صفحه 64 از 70 نخستنخست ... 14 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 631 تا 640 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #631
    كاربر همراه Behzad43 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2012
    محل سکونت
    آذربایجان شرقی - تبریز
    نوشته ها
    176
    تشکر شده
    936
    تشکر کرده
    1203

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman.shayeste نمایش پست ها
    سلام دوستان
    نورپردازی پرده سفید با مشکی فرق داره؟
    چیدمان نور تو بکگراند سفید مخصوصا موقعی که لباس سوژه سفید هست باید چطور باشه؟
    درود
    مسلما بنا به شرايط استفاده از بك گراند سفيد و سياه ، نورپردازي هم ميتواند متفاوت باشد.
    بطور كلي نوردهي به فون هاي بك گراند جهت جداسازي سوژه از پس زمينه استفاده ميشود ، اما گاهي حتما بايستي فون نوردهي شود ،مانند فون سفيد جهت عكاسي پرسنلي و نيز امكان تغيير پس زمينه در مرحله ويرايش.
    در هنگام استفاده از فون مشكي بنا به سليقه عكاس و رنگ لباس سوژه و همچنين جداسازي سوژه ،ميتوان با تنظيم متفاوت قدرت خروجي فلاش ،به فون نور داد.
    در برخي مواقع هم، باز به سليقه و نوع عكاسي ، فون مشكي ميتواند فاقد نور بك گراند باشد .
    اما در خصوص سئوال شما جهت نوردهي به بك گراند سفيد ، از آنجائيكه ميبايست رنگ لباس سوژه و بك گراند ادغام نشود ، بايد از نوردهي به فون سفيد خودداري شود كه در اين صورت پس زمينه (بنا به نور رسيده ) طوسي تا خاكستري ثبت شده و با نوردهي مناسب سوژه با لباس سفيد ، تصوير دلپذيري بوجود مي آيد.
    با قرار دادن فيلتر هاي رنگي روي كاسه بك گراند فلاش ، ميتوانيد جلوه هاي زيبائي به فون سفيد بدهيد و سوژه با لباس سفيد متفاوت تر جلوه ميكند.
    ذكر اين نكته كاربردي خالي از لطف نيست كه بدانيد با استفاده از فون خاكستري ، هنگام نوردهي كافي ، بك گراند كاملا سفيد ثبت ميشود و بدون نوردهي ، جلوه دلنشين تري به عكس ميدهد.
    موفق باشيد
    ata_m3، Dariush Chegini، Iman.sh و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    غلامرضا فرخ نسب

  2. #632
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman.shayeste نمایش پست ها
    سلام دوستان
    نورپردازی پرده سفید با مشکی فرق داره؟
    چیدمان نور تو بکگراند سفید مخصوصا موقعی که لباس سوژه سفید هست باید چطور باشه؟
    سفید با سفید جور در نمیاد
    یا پیراهن باید کم نور تر یاشد و یا پرده - هر میزان نور یکی کمتر باشد سفید به خاکستری متمایل میشود
    Ali M.Rezaei تشکر می‌کند.

  3. #633
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    سلام
    اخيرا اولين فلشم رو خريدم و تازه ميخوام نورپردازي رو ياد بگيرم. به همين خاطر بابت سوالات آماتوري ببخشيد.
    توي چندتا از آموزش هاي نورپردازي ديدم نوشته بودن بهترين حالت عكاسي با فلش اينه كه توي اتاقي كه تاريكي مطلق داره عكاسي كنيد. حالا سوالم اينه كه توي تاريكي مطلق كه چشم چشمو نميبينه دوربين زبون بسته روي چي فوكوس كنه؟!

  4. #634
    كاربر فعال Iman.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    537
    تشکر شده
    1236
    تشکر کرده
    1592

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    سلام
    اخيرا اولين فلشم رو خريدم و تازه ميخوام نورپردازي رو ياد بگيرم. به همين خاطر بابت سوالات آماتوري ببخشيد.
    توي چندتا از آموزش هاي نورپردازي ديدم نوشته بودن بهترين حالت عكاسي با فلش اينه كه توي اتاقي كه تاريكي مطلق داره عكاسي كنيد. حالا سوالم اينه كه توي تاريكي مطلق كه چشم چشمو نميبينه دوربين زبون بسته روي چي فوكوس كنه؟!
    سلام
    لزومی به این تاریکی مطلق نیست فقط نورهای ثابتتون تفاوت دمای محسوس با دمای فلاش ها نباید داشته باشه و البته هرچه فضا کنترل شده تر بالتبع شرایط برای نتیجه گیری بهتر و دقیق تر فراهم تر.
    کارکرد نور مادلینگ همینه که شما بتونید در تاریکی مطلق یا در تاریکی و ... ازش استفاده کنید و پیش نمایشی از آنچه با نور فلاش ها به وجود خواهد آمد داشته باشید. این نور در لحظه ی انفجار در همان کسری از ثانیه خاموش میشه و نور فلاش ها ثبت میشن.
    ویرایش توسط Iman.sh : Monday 31 August 2015 در ساعت 11:59
    Ali M.Rezaei تشکر می‌کند.

