ضمن همه نکاتی که دوستان گفتند ، وایت بالانس شما بهم خواهد ریخت!!!!! نور فلاش حدودا 5500 کلوین و نور پروژکتور های مدادی معمولا 3200 کلوین هستند و این مسئله ساز خواهد شد .
اما...... یه خبر خوب دارم برای دوستانی که نور پردازی میکنن .
اخیرا یکی از دوستان عکاسم، درگیر پروژه ایه که داره نور 6000 کلوین (معادل تقریبی نور روز ) رو روی فلاشهای استودیوئی سوار میکنه که نور ثابت با مصرف 100 وات و بازده نوری مشابه پروژکتور های مدادی 800 وات ، تولید کنه! و این بنظرم بسیار در راندمان کار تاثیر خواهد گذاشت و مشکلات نور پردازی مداوم مثل گرما و مصرف زیاد برق و هزینه های بسیار زیاد
تعویض لامپ را برطرف میکند و دیگر هر چه را که عکاس بخواهد انجام دهد ، با چشم براحتی میبیند و با توجه به نور سنج دوربین، عکسش را بالانس خواهد کرد و از آزمون و خطای عکاسی با فلاش نجات خواد یافت .
ضمن اینکه در هنگام فلاش زدن ، در عکاسی پرتره ، چشمها تغییر حالت پیدا میکنند که با این روش نور پردازی (نور پردازی مداوم) این مشکلات حل خواهد شد .
من که منتظرم اولین تولیدش رو بگیرم و تست کنم ...... شما چطور ؟؟
از این دوست عکاس مبتکر شما خبری نشد؟
NIKON D810+24-120+50
سلام دوستان
برای نورپردازی از محصولاتی چون ظرف سس ، رب و ماکارونی و کلا هر محصول صنعتی غذایی
نورپردازی با نور ثابت خوبه یا با ست فلش
اگر بخواهیم با ست فلاش کار کنیم چند ژول مناسبه
من یک خیمه ساختم مشابه شکل سمت راست زیر
Untitled-14.jpg
برای حذف رفلکس ها از فیلتر پولاریزه استفاده خواهم کرد
به نظرتون برای دیفیوژ نورها از چه پارچه ای برای کناره ها استفاده بشه بهتره
در شکل سمت چپ از جه نورهایی استفاده شده
با تشکر
داود معانی
سلام آقای معانی
معمولا نور ثابت بکار برده میشود و از آنجائی که از سه پایه استفاده میشود ، میتوانید با سرعت پائین شاتر عکاسی کنید.
دو تا سه عدد چراغ مطالعه کافیست.
در مورد پارچه دیفیوز ، بنده هم دنبال چنین جنسی بوده ام که متاسفانه ظاهرا در بازار موجود نیست و میبایست از پارچه های سفید مثل تترون نازک و هر جنسی که نور بطور مناسبی ضمن پخش نمودن و کاهش شدت از آن عبور کند.
اما بجای شما بودم خیمه آماده تهیه می کردم ،که برای اینکار ساخته شده و قیمت زیادی هم ندارد.
ارادتمند
غلامرضا فرخ نسب
ممنونم از پاسخگویی جناب فرخ نسب
فقط در جایی خواندم که از پارچه سفید بارانی استفاده می شود
آیا شما تجربه استفاده از این نوع پارچه ها را داشته اید
در ضمن نتجه کار با نور فلش بهتره یا ثابت
چون مشکلی در تامین هزینه ندارم
البته میدانم که با نور فلش با یک شات نمیتوان به نتیجه رسید و سایه ها را کنترل کرد
با تشکر
داود معانی
جناب معانی، بنده هم برای ساخت خیمه اقدام به خرید پارچه سفید بارانی کردم، یک حجره ی کوچک توی بازار پارچه فروشا فقط داشت و بس آن هم به قیمت گرانی حساب کرد و خلاصه با دوخت و دوز خیمه طور(البته تمیز) قیمتش نصف مقدار مندرج در سایت ها و ... شد اما به شرش نمیرزه :|
سلام دوستان
نورپردازی پرده سفید با مشکی فرق داره؟
چیدمان نور تو بکگراند سفید مخصوصا موقعی که لباس سوژه سفید هست باید چطور باشه؟