ببخشید که مجدد مطرح میکنم
اما واسه بنده سوالی پیش اومده که واقعا انتظار پاسخگویی دارم
چندی پیش اقدام به خرید یک عدد لنز 50 ملیمیتر نیکون f/1.4G کردم
متاسفانه وقتی لنز با کلی تاخیر به دستم رسید متوجه شدم که لنز دچار خطای فوکوس هستش ( فرونت فوکوس )
این ایراد هنگام مشاهده در ویزور هم مشخصه... یعنی وقتی روی یه شی در فاصله مثلا 2 متری فوکوس میکنم
توی ویزور کاملا مشخصه که روی بک گراند و قاصله 2 متر و 20 سانتی فوکوس میکنه! ( فوکوس اوتوماتیک )
همچنین لنز رو روی 4 بدنه مختلف تست کردم و مشخص شد مشکل دقیقا از خود لنز هست
ضمنا از چارت مخصوص تست فوکوس استفاده کرده و با شرایط آتلیه و نور کافی و زاویه 45 درجه و سه پایه تست شد که میزان خطای فوکوس مشخص شده و عکس اون رو چاپ و برای شرکت گارانتی ارسال کردم.
-------------------------------------------
لنز رو همراه با بدنه برای تعمیر به شرکت ایده آل گارنتی فرستادم ( گارانتی لنز) فرستادم
دو هفته از کارم ( عکاسی ) عقب افتادم
بعد از دو هفته که لنز و دوربین به دستم رسید متاسفانه همچنان لنز همونجور هستش!!!! تنها کاری که شده تمیز شدن ویزور و آینه دوربین بوده!!!
===============
حال سوال بنده اینجاست...
طبق تحقیقات بنده در لنزهای دیاف باز این اتفاقات ( خطای لنز ) موردی هست که بارها پیش اومده. اما
چرا باید بعد از حدود 2 هفته که دوربین+لنز نزد شرکت گارانتی بوده و همچنین معتبرترین شرکت گارانتی و تعمیرات دوربین در ایران هستش...
محصول من بدون رفع عیب و تغییر برگرده!؟؟؟
جالب اینجاست که به صورت تلفنی به من گفته شد : مشکل فرونت فوکوس لنز شما حل شد!!!!!!
تکلیف من چیه؟ بازهم باید 2 هفته دوربین رو بفرستم واسه تعمیر؟ ضمن اینکه به علت مسافت حدود 1000 کیلومتر از پایتخت واقعا سفر به تهران جهت تعمیر، وقتگیر و سخت هستش.
آیا تظمینی برای تعمیر در این سری هست؟
چرا باید مبلغ 1 میلیون و 500 هزارتومان برای خرید یک لنز بدم و در نهایت با چنین مشکلی روبرو باشم؟! ( که علناً استفاده از لنز رو برای من غیر ممکن کرده )
ببخشید که بازهم عنوان کردم این موضوع رو. علتش اینه که قبلا توی همین تاپیک عنوان کردم. جناب آقای قاسمی عزیز پسخ اغلب دوستان رو دادن به جز من که گمان میکنم حواسشون نبوده. منتظر پاسخ هستم.
لطفا پاسخگو باشید
باتشکر