  5. #635
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Iman.sh نمایش پست ها
    سلام
    لزومی به این تاریکی مطلق نیست فقط نورهای ثابتتون تفاوت دمای محسوس با دمای فلاش ها نباید داشته باشه و البته هرچه فضا کنترل شده تر باتبع شرایط برای نتیجه گیری بهتر و دقیق تر فراهم تر.
    کارکرد نور مادلینگ همینه که شما بتونید در تاریکی مطلق یا در تاریکی و ... ازش استفاده کنید و پیش نمایشی از آنچه با نور فلاش ها به وجود خواهد آمد داشته باشید. این نور در لحظه ی انفجار در همان کسری از ثانیه خاموش میشه و نور فلاش ها ثبت میشن.
    اين نور مادلينگ رو چطور ميتونم داشته باشم؟ تجهيز خاصي نيازه؟

  6. #636
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    سلام
    اخيرا اولين فلشم رو خريدم و تازه ميخوام نورپردازي رو ياد بگيرم. به همين خاطر بابت سوالات آماتوري ببخشيد.
    توي چندتا از آموزش هاي نورپردازي ديدم نوشته بودن بهترين حالت عكاسي با فلش اينه كه توي اتاقي كه تاريكي مطلق داره عكاسي كنيد. حالا سوالم اينه كه توي تاريكي مطلق كه چشم چشمو نميبينه دوربين زبون بسته روي چي فوكوس كنه؟!
    سلام
    تا جائي كه مي دانم، اگر از فلاش استوديوئي استفاده كنيم، لامپ مدلينگ فلاش نور كافي را براي فوكوس تامين مي كند و قبل از شليك فلاش اصلي خاموش و بعاز از شليك مجدداً روشن مي شود و نتيجتاً نور آن تاثيري در عكس ندارد و مانند اين است كه در تاريكي كامل و فقط با نور فلاش عكاسي كرده ايم.
    بعضي فلاش هاي اكسترنال هم قابليت مدلينگ به صورت وايرلس را دارند (مثل كانن 580) كه با فشردن دكمه DoF Preview روي بدنه، فلاش به صورت مدلينگ كار مي كند.
    پي نوشت: با ايمان عزيز خط رو خط شديم.
    Iman.sh و Ali M.Rezaei تشکر می‌کنند.

  7. #637
    كاربر فعال Iman.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    537
    تشکر شده
    1236
    تشکر کرده
    1592

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    اين نور مادلينگ رو چطور ميتونم داشته باشم؟ تجهيز خاصي نيازه؟
    الان یه ذره مبهم شد برای من با این که تاپیک "استودیویی" هست که منظور شما از فلاش external flash هست یا strobe های استودیویی؟ دومی ها که رو خودشون مادلینگ دارند در مورد اکسترنال ها هم که جناب چگینی فرمودند به چه صورت است.
    Ali M.Rezaei تشکر می‌کند.

  8. #638
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Iman.sh نمایش پست ها
    الان یه ذره مبهم شد برای من با این که تاپیک "استودیویی" هست که منظور شما از فلاش external flash هست یا strobe های استودیویی؟ دومی ها که رو خودشون مادلینگ دارند در مورد اکسترنال ها هم که جناب چگینی فرمودند به چه صورت است.
    فلش من YN-560 III هست و ميخوام ازش براي پرتره گرافي خانگي استفاده كنم. احتمالا نور مادلينگ نداره، درسته؟ در اين صورت فقط بايستي به تطابق دماي نورهاي محيط با نور فلش فكر كنم، نه؟
    راهي براي پرتره گرافي با نور اين فلش در تاريكي مطلق وجود نداره؟ (به منظور اطمينان از اينكه تنها نور موجود نور فلش بوده)

  9. #639
    كاربر فعال Iman.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    537
    تشکر شده
    1236
    تشکر کرده
    1592

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    فلش من YN-560 III هست و ميخوام ازش براي پرتره گرافي خانگي استفاده كنم. احتمالا نور مادلينگ نداره، درسته؟ در اين صورت فقط بايستي به تطابق دماي نورهاي محيط با نور فلش فكر كنم، نه؟
    راهي براي پرتره گرافي با نور اين فلش در تاريكي مطلق وجود نداره؟ (به منظور اطمينان از اينكه تنها نور موجود نور فلش بوده)
    بنده چون با فلاش های canon کار نکردم اطلاعی در این مورد ندارم اما به شخصه از فلاش های اکسترنال Nikon برای پرتره استفاده کردم و درون سافت باکس و چتر قرار دادم و مشکل مادلینگ رو کمی داشتم برای همین در فاصله ی نسبتاً زیادی یک لامپ روشن کرده بودم(تنگستن نبود) که در این مورد بهم کمک کنه و اثر مخرب چندانی هم بر عکس نگذاره که خوب تا حد زیادی هم کمکم کرد و مشکلی برای Focus نداشتم.
    ویرایش توسط Iman.sh : Monday 31 August 2015 در ساعت 13:00
    Ali M.Rezaei تشکر می‌کند.

  10. #640
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    نور مدلینگی که بعضی فلاش های اسپیدلایت دارند عمدتاً فقط برای مدلینگ‌ه و به کار فکوس نمی‌آد، بعضی ها البته یه پترن قرمز یا آی‌آر دارند که موقع فکوس روی سوژه میندازن (مشابه نور کمکی فکوس روی بدنه) که اونم در حالت آف‌کمرا کار نمی‌کنه…
    اما لازم نیست حتما تاریکی مطلق باشه، کافیه نور آنقدر کم باشه که وقتی تو تنظیمات مثلث نور مطلوب (سرعت سینک، حساسیت مناسب و اپرچر دلخواه) بدون فلاش تصویر تقریبا سیاه باشه.
    پ.ن: من معمولاً سعی می‌کنم حداقل نور رو داشته باشم، ولی اگه مثلاً پرتره محیطی بود و نور کافی نداشتم، همیشه یه چراغ‌قوه ال‌ای‌دی ضد ضربه و ضد آب کوچک و پرنور تو کیفم هست که موقع فکوس رو به سوژه می‌گیرم و بعد میندازمش زمین و عکس می‌گیرم.
    Dariush Chegini و Ali M.Rezaei تشکر می‌کنند.

صفحه 64 از 70 نخستنخست ... 14 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •