صفحه 59 از 70 نخستنخست ... 9 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 581 تا 590 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #581
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali.saremi نمایش پست ها
    سلام بر اهل فن
    در مطلبی خوندم که نور فلاش استودیویی زمانی خلق می شود که جرقه ای از درون یک لامپ حاوی گاز زنون به بیرون می پرد این دلیلی است که نور طول مدت کوتاهی ـ در حدود 1000/1 ثانیه ـ را دارد و گاهی اوقات هم به یک 50000/1 ثانیه هم می رسد این یعنی آنکه نیازی نیست شما با وجود نور فلاش استودیویی از سه پایه برای عکاسی از مردم استفاده کنید حتی اگر دستان شما بلرزد.

    سوال بنده از دوستان اینه که این امر واقعا در عمل هم جوابگو هست ؟( یعنی آنکه نیازی نیست شما با وجود نور فلاش استودیویی از سه پایه برای عکاسی از مردم استفاده کنید حتی اگر دستان شما بلرزد.)
    سلام
    البته بنده اهل فن نیستم ولی جسارتاً به نظرم اگر در یک محیط کاملاً تاریک عکس بگیریم این موضوع درست است. اگر در محیط منبع نوری به جز فلاش وجود داشته باشد و سرعت شاتر هم کم باشد به نظرم درست نیست. من این موضوع را تجربه کرده ام: از پسرم می خواستم با پس زمینه برج میلاد در هنگام غروب و دوربین روی دست عکس بگیرم: با فلاش چیزی از پس زمینه دیده نمی شد و بدون فلاش صورت پسرم تیره می شد. نورپردازی را بر اساس پسزمینه تنظیم کردم و بعد در مد منوال قراردادم و با حدود نیم استاپ کاهش EV و با استفاده از فلاش عکس گرفتم، عکس از نظر نورپردازی خوب شد ولی حرکت کردن پسرم باعث ثبت موشن بلار در عکس گردید.
    ارادتمند
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Friday 7 February 2014 در ساعت 00:55
    ali.saremi، nicebluesky و Alireza Farshid تشکر می‌کنند.

  2. #582
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Bandarabbas
    نوشته ها
    732
    تشکر شده
    1581
    تشکر کرده
    4244

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali.saremi نمایش پست ها
    سلام بر اهل فن
    در مطلبی خوندم که نور فلاش استودیویی زمانی خلق می شود که جرقه ای از درون یک لامپ حاوی گاز زنون به بیرون می پرد این دلیلی است که نور طول مدت کوتاهی ـ در حدود 1000/1 ثانیه ـ را دارد و گاهی اوقات هم به یک 50000/1 ثانیه هم می رسد این یعنی آنکه نیازی نیست شما با وجود نور فلاش استودیویی از سه پایه برای عکاسی از مردم استفاده کنید حتی اگر دستان شما بلرزد.

    سوال بنده از دوستان اینه که این امر واقعا در عمل هم جوابگو هست ؟( یعنی آنکه نیازی نیست شما با وجود نور فلاش استودیویی از سه پایه برای عکاسی از مردم استفاده کنید حتی اگر دستان شما بلرزد.)
    سلام

    بله 100%
    بنظر شما چرا هنگامی که با گوشی های موبایل با فلش عکاسی میکنید سوژه ثابت ثبت میشود حتی در تاریکی مطلق.
    ولی دقت داشته باشید که دو مورد هست.
    بُرد یا طول نور فلش ها رو در نظر بگیرید ، تا جایی که نور دهی کنند این مطلب صادق هست و پس از اون دقیقا همان اثر شاتر معمول رو خواهد داشت.

    این مورد ساده در قطره گرافی نیز استفاده میشود ، از جایی که فلش قرار هست سوژه رو ثابت نگه دارد این مهم نیست که شاتر شما 1/200 ثانیه باشد یا حتی 5 ثانیه!
    مهم این هست که فلش شما سرعت تخلیه ی بالایی داشته باشد ، در واقع در این زمینه سرعت شاتر شما در واقع سرعت تخلیه ی فلش هست
    هرچه این فرایند سریعتر انجام گیرد سوژه ثابت تر ثبت میشود.
    فلش های اکسترنال در این زمینه نسبت به فلش های استدیویی یا Strobe ها ارجعیت دارند ، سرعت تخلیه در این فلش ها بالاتر هست.
    همچنین دقت داشته باشید سرعت تخلیه ی کم در قدرت های پایین مانند 1/64 یا 1/32 قدرت در فلش بدست خواهد آمد.

    یا حق

  3. #583
    كاربر آشنا ali.saremi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    55
    تشکر شده
    81
    تشکر کرده
    121

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط D.Daneshmand نمایش پست ها
    سلام

    بله 100%
    بنظر شما چرا هنگامی که با گوشی های موبایل با فلش عکاسی میکنید سوژه ثابت ثبت میشود حتی در تاریکی مطلق.
    ولی دقت داشته باشید که دو مورد هست.
    بُرد یا طول نور فلش ها رو در نظر بگیرید ، تا جایی که نور دهی کنند این مطلب صادق هست و پس از اون دقیقا همان اثر شاتر معمول رو خواهد داشت.

    این مورد ساده در قطره گرافی نیز استفاده میشود ، از جایی که فلش قرار هست سوژه رو ثابت نگه دارد این مهم نیست که شاتر شما 1/200 ثانیه باشد یا حتی 5 ثانیه!
    مهم این هست که فلش شما سرعت تخلیه ی بالایی داشته باشد ، در واقع در این زمینه سرعت شاتر شما در واقع سرعت تخلیه ی فلش هست
    هرچه این فرایند سریعتر انجام گیرد سوژه ثابت تر ثبت میشود.
    فلش های اکسترنال در این زمینه نسبت به فلش های استدیویی یا Strobe ها ارجعیت دارند ، سرعت تخلیه در این فلش ها بالاتر هست.
    همچنین دقت داشته باشید سرعت تخلیه ی کم در قدرت های پایین مانند 1/64 یا 1/32 قدرت در فلش بدست خواهد آمد.

    یا حق

    بسیار ممنون.
    فقط می خاستم بدونم آیا در درون آتلیه این امر با توجه به سرعت همزمانی فلاش و سرعت شاتر اشکال ایجاد نخواهد کرد؟
    در ضمن اگر ممکنه قدری درباره این مورد
    همچنین دقت داشته باشید سرعت تخلیه ی کم در قدرت های پایین مانند 1/64 یا 1/32 قدرت در فلش بدست خواهد آمد.
    و به طور کلی در مورد مبحث دیافراگم در فلاش های استودیویی توضیح دهید.

    در آخر اگر امکان دارد منبع فارسی یا انگلیسی در مورد نحوه تنظیم و عملکرد فنی فلاش های استودیویی معرفی کنید.
    پیشاپیش از سخاوت مندی دوستان سپاسگذار و خرسندم.
    وب سایت شخصی من http://www.ali-saremi.com/

  4. #584
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Bandarabbas
    نوشته ها
    732
    تشکر شده
    1581
    تشکر کرده
    4244

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali.saremi نمایش پست ها
    بسیار ممنون.
    فقط می خاستم بدونم آیا در درون آتلیه این امر با توجه به سرعت همزمانی فلاش و سرعت شاتر اشکال ایجاد نخواهد کرد؟
    در ضمن اگر ممکنه قدری درباره این مورد و به طور کلی در مورد مبحث دیافراگم در فلاش های استودیویی توضیح دهید.

    در آخر اگر امکان دارد منبع فارسی یا انگلیسی در مورد نحوه تنظیم و عملکرد فنی فلاش های استودیویی معرفی کنید.
    پیشاپیش از سخاوت مندی دوستان سپاسگذار و خرسندم.
    خواهش میکنم بالاخره از خوبی های محیطی مانند انجمن های عکاسی همین تبادل نظر هست من از شما استفاده میکنم و شما هم از من.

    در مورد سرعت همگام سازی که خیر چون بحث سرعت Sync هنگامی مطرح هست که شما بخواین از سرعت شاتر بالا استفاده کنید
    و نه سرعت پایین در نتیجه شاتر 10 ثانیه هم مشکلی نخواهد بود ، فقط این مسئله کنترل عکس رو از شما میگیرد
    چرا که مثلث نورتان که شامل : Shutter Speed , Aperture و ISO هست هنگام عکاسی با فلش یکمقدار متفاوت هستند.

    - سرعت شاتر در هنگام عکاسی با فلش ، نور فلش را کنترل نمیکند ، قابل آزمایش هست:به طور مثال فلش سرخود دوربین رو روی حالت دستی قرار دهید
    حالا با سرعت های متفاوت شاتر امتحان کنید ، مقدار نور فلش کم نخواهد شد ولی یک عامل دیگر تغییر میکنید
    که میشود چیزی که شاتر در این منزله کنترل میکند ، نور محیط یا Ambiant Light.

    جایی که فلش نوردهی میکند تحت کنترل شاتر نیست ولی هرچیزی که با نور فلش روشن نشود با سرعت شاتر کنترل میشود - هرچه سرعت شاتر ، کمتر نور بیشتر در محیط - .

    - روزنه ی دیافراگم یا Aperture : عامل اصلی در عکاسی با فلش میباشد که مستقیما قدرت فلش را کنترل خواهد کرد در این زمان شما باید
    به استاپ های نور مسلط باشید.
    به طور مثال F-stop هارو بررسی میکنیم.
    F/2.8 تا F/4 یک استاپ نوری متفاوت هست یا به طور کلی تر به ترتیب 22 , 16 , 11 , 8 , 5.6 , 4 , 2.8 , 2 , 1.4 و بقیه که قابل محاسبه هست.
    در مورد این بحث صفحه ی روبرو بسیار خواندنی هست : F-number - Wikipedia, the free encyclopedia

    در هر صورت شما با این مقدار جدای عمق میدان قدرت فلش رو تغییر میدهید پس مسلما اگر عمق میدان بالا نیاز دارید از جایی که بالا بردن F-stop
    باعث کم شدن قدرت فلش میشود باید توسط خود فلش این مقدار رو جبران کنید.
    پس به خاطر داشته باشید عدد F-Stop با قدرت فلش ارتباط مستقیم دارد - عدد بیشتر(عمق میدان بیشتر) قدرت فلش بیشتر و عدد کمتر (عمق میدان کمتر) قدرت فلش کمتر - .

    - ISO : این عامل در عکاسی با فلش یک ضریب افزایش قدرت فلش و همچنین قدرت نورگیری از محیط می باشد
    یعنی اگر آن را از 100 به 200 تغییر دهید قدرت فلش شما دو برابر خواهد شد ولی همچنین سریعتر نور محیط را جذب خواهد کرد
    این به این معناست که اگر شما به طور مثال سرعت شاتر خود رو 1/200 ثانیه قرار دادید تا از شر نور اطاق خلاص شوید
    موقعی که حساسیت رو به شکل بالا افزایش میدهید نور محیط هم دو برابر سرعتر جذب خواهد شد
    یا به عبارتی دیگر نور لامپ اگر با سرعت 1/80 ثانیه در عکس ثبت میشود حالا با 1/160 ثانیه در تصویر مشخص هست
    پس هنگام تغییر دادن حساسیت باید هوشمند عمل کنید.

    این تغییرات کلی مثلث نور هنگام عکاسی با فلش هست که هنگام عکاسی با فلش باید دقت داشته باشید.
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ
    سوال بعدیتون هم درست متوجه نشدم ، سرعت تخلیه رو متوجه نشدید یا قدرت فلش؟
    ali.saremi، ehsaniran، Alireza_Lv و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #585
    كاربر آشنا ali.saremi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    55
    تشکر شده
    81
    تشکر کرده
    121

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط D.Daneshmand نمایش پست ها
    خواهش میکنم بالاخره از خوبی های محیطی مانند انجمن های عکاسی همین تبادل نظر هست من از شما استفاده میکنم و شما هم از من.

    در مورد سرعت همگام سازی که خیر چون بحث سرعت Sync هنگامی مطرح هست که شما بخواین از سرعت شاتر بالا استفاده کنید
    و نه سرعت پایین در نتیجه شاتر 10 ثانیه هم مشکلی نخواهد بود ، فقط این مسئله کنترل عکس رو از شما میگیرد
    چرا که مثلث نورتان که شامل : Shutter Speed , Aperture و ISO هست هنگام عکاسی با فلش یکمقدار متفاوت هستند.

    - سرعت شاتر در هنگام عکاسی با فلش ، نور فلش را کنترل نمیکند ، قابل آزمایش هست:به طور مثال فلش سرخود دوربین رو روی حالت دستی قرار دهید
    حالا با سرعت های متفاوت شاتر امتحان کنید ، مقدار نور فلش کم نخواهد شد ولی یک عامل دیگر تغییر میکنید
    که میشود چیزی که شاتر در این منزله کنترل میکند ، نور محیط یا Ambiant Light.

    جایی که فلش نوردهی میکند تحت کنترل شاتر نیست ولی هرچیزی که با نور فلش روشن نشود با سرعت شاتر کنترل میشود - هرچه سرعت شاتر ، کمتر نور بیشتر در محیط - .

    - روزنه ی دیافراگم یا Aperture : عامل اصلی در عکاسی با فلش میباشد که مستقیما قدرت فلش را کنترل خواهد کرد در این زمان شما باید
    به استاپ های نور مسلط باشید.
    به طور مثال F-stop هارو بررسی میکنیم.
    F/2.8 تا F/4 یک استاپ نوری متفاوت هست یا به طور کلی تر به ترتیب 22 , 16 , 11 , 8 , 5.6 , 4 , 2.8 , 2 , 1.4 و بقیه که قابل محاسبه هست.
    در مورد این بحث صفحه ی روبرو بسیار خواندنی هست : F-number - Wikipedia, the free encyclopedia

    در هر صورت شما با این مقدار جدای عمق میدان قدرت فلش رو تغییر میدهید پس مسلما اگر عمق میدان بالا نیاز دارید از جایی که بالا بردن F-stop
    باعث کم شدن قدرت فلش میشود باید توسط خود فلش این مقدار رو جبران کنید.
    پس به خاطر داشته باشید عدد F-Stop با قدرت فلش ارتباط مستقیم دارد - عدد بیشتر(عمق میدان بیشتر) قدرت فلش بیشتر و عدد کمتر (عمق میدان کمتر) قدرت فلش کمتر - .

    - ISO : این عامل در عکاسی با فلش یک ضریب افزایش قدرت فلش و همچنین قدرت نورگیری از محیط می باشد
    یعنی اگر آن را از 100 به 200 تغییر دهید قدرت فلش شما دو برابر خواهد شد ولی همچنین سریعتر نور محیط را جذب خواهد کرد
    این به این معناست که اگر شما به طور مثال سرعت شاتر خود رو 1/200 ثانیه قرار دادید تا از شر نور اطاق خلاص شوید
    موقعی که حساسیت رو به شکل بالا افزایش میدهید نور محیط هم دو برابر سرعتر جذب خواهد شد
    یا به عبارتی دیگر نور لامپ اگر با سرعت 1/80 ثانیه در عکس ثبت میشود حالا با 1/160 ثانیه در تصویر مشخص هست
    پس هنگام تغییر دادن حساسیت باید هوشمند عمل کنید.

    این تغییرات کلی مثلث نور هنگام عکاسی با فلش هست که هنگام عکاسی با فلش باید دقت داشته باشید.
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ
    سوال بعدیتون هم درست متوجه نشدم ، سرعت تخلیه رو متوجه نشدید یا قدرت فلش؟

    با سپاس از شما
    متاسفانه بنده درست متوجه ماجرا نمی شوم.بنده منظورم فلاش های استودیویی است که معمولن با یک سیم سینک یا رادیو تریگر با دوربین متصل می شوند و دوربین هنگام فشردن دکمه شاتر به آنها دستور شلیک می دهد.طبق گفته شما یعنی می توان با تغییر دیافراگم و شاتر و ایزو توان خروج روی مثلا یک ست سه شاخه فلاش را تغییر داد؟

    در مورد عدم استفاده از سه پایه هم پس چرا اکثر عکاسان معروف در فیلم های آموزشی شان از سه پایه در درون آتلیه استفاده می کنند؟
    باز هم ممنون
    bahar_fallah تشکر می‌کند.
    وب سایت شخصی من http://www.ali-saremi.com/

  6. #586
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2013
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    46
    تشکر کرده
    20

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali.saremi نمایش پست ها
    با سپاس از شما
    متاسفانه بنده درست متوجه ماجرا نمی شوم.بنده منظورم فلاش های استودیویی است که معمولن با یک سیم سینک یا رادیو تریگر با دوربین متصل می شوند و دوربین هنگام فشردن دکمه شاتر به آنها دستور شلیک می دهد.طبق گفته شما یعنی می توان با تغییر دیافراگم و شاتر و ایزو توان خروج روی مثلا یک ست سه شاخه فلاش را تغییر داد؟

    در مورد عدم استفاده از سه پایه هم پس چرا اکثر عکاسان معروف در فیلم های آموزشی شان از سه پایه در درون آتلیه استفاده می کنند؟
    باز هم ممنون

    بنده عذر میخوام محضر اساتید بی ادبی میکنم و جواب جناب رو میدم . . .

    دوست عزیز شما با باز کردن دریچه دیافراگم میتونی نور بیشتر رو به سنسور دوربینت برسونی ، در زبان ساده هر چی دریچه دیافراگم باز تر باشد ( عدد f کمتر ) نور بیشتر دریافت می کنید و برعکس هر چه دریچه دیافراگم بسته تر باشد ( عدد f بیشتر ) نور کمتری به دریافت میکنید . . .

