این عکسهارا امروز گرفتم. دوربین دیجیتال برای 9 سال پیش هست و ماکروی قابل توجهی داره با توجه به قدیمی بودنش. عکسها فقط کمی کراپ شدن و resize ضمنا هیچ ادیتی صورت نگرفته:
دانه های شکر
اتود 0.5
اتود 0.5 از روبرو
خودکار
این عکسهارا امروز گرفتم. دوربین دیجیتال برای 9 سال پیش هست و ماکروی قابل توجهی داره با توجه به قدیمی بودنش. عکسها فقط کمی کراپ شدن و resize ضمنا هیچ ادیتی صورت نگرفته:
دانه های شکر
اتود 0.5
اتود 0.5 از روبرو
خودکار
یک عکس خوب گویاتر از هزار نامه است.
سلام آقاي مهجوري . عكس پست 1194 كه احتمالا ديده نميشه در لينك زير upload كردم :سلام
گاهی اوقات در هنگام عکاسی از پروانه ها به موارد جالبی بر می خورم . در عکس های فوق این دوپروانه از طریق دم به هم متصل شدند , این اتصال آنقدر قوی هست که یکی از این دو پروانه در این وضعیت می تواند پرواز کند و از نقطه ای به نقطه دیگرجابجا شوند
ابن داستان برعكس پروانه ها mating back to back نام داره و جفت گيري پروانه هاست. سر همين عكس من و دوستانم كلي خنديديم.اين 2 تا روي سنگ بودن و هوا كمي سرد بود. در كوهستان بوديم. در اين هنگام اگه داد هم بزنيد نمي شنوند :biggrin:
من خيلي نرم با انگشتم هدايتشون كردم تو دستام و بيشتر از 15 دقيقه تو دست من بودند.
بعد ناگهان بلند شدند رفتند دنبال زندگيشون.
محمد ذبیح مند | مقالات سایت عکاسی | لینک مقالات سایت
یک فروند زنبور در حال توت خوری!
Crop 100%
سلام
ممنون.
بله این عکس با لنز ماکرو ۱۰۰ و بر روی دست گرفته شده. عکاسی با این لنز خیلی کار مشکلی است. به خاطر فاصله کانونی زیادی که داره کوچکترین حرکت سوژه و یا لرزش دست باعث تار شدن عکس میشه مگر اینه حداقل با سرعت 1/200 عکاسی بشه. که حتی تو شرایطی که دیافراگم باز هست و در زیر نور آفتاب عکسها تیره میشه. مگر اینکه بخواهیم از ایزوهای بالا استفاده کنیم که عکس دارای نویز میشه . الان تو کراپ ۱۰۰ درصد این عکس اگه دقت کنید یک مقدار خیلی کم حرکت دیده میشه و عکس کاملا شارپ نیست. با دیاف 3.5 در حالی که زنبور در نور آفتاب قرار داشت سرعت رو بیشتر از 1/125 نمیشد افزایش داد چون عکس تیره میشد. ناچارا با همین سرعت عکس گرفتم.
در مورد عمق میدان حتی با دیاف های بسته مثلا دیاف 8 که حتما نیاز به فلاش پیدا میکنم هم عمق میدان زیادی نخواهیم داشت و تنها درحد چند میلیمتر خواهد بود.
واقعا نسخه لرزشگیر دار این لنز نعمت بزرگیست که کسانی که از لنز ماکرو بدون لرزشگیر استفاده کرده اند اون رو درک میکنند.
خیلی حشره دیدیم، یه کمی هم از محل زندگیشون ببینیم
گل Amaryllis
یکی از پرچمهاش در بزرگ نمایی 3x
Camera: Canon A-1
Lens: Canon 50mm f3.5 Macro
Lens @ 3x: Canon 50mm Macro + 70mm Extension Tube + 2x Teleconverter
Film: Fuji Sensia 200 - Slide Film
ویرایش توسط nDman : Wednesday 3 March 2010 در ساعت 04:11
[Canon A-1 + many FD lenses] & [Fujifilm X-E1 + Fujinon XF 14mm f2.8 R + Fujinon XF 27mm f2.8 + Metabones FD-XF]
سلام: عذر خواهی از بابت تاخیر در پاسخ..
این عکس با دوربین مورد نظر از پشت چشمی یکی از ابزار زمین شناسی برای بررسی نمونه های و ... گرفته شده.
دوربین روی مد ماکرو و بزرگنمایی تقریبی ابزار مورد نظر حدود 12X
از بزرگترین چالش های عکاسی با این ابزار یا دیدن با این ابزار نور است. نور در بزرگنمایی یکی از بزرگترین مشکلات است در این حالت جسم مورد نظر ( فرضا دانه انار ) زیر نور شدیدی قرار داده میشود تا قابل رویت باشد یکی از مشکلات در این حالت رسیدن به وایت بالانس و فکوس مناسب است. وقتی پرتقال، سیب، یا حتی بال حشره یا چشمهای سنجاقک را زیر این مجموعه میبینید احساس زیبایی به شما دست خواه داد.
در بزرگنمایی های بیشتر از این برای دیدن میکرو فسلیها حتما میباید نور از زیر از کل مجوعه رد شود؛ بنوعی اول اسلاید تهیه خواهد شد و ...
این مباحثی که مطرح شد خیلی مرتبط با عکاسی نیست و من هم تخصصی در این زمینه ندارم، اما دنیای بسیار زیباییست. اگر فرصت شد حتما عکسی از میکرو فسیل ها در بزرگنمایی های مورد نظر، میگیرم اینجا یا در تاپیک مربوطه قرار میدم. البته میکروسکوپ های گران قیمت تری هم هستند با قیمت های نجومی که قابلیت تهیه عکس.. فکوس و تنظیمات یاد در کل کار از پشت کامپیوتر و.... دارند
موفق باشید
هم سوژه زیادی کوچک بود (نصف عدس) هم اینکه شرایط نور خیلی بد بود . روی دست عکاسی شده و جز کراپ هیچ ویرایشی صورت نگرفته.
یک عکس خوب گویاتر از هزار نامه است.
همان سوژه با شرایط بهتر .(بدون ویرایش-فقط کراپ و resize).
یک عکس خوب گویاتر از هزار نامه است.
1-نداشتن یه تله بلند من رو به غصه خوردن وادار می کنه...
2- ای کاش هنر ادیت با فوتوشاپ رو بلد بودم:(
وبــــــلاگ مــــن