سلام
جناب علی اسلام اگر برایتان مقدور است در مورد ثبت عکس ها اندکی توضیح دهید.
مثلا با فوکال 250 چگونه و چقدر به سوژه نزدیک شدید؟
با تشکر از شما که عکس های زیباتون رو به اشتراک می گذارید.
سلام
جناب علی اسلام اگر برایتان مقدور است در مورد ثبت عکس ها اندکی توضیح دهید.
مثلا با فوکال 250 چگونه و چقدر به سوژه نزدیک شدید؟
با تشکر از شما که عکس های زیباتون رو به اشتراک می گذارید.
سلام دوست عزیز
ممنون از اظهار لطفتان در مورد اینکه این عکسها چطور گزفته شده است مختصری توضیح می دهم امیدوارم مفید باشد البته مطمئنم شما خودتان هم به خوبی به این مسائل اشنا هستید برای عکاسی از پرندگان در پرواز به خصوص پرندگان شکاری ابتدا باید شما انها را بر حسب شکل پروازیشان تقسیم بندی بکنید :
1- پرندگانی که هاورینگ می کنند یا به فارسی درجا بال زنی دارند اینها بهترین سوژه ها برای گرفتن فلایت شاتهای دقیق هستند نمونه این پرنده ها دلیجه است که یک عکس از انها در ارسال قبلی فرستادم برای عکاسی از انها از تله های 500 یا 600 میلیمتر استفاده کنید چون فرصت پیدا شدن در کادر را به شما می دهند تنظیمات دوربین کلا برای همه فلایت شاتها
Shutter-Priority (Tv) از 500 به بالا که بسته به شرایط نوری متفاوت است ولی بهترین نتایج برای من 1/1250 یا 1/1000 بوده است
AF mode را بر روی AI Servo بگذارید که بتوانید سوژه را مرتب به صورت فوکوس داشته باشید و بتوانید پرنده را تراک ( دنبال ) کنید
Iso پیشنهادی 400 که روی بدنه های جدید DSlr نویز کمی خواهید داشت
در فرصت بعدی این نوشته را تکمیل خواهم کرد .
با احترام
سید بابک موسوی
سلام دوست عزیز
ممنون از اظهار لطفتان در مورد عکسها. اینکه عکسها با فوکال 250 چطور گرفته شده است داستان طولانی دارد ! من عکسهای مورد قبولم با این لنز را معمولا از فاصله حدود 3 متری سوژه میاندازم . به عقیده من دادن توضیح در مورد اینکه هر عکس دقیقا در کجا و به چه صورتی گرفته شده است کار کاملا غیر حرفه ای است !! تقریبا تمامی سوژه های عکاسی از حیات وحش دارای پراکنش گسترده ای هستند و این یعنی عکاس گهکاه میتواند در نقاط بسیار متفاوتی از سوژه مورد علاقه اش عکس بگیرد.علاوه بر این صرف دیدن یک پرنده در یک نقطه دلیل بر حضور مستمر سوژه در آن مکان نیست. اینکه چطور می توان به سوژه نزدیک شد هم کاملا به رابطه شما با کل طبیعت بر میگردد و نه فقط سوژه مورد عکاسی. شناخت روحیات و رفتار سوژه و دیگر اجزا مرتبط طبیعی در محیط اطراف سوژه است که باعث میشود مثلا یک محیط بان بتواند به یک کاراکال نزدیک شود و از آن عکسی بگیرد که یک آدم معمولی به هیچ عنوان قادر به انجام آن نیست(حتی با لنز تله خوب)! این توانایی هم تنها با سالها درگیر بودن، شناخت کامل و تجربه داشتن در طبیعت بدست می آید؛ اگرچه من به تجهیزات خوب ایمان دارم و مطمینم که آن محیط بان در صورت داشتن تجهیزات خوب و داشتن علم کافی در زمینه استفاده از تجهیزاتش می توانست نتایج بسیار بهتری از عکسهایش بگیرد!!
با آرزوی موفقیت
علی علی اسلام
خیلی ممنون جناب علی اسلام یک زمانی قبل تر از این گمان می کردم برای پرنده گرافی یک دوربین سوپرزوم یا یک لنز تله کافی است ولی برای پرنده گرافی و کلا عکاسی از طبیعت مولفه های زیادی لازمه که یکی از اونها دانش عکاس در مورد طبیعت هست.
باز هم از شما تشکر می کنم .
پی نوشت: چند مدت است که میخوام این مطلب رو بگم که ما نیاز به تایپکی کاملا مجزا برای پرنده گرافی داریم تا تمامی مسائل مربوط به این رشته و عکس ها و .... در اون تایپیک قرار بگیره هر چند می دونم که انتقال این همه مطلب در مورد پرنده گرافی از این تایپیک به تایپیک مورد نظر احتمالا چقدر سخت و غیر ممکن باشه اما امیدوارم این کار صورت بگیره.
ویرایش توسط partow : Thursday 12 February 2009 در ساعت 14:05
canon sx10 - S1/200 F6.3 ISO80
اصغـرمحمـدی
canon sx10 - S1/180 F5.6 ISO80
-----------------------------------
در مورد پرنده گرافي مهمترين و البته دشوارترين! قسمت كار نزديك شدن به سوژه هستشیک زمانی قبل تر از این گمان می کردم برای پرنده گرافی یک دوربین سوپرزوم یا یک لنز تله کافی است..
در ين مدت كم كه من سعي ميكنم پرنده گرافي كنم به تجربه برايم ثابت شده هر چه به سوژه نزديكتر باشم عكسهاي بهتري ميتوانم بگيرم
مسير و زاويه نزديك شدن هم خيلي مهمه چون بعدا سخته عوض كردن موقعيت
ویرایش توسط Saadat : Friday 13 February 2009 در ساعت 01:49