صفحه 60 از 70 نخستنخست ... 10 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 591 تا 600 , از مجموع 691
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #591
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    23
    تشکر کرده
    39

    پیش فرض

    دوستان من برا عکاسی مهد همیشه دو تا فلاش با سافت باکس که از دو پرده سفید رنگش استفاده میکنم با زاویه نقریبا 45 درجه فلاش نسبت به دوربین می چینم کلاسی که من در ان عکاسی می کنم تنگه علاوه بر این که قدرت مانور لنزم دستم را باز نمیذارا(لنز18-55) احساس می کنم عکسها به اندازه کافی شارپ نیستند اکثرا با مشخصات زیر کار می کنم(منوال ایزو 100 دیاف 8 یا نه شاتر60) علاوه بر اون یک وجود یک هاله سفید و کدر مثل مه در عکسها اذیتم میکنه که مجبورم در فتوشاپ با منوی تنظیمات برطرفش کنم این دفعه تصمیم دارم دیاف را بسته تر انتخاب کنم و شاید از تک شاخه نور استفاده کنم دوستان پیشنهاد دیگه ای دارند؟
    تن عکسهام هم همیشه سرده تک مایه ابی داره که در فتوشاپ با دستور کالر بالانس ته مایه گرم میدم. این هم برمیگرده به تنظیمات فلش کلوین فلاش ها 5000 هست که تصمیم دارم این دفعه رو 5200تنظیم کنم یعنی به صورت دستی و دیگه رو نور خورشید نتظیم نکنم

  2. #592
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط uldoz نمایش پست ها
    دوستان من برا عکاسی مهد همیشه دو تا فلاش با سافت باکس که از دو پرده سفید رنگش استفاده میکنم با زاویه نقریبا 45 درجه فلاش نسبت به دوربین می چینم کلاسی که من در ان عکاسی می کنم تنگه علاوه بر این که قدرت مانور لنزم دستم را باز نمیذارا(لنز18-55) احساس می کنم عکسها به اندازه کافی شارپ نیستند اکثرا با مشخصات زیر کار می کنم(منوال ایزو 100 دیاف 8 یا نه شاتر60) علاوه بر اون یک وجود یک هاله سفید و کدر مثل مه در عکسها اذیتم میکنه که مجبورم در فتوشاپ با منوی تنظیمات برطرفش کنم این دفعه تصمیم دارم دیاف را بسته تر انتخاب کنم و شاید از تک شاخه نور استفاده کنم دوستان پیشنهاد دیگه ای دارند؟
    تن عکسهام هم همیشه سرده تک مایه ابی داره که در فتوشاپ با دستور کالر بالانس ته مایه گرم میدم. این هم برمیگرده به تنظیمات فلش کلوین فلاش ها 5000 هست که تصمیم دارم این دفعه رو 5200تنظیم کنم یعنی به صورت دستی و دیگه رو نور خورشید نتظیم نکنم
    چرا با سرعت شاتر ۶۰ ؟
    اکثر فلاشها، حتی چینی ها هم روی ۱/۱۶۰ سینک میشوند (مگر اینکه رادیو فلاش غیر مرغوب استفاده بشه). روی اپرچر ۸ نباید عکسها غیرشارپ باشند، احتمالا دلیلش همان سرعت شاتر ۶۰ باشد. با سرعت ۱/۱۶۰ امتحان کنید و نتیجه رو درصورت تمایل همینجا انعکاس بدید.

    همینطور، حضور یک کارت خاکستری در اولین شاتی که میگیرید، برای تنظیم WB کفایت میکنه.
    عکس اولی را در Lr وایت بالانس میکنید و تنظیم اون رو بصورت فله ای به بقیه عکسها apply میکنید. به همین راحتی

  3. #593
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    23
    تشکر کرده
    39

    پیش فرض

    والا رادیو فلاش من نهایت این سرعت در پشتیبانی می کنه وقتی سرعت بالاتر از اینه یه قسمتی از فریم تیره میشه. خودش هم خروشنده موقع خرید رادیو فلشم را عوض کرد و گفت یه جنس مرفوبتر بهتون میدم
    در مورد ارتفاع فلاشها از سوژه هم اگه میشه دوستان راهنمایی کنند سافت باکس ها تقریبا 40 در 60 هسنتد
    Ali Bayati تشکر می‌کند.

  4. #594
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط uldoz نمایش پست ها
    والا رادیو فلاش من نهایت این سرعت در پشتیبانی می کنه وقتی سرعت بالاتر از اینه یه قسمتی از فریم تیره میشه. خودش هم خروشنده موقع خرید رادیو فلشم را عوض کرد و گفت یه جنس مرفوبتر بهتون میدم
    در مورد ارتفاع فلاشها از سوژه هم اگه میشه دوستان راهنمایی کنند سافت باکس ها تقریبا 40 در 60 هسنتد
    بدترین نوع رادیوفلاشهای چینی، همین هایی هستند که از ۱/۶۰ ثانیه به بالا، قسمتی از سنسور رو در تاریکی قرار میدهند. (احتمالا رادیوفلاشی که اول با فلاشها بوده، بهتر از این بوده ... فلز فروشنده ظاهرا خراب بوده) در هر حال، با این رادیوفلاش مسئله دار، مشکل شما حل نمیشه ... اگر از طریق دوستان و آشنایان دسترسی به رادیوفلاشی که تا ۱/۱۶۰ سینک بشه دارید، حتما بصورت موقتی آن را قرض بگیرید و تست کنید. اگر جواب داد، باید رادیوفلاش تون رو عوض کنید (به خود فروشنده پس بدید، بهتره)

    اگر سوژه های شما در مهد، انفرادی جلوی دوربین می نشینند، و همون سیستم ۴۵ درجه رو اجرا میکنید، بهتره که فلاشها هم ارتفاع با صورت کودک نباشه، تا سایه هایی که از بینی او روی صورت تشکیل میشه، کمی به پایین هم متمایل بشه. مثلا میتونید ببینید اگر مثلا فاصله پایه نور، از صورت سوژه حدود ۱۵۰ سانت میشه، شما بین ۵۰ تا ۷۰ سانتیمتر، فلاش رو بالا تر از صورت او قرار بدید (سعی و خطا کنید ببینید از چه حدود ارتفاعی نتیجه بهتری میگیرید.)

    722px-Classical_Portrait_Lighting_Copy_Lighting_Diagram.jpg

  5. #595
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    23
    تشکر کرده
    39

    پیش فرض

    اقای بیات خیلی ممنون از راهنمایی مفیدتان امروز رفتم با فروشنده صحبت کردم گفت بیار تعویض کنم برات. یکی از دوستان هم پیشنهاد داده از یک چتر و یک سافت باکس استفاده کنم و چتر فلاش را در سمت چپ قرار دهم تا تصویر شارپتری بدست بیارم نظر شما چیه؟

  6. #596
    كاربر همراه Arash068 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    نوشته ها
    114
    تشکر شده
    588
    تشکر کرده
    129

    پیش فرض

    مدیران عزیز چرا پست منو پاک میکنید این پست که تبلیغات نبود
    من میخوام کسایی که میخوان فلاش بخرن الکی پولشون حروم نشه

  7. #597
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط uldoz نمایش پست ها
    اقای بیات خیلی ممنون از راهنمایی مفیدتان امروز رفتم با فروشنده صحبت کردم گفت بیار تعویض کنم برات. یکی از دوستان هم پیشنهاد داده از یک چتر و یک سافت باکس استفاده کنم و چتر فلاش را در سمت چپ قرار دهم تا تصویر شارپتری بدست بیارم نظر شما چیه؟
    فرقی بین سافتباکس و چتر در شارپ بودن و نبودن تصویر نیست ... چون در شارپنس (یا عدم Blurred شدن تصویر)، سرعت حرکت سوژه و سرعت پرده های شاتر، مستقیم ترین تاثیر را خواهند داشت، و در ادامه داشتن لرزشگیر لنز، میتونه قضیه رو fine tuning کنه ... سافتباکس و چتر در چپ و راست یا برعکس، تغییر محسوسی روی شارپ بودن نداره

    رادیوفلاش و در مغازه فروشنده تا ۱/۱۶۰ با دوربین خودتون و فلاشهای مشابه خودتون تست کنید.

  8. #598
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    23
    تشکر کرده
    39

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    فرقی بین سافتباکس و چتر در شارپ بودن و نبودن تصویر نیست ... چون در شارپنس (یا عدم Blurred شدن تصویر)، سرعت حرکت سوژه و سرعت پرده های شاتر، مستقیم ترین تاثیر را خواهند داشت، و در ادامه داشتن لرزشگیر لنز، میتونه قضیه رو fine tuning کنه ... سافتباکس و چتر در چپ و راست یا برعکس، تغییر محسوسی روی شارپ بودن نداره

    رادیوفلاش و در مغازه فروشنده تا ۱/۱۶۰ با دوربین خودتون و فلاشهای مشابه خودتون تست کنید.
    در مورد تنظیم وایت بالانس با کارت خاکستری البته پروسه نظری کاریش را میدانم فقط چند تا سوال
    سوال اول: من از صبح ساعت 9:30 تا ظهر حدود چهار عصر عکاسی می کنم در یک کلاس درس که هم لامپش روشنه هم پنچره داره که بالطبع نور در این ساعات فرق می کنه یعنی هر چند ساعت یکبار من دوباره از کارت خاکستری عکس بگیرم و دوباره وایت بالانس را روی عکس کارت خاکستری جدیدی که گرفتم تنظیم کنم؟
    سوال دوم هر چند تکراریه اما با مطالعه پستهای گذشته به نتیجه واحدی نرسیدم اینکه هنگام عکاسی از کارت خاکستری چون من با فلاش عکاسی خواهم کرد فلاشها را روشن بذارم یا نه؟
    در ضمن راهی وجود نداره که مچبور به هزینه زیادی برا کارت خاکستری نشم؟

  9. #599
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط uldoz نمایش پست ها
    در مورد تنظیم وایت بالانس با کارت خاکستری البته پروسه نظری کاریش را میدانم فقط چند تا سوال
    سوال اول: من از صبح ساعت 9:30 تا ظهر حدود چهار عصر عکاسی می کنم در یک کلاس درس که هم لامپش روشنه هم پنچره داره که بالطبع نور در این ساعات فرق می کنه یعنی هر چند ساعت یکبار من دوباره از کارت خاکستری عکس بگیرم و دوباره وایت بالانس را روی عکس کارت خاکستری جدیدی که گرفتم تنظیم کنم؟
    سوال دوم هر چند تکراریه اما با مطالعه پستهای گذشته به نتیجه واحدی نرسیدم اینکه هنگام عکاسی از کارت خاکستری چون من با فلاش عکاسی خواهم کرد فلاشها را روشن بذارم یا نه؟
    در ضمن راهی وجود نداره که مچبور به هزینه زیادی برا کارت خاکستری نشم؟
    چون با دو منبع نوری در آن واحد سر و کار دارید، قضیه کمی فرق میکنه
    شما در هر حال باید کارت خاکستری رو که توسط سوژه دقیقا رو به دوربین نگهداشته شده، مثلا هر نیم ساعت یکبار (آنهم با فلاش، و نه با نور مدلینگ) ثبت کنید.

    با اینکه کارت خاکستری، بهترین راه حل برای وایت بالانس دقیق است، شاید راه حل ارزان و نه چندان دقیق، این باشه که کاغذ مرغوب سفید و بدون ته رنگی رو پیدا کنید و بجای کارت خاکستری استفاده کنید. (البته نه بعنوان توصیه، بلکه بحالت اضطرار)

    موفق باشید.

  10. #600
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    October 2013
    نوشته ها
    3
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    3

    پیش فرض

    با عرض سلام خدمت اساتید محترم، اعضای محترم و مسئولین مستقیم فروم

    بنده مدتی است که در حال مطالعه منابع مختلف سایت عکاسی هستم و چند وقت اخیر رو هم به مبحث نورپردازی استودیویی پرداختم.

    چندی پیش با استفاده از نور پنجره شمالی به عنوان نور اصلی و یک سافت باکس 60*40 به عنوان نور پرکننده که عملکرد همزمان چتر و سافت باکس رو با استفاده از فلاش رو دوربینی کانن انجام میده، یک پرتره رو عکاسی کردم. به لحاظ نور و ادیت مشکل خاصی نداشتم ولی خنده دارترین بخش قضیه که منو کمی گیج کرده اینه که فایل خام رو در فتوشاپ CSS ادیت کردم در فضای رنگی خود فتوشاپ 1998. رنگ بندی عکس درست بود تا اینکه خروجی JPG گرفتم.

    خروجی JPG در محیط نرم افزار پیش فرض کانن برای ادیت RAW فضای رنگی مشابه میده اما در viewer ی مثل ACDsee فضای رنگی رو میده که وقتی برای اولین بار عکس رو از فرمت CR2 در َadobe camera raw باز میکنید.

    اگه ممکنه منبعی رو بهم پیشنهاد کنید نمیدونم اینجا جای درستی بود که مطرح کردم سوالم رو یا نه.

    با سپاس

    پی نوشت: هم اکنون درحال مطالعه عکاسی با فرمت RAW برای ابلهان هستم.

صفحه 60 از 70 نخستنخست ... 10 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •