ممنون بردیا جان که اینهمه وقت گذاشتید.این نکات رو حتما به یاد خواهم سپرد برای بارهای بعد که حتما به این دریاچه خواهم رفت.
ممنون بردیا جان که اینهمه وقت گذاشتید.این نکات رو حتما به یاد خواهم سپرد برای بارهای بعد که حتما به این دریاچه خواهم رفت.
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
سلام
آقای خادمی عزیز ، با توجه به صحبت هایی که در چند پست قبل بیان شد ، و آقای احمدی کلنگش را زدند ، قرار بر این شد که نسبت
به عکسهای یکدیگر بی توجه نباشیم و نقد هایی در این ضمینه که به روند کار عکاس بهبود می بخشد رو بیان کنیم
خواب با اجازه مطلبی بود که در مورد عکسهای شما میخواستم بیان کنم ، امید وارم که مفید باشه
عکسهای شما که در روزهای اخیر در تاپیک های مختلف ، نشان از دید زیبای شما در عکاسی است و لی به نظر بنده این زیبایی در ادیت نا
مناسب عکسهای شما پنهان میشود ،
ادیت باید در جهت بهبود عکس ، انجام شود ، که در عکسهای شما بیشتر موجب تخریب عکس شده است ، پس لطفا روی ادیت کمی
تمرکز نمایید
امیدوارم که این روند بهبود یابد
موفق باشید
ویرایش توسط Saeed Barikani : Friday 6 January 2012 در ساعت 20:35
سعید جان حرکت بسیار زیبایی بود.حالا که میزانی برای سنجش وجود نداره خودمون باید به داد همدیگه برسیم و تالار از این حالت مرده و منفعل خارج بشه.
از همه دوستان خواهش میکنم که مشارکت کنن.دوست ندارید تالار رو باز کنید و هر روز چند پست مفید مثل پستهای بردیا و سعید عزیز ببینید؟ای کسانیکه فراتر از سیستم قبلی بودید خواهش میکنم حالا که محدودیتی نیست به پایین دستی ها هم یک منتی بگذارید.
ویرایش توسط lamagra : Friday 6 January 2012 در ساعت 21:39 دلیل: ؟
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
سلام
آف: یعنی تو همین تاپیک در مورد عکسا نظر بدیم؟؟!!
ممنون
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
بله رضا جان توی همین تاپیک.
دقیقا من هم مثل امین روزهای اول تمام صفحات تاپیکهای عکسهای شما رو ذخیره میکردم(هنوز هم اونها رو دارم) چون اون زمانها 4 نفر میومدن نظر میدادن.حتی کلی یادداشت از اون نظرها برداشتم.یه روزی توی یکی از گردهمایی ها به امید خدا اون رو میارم.
اگر جای دیگه نظر بدی از کجا بفهمیم چی بی چی ربط داره؟
باز هم خواهش میکنم نظر بدید!همه!
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
سلام
17mm@17-40
1/60
F11
Iso 50
پ.ن: اصلا کثفیتش کلا کم میشه اینجا
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
برای ثبت چنین مناظری اگر قرار بر این باشد که خط(خطوط منحنی) از سمت دیگر کادر خارج شود(ند) ابتدا یا ورود نزدیک ترین منحنی اگر مطابق آنچه در عکس شما می باشد ,باشد عالیست ولی اگر قرار باشد که از سمت دیگر کادر خارج نشود که در عکس شما چنین است بهتر می بود ابتدا یا شروع یا ورود منحنی در کادر دقیقا از گوشه کادر باشد:
نکته دوم برای ثبت چنین مناظری با پیش زمینه های مشابه سعی کنید ارتفاع دوربین در سطح بالاتری از زمین قرار بگیرد تا پیش زمینه زیباتر و شکیل تر ثبت شود
وجود درخت(در سمت چپ) کادر یکی از نقاط قوت عکس می باشد
دوست عزیز
نیازی به درشت نوشتن و رنگی نوشتن نیست،
درخواست نقد و نظر داشته اید درباره عکس ها و از کم رونق بودن اینجا دلگیر بوده اید.
اینجا انباشتگی تجربه ها در بخش هایی زیاد شده است و در طی این 6-7 ساله در باره موضوعات اساسی که کاربران مختلف به ذهنشون رسیده بحث شده است و از هیجانات کاسته شده است.بسیاری از دوستان همین راه ها را در این سال ها رفته اند و اکنون از سر تجربه با این مسائل برخورد میکنند و گاهی هم گفته را دوباره نمی گویند چرا که همه اون ها ثبت است.
هر کسی بسته به نوع عکاسی خودش نیازمند مطالعه و یادگیری برای گسترش دید است و در کنار اون فراگیری تکنیک و شناخت ابزار برای پیاده کردن افکارش.
در نظر داشته باشیم که برای یادگیری هیچ راه میان بری وجود ندارد .دیدن و مطالعه کردن تنها راه مجرب است.
نظر شخصی خودم رو خدمتتون عرض می کنم که عکاسی فرایندی است که تنها در شاتر زدن خلاصه نمی شود بلکه فرآیندی ذهنی مکانیکی است که از تفکر و طرح ذهنی شروع می شود و در ادامه با شناخت ابزار و محدودیت ها و سنجیدن شرایط محیطی و محاسبات ادامه می یابد وبا شاتر زدن ،انتخاب و ادیت به عرضه گزینشی ختم میشود.
برای هر کدام از این مراحل هم میشه وارد جزییات شد و برای هر شات برنامه ای منفرد داشت که برای شناخت کاستی ها به اون ها مراجعه کرد و عیب یابی کرد.
یک نکته ای هم به نظرم میرسد که در موقعیت برابر با شما خدمتتون عرض می کنم که سعی بفرمایید میان عکاسی -انتخاب-ادیت عرضه کارهاتون وقفه بیاندازید چرا که کم کم پی می برید که با صبر کردن به خودتون اجازه میدین که از تاثیر شرایط محیطی وذهنی زمان عکس فاصله بگیرید و اولین و سخت گیر ترین و بهترین داور برای عکس های شما، خود شما خواهید بود.
کافیست به عکس های 6 ماه پیشتون نظری بندازید تا متوجه بشوید که صبر کردن چه میوه شیرینیست.
روزگار خوش
یاسین محمدی
Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote