یک روش خیلی مفید اینه که دوستان عکسهاشون رو بذارن و باتجربهترهای فروم نظر و نقدشون رو بگن ...
همون چند موردی که این کار شده برای من یکی که خیلی مفید بوده.
یک روش خیلی مفید اینه که دوستان عکسهاشون رو بذارن و باتجربهترهای فروم نظر و نقدشون رو بگن ...
همون چند موردی که این کار شده برای من یکی که خیلی مفید بوده.
سلام کاوه جان :)
حق با شما ست عزیز . چون برای گرفتن نیم تنه مشکلی نیست . دوربین را روی سه پایه مخصوص آتلیه است و به راحتی روی محور عمودی بالا و پایین می شود . و راحت دو شات را می گیری .
مشکل زمانی بوجود می اید که شما در رنج های واید عکاسی کنید (همانطور که شما گفتید )
اما کاوه جان وقتی شما قرار شد نیم تنه عکس بگیرید دیگر در رنج واید عکس نمی گیرید چون شما برای نیم تنه تو رنج 65 تا 70mm عکس می گیرید . و دیگر مشکل دیستوریشن هم انچنان نخواهید داشت . اتفاقا نمونه های زیادی از عکس سر تا پا داشتم که .................
منتظر نظرات دوستان و اساتید نیز هستم
با تشکر
:)
اسدالله مداح
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
سلام کاوه جان :)
ببخشید دیر جواب می دم علت آی اس پی شهرمونه . شهرمون یه آی اس پی داره که اونم همیشه مشکل داره الحمدلله
چی بگم کاوه جان که این آتلیه من واقعا دیدن داره بخصوص اون دوستانی که می خوان آتلیه بزنن ( اگه ببینن کلی امید وار می شن ) .
من مشکلی با بگراند ندارم بجز تعدادی از مشتر ی هایم که حدو سی نفر می شن که تا حالا فنم را با دیوار اشتباه گرفتن و در نهایت روی فن سقوط کردن و من بیچاره باید میله فن را راست کنم (چه شود . تا زه همشون هم زن هستن اصلا هم خندم نمی گیره چون واقعا وحشتناک می افتن ) خودم در عجبم که چطوری با دیوار اشتباه می گیرن .
بگذریم کاوه جان حالا دیگه بگراند های عکس های مردم را همه دیجیتالی می زنن و در نتیجه فن من بیشتر نقش کلاس کار و بازی می کنه تا نقش فن . البته از یک رنگش که خودم زدم ا همیشه استفاده می کنم ( رنگ خاکستری ) .
اما نورپردازی . آتلیه من یه نیم طبقه خورده با ارتفاع 1/90cm . که هیچ استفاد ه ای نداره جز درد سر . جالبه که مهندسه این نیم طبقه هارو برای همه مغازه ها گذاشته و جالیتر هم اینکه هیچ راهی هم برای بالا رفتن نذاشته ( زیر پایی بگیر برو بالا ) . که با عث شده انتهای سافت باکس و چتر هم به سقف بچسبه . خوشبختانه برای نور بالا سر فضای باریکی هست که من می تونم نور پردازی کنم . البته .........
البته اش قشنگه . باور می کنی 99 درصد مردم شهر ما از نور بالا سر بدشون می ات خیلی هاشون می گن (که خیلی بیسوادن ) مو های روی سرمون سفید شده و مار و پیر کرده . اینم قسمت فرهنگی شهر ما . من از نو ر بالا سر فقط برای دوستانم و بعضی بچه ها ی کوچک استفاده می کنم .
http://www.akkasee.com/forum/showthr...p?t=907&page=8
آخیش راحت شدم هر چی تو دلم بود گفتم . :biggrin: این لینک صفحه هشت است که عکس آتلیه من توشه تا حدودی می تونی ببینی وضعیت چطوره
اسدالله مداح
Three-Point Lighting Simulator
http://www.mediacollege.com/lighting...simulator.html
یاسین محمدی
Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote
ياسين خان عجب فلشي گذاشتي
دستت درد نكنه
من هم واسه اينكه خدمتي كرده باشم لينك دانلود مستقيم فايل فلشي كه ياسين خان معرفي كردند رو ميزارم
براي دانلود فايل اينجا را كليك كنيد
حجم 54 kb
دوستان اگر بر روس سيستمشون فلش پلير نصب شده باشد كه هيچ ولي گر سيستمشون مثل سيستم من فاقد فلش پلير باشد به روش زير عمل كنند
ابتدا روي فايل راست كليك كنيد و گزينه ي open with را انتخاب كنيد سپس choose program
و طبق شكل گزينه ي Internet explorer را انتخاب كنند
بعد از آمدن شكل گزينه ي yes و بعد هم باز شدن فايل
موفق باشيد
يا علي
عليرضا - S3 IS
با سلام
من برای آتلیه کوچک خود از سه فلاش استفاده می کنم . یکی از آنها همراه با زنبوری برای نور زمینه . یکی همراه با چتر به عنوان نور اصلی که در سمت چپ عکاس قرار دارد و دیگری همراه با یک سافت باکس بزرگ برای از بین بردن سایه که در سمت راست عکاس قرار دارد. من قصد دارم با استفاده از این ابزار یک نور تخت بدون سایه ایجاد کنم ولی هر چه با این فلاش ها بازی می کنم باز هم در پشت سوژه سایه وجود دارد.
از دوستان عزیز تقاضای کمک دارم.
با تشکر از شما
البته دوستان عزیز بخصوص جناب محبی باید توضیح دهند اما
اگر سوژه از بكگراند دور باشد و قدرت فلاشی كه به صورت مستقیم می زند بیش از حد نباشد به نظرم مشكلی ایجاد نمی كند.
اما بنده توصیه می كنم با دو شاخه و حذف چتر امتحان كنید و بعد سافت را حذف و دوباره امتحان كنید و جای سایه ها را متوجه شوید..احتمالا نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.زیاد چتر را نمی پسندم و استفاده از دو سافت باكس( یكی بزرگ و دیگری كوچك تر ) را بهتر تجربه كرده ام ( البته شاید صحیح نباشد )
نور مدلینك راهنمای خوبی برای شما است برای اینكه بدانید كجا سایه دارید و چطور می شود آن را حذف كرد.
لامپ های مدلینگ را دست كم نگیرید.
چتر ها یك سایه ملایم و نرم اما گسترده پشت سوژه ایجاد می كنند. اگر نور اصلی شما چتر است نباید سایه های تیزی داشته باشید.
از خرطومی هم برای نور بكگراند استفاده كنید.هر چند زنبوری بهترین نور برای بكگراند