    برای سرعت شاتر هم همین موضوع امکان پذیر است . . . اگر شما سرعت شاتر رو روی 30 s بذارید . . . نور بیشتر دریافت میکنید . . . و اگر سرعت رو بالاتر ببرید به تدریج نور کمتری دریافت میکنید . . . همه ی مسائلی که شما مطرح کردید فکر میکنم مربوط به بازی با سرعت شاتر و دیافراگم باشد . . .

    در مورد فلاش های استدیویی هم باید بگم هر فلاش قدرت خاصی داره . . . که مستحضرید و نیاز به توضیح نیست . . . شما اگر روی کمترین حالت خروجی فلاشتون رو تنظیم کنید ( البته جهت تست ) و سرعت شاترتون رو تا حد ممکن پایین بیازید و دیافراگم بازی هم استفاده کنید . . . تصویر کاملا سفید میوفته . . . حال با بازی کردن و کم و زیاد کردن سرعت شاتر و دیافراگم میتونید به نوردهی و بازی با این 2 پی ببرید . . .

    پیشنهاد بنده به شما تمرین کردن با سرعت دیافراگم . . . کمی عملی این موضوع رو پیگیر بشید . . . با کمی حوصله همه چیز دستتون میاد . . .

    پیشنهاد دیگه ای که دارم اینکه سایت دیجی کالا فیلم آموزشی در مورد عکاسی در چند بخش گذاشته اونها رو مشاهده کنید . . . فکر کنم مشکلتون رو کامل حل کنه . . . موفق باشید
    ali.saremi و bahar_fallah تشکر می‌کنند.

  7. #587
    كاربر آشنا ali.saremi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    55
    تشکر شده
    81
    تشکر کرده
    121

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ariyan Tehrani نمایش پست ها
    بنده عذر میخوام محضر اساتید بی ادبی میکنم و جواب جناب رو میدم . . .

    دوست عزیز شما با باز کردن دریچه دیافراگم میتونی نور بیشتر رو به سنسور دوربینت برسونی ، در زبان ساده هر چی دریچه دیافراگم باز تر باشد ( عدد f کمتر ) نور بیشتر دریافت می کنید و برعکس هر چه دریچه دیافراگم بسته تر باشد ( عدد f بیشتر ) نور کمتری به دریافت میکنید . . .

    برای سرعت شاتر هم همین موضوع امکان پذیر است . . . اگر شما سرعت شاتر رو روی 30 s بذارید . . . نور بیشتر دریافت میکنید . . . و اگر سرعت رو بالاتر ببرید به تدریج نور کمتری دریافت میکنید . . . همه ی مسائلی که شما مطرح کردید فکر میکنم مربوط به بازی با سرعت شاتر و دیافراگم باشد . . .

    در مورد فلاش های استدیویی هم باید بگم هر فلاش قدرت خاصی داره . . . که مستحضرید و نیاز به توضیح نیست . . . شما اگر روی کمترین حالت خروجی فلاشتون رو تنظیم کنید ( البته جهت تست ) و سرعت شاترتون رو تا حد ممکن پایین بیازید و دیافراگم بازی هم استفاده کنید . . . تصویر کاملا سفید میوفته . . . حال با بازی کردن و کم و زیاد کردن سرعت شاتر و دیافراگم میتونید به نوردهی و بازی با این 2 پی ببرید . . .

    پیشنهاد بنده به شما تمرین کردن با سرعت دیافراگم . . . کمی عملی این موضوع رو پیگیر بشید . . . با کمی حوصله همه چیز دستتون میاد . . .

    پیشنهاد دیگه ای که دارم اینکه سایت دیجی کالا فیلم آموزشی در مورد عکاسی در چند بخش گذاشته اونها رو مشاهده کنید . . . فکر کنم مشکلتون رو کامل حل کنه . . . موفق باشید
    با سپاس از شما و دیگر دوستان
    البته بنده قصد طولانی کردن مبحث را ندارم.

    آنچه شما و دوستان در باب مثلث نوردهی و تاثیر اجزای سه گانه نوردهی فرمودید کاملن واضح است اما اگر به سوال اول بنده دقت کنید بحث ام این بود که در مطلبی خوندم که نور فلاش استودیویی زمانی خلق می شود که جرقه ای از درون یک لامپ حاوی گاز زنون به بیرون می پرد این دلیلی است که نور طول مدت کوتاهی ـ در حدود 1000/1 ثانیه ـ را دارد و گاهی اوقات هم به یک 50000/1 ثانیه هم می رسد این یعنی آنکه نیازی نیست شما با وجود نور فلاش استودیویی از سه پایه برای عکاسی استفاده کنید حتی اگر دستان شما بلرزد.

    خب این به لحاظ نظری درست است.سوال ام این بود که آیا به تجربه هم دچار مشکل نخواهیم شد که دوستان فرمودند؟:

    اگر در یک محیط کاملاً تاریک عکس بگیریم این موضوع درست است. اگر در محیط منبع نوری به جز فلاش وجود داشته باشد و سرعت شاتر هم کم باشد به نظرم درست نیست.
    و همچنین :

    بُرد یا طول نور فلش ها رو در نظر بگیرید ، تا جایی که نور دهی کنند این مطلب صادق هست و پس از اون دقیقا همان اثر شاتر معمول رو خواهد داشت.

    این مورد ساده در قطره گرافی نیز استفاده میشود ، از جایی که فلش قرار هست سوژه رو ثابت نگه دارد این مهم نیست که شاتر شما 1/200 ثانیه باشد یا حتی 5 ثانیه!
    مهم این هست که فلش شما سرعت تخلیه ی بالایی داشته باشد ، در واقع در این زمینه سرعت شاتر شما در واقع سرعت تخلیه ی فلش هست
    که صد البته متوجه ماجرا شدم.اما در ادامه با خواندن این مطلب دوست عزیزمون D.Daneshmand مبحث به سمت و سوی دیگری کشیده شد:
    دقت داشته باشید سرعت تخلیه ی کم در قدرت های پایین مانند 1/64 یا 1/32 قدرت در فلش بدست خواهد آمد.
    که در اینجا بنده سوالم این است که درون آتلیه هنگام کار با فلاش های استودیویی می گوییم مبنای کار ما دیافراگم است خب این دیافراگم در دوربین که مشخص است و ما با توجه به میزان قدرت نور فلاشمان و عوامل دیگری که دیافراگم بر آنها موثر هست دیافراگم را تنظیم می کنیم.اما این f-stop در فلاش ها به چه معناست؟و هنگامی که گفته می شود دیافراگم فلاش را f1/64 قرار بدهید به چه معناست؟ آیا این به معنی آن است که ما در بحث نظری مبنای قدرت نوردهی فلاش را بر اساس f-stop می سنجیم یا عملا امکان تنظیم فلاش های استودیویی بر اساس f-stop وجود دارد؟

    باز هم از دوستان کمال تشکر را دارم
    وب سایت شخصی من http://www.ali-saremi.com/

  8. #588
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Bandarabbas
    نوشته ها
    732
    تشکر شده
    1581
    تشکر کرده
    4244

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali.saremi نمایش پست ها
    با سپاس از شما
    متاسفانه بنده درست متوجه ماجرا نمی شوم.بنده منظورم فلاش های استودیویی است که معمولن با یک سیم سینک یا رادیو تریگر با دوربین متصل می شوند و دوربین هنگام فشردن دکمه شاتر به آنها دستور شلیک می دهد.طبق گفته شما یعنی می توان با تغییر دیافراگم و شاتر و ایزو توان خروج روی مثلا یک ست سه شاخه فلاش را تغییر داد؟

    در مورد عدم استفاده از سه پایه هم پس چرا اکثر عکاسان معروف در فیلم های آموزشی شان از سه پایه در درون آتلیه استفاده می کنند؟
    باز هم ممنون
    اون سیم سینک فقط جهت سینک هست و اطلاعات مثلث نور شمارو ارسال نمیکند ، تمام مواردی که توضیح دادم مربوط به دوربین میشود که چطوری نور رو ثبت کند.
    بحث اینکه فلش ها چطوری با هم هماهنگ شوند ارتباط خاصی با این موضوع ندارد.
    که گرچه اکثر کیت های 3 شاخه ی امروزی چشم الکترونیکی جهت استفاده ی آنها در حالت Slave برای همزمان سازی وجود دارد.
    شما یکی رو که با کابل یا سیستم وایرلس متصل کنید بقیه هم اگر چشم الکترونیکی شان فعال باشد همزمان کار خواهند کرد بدون هیچ تاخیری.

    دلیلی که در ویدئو های آموزشی از سه پایه استقاده میشود قابلیت مقایسه در عکس ها توسط شما هست.
    اگر عکس ها روی سه پایه گرفته شود و فقط نور پردازی عوض شود بهتر مشخص است تغییر چگونه بوده
    گرچه اگر توضیحات توسط شخصی با فن بیان خوب توضیح داده شود هیچ نیازی به اینکار نیست و گرفتن مطلب بدون سه پایه هم ممکن هست
    مانند آموزش One Light از Zack Arias که توضیحاتی که بنده دادم رو در غالب ویدئو ارائه میکند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ariyan Tehrani نمایش پست ها
    بنده عذر میخوام محضر اساتید بی ادبی میکنم و جواب جناب رو میدم . . .

    دوست عزیز شما با باز کردن دریچه دیافراگم میتونی نور بیشتر رو به سنسور دوربینت برسونی ، در زبان ساده هر چی دریچه دیافراگم باز تر باشد ( عدد f کمتر ) نور بیشتر دریافت می کنید و برعکس هر چه دریچه دیافراگم بسته تر باشد ( عدد f بیشتر ) نور کمتری به دریافت میکنید . . .

    برای سرعت شاتر هم همین موضوع امکان پذیر است . . . اگر شما سرعت شاتر رو روی 30 s بذارید . . . نور بیشتر دریافت میکنید . . . و اگر سرعت رو بالاتر ببرید به تدریج نور کمتری دریافت میکنید . . . همه ی مسائلی که شما مطرح کردید فکر میکنم مربوط به بازی با سرعت شاتر و دیافراگم باشد . . .

    در مورد فلاش های استدیویی هم باید بگم هر فلاش قدرت خاصی داره . . . که مستحضرید و نیاز به توضیح نیست . . . شما اگر روی کمترین حالت خروجی فلاشتون رو تنظیم کنید ( البته جهت تست ) و سرعت شاترتون رو تا حد ممکن پایین بیازید و دیافراگم بازی هم استفاده کنید . . . تصویر کاملا سفید میوفته . . . حال با بازی کردن و کم و زیاد کردن سرعت شاتر و دیافراگم میتونید به نوردهی و بازی با این 2 پی ببرید . . .

    پیشنهاد بنده به شما تمرین کردن با سرعت دیافراگم . . . کمی عملی این موضوع رو پیگیر بشید . . . با کمی حوصله همه چیز دستتون میاد . . .

    پیشنهاد دیگه ای که دارم اینکه سایت دیجی کالا فیلم آموزشی در مورد عکاسی در چند بخش گذاشته اونها رو مشاهده کنید . . . فکر کنم مشکلتون رو کامل حل کنه . . . موفق باشید
    دوست عزیز کار شما بی ادبی محسوب نمیشود و از شما بابت تبادل نظر متشکرم ولی بابت مطلبتان یکمقدار بیشتر دقت کنید.

    هنگام عکاسی با فلش بحث عکاسی متفاوت هست ، بازی کردن چیزی نیست که برای یک عکاس جدی در یک زمینه تعریف شود.
    منظورتون از این کلمه رو متوجه هستم منتهی یک عکاس باید در نظر داشته باشد چه چیزی دارد و چه چیزی میخواهد.
    هنگامی که میتوان با یک لحظه درنگ 2 یا 3 عکس کمتر و بیهوده ثبت کرد چرا لحظه ای به عمل مذکور فکر نکنیم؟
    ضرب و تقسیم که ماشاالله به دوره ی دبستان برمیگردد و یک توضیح هم نهایتا میتوان تست کرد یا بارها آن رو مطالعه کرد.

    گرچه اگر عکاسی وارد بحث نور پردازی استدیویی و یا در کل عکاسی با فلش ها شود یک Flash Meter (فلش متر)
    این لحظه درنگ را به نوشته تبدیل میکند همچنین دقیقتر هست ، البته قیمت بالایی هم دارد.

    سرعت شاتر در بحث عکاسی با فلش فقط نور محیط یا نوری که تحت تاثیر فلش نبوده را کنترل میکند یا بهتر بگیم نور ثابت (Constant/Continues Light)
    مانند نور صفحه ی مانیتور ، نور خورشید ، لامپ و یا هر منبعی که مانند فلش در یک آن ثانیه تخلیه نمیشود.

    این تخلیه از جایی که در کسر زیادی از ثانیه صورت میگیرد فقط از طریق حساسیت و روزنه ی دیافراگم قابل کنترل هست.
    ali.saremi و bahar_fallah تشکر می‌کنند.

  9. #589
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Bandarabbas
    نوشته ها
    732
    تشکر شده
    1581
    تشکر کرده
    4244

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali.saremi نمایش پست ها

    که صد البته متوجه ماجرا شدم.اما در ادامه با خواندن این مطلب دوست عزیزمون D.Daneshmand مبحث به سمت و سوی دیگری کشیده شد:


    که در اینجا بنده سوالم این است که درون آتلیه هنگام کار با فلاش های استودیویی می گوییم مبنای کار ما دیافراگم است خب این دیافراگم در دوربین که مشخص است و ما با توجه به میزان قدرت نور فلاشمان و عوامل دیگری که دیافراگم بر آنها موثر هست دیافراگم را تنظیم می کنیم.اما این f-stop در فلاش ها به چه معناست؟و هنگامی که گفته می شود دیافراگم فلاش را f1/64 قرار بدهید به چه معناست؟ آیا این به معنی آن است که ما در بحث نظری مبنای قدرت نوردهی فلاش را بر اساس f-stop می سنجیم یا عملا امکان تنظیم فلاش های استودیویی بر اساس f-stop وجود دارد؟

    باز هم از دوستان کمال تشکر را دارم
    متوجه ابهام شما شدم.

    از ابتدا خدمتتون عرض میکنم:
    سرعت تخلیه ی فلش ها چه استدیویی و اکسترنال به حدی بالا هست که لرزش دست تاثیری در عکس نداشته باشد.

    منظور از 1/32 و 1/64 هم قدرت فلش هست که اینگونه تنظیم میگردد و به این شکل نیز خوانده میشود : 1/64 ( یک شصت و چهارمِ قدرت کامل)
    قدرت کامل 1/1 هست که طبق ریاضی 1 تقسیم بر یک میدهد 1 بقیه هم کسری از این میزان هستند.

    حال از قدرت 1/1 تا - (حتی بعضی از فلش ها اجازه ی 1/128 قدرت رو هم میدهند) - به طور مثال 1/64 نیز سرعت تخلیه هنوز بالا هست چون هنوز کسری از ثانیه هستند
    ولی در کمترین قدرت سرعت تخلیه بیشتر هست ، پس اگر از یک مدل عکاسی میکنید سرعت 1/1 هم مشکلی نخواهد داشت (لرزشی ثبت نخواهد شد)
    منتهی اگر قطره گرافی مد نظرتون هست بهتر هست از بیشترین سرعت تخلیه استفاده کنید که میشود کمترین قدرت فلش.

    به عبارت ساده تر همونطور که قبلا اشاره کردم "هنگام عکاسی با فلش ، سرعت تخلیه ی فلش همان سرعت شاتر شما هست"

    البته این در صورتی هست که سرعت شاتر شما نور محیط را حذف کرده باشد یعنی شما با سرعت شاتر 1/200 ثانیه نوری مشاهده نکنید و فقط نور فلش مشخص باشد
    مگرنه آن قسمتی که نور ثابت هست هنوز تحت تاثیر لرزش میباشد.

    F-stop هم در واقع همان به اصطلاح دیافراگم میباشد که در دوربین تنظیم میکنید اسم صحیح تر آن هست.
    ali.saremi، Alireza Farshid و Hossein Arabi تشکر می‌کنند.

  10. #590
    كاربر آشنا ali.saremi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    55
    تشکر شده
    81
    تشکر کرده
    121

    پیش فرض

    گرچه اگر عکاسی وارد بحث نور پردازی استدیویی و یا در کل عکاسی با فلش ها شود یک Flash Meter (فلش متر)
    این لحظه درنگ را به نوشته تبدیل میکند همچنین دقیقتر هست ، البته قیمت بالایی هم دارد.

    سرعت شاتر در بحث عکاسی با فلش فقط نور محیط یا نوری که تحت تاثیر فلش نبوده را کنترل میکند یا بهتر بگیم نور ثابت (Constant/Continues Light)
    مانند نور صفحه ی مانیتور ، نور خورشید ، لامپ و یا هر منبعی که مانند فلش در یک آن ثانیه تخلیه نمیشود.

    این تخلیه از جایی که در کسر زیادی از ثانیه صورت میگیرد فقط از طریق حساسیت و روزنه ی دیافراگم قابل کنترل هست.
    با سپاس از شما و دیگر دوستان جهت آنکه این مبحث برای کسانی که بعد ها به این تاپیک مراجعه می کنند قابل فهم تر باشد طی جستجو هایم در اینترنت به این تصویر برخوردم که حرف های شما را کاملا تصدیق می کند.

    با سپاس

    تصویری از مقایسه میزان نور فلاش و نور محیط با استفاده از فلاش متر
    norsanji4.jpg
    Alireza Farshid، D.Daneshmand و Behzad43 تشکر می‌کنند.
    وب سایت شخصی من http://www.ali-saremi.com/

صفحه 59 از 70 نخستنخست ... 9 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •