صفحه 63 از 70 نخستنخست ... 13 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 621 تا 630 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #621
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط tasnim2 نمایش پست ها
    با سلام و تشکر از همه اساتید و دوستان
    امروز دو شاخه فلاش ٣٠٠ ژول گودکس تهیه کردم. با توجه به محدودیت بودجه ام فروشنده برای نورربکگراند به جای فلاش سوم به من یک فلاش کوچک ٨٢ ژول گودکس را پیشنهاد داد. میخواستم بپرسم آیا این فلاش کوچک برای نور بک گراند جوابگو هست؟ اصلا کاربرد این فلاش ها چیه؟
    اینم مشخصاتش هست:GODOX PHOTO EQUIPMENT CO.,LTD
    یه موقعی هست که شما میخواهید عکسی با زمینهء سفید بگیرید و در این صورت لازمه که نور تابیده شده به بک، از نور تابیده شده به سوژه شدیدتر باشد تا بک، Over Expose بشه و سفید ثبت بشه.

  2. #622
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    November 2010
    محل سکونت
    تهران - شهر جدید پردیس
    نوشته ها
    1
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    4

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط tasnim2 نمایش پست ها
    یک سوال داشتم آیا برای نور بک گراند و یا نور موها در پرتره در آتلیه میشه به جای فلاش از پروژکتور استفاده کرد؟!
    ضمن همه نکاتی که دوستان گفتند ، وایت بالانس شما بهم خواهد ریخت!!!!! نور فلاش حدودا 5500 کلوین و نور پروژکتور های مدادی معمولا 3200 کلوین هستند و این مسئله ساز خواهد شد .
    اما...... یه خبر خوب دارم برای دوستانی که نور پردازی میکنن .
    اخیرا یکی از دوستان عکاسم، درگیر پروژه ایه که داره نور 6000 کلوین (معادل تقریبی نور روز ) رو روی فلاشهای استودیوئی سوار میکنه که نور ثابت با مصرف 100 وات و بازده نوری مشابه پروژکتور های مدادی 800 وات ، تولید کنه! و این بنظرم بسیار در راندمان کار تاثیر خواهد گذاشت و مشکلات نور پردازی مداوم مثل گرما و مصرف زیاد برق و هزینه های بسیار زیاد
    تعویض لامپ را برطرف میکند و دیگر هر چه را که عکاس بخواهد انجام دهد ، با چشم براحتی میبیند و با توجه به نور سنج دوربین، عکسش را بالانس خواهد کرد و از آزمون و خطای عکاسی با فلاش نجات خواد یافت .
    ضمن اینکه در هنگام فلاش زدن ، در عکاسی پرتره ، چشمها تغییر حالت پیدا میکنند که با این روش نور پردازی (نور پردازی مداوم) این مشکلات حل خواهد شد .
    من که منتظرم اولین تولیدش رو بگیرم و تست کنم ...... شما چطور ؟؟
    k-v، Dariush Chegini و Behzad43 تشکر می‌کنند.

  3. #623
    كاربر همراه nejatinezhad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    خرُم درُه
    نوشته ها
    155
    تشکر شده
    1090
    تشکر کرده
    1736

    پیش فرض

    از این دوست عکاس مبتکر شما خبری نشد؟
    obsidiyan تشکر می‌کند.
    NIKON D810+24-120+50

  4. #624
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    سلام دوستان

    برای نورپردازی از محصولاتی چون ظرف سس ، رب و ماکارونی و کلا هر محصول صنعتی غذایی
    نورپردازی با نور ثابت خوبه یا با ست فلش

    اگر بخواهیم با ست فلاش کار کنیم چند ژول مناسبه

    من یک خیمه ساختم مشابه شکل سمت راست زیر

    Untitled-14.jpg

    برای حذف رفلکس ها از فیلتر پولاریزه استفاده خواهم کرد
    به نظرتون برای دیفیوژ نورها از چه پارچه ای برای کناره ها استفاده بشه بهتره
    در شکل سمت چپ از جه نورهایی استفاده شده
    با تشکر
    Digital Lover تشکر می‌کند.
    داود معانی

  5. #625
    كاربر همراه Behzad43 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2012
    محل سکونت
    آذربایجان شرقی - تبریز
    نوشته ها
    176
    تشکر شده
    936
    تشکر کرده
    1203

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    سلام دوستان

    برای نورپردازی از محصولاتی چون ظرف سس ، رب و ماکارونی و کلا هر محصول صنعتی غذایی
    نورپردازی با نور ثابت خوبه یا با ست فلش

    اگر بخواهیم با ست فلاش کار کنیم چند ژول مناسبه

    من یک خیمه ساختم مشابه شکل سمت راست زیر

    Untitled-14.jpg

    برای حذف رفلکس ها از فیلتر پولاریزه استفاده خواهم کرد
    به نظرتون برای دیفیوژ نورها از چه پارچه ای برای کناره ها استفاده بشه بهتره
    در شکل سمت چپ از جه نورهایی استفاده شده
    با تشکر
    سلام آقای معانی
    معمولا نور ثابت بکار برده میشود و از آنجائی که از سه پایه استفاده میشود ، میتوانید با سرعت پائین شاتر عکاسی کنید.
    دو تا سه عدد چراغ مطالعه کافیست.
    در مورد پارچه دیفیوز ، بنده هم دنبال چنین جنسی بوده ام که متاسفانه ظاهرا در بازار موجود نیست و میبایست از پارچه های سفید مثل تترون نازک و هر جنسی که نور بطور مناسبی ضمن پخش نمودن و کاهش شدت از آن عبور کند.
    اما بجای شما بودم خیمه آماده تهیه می کردم ،که برای اینکار ساخته شده و قیمت زیادی هم ندارد.
    ارادتمند
    davoud maani تشکر می‌کند.
    غلامرضا فرخ نسب

  6. #626
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Behzad43 نمایش پست ها
    سلام آقای معانی
    معمولا از نور ثابت استفاده میشود و از آنجائی که از سه پایه استفاده میشود ، میتوانید از سرعت پائین شاتر استفاده کنید.
    دو تا سه عدد چراغ مطالعه کافیست.
    در مورد پارچه دیفیوز ، بنده هم دنبال چنین جنسی بوده ام که متاسفانه ظاهرا در بازار موجود نیست و میبایست از پارچه های سفید مثل تترون نازک و هر جنسی که نور بطور مناسبی ضمن پخش نمودن و کاهش شدت از آن عبور کند.
    اما بجای شما بودم خیمه آماده تهیه می کردم ،که برای اینکار ساخته شده و قیمت زیادی هم ندارد.
    ارادتمند
    ممنونم از پاسخگویی جناب فرخ نسب
    فقط در جایی خواندم که از پارچه سفید بارانی استفاده می شود
    آیا شما تجربه استفاده از این نوع پارچه ها را داشته اید
    در ضمن نتجه کار با نور فلش بهتره یا ثابت
    چون مشکلی در تامین هزینه ندارم
    البته میدانم که با نور فلش با یک شات نمیتوان به نتیجه رسید و سایه ها را کنترل کرد
    با تشکر
    داود معانی

  7. #627
    كاربر فعال Iman.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    537
    تشکر شده
    1236
    تشکر کرده
    1592

    پیش فرض

    جناب معانی، بنده هم برای ساخت خیمه اقدام به خرید پارچه سفید بارانی کردم، یک حجره ی کوچک توی بازار پارچه فروشا فقط داشت و بس آن هم به قیمت گرانی حساب کرد و خلاصه با دوخت و دوز خیمه طور(البته تمیز) قیمتش نصف مقدار مندرج در سایت ها و ... شد اما به شرش نمیرزه :|
    davoud maani تشکر می‌کند.

  8. #628
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Iman.sh نمایش پست ها
    جناب معانی، بنده هم برای ساخت خیمه اقدام به خرید پارچه سفید بارانی کردم، یک حجره ی کوچک توی بازار پارچه فروشا فقط داشت و بس آن هم به قیمت گرانی حساب کرد و خلاصه با دوخت و دوز خیمه طور(البته تمیز) قیمتش نصف مقدار مندرج در سایت ها و ... شد اما به شرش نمیرزه :|

    ممنونم
    راستش جعبه رو با ام دی اف ساختم فقط مونده کشیدن پارچه به طرفین باکس
    مشکل من اینه که با نور ثابت میتونم نتیجه بهتری بگیرم یا فلش
    چون کیفیت کار خیلی برام مهمه
    Dariush Chegini تشکر می‌کند.
    داود معانی

  9. #629
    كاربر فعال Iman.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    537
    تشکر شده
    1236
    تشکر کرده
    1592

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    ممنونم
    راستش جعبه رو با ام دی اف ساختم فقط مونده کشیدن پارچه به طرفین باکس
    مشکل من اینه که با نور ثابت میتونم نتیجه بهتری بگیرم یا فلش
    چون کیفیت کار خیلی برام مهمه
    بنده که بنا رو بر استفاده از فلاش قرار دادم اما پلانی که توی عکس ها هست رو تو خیلی از آموزش ها دیدم که استفاده شده؛ به نظرم از هر امکاناتی که دارید(فلاش اکسترنال، استودیویی، ثابت و ...) فی الحال استفاده کنید، اگر جواب نداد تغییر بدید.
    davoud maani تشکر می‌کند.

  10. #630
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    October 2012
    نوشته ها
    267
    تشکر شده
    359
    تشکر کرده
    208

    پیش فرض

    سلام دوستان
    نورپردازی پرده سفید با مشکی فرق داره؟
    چیدمان نور تو بکگراند سفید مخصوصا موقعی که لباس سوژه سفید هست باید چطور باشه؟

صفحه 63 از 70 نخستنخست ... 13 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •