صفحه 61 از 70 نخستنخست ... 11 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 601 تا 610 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #601
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط chaosofdeath نمایش پست ها
    با عرض سلام خدمت اساتید محترم، اعضای محترم و مسئولین مستقیم فروم

    بنده مدتی است که در حال مطالعه منابع مختلف سایت عکاسی هستم و چند وقت اخیر رو هم به مبحث نورپردازی استودیویی پرداختم.

    چندی پیش با استفاده از نور پنجره شمالی به عنوان نور اصلی و یک سافت باکس 60*40 به عنوان نور پرکننده که عملکرد همزمان چتر و سافت باکس رو با استفاده از فلاش رو دوربینی کانن انجام میده، یک پرتره رو عکاسی کردم. به لحاظ نور و ادیت مشکل خاصی نداشتم ولی خنده دارترین بخش قضیه که منو کمی گیج کرده اینه که فایل خام رو در فتوشاپ CSS ادیت کردم در فضای رنگی خود فتوشاپ 1998. رنگ بندی عکس درست بود تا اینکه خروجی JPG گرفتم.

    خروجی JPG در محیط نرم افزار پیش فرض کانن برای ادیت RAW فضای رنگی مشابه میده اما در viewer ی مثل ACDsee فضای رنگی رو میده که وقتی برای اولین بار عکس رو از فرمت CR2 در َadobe camera raw باز میکنید.

    اگه ممکنه منبعی رو بهم پیشنهاد کنید نمیدونم اینجا جای درستی بود که مطرح کردم سوالم رو یا نه.

    با سپاس

    پی نوشت: هم اکنون درحال مطالعه عکاسی با فرمت RAW برای ابلهان هستم.
    کتابهای سری for Dummies اگر منظورتونه، اینجا اون معنی مورد اشارهء شما رو نمیده
    محل مناسب طرح سوال شما، پردازش فایلهای خام و یا تاریکخانه دیجیتال (اگر درست یادم باشه) و امثالهم است.

  2. #602
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    October 2013
    نوشته ها
    3
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    3

    پیش فرض

    با عرض سلام مجدد خدمت اساتید محترم، اعضای محترم و مسئولین مستقیم فروم

    اگر قصد تاسیس آتلیه عکاسی را داشته باشید بهتر است جهت اطمینان از عدم پیش آمد مشکلات آتی اقدام به دریافت مجوز نمایید. برای این مجوز هم نیاز است که شما ابتدا در آزمون اتحادیه قبول شوید برای این قبولی هم نیاز به تمرین عملی بر روی یک سوژه در آتلیه دارید. چون در امتحان عملی به شما 5 نوع نورپردازی را اعلام میکنندو شما باید در 5 شات آنها را عکاسی کنید ( با تجهیزات آتلیه ای موجود در اتحادیه )

    حالا سوالی که من دارم این است که برای انجام تمرین ترکیبهای مختلف نورپردازی و تبحر در آنها ( چه برای آتلیه ای که در قصد تاسیس آن را دارید و چه برای امتحان ) آیا خرید ستهای از قبل آماده شده ای که جدیدا در هر کوی و برزنی ارائه میکنند و یا خرید و جمع آوری یک ست جمع و جور جهت تمرین از جایی مثل ناصر خسرو را پیشنهاد میکنید یا خیر ؟

    در نظر داشته باشید که مشکل بودجه ای وجود ندارد ولی تصمیم گیرنده قصد ندارد که شاخه های نور مورد نظر راه اندازی آتلیه را در این مرحله خریداری کند.

    قبلا از تمامی اساتید سپاسگزاری میکنم.

  3. #603
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط chaosofdeath نمایش پست ها
    با عرض سلام مجدد خدمت اساتید محترم، اعضای محترم و مسئولین مستقیم فروم

    اگر قصد تاسیس آتلیه عکاسی را داشته باشید بهتر است جهت اطمینان از عدم پیش آمد مشکلات آتی اقدام به دریافت مجوز نمایید. برای این مجوز هم نیاز است که شما ابتدا در آزمون اتحادیه قبول شوید برای این قبولی هم نیاز به تمرین عملی بر روی یک سوژه در آتلیه دارید. چون در امتحان عملی به شما 5 نوع نورپردازی را اعلام میکنندو شما باید در 5 شات آنها را عکاسی کنید ( با تجهیزات آتلیه ای موجود در اتحادیه )

    حالا سوالی که من دارم این است که برای انجام تمرین ترکیبهای مختلف نورپردازی و تبحر در آنها ( چه برای آتلیه ای که در قصد تاسیس آن را دارید و چه برای امتحان ) آیا خرید ستهای از قبل آماده شده ای که جدیدا در هر کوی و برزنی ارائه میکنند و یا خرید و جمع آوری یک ست جمع و جور جهت تمرین از جایی مثل ناصر خسرو را پیشنهاد میکنید یا خیر ؟

    در نظر داشته باشید که مشکل بودجه ای وجود ندارد ولی تصمیم گیرنده قصد ندارد که شاخه های نور مورد نظر راه اندازی آتلیه را در این مرحله خریداری کند.

    قبلا از تمامی اساتید سپاسگزاری میکنم.

    یکبار هزینه کردن برای کسی که مطمئنه میخاد یه روزی برای آتلیه اش فلاش بخره، منطقی تره ...
    اما با پیش شرطی که در آخرین جمله مطرح شده، بهترین راه، اجاره یا امانت گرفتن از دوستانه ...
    البته اگر مشکل مالی اصلا وجود نداشته، خرید یه کیت تمرینی هم توجیه داره ...

    یه تاپیک هم داریم به اسم «راه اندازی استودیوی حرفه ای» که جای مناسب تری برای طرح و جواب گرفتن سوالاتی از این قبیل است.

    موفق باشید.

  4. #604
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2014
    نوشته ها
    25
    تشکر شده
    46
    تشکر کرده
    196

    پیش فرض

    سُلام و خسته نباشید به همه اساتید
    من فلش 160ژول متل دارم و در زمیه عکاسی کاملا مبتدی هستم
    به من گفتن این نوع کیت فلش برای عکس های پرتره مناسب نیست و فقط برای عکس های 3*4 مناسبه
    البته فروشنده این حرف رو زد
    روی عکس های سوختگی و زردی دارم و این دوست فروشنده می گه فلش متل نوع کیفیت تابشش این حالت رو ایجاد می کنه و اینکه گفت اولین فلش نورش با دومین فلشی که میزنه فرق می کنه
    می خواستم بدونم این حرف منطقیه ؟
    ممنون میشم راهنمائی کنید
    دوربینمم 550D

  5. #605
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط webmasssster نمایش پست ها
    سُلام و خسته نباشید به همه اساتید
    من فلش 160ژول متل دارم و در زمیه عکاسی کاملا مبتدی هستم
    به من گفتن این نوع کیت فلش برای عکس های پرتره مناسب نیست و فقط برای عکس های 3*4 مناسبه
    البته فروشنده این حرف رو زد
    روی عکس های سوختگی و زردی دارم و این دوست فروشنده می گه فلش متل نوع کیفیت تابشش این حالت رو ایجاد می کنه و اینکه گفت اولین فلش نورش با دومین فلشی که میزنه فرق می کنه
    می خواستم بدونم این حرف منطقیه ؟
    ممنون میشم راهنمائی کنید
    دوربینمم 550D
    پیشنهاد میدم از اون عکسهای سوخته و زرد، همینجا یه نمونه پیوست کنید تا بهتر بشه قضیه رو تشخیص داد.

    .
    اینکه «اولین فلش با دومین فلش فرق میکنه» منظورتون کدوم یکی از حالات زیره؟

    ۱) کیفیت نور یکی از هدهای شما، در تخلیهء اول و دوم متفاوته.
    ۲) کیفیت نورهای دو هد شما، با هم متفاوته.

    پی نویس: منظور از هد، همون فلاش استودیویی است.

  6. #606
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2014
    نوشته ها
    25
    تشکر شده
    46
    تشکر کرده
    196

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    پیشنهاد میدم از اون عکسهای سوخته و زرد، همینجا یه نمونه پیوست کنید تا بهتر بشه قضیه رو تشخیص داد.

    .
    اینکه «اولین فلش با دومین فلش فرق میکنه» منظورتون کدوم یکی از حالات زیره؟

    ۱) کیفیت نور یکی از هدهای شما، در تخلیهء اول و دوم متفاوته.
    ۲) کیفیت نورهای دو هد شما، با هم متفاوته.

    پی نویس: منظور از هد، همون فلاش استودیویی است.
    Untitled.jpg
    به من گفتن فلش 160ژول متل برای آتلیه مناسب نیست و رنگ و کلوین تخلیه اول نسبت به تخلیه دوم فرق می کنه
    3ساخه کیت متل دارم - 160ژول با سافت 40*40 180ژول با سافت 40*40 زنبوری دار و یه 160 شیدر و اسنوت - رفلتور 5 کاره S&S دوربین کانن 550دی و لنز 18 55
    و یه فضای مناسب حدود 30 متر که به ابعاد کوچیکتر هم می تونم تغییر بدم
    قصدمم داشتن یه اتلیه خونگی برای انجام کار شخصی اما حرفه ای
    منتظر راهنمایی و پیشنهادتون هستم

  7. #607
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط webmasssster نمایش پست ها
    Untitled.jpg
    به من گفتن فلش 160ژول متل برای آتلیه مناسب نیست و رنگ و کلوین تخلیه اول نسبت به تخلیه دوم فرق می کنه
    3ساخه کیت متل دارم - 160ژول با سافت 40*40 180ژول با سافت 40*40 زنبوری دار و یه 160 شیدر و اسنوت - رفلتور 5 کاره S&S دوربین کانن 550دی و لنز 18 55
    و یه فضای مناسب حدود 30 متر که به ابعاد کوچیکتر هم می تونم تغییر بدم
    قصدمم داشتن یه اتلیه خونگی برای انجام کار شخصی اما حرفه ای
    منتظر راهنمایی و پیشنهادتون هستم
    تونهای رنگ پوست، روی مانیتور من مشکل چندانی ندارند ...
    در این عکس، شما از تک نور استفاده کرده اید ... بنابراین مناطقی از پوست که تقریبا دارن با امتداد نور مماس میشن، طبعا رو به تاریکی میرن و رنگشون رو به اشباع میره. مثل یک-سوم سمت راست پیشانی سوژهء عکس شما ... (که به سوختگی موسوم نیست)

    برای مناطقی از عکس که OverExpose میشن (یعنی کد RGB پیکسل هاشون حدود 250,250,250 یا بیشتر میشه) اصطلاح سوختن (نه چندان مناسب) یا Washed Out شدن (اصطلاح فنی) استفاده میشه که این اتفاق در عکس شما نیافتاده.

    این که کلوین اولین تخلیه ها با ادامهء تخلیه ها متفاوته، صحیحه و برمیگرده به کلوین «متفاوت» در لامپی که سرده هنوز و لامپی که گرم شده ... برای اینکار میتونید چند تخلیهء تعمدی قبل از شات اصلی انجام بدید که لامپ نعلی گرم بشه ... به فلاش چینی و غیر چینی هم خیلی ربطی نداره و تا حدودی همون قوانین فیزیک نوره. مشابه این قضیه رو در هنگامیکه با کالیبراتور میخایم مانیتورمون رو کالیبره کنیم هم هست: نرم افزار کالیبراتور، صراحتا اعلام میکنه که کالیبریشن رو بعد از گذشت نیم ساعت از روشن بودن مانیتور شروع کنید که پیکسل ها گرم شده باشن و به وضعیت تثبیت شده ای رسیده باشن تا خطای کالیبراسیون به حداقل برسه ...

    پی نویس: عکس شما روی مانیتور من، گرمه و کمی Red color cast داره. پیشنهاد میکنم با کارت خاکستری، عکس ها رو white balace کنید و به کلوین هد ها و AWB دوربین اعتماد نداشته باشید.

    پیروز باشید.

  8. #608
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    23
    تشکر کرده
    39

    پیش فرض

    چگونه نورهایی که دورود نورهای فلاش به داخل لنز جلوگیری کنیم همیشه وقتی با ست فلاشهایم عکاسی می کنم این مشکل را دارم اکثرا در فتوشاپ با گزینه level و کم کردن اهرم خاکستری این حالت را کمی تصحیح می کنم اما باز هم روی شارپنش عکسهایم اثر دارد انگار یک هاله محو سفید رنگ مث مه رقیق تمام عکس را پوشانده در حالی که هنگام عکاسی در طبیعت و با نور طبیعت اصلا این مشکل را ندارم و عکسهای شارپی دارم و یا هنگامی که ارتقاع فلاشها نسبت به سوژه را بالاتر قرار می دهم این مورد تا حدی حل میشود
    خیلی کلافه ام کرده ممنون میشمراهنمایی دقیقی بکنید

  9. #609
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    23
    تشکر کرده
    39

    پیش فرض

    در بهترین حالت تونستم این عکس را بگیرم ولی باز هم هنگام چاپ در سایز مثلا 50-70 اصلا شارپ نیست
    عکس یک:بدون هیچ گونه رتوش
    ATTACH]60108[/ATTACH]

    عکس 2 با کم کردن گاما در level
    2.jpg
    دوربین canon 40d
    لنز 18-55
    ست فلاش 160 ژول نایس فوتو چینی
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    • نوع فایل: jpg 1.jpg‏ (237.1 کیلو بایت, 324 بازدید)

  10. #610
    كاربر فعال Viper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    771
    تشکر شده
    1941
    تشکر کرده
    1607

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط uldoz نمایش پست ها
    چگونه نورهایی که دورود نورهای فلاش به داخل لنز جلوگیری کنیم همیشه وقتی با ست فلاشهایم عکاسی می کنم این مشکل را دارم اکثرا در فتوشاپ با گزینه level و کم کردن اهرم خاکستری این حالت را کمی تصحیح می کنم اما باز هم روی شارپنش عکسهایم اثر دارد انگار یک هاله محو سفید رنگ مث مه رقیق تمام عکس را پوشانده در حالی که هنگام عکاسی در طبیعت و با نور طبیعت اصلا این مشکل را ندارم و عکسهای شارپی دارم و یا هنگامی که ارتقاع فلاشها نسبت به سوژه را بالاتر قرار می دهم این مورد تا حدی حل میشود
    خیلی کلافه ام کرده ممنون میشمراهنمایی دقیقی بکنید
    دوست عزیز
    چگونه نور را می تابانید؟ نور را سافت یا دیفیوز می کنید؟ چه فلاشی؟
    uldoz تشکر می‌کند.

صفحه 61 از 70 نخستنخست ... 11 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •