صفحه 32 از 85 نخستنخست ... 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 82 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 311 تا 320 , از مجموع 843
Like Tree1149تشکر

موضوع: راهنمايي در مورد خريد انواع فلاش اکسترنال ( هات شو )

  1. #311
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,707
    تشکر شده
    13099
    تشکر کرده
    7866

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط archiver نمایش پست ها
    سلام مجدد
    ممنون از توضیحات دقیق و کاملتون. توضیحات شما باعث شد برم دنبال این مطالب و کلی اطلاعاتم زیاد شد. در مورد اینکه فلاش نور اصلی باشد یا نباشد بیشتر توضیح میفرمایید؟ در مورد لنز پیشنهادی هم ظاهرا علیرغم قیمت پایینش خروجی خوبی میده ولی ظاهرا کیفیت ساختش اصلا جالب نیست (این مورد خیلی مهم نیست) اما میترسم 50 میلی متر واسه عکاسی توی محیط های بسته و کوچک یه مقدار اذیت کنه.
    یک سوال هم در مورد نحوه عملکرد فلاش های اکسترنال دارم. آیا وقتی قراره از فلاش استفاده بشه، دوربین میزان قدرت فلاش رو تعیین میکنه؟ و همچنین استفاده از فلاش روی سرعت شاتر و یا دیافراگم هم تاثبر داره؟ به طور مثال هنگام عکس گرفتن از یک سوژه اگر فلاش فعال یا غیر فعال باشد میزان باز شدگی دیافراگم یا سرعت شاتری که توسط دوربین تعیین میشه متفاوت خواهد بود؟

    دوست عزیز
    سلام

    اول از همه باید به این نکته توجه کنید که یکسری اصول اولیه وجود دارد.( من فقط در مورد Creative Modes یا همان P , TV , AV , M توضیح میدهم)

    1- در حالت عکاسی P یا Program سرعت شاتر و اندازه دیافراگم توسط دوربین تعیین میشود.

    2- در حالت TV یا Shutter Priority یا Time Value شما سرعت شاتر را تعیین میکنید و دوربین اندازه دیافراگم را تعیین میکند.

    3- در حالت AV یا Aperture Priority شما اندازه دیافراگم را تعیین میکنید، دوربین سرعت شاتر تنظیم میکند.

    4- در حالت M یا Manual شما باید هم دیافراگم و هم سرعت شاتر را تنظیم نمایید.


    نکاتی در مورد عکاسی با فلاش در حالت های بالا

    وقتی در مورد فلاش Hotshoe صحبت میکنیم باید توجه کنیم به دلیلی کوچکی آنها، میزان برد کم آنها دو مفهوم شکل میگیرد.
    نور پیش زمینه ( جایی که فلاش نور افشانی میکند و در عکس تاثیر گذار است)
    نور پس زمینه جایی که تقریبا نور فلاش دخیل نیست و پس زمینه به حساب می آید و نور آن بر اساس Ambient Light است.

    وقتی فلاش را روی دوربین نصب میکنید، دو حالت وجود دارد. فلاش در حالت اتوماتیک و فلاش در حالت Manual

    1- فلاش Hotshoe در حالت نورسنجی اتوماتیک (TTL)

    منطور از اتوماتیک یعنی TTL یا Troughs The Lens ،یعنی دوربین و فلاش صجنه ای که توسط لنز قاب بندی شده است ( دقیقا همان تصویری که در ویزور میبینید) را بررسی میکند و اندازه خروجی فلاش را تنظیم میکند.

    نور سنجی اتوماتیک در سیستم Canon ابتدا TTL بود،بعد مدل پیشرفته تر A-TTL یا Advanced TTL ارائه شد سپس بعد از آن، این سیستم کمی بهبود پیدا کرد و به E-TTL تبدیل شد یا Evaluative TTL و در سال 2004 نسخه دوم E-TTL یا E-TTL II ارائه شد که در حال حاضر اکثر دوربین ها و فلاش ها این مد را پشتیانی میکنند.


    منظور از Main Light و Fill Light چیست ؟
    در حالت TTL الگوریتم های نور سنجی فلاش در بیشتر حالت ها تلاش میکند که نور فلاش نور اصلی صحنه نباشد. ( یعنی فقط اثر فلاش در عکس ثبت شده باشد ). یعنی نور فلاش به نور محیطی کمک کند تا نور کلی عکس بهتر باشد.

    این تصمیم گیری بر چه مبنایی است؟
    بر مبنای Exposure Value کل صحنه .
    مثلا در سیستم A-TTL اینگونه بود که اگر EV کل صحنه از 10 کمتر باشد نور فلاش Main Light می شد و اگر از 13 بیشتر بود نور فلاش Fill Light می شد.

    مثلا در حالت Fill Light مقدار خروجی فلاش بین 0.5 تا 2.0 استاپ کمتر میشود نسبت به Main Light

    البته به صورت دقیق این الگوریتم ها و شرایط تصمیمم گیری برای ETTL II در دسترس نیست اما موارد گفته شده به صورت کلی در این نوع نور سنجی فلاش هم اعمال میشود منتها با دقت بیشتر و فاکتورهای بیشتری برای نور سنجی دقیقتر


    حال فرض میکنیم روی دوربین یک فلاش Hotshoe نصب کرده ایم.


    در مد P
    شاتر از 1/60 تا سرعت سینک دوربین و دیافراگم بصورت اتوماتیک تنظیم میشود.

    چرا در این حالت سرعت شاتر محدود به 1/60 تا سرعت سینک هست ؟
    برای اینکه اصولا مد عکاسی P پیشرفته حالت AUTO هست و در این مد دوربین میخواهد یک تنظیم کلی برای داشتن یک عکس خوب به عکاس پیشنهاد دهد. برای همین برای جلوگیری از ثبت لرزش دست سرعت شاتر از 1/60 کمتر نمی شود.

    پس در این حالت اگر نور موجود در صحنه مناسب باشد اصولا Background هم به خوبی در عکس نمایان میشود و فلاش در حالت Fill پیش زمینه را نور افشانی میکند

    ولی اگر نور کلی صحنه کم باشد با توجه به حداقل سرعت 1/60 برای شاتر برنامه موجود در دوربین فرض میکند شما میخواهید پیش زمینه خوبی در عکس داشته باشید و پیش زمینه را نور افشانی مناسب می کند که در این حالت اکثرا پس زمینه عکس تاریک می شود

    در مد TV
    شما به دوربین سرعت شاتر را میدهید و دوربین دیاف را تنظیم میکند.البته سرعت شاتر تا سرعت سینک دوربین قابل تنظیم است مگر آنکه در حالت FP یا High Speed Sync باشید.

    در این حالت سیستم نور سنجی فلاش همیشه سعی میکند در حالت Fill باشد یعنی نور پیش زمینه از فلاش و نور پس زمینه از Ambient Light تامیین شود.

    پس برنامه موجود سعی میکند اندازه دیافراگم را به اندازه مناسب باز کند تا کل صحنه به صورت مناسب ثبت شود. در صحنه هایی که تاریک است الگوریتم موجود سعی میکند تا از دیافراگم بازتری برای ثبت بهتر پس زمینه استفاده کند. در این حالت اگر به بازترین دیافراگم موجود لنز رسیده باشد (کوچکترین عدد) و در ویزور شروع به چشمک زدن بکند یعنی کل صحنه شما بسیار تاریک است و باید از Shutter Speed کمتری استفاده کنید و یا از ISO بیشتر در غیر این صورت پس زمینه تاریک می ماند.

