جالب است كه صحبت از عكاسان معروف حيات وحش دنيا مي كنيد و آرتور موريس را نميشناسيد. نمي دانم چقدر تجربه عكاسي جدي در اين ژانر را داريد. نمي دانم چقدر پرنده اي مثل Spanish Sparrow را مي شناسيد و تابحال آن را ديده ايد يا خير كه اينقدر جسورانه
در مورد افراطي بودن اديت عكس ارسال شده اظهار نظر كرده ايد. اميدوارم روزي شما بتوانيد مانند كسي مثل آرتور موريس نظر بدهيد.ادیت جز لاینفک هنر عکاسی شده اینرو باید پذیرفت اما نه بصورت افراطی مثل اون لینکی که فرستاده بودید شاید اگر من هم جای آرتور موریس بودم ( البته اصلا ایشون رو نمیشناسم ) کاملا همون صحبت های اونرو میزدم شاید با توجه به اینکه کلا اعصاب ندارم یه جنگی هم راه میوفتاد
كسي اديت را در اين ژانر عكاسي مردود نمي داند. اديت جزء لاينفك عكاسي ديجيتال است. اما در عكاسي از پرندگان مهم است كه در اديت علاوه بر رفع معايب احتمالي عكس (حذف عناصر زايد در كادر، اصلاح اشكالات نورسنجي و ....) خروجي ايجاد شود كه نزديك به تصوير واقعي پرنده باشد.
جواب اين سوال ساده است. اگر مي خواهيد عكس خوب داشته باشيد، اصلا در اين شرايط نبايد عكاسي كنيد. براي يك عكاس خوب، عكاسي در اين شرايط ممنوع است.خوب حالا اگه شرایط اونجور که باید باشه نبود چی ؟!؟!؟ اگر دوربین اون چیزی رو که باید ثبت کنه نکرد چی ؟؟ اگر نویز، عکس رو افتضاح کرد چی ؟ بازم باید عکس رو به حال خودش گذاشت!!! یا اصلا بایدعکس رو پاک کرد چون نباید روش ادیت بشه!!!!

106403تشکر
LinkBack URL
About LinkBacks
....ادیت تا حدی که مشکلات ثبت رو بر طرف کنه نه اینکه اغراق آمیز باشه ، اما باز با جمله شما که ( هر گونه دخل و تصرفي در آنچه كه به چشم ميبينيم در اين ژانر عكاسي مردود است) شدیدا مخالفم چون باز معتقدم که عکاسی حیات وحش بدون کراپ بدون ادیت بدون درست کردت صحیح نور بدون از بین بردن نویز و و و و و و.......اصلا معنی نداره و دیگه عکاسی زیباشناسی نیست و عکاسی تحقیقاتی و مطالعاتی خواهد بود
پاسخ با نقل قول


