با عرض سلام مجدد خدمت اساتید محترم، اعضای محترم و مسئولین مستقیم فروم
اگر قصد تاسیس آتلیه عکاسی را داشته باشید بهتر است جهت اطمینان از عدم پیش آمد مشکلات آتی اقدام به دریافت مجوز نمایید. برای این مجوز هم نیاز است که شما ابتدا در آزمون اتحادیه قبول شوید برای این قبولی هم نیاز به تمرین عملی بر روی یک سوژه در آتلیه دارید. چون در امتحان عملی به شما 5 نوع نورپردازی را اعلام میکنندو شما باید در 5 شات آنها را عکاسی کنید ( با تجهیزات آتلیه ای موجود در اتحادیه )
حالا سوالی که من دارم این است که برای انجام تمرین ترکیبهای مختلف نورپردازی و تبحر در آنها ( چه برای آتلیه ای که در قصد تاسیس آن را دارید و چه برای امتحان ) آیا خرید ستهای از قبل آماده شده ای که جدیدا در هر کوی و برزنی ارائه میکنند و یا خرید و جمع آوری یک ست جمع و جور جهت تمرین از جایی مثل ناصر خسرو را پیشنهاد میکنید یا خیر ؟
در نظر داشته باشید که مشکل بودجه ای وجود ندارد ولی تصمیم گیرنده قصد ندارد که شاخه های نور مورد نظر راه اندازی آتلیه را در این مرحله خریداری کند.
قبلا از تمامی اساتید سپاسگزاری میکنم.
یکبار هزینه کردن برای کسی که مطمئنه میخاد یه روزی برای آتلیه اش فلاش بخره، منطقی تره ...
اما با پیش شرطی که در آخرین جمله مطرح شده، بهترین راه، اجاره یا امانت گرفتن از دوستانه ...
البته اگر مشکل مالی اصلا وجود نداشته، خرید یه کیت تمرینی هم توجیه داره ...
یه تاپیک هم داریم به اسم «راه اندازی استودیوی حرفه ای» که جای مناسب تری برای طرح و جواب گرفتن سوالاتی از این قبیل است.
موفق باشید.
سُلام و خسته نباشید به همه اساتید
من فلش 160ژول متل دارم و در زمیه عکاسی کاملا مبتدی هستم
به من گفتن این نوع کیت فلش برای عکس های پرتره مناسب نیست و فقط برای عکس های 3*4 مناسبه
البته فروشنده این حرف رو زد
روی عکس های سوختگی و زردی دارم و این دوست فروشنده می گه فلش متل نوع کیفیت تابشش این حالت رو ایجاد می کنه و اینکه گفت اولین فلش نورش با دومین فلشی که میزنه فرق می کنه
می خواستم بدونم این حرف منطقیه ؟
ممنون میشم راهنمائی کنید
دوربینمم 550D
پیشنهاد میدم از اون عکسهای سوخته و زرد، همینجا یه نمونه پیوست کنید تا بهتر بشه قضیه رو تشخیص داد.
.
اینکه «اولین فلش با دومین فلش فرق میکنه» منظورتون کدوم یکی از حالات زیره؟
۱) کیفیت نور یکی از هدهای شما، در تخلیهء اول و دوم متفاوته.
۲) کیفیت نورهای دو هد شما، با هم متفاوته.
پی نویس: منظور از هد، همون فلاش استودیویی است.
Untitled.jpg
به من گفتن فلش 160ژول متل برای آتلیه مناسب نیست و رنگ و کلوین تخلیه اول نسبت به تخلیه دوم فرق می کنه
3ساخه کیت متل دارم - 160ژول با سافت 40*40 180ژول با سافت 40*40 زنبوری دار و یه 160 شیدر و اسنوت - رفلتور 5 کاره S&S دوربین کانن 550دی و لنز 18 55
و یه فضای مناسب حدود 30 متر که به ابعاد کوچیکتر هم می تونم تغییر بدم
قصدمم داشتن یه اتلیه خونگی برای انجام کار شخصی اما حرفه ای
منتظر راهنمایی و پیشنهادتون هستم
تونهای رنگ پوست، روی مانیتور من مشکل چندانی ندارند ...
در این عکس، شما از تک نور استفاده کرده اید ... بنابراین مناطقی از پوست که تقریبا دارن با امتداد نور مماس میشن، طبعا رو به تاریکی میرن و رنگشون رو به اشباع میره. مثل یک-سوم سمت راست پیشانی سوژهء عکس شما ... (که به سوختگی موسوم نیست)
برای مناطقی از عکس که OverExpose میشن (یعنی کد RGB پیکسل هاشون حدود 250,250,250 یا بیشتر میشه) اصطلاح سوختن (نه چندان مناسب) یا Washed Out شدن (اصطلاح فنی) استفاده میشه که این اتفاق در عکس شما نیافتاده.
این که کلوین اولین تخلیه ها با ادامهء تخلیه ها متفاوته، صحیحه و برمیگرده به کلوین «متفاوت» در لامپی که سرده هنوز و لامپی که گرم شده ... برای اینکار میتونید چند تخلیهء تعمدی قبل از شات اصلی انجام بدید که لامپ نعلی گرم بشه ... به فلاش چینی و غیر چینی هم خیلی ربطی نداره و تا حدودی همون قوانین فیزیک نوره. مشابه این قضیه رو در هنگامیکه با کالیبراتور میخایم مانیتورمون رو کالیبره کنیم هم هست: نرم افزار کالیبراتور، صراحتا اعلام میکنه که کالیبریشن رو بعد از گذشت نیم ساعت از روشن بودن مانیتور شروع کنید که پیکسل ها گرم شده باشن و به وضعیت تثبیت شده ای رسیده باشن تا خطای کالیبراسیون به حداقل برسه ...
پی نویس: عکس شما روی مانیتور من، گرمه و کمی Red color cast داره. پیشنهاد میکنم با کارت خاکستری، عکس ها رو white balace کنید و به کلوین هد ها و AWB دوربین اعتماد نداشته باشید.
پیروز باشید.
چگونه نورهایی که دورود نورهای فلاش به داخل لنز جلوگیری کنیم همیشه وقتی با ست فلاشهایم عکاسی می کنم این مشکل را دارم اکثرا در فتوشاپ با گزینه level و کم کردن اهرم خاکستری این حالت را کمی تصحیح می کنم اما باز هم روی شارپنش عکسهایم اثر دارد انگار یک هاله محو سفید رنگ مث مه رقیق تمام عکس را پوشانده در حالی که هنگام عکاسی در طبیعت و با نور طبیعت اصلا این مشکل را ندارم و عکسهای شارپی دارم و یا هنگامی که ارتقاع فلاشها نسبت به سوژه را بالاتر قرار می دهم این مورد تا حدی حل میشود
خیلی کلافه ام کرده ممنون میشمراهنمایی دقیقی بکنید
در بهترین حالت تونستم این عکس را بگیرم ولی باز هم هنگام چاپ در سایز مثلا 50-70 اصلا شارپ نیست
عکس یک:بدون هیچ گونه رتوش
ATTACH]60108[/ATTACH]
عکس 2 با کم کردن گاما در level
2.jpg
دوربین canon 40d
لنز 18-55
ست فلاش 160 ژول نایس فوتو چینی
محمد ذبیح مند | مقالات سایت عکاسی | لینک مقالات سایت