    در مد AV
    شما به دوربین دیافراگم را میدهید و دوربین سرعت شاتر را تنظیم می کند.( بین 30 ثانیه تا سرعت سینک دوربین و اگر در حالت FP یا High Speed Sync باشید سرعت های بالاتر شاتر هم قابل دسترسی است.)

    در این حالت هم سیستم نور سنجی فلاش مانند TV سعی میکند در حالت Fill باشد پس سعی در انتخاب سرعت شاتر مناسب میکند که هم پیش زمینه هم پس زمینه به صورت مناسب ثبت شود.

    اگر در ویزور سرعت 30 ثانیه برای شاتر چشمک زد یعنی نور صحنه خیلی کم است و باید یا از ISO بالاتری استفاده کرد و یا از دیافراگم بازتری.

    در مدد M
    هم شاتر هم دیافراگم توسط کاربر تنظیم میشود. در این حالت فقط دوربین در حالت Manual است اما نور سنجی فلاش اتوماتیک یا TTL است.


    2- فلاش Hot Shoe درحالت Manual

    تقریبا تمام فلاش های موجود امکان کار کردن در حالت Manual را دارند ( بعضی ها با قابلیت های بهتر و تنظیمات دقیق تر ) این شما هستید که نور خروجی فلاش را تعیین میکنید. و باید پارامتر هایی مثل فاصله Subject از دوربین، اندازه دیافراگم و ISO را در نظر داشته باشید.


    به تاپیک استروبیست صفحات 6 به بعد هم نگاهی بیاندازید.

    شاد باشید.
    نوید حسینیان | پیوسته



  2. #312
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2007
    نوشته ها
    23
    تشکر شده
    39
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض

    از توضیحات فوق العاده شما ممنونم. مثل پست قبل شما منجر به مطالعه و یاد گیری مطالب جدید برای من شد. اینطور که من متوجه شدم در حالت M ، دوربین تعیین کننده مقدار Exposure Compensation هست. یعنی دوربین سعی میکنه با توجه به مقادیر شاتر و دیافراگم تعیین شده توسط کاربر، با تغییر مقدار Exposure Compensation، نور صحنه رو به مقدار استاندارد (از نظر دوربین) برسونه.
    NetNegar تشکر می‌کند.

  3. #313
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,707
    تشکر شده
    13099
    تشکر کرده
    7866

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط archiver نمایش پست ها
    از توضیحات فوق العاده شما ممنونم. مثل پست قبل شما منجر به مطالعه و یاد گیری مطالب جدید برای من شد. اینطور که من متوجه شدم در حالت M ، دوربین تعیین کننده مقدار Exposure Compensation هست. یعنی دوربین سعی میکنه با توجه به مقادیر شاتر و دیافراگم تعیین شده توسط کاربر، با تغییر مقدار Exposure Compensation، نور صحنه رو به مقدار استاندارد (از نظر دوربین) برسونه.

    سلام

    خیر دوست عزیز.
    در حالت M یا Manual سیستم کاملا Manual است و نیمه اتوماتیک نیست. Exposure Compensation در حالت M بی معنی است.

    Exposure Compensation یعنی اصلاح نورسنجی و وقتی کاربرد دارد که بخشی از تصمیم گیری توسط دوربین انجام شده باشد (مثل حالت AV و TV) و عکاس بخواهد آنرا اصلاح کند !

    در حالت Manual سرعت شاتر و اندازه دیافراگم توسط عکاس انتخاب میشود.
    archiver، M. Beyrami، siavash_f و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  4. #314
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    و البته در مود manual هم چیزی شبیه Exposure Compensation دیده میشه که ممکنه موجب اشتباه بشه...
    همونطور که جناب حسینیان فرمودند، تو این حالت دوربین هیچ دخالتی در نورسنجی نمیکنه، ولی به کمک نموداری شبیه Exposure Compensation براوردی از میزان نوردهی با تنظیمات انجام شده (با توجه به نورسنج دوربین) در اختیار عکاس میذاره...
    یعنی مثلا شما شاتر رو روی حساسیت ۱۰۰، شاتر ۱/۴۰۰ و دیافراگم ۸ گذاشتید و دوربین به شما Exposure Compensation با مقدار منفی۲ نشون میده؛ این به این معنی‌ه که از نظر نورسنج دوربین عکس شما دو استاپ تاریک‌ه (طبیعتا این نظر دوربین‌ه که میتونه درست یا غلط باشه؛ و فقط برای کمک به شما در انتخاب مقادیر مناسب بکار میاد.)
    shabab، archiver، Navid7h و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.



  5. #315
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2007
    نوشته ها
    23
    تشکر شده
    39
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض

    ممنون از هر دو دوست عزیز
    متوجه شدم. پس در حالت M اون meter که پایین ViewFinder نشون میده در واقع نشون میده که شاتر و دیافی که ما تعیین کردیم نسبت به حالتی که دوربین استاندارد میدونه چقدر از نظر لول روشنایی فاصله داره. ولی در حالت های Tv و Av نشون میده که ما چقدر نوردهی رو نسبت به حالت استاندارد دوربین جابجا کردیم.
    Navid7h، AmirS، M. Beyrami و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #316
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    300
    تشکر شده
    152
    تشکر کرده
    150

    پیش فرض

    سلام
    من یک ست فلاش 3 شاخه می خوام بگیرم بزای اتلیه
    تا قیمت 3 میلیون
    همراه 3پایه . کاسه . چتر و سافت
    چی بگیرم؟ په مارکی ؟
    300 الی 400 جول باشه قدرتش
    NetNegar تشکر می‌کند.

  7. #317
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,697
    تشکر شده
    14092
    تشکر کرده
    16426

    پیش فرض

    لازم نیست همه پولت رو خرج کنی. سه شاخه فومکس 400 بگیر اگه مدل HD باشه شاخه ای 570 تومان + سه عدد پایه فلات بادی هرکدام 35 تومان + سافت باکس ها و اسنوت و کاسه و چتر و . . . (اینا هم اگه فومکس باشه مجموعاً حدود 600 هزار تومان میشه) کلاً حدود 5/2 میلیون تومان میشه. یکی دو فلاش کوچک 200 ژول هم میتونی برای نور بالا سر و بک بگیری

    از نظر کیفیت توی این قیمت این بهترین انتخاب است مگر اینکه بری به سمت برند های اروپایی که معمولاً از شاخه ای 800 900 کمتر نیستند.
    A_Maddah، maziyarsh، M. Beyrami و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی




  8. #318
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    300
    تشکر شده
    152
    تشکر کرده
    150

    پیش فرض

    مرسی عزیزم . اما مارک های مورد نضر من . هنسل . پروفتو هستند
    دوستانی که اطلاعاتی راجبع قیمت این 2 مارک دارند بگویند . با 3.5 الی 4 میلیون / میشه یک ست . 2 یا 3 شاخه خرید؟ همراه با سافت-چتر-کاسه .
    و میشود به ان ها باتری وصل کرد برای پرتبال شدن ؟
    ممننووون
    NetNegar تشکر می‌کند.

  9. #319
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,697
    تشکر شده
    14092
    تشکر کرده
    16426

    پیش فرض

    در خرید پرو فتو ها دقت کنید برخی مدل ها تنظیم قدرتشان کم است و بعداً مجبور خواهید بود از اف های 11 16 استفاده کنید که مثلاً به طور ناخواسته منجر به وضوح بیش از حد فون یا بکگراند می شود.
    A_Maddah، K_NMT، Saeed.gh.sh و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  10. #320
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    300
    تشکر شده
    152
    تشکر کرده
    150

    پیش فرض

    PROFORO D1 500J خوبه؟ دوستان دیگر هیچ راهنمائی نمیکنند
    NetNegar تشکر می‌کند.

صفحه 32 از 85 نخستنخست ... 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 82 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •