش ندارند و درکشون در حد همون با کمو زیاد کردن F عمق میدان کمو زیاد میشه)، عمق میدان است .
    درسته با کم و زیاد کردن عدد دیافراگمتون عمق میدانتون(یا همون وسعت دیدتون یا وضوح اجزا عکستون) کمو زیاد میشه ولی واقعا خواهش می کنم چند ثانیه قبل از اینکه این عدد رو رو کمترین مقدار ممکن یا یه عدد همینجوری بذارید به این فکر کنید که عمق میدان میتونه روایت عکستون و داستان عکستون رو نشون بده پس لطفا سرسری اونو تنظیم نکنید. چیزی که من توی عمق میدان درک کردم این بود که مخصوصا وقتی تو محیط بیرونی قرار دارم تا اونجایی که میتونی با دیافراگم بالای مناسب سعی که بین المان های محیط طوری رابطه برقرار کنی که هم سوژه اصلی شما همون انسان باشه هم اینکه محیط رو دخیل کرده باشید . متاسفانه خیلی از عکاسا وقتی سر صحنه میرند اولین کاری که می کنند عدد دیافراگم برا حسب لنزی که دارن روی پایین تر عدد ثبت می کنند و فکر می کنند چون عکس عمق میدان کمی داره پس قشنگه. باید بگم به هیچ وجه اینطور نیست.برای ایجاد عمق میدان کم شما نیاز دارید تا حالو هوایی که در بک عکس شما یا در اطراف سوژه شما به وجود میاد نوعی پترن یا همون الگوی خاص داشته باشه و رنگ های متنوعی در اون به وجود بیاد .
    به عکس های زیر از جو مک نلی دقت کنید

    نام: 12-1.jpg نمایش: 790 اندازه: 114.4 کیلو بایت

    نام: Joe-McNally_2.jpg نمایش: 639 اندازه: 128.0 کیلو بایت

    در رابطه با عکس اول فقط فرض کنید اگه عکاس اف رو روی 2.8 قرار میداد چه اتفاقی میوفتاد!
    در عکس دوم هم میبینید عمق میدان و محل قرار گیری سوژه در عکس طوریه که با وجود وضوح کم بک گراند سوژه ترکیب زیبایی با سوزه اصلی ساخته است .
    به عکس های زیر دقت کنید

    نام: LJHolloway-Photography-Lisa-Holloway-Las-Vegas-Family-Photographer-15 as Smart Object-1.jpg نمایش: 845 اندازه: 138.7 کیلو بایتنام: stock-photo-104531991 as Smart Object-1.jpg نمایش: 691 اندازه: 177.0 کیلو بایت


    در این عکس ها با این با توجه به محیط زیبا با اینکه عکاس میتونست از عمق میدان بالا و ترکیب بندی های دیگه استفاده کنه میبینید که از عمق میدان کم استفاده کرده است . به بک گراند سوژه ها فلر ایجاد شده توسط خورشید و رنگ ها توجه کنید که در نتیجه استفاده از عمق میدان کم و مناسب چقد جلوه زیباتری پیدا کرده اند.

    عمق میدان موضوع و روایت عکس شماست کمی قبل از شات زدن راجع بهش فکر کنیم.

    به قول عادل فردوسی پور : میتونم صحبت شما را قبول نکنم؟!!

    جز اولین اصولی که در عکاسی پرتره یاد گرفتیم F کوچک و بالاترین فوکال لنت بوده
    بهترین لنز های پرتره بازترین دیاف را دارن و بیشترین فوکال را نظیر 70-200 -135-85 و f2.8-1.8-1.4-1.2
    صحبتی که شما اشاره کردید یک نکته کوچک و کم کاربرد هست
    شما به عکسهای پرتره خودتون توی محیط باز نگاه کنید.از هر 100 عکس چندتای اون عمق میدان بالای 5-6 دارند؟!!
    بله شاید در یک شرایط خاص و بشه ولی قائده نیست

    نام: 12-1.jpg نمایش: 702 اندازه: 50.4 کیلو بایت

    همین عکس هم به نظر من با f2.8 بسیار زیباتره...

    امیدوارم بحث باعث ناراحتی نشود...
    davoud maani، obsidiyan و ahmad_sh تشکر می‌کنند.
    Nikon D90 l 18-105 l 105f2.8 l 50 f1.8D l SB700

  6. #6336
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sohrab-gh نمایش پست ها
    نام: LJHolloway-Photography-Lisa-Holloway-Las-Vegas-Family-Photographer-15 as Smart Object-1.jpg نمایش: 845 اندازه: 138.7 کیلو بایتنام: stock-photo-104531991 as Smart Object-1.jpg نمایش: 691 اندازه: 177.0 کیلو بایت
    نظر شما به طور كلي درست هست. در مورد اين دو عكس بايد بگويم كه به نظر من اگر ما هم از اين لنزها داشتيم عكسمان به اين شكل مي شد.

    نام: Canon-EF-200mm-f-2-L-IS-USM-Lens-Camera-Mounted.jpg نمایش: 618 اندازه: 41.3 کیلو بایت
    Canon EF 200mm f/2L IS USM Lens Review

    واقعا برايم سوال شده است كه عمق ميدان اين لنزهاي تله با عمق ميدان كم به چه شكلي هست كه با لنزي چون 50 و 85 و يا حتي 135 قابل مقايسه نيست. از نظر اپتيكي هم بايد دليلي داشته باشد كه در اين عكسها مي بينيم عمق ميدان بسيار كم هست ولي از طرفي ديگر بكگراند داراي جزييات هست و كاملا محو نشده است.
    ویرایش توسط Nima Sadigh : Saturday 27 February 2016 در ساعت 01:46
    MohammadRanjbar تشکر می‌کند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  7. #6337
    كاربر همراه Shadows آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    397
    تشکر شده
    788
    تشکر کرده
    659

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nima Sadigh نمایش پست ها
    نظر شما به طور كلي درست هست. در مورد اين دو عكس بايد بگويم كه به نظر من اگر ما هم از اين لنزها داشتيم عكسمان به اين شكل مي شد.

    نام: Canon-EF-200mm-f-2-L-IS-USM-Lens-Camera-Mounted.jpg نمایش: 618 اندازه: 41.3 کیلو بایت
    Canon EF 200mm f/2L IS USM Lens Review

    واقعا برايم سوال شده است كه عمق ميدان اين لنزهاي تله با عمق ميدان كم به چه شكلي هست كه با لنزي چون 50 و 85 و يا حتي 135 قابل مقايسه نيست. از نظر اپتيكي هم بايد دليلي داشته باشد كه در اين عكسها مي بينيم عمق ميدان بسيار كم هست ولي از طرفي ديگر بكگراند داراي جزييات هست و كاملا محو نشده است.
    عکس دوم که 85 است و این عکسها به نظر ادیت هم شده اند blur
    Nima Sadigh و davoud maani تشکر می‌کنند.

  8. #6338
    كاربر همراه Kane آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    نوشته ها
    353
    تشکر شده
    2280
    تشکر کرده
    3887

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nima Sadigh نمایش پست ها

    واقعا برايم سوال شده است كه عمق ميدان اين لنزهاي تله با عمق ميدان كم به چه شكلي هست كه با لنزي چون 50 و 85 و يا حتي 135 قابل مقايسه نيست. از نظر اپتيكي هم بايد دليلي داشته باشد كه در اين عكسها مي بينيم عمق ميدان بسيار كم هست ولي از طرفي ديگر بكگراند داراي جزييات هست و كاملا محو نشده است.
    نکته آنجایی هست که بولد کردم ، موضوع اینه که عمق میدان اونها واقعا اونقدرها کم نیست یعنی با شرط کادر برابر در مقایسه با لنزهایی مثل 50mm f/1.4 یا f/1.2 و 85mm f/1.4 یا f/1.2 عمق میدان لنز 200mm f/2 بیشتر هست! دلیلش اینه که درسته فاصله کانونی این لنز ۲۰۰ هست و خیلی بلنده و بلند برابر با عمق میدان کم هست اما ما برای اینکه بتونیم به کادری برابر با کادر عکسی که با لنز 85mm یا 50mm میگیریم برسیم باید خیلی از سوژه دور بشیم، و همین دور شدن از سوژه باعث افزایش عمق میدان می شه.
    یک مثال میزنم : اگر من برای گرفتن یک عکس تمام قد از سوژه با لنز 100mm f/2 @f2 در فاصله ۱۰ متری سوژه باشم اگر لنز 200mm f/2 روی دوربینم ببندم باید برم در فاصله ۲۰ متری بایستم و این افزایش فاصله باعث میشه هر دو عکس در نهایت دارای عمق میدان برابر باشند! الان سوال پیش میاد خب پس چرا لنزهای سوپر تله ی آپرچر باز این قدر محبوب هستند اگر لنزهای ارزان قیمت 50 میلیمتری عمق میدان کمتری میدهند؟ جواب در میزان فشرده سازی لنزهای سوپر تله نهفته هست که باعث میشه پس زمینه زیبایی داشته باشند.
    MAHosseini، Nima Sadigh، a.g g.a و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    شاهین بوذرجمهری

  9. #6339
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nima Sadigh نمایش پست ها
    نظر شما به طور كلي درست هست. در مورد اين دو عكس بايد بگويم كه به نظر من اگر ما هم از اين لنزها داشتيم عكسمان به اين شكل مي شد.

    نام: Canon-EF-200mm-f-2-L-IS-USM-Lens-Camera-Mounted.jpg نمایش: 618 اندازه: 41.3 کیلو بایت
    Canon EF 200mm f/2L IS USM Lens Review

    واقعا برايم سوال شده است كه عمق ميدان اين لنزهاي تله با عمق ميدان كم به چه شكلي هست كه با لنزي چون 50 و 85 و يا حتي 135 قابل مقايسه نيست. از نظر اپتيكي هم بايد دليلي داشته باشد كه در اين عكسها مي بينيم عمق ميدان بسيار كم هست ولي از طرفي ديگر بكگراند داراي جزييات هست و كاملا محو نشده است.
    علت اینجاست که هنوز فکر میکنید لنز و دوربین عکس را میسازد هزاران نفر این لنز ها را دارند ولی نتیجه کار افراد انگشت شماری اینگونه است
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohamad_Ali نمایش پست ها
    به قول عادل فردوسی پور : میتونم صحبت شما را قبول نکنم؟!!

    جز اولین اصولی که در عکاسی پرتره یاد گرفتیم F کوچک و بالاترین فوکال لنت بوده
    بهترین لنز های پرتره بازترین دیاف را دارن و بیشترین فوکال را نظیر 70-200 -135-85 و f2.8-1.8-1.4-1.2
    صحبتی که شما اشاره کردید یک نکته کوچک و کم کاربرد هست
    شما به عکسهای پرتره خودتون توی محیط باز نگاه کنید.از هر 100 عکس چندتای اون عمق میدان بالای 5-6 دارند؟!!
    بله شاید در یک شرایط خاص و بشه ولی قائده نیست

    نام: 12-1.jpg نمایش: 702 اندازه: 50.4 کیلو بایت

    همین عکس هم به نظر من با f2.8 بسیار زیباتره...

    امیدوارم بحث باعث ناراحتی نشود...
    قاعده نگاه عکاس است F یک ابزار بحث استفاده درست از ابزار را دوستمان اشاره کردند
    ویرایش توسط siosha : Saturday 27 February 2016 در ساعت 06:30
    lamagra، illidan، sohrab-gh و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #6340
    كاربر همراه sohrab-gh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    383
    تشکر شده
    4090
    تشکر کرده
    1708

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohamad_Ali نمایش پست ها
    به قول عادل فردوسی پور : میتونم صحبت شما را قبول نکنم؟!!

    جز اولین اصولی که در عکاسی پرتره یاد گرفتیم F کوچک و بالاترین فوکال لنت بوده
    بهترین لنز های پرتره بازترین دیاف را دارن و بیشترین فوکال را نظیر 70-200 -135-85 و f2.8-1.8-1.4-1.2
    صحبتی که شما اشاره کردید یک نکته کوچک و کم کاربرد هست
    شما به عکسهای پرتره خودتون توی محیط باز نگاه کنید.از هر 100 عکس چندتای اون عمق میدان بالای 5-6 دارند؟!!
    بله شاید در یک شرایط خاص و بشه ولی قائده نیست

    نام: 12-1.jpg نمایش: 702 اندازه: 50.4 کیلو بایت

    همین عکس هم به نظر من با f2.8 بسیار زیباتره...

    امیدوارم بحث باعث ناراحتی نشود...
    اگر پست های قبلی منو یا حتی تو جوزا نگاه کنید عکس های عمق میدان بالا زیاد میبینید از من و از نوع نوشتارتون من اینطور برداشت میکنم که اصلا متوجه نشدید منظور حرف من چیه
    واقعا تاسف می خورم بعضی وقتا (بیشتر تو این سایت) با اینکه یه چیزیو بولد می کنم قرمز میکنم بازم سرسری خونده میشه و ثانیه ای روش فکر نمیشه! من بولد کرد قرمز کردم نوشتم عمق میدان موضوع عکس شماست سرسری تنظیمش نکنید مگر گفتم عمق میدان کم استفاده نکنید یا مثلا من عمق میدان زیاد استفاده می کنم . وقتی من تو باغ ارم از اف 1و4 استفاده می کنم دلیلیش اینه کادر شلوعه و المان ها رو نمیشه به راحتی بهم ربط داد (خوبه که قبلا هم با گذاشتن عکس توضیح دادم راجع بهش!!!).قبل از اینکه شروع کنید به من لنز معرفی کنید اونم در رابطه با عکاسی پرتره! کمی بیشتر نوشته منو مطالعه بکنید بلکه متوجه بشید اصن من راجع به چی صحبت میکنم.
    در آخرم اگر فکر می کنید اون عکس رو 2.8 قشنگتره مختارید ولی من به چشم و درک جو مک نلی از عکاسی محیطی میشه گفت ایمان دارم و عمق میدان زیاد اون عکس باعث شده که المان ها باهم ترکیب بشوند . در اخر(هرچند خنده داره که اینو میگم) کمو زیاد کردن اف فقط یه مثال بود وگرنه شاید باورتون نشه منم میدونم عمق میدان به عوامل دیگه هم بستگی داره . جو هم خیلی از عکساشو رو 24 مم و اف 2.8 میگیره این به معنای عمق میدان کم نیست! در آخر هم کاش از کسی که اصول پایه عکاسی رو به شما یاد داد و گفت پایین تر اف بالاترین فاصله کانونی کمی هم راجع به ترکیب بندی و موضوع دار بودن عکس براتون صحبت می کرد

    در آخر آقای نیما صدیق این هم جواب من به شماست : اگر فکر کردید به ما الان یه لنز 200مم اف 2 بدن و ما درجا این عکسا رو ثبت می کنیم باید بگم در کمال شرمندگی (به قول شیرازیا روم سیاه) زیادی اشتباه می کنید
    ویرایش توسط sohrab-gh : Saturday 27 February 2016 در ساعت 08:04
    lamagra، illidan، a.g g.a و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سهراب قابزلو
    photography is about what you feel and see
    sohrabphotography.blogfa.com
    Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •