درود
درود
https://telegram.me/majidN_photography
Majid noori
مشکل بوجود آمده بر اثر محدودیت داینامیک رنج بدنه ها ایجاد می شود، قابل توجه دوستانی که بدنه های تولید شده جدید را زیر سوال می برند و می گویند با بدنه های قدیمی هم میتوان بهترین عکسها را گرفت، البته منکر این فرمایش نیستم بله حتی با موبایل هم میشود بهترین عکسها را گرفت اما در بعضی مواقع بسیار محدود خواهیم شد، در شرکتهای معظم تولید سنسور هر سنسور تولید شده جدید تر نسبت به سنسورهای قدیمی تر از داینامیک رنج بالاتری برخوردار است که این امر در برند نیکون تقریبا از همه بالاتر است و این داینامیک رنج یعنی دامنه خاکستری های بین مشکی 100% تا سفید و همینطور تونالیته های رنگی هرچه این دامنه کمتر باشد میزان تون های کمتری تحت پوشش قرار می گیرد و این مساله در آسمان بیشتر خود را نشان می دهد مخصوصا موقع تبدیل عکسهای رنگی به سیاه و سفید و فقدان تون موجود در دامنه خاص باعث ایجاد این خطوط و پله ای شدن تصویر می شود، البته این حالت با تغیرات نرم افزاری نیز پیش می آید...
شاد و موفق باشید
عکاسی می تواند وسیله ای برای بیان آیات خداوند باشد، این آیات می تواند در چشم زنبور عسل و یا نمایش کل جهان هستی به مخاطب باشد.
درود بر شما.
حسین عزیز من راجع به داینامیک رنج یا اینکه پله پله ای شدن رنگها یعنی چی سوال نکردم. عرضم این بود که جناب توسلی راجع به تغییر مد عمق رنگ چه نوع عکسی صحبت کردن؟
این امکان وجود داره که تصاویر داری عمق رنگ بالا رو در مدهای پائین تر ویرایش کرد اما عکسش امکان پذیر نیست و نمیشه عمق رنگی عکسی رو افزایش داد. خواستم دقیقا بدونم اشاره جناب توسلی به چی بود.
ویرایش :
تغییر مد رو در تنظیمات ACR پیدا کردم. خقیقتش تا به امروز همیشه در مد 8 بیت عکس ها رو ویرایش می کردم و خیال می کردم عکس های دوربین 8 بیتی هستند!
نمی دونم چرا ACR رو در حالت پیش فرض روی مد 16 بیت تعریف نکردن!
ویرایش 2 :
ظاهرا این تعییر مد در ACR از 8 به 16 در مورد هر عکسی صورت میگیره که برام نا مفهومه! (تا الان فکر می کردم سر و کارم با فایل راو 16 بیت هست) ... تا جائیکه تجربه به من نشون داده این تغییر بی فایده است مگر عکسی از اساس 16 بیت باشه (مثلا خروجی رندر از نرم افزار گرافیکی خاصی یا اینکه عکس تهیه شده از دوربین 16 یا 32 بیت باشه). ممنون میشم دوستان اگر راجع به این گزینه ی ACR اطلاعی دارن بیشتر توضیح بدن.
ویرایش توسط TORGHEH : Thursday 7 January 2016 در ساعت 23:29
70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM
دوستان بحث در مورد غنای رنگی هست و به داینامیک رنج ارتباطی ندارد. هر چه عمق بیت در عکس بالاتر باشد یعنی غنای رنگی بیشتر هست. در واقع اینجا پله ای شدن رنگ آسمان بدلیل کمبود تعداد غنای رنگ در عکس هست .
این عکس را ملاحظه کنید: عکس سمت چپی در حالت 8بیت ویرایش شده و همان تنظیمات در حالت 16 بیت منجر به خروجی عکس سمت راست شده.
منظورم این بود موقع باز کردن عکس خام در فوتوشاپ عمق رنگ را 16 انتخاب کنیم که خودتان هم کشفش کردید ! وقتی شما عکس خام می گیرید عمق رنگی که سنسور ثبت می کند معمولا 12 تا 14 بیتی است. وقتی خروجی Jpeg تنطیم شود عمق به 8 کاهش پیدا می کند.
نظر جناب توسلی کاملاً صحیح است و این امر (پوستریزاسیون) (Banding هم میگویند گویا) به هیچ وجه ارتباطی با داینامیک رنج ندارد! فقط شاید بهتر باشد به جای غنای رنگی همان عمق رنگ را که کمی بعد تر خود جناب توسلی هم فرمودند به کار ببریم تا شاید با واژۀ "ساچوره" و مشتقاتش اشتباه نشود.
همگی شاد کام باشید
ویرایش توسط usef : Friday 8 January 2016 در ساعت 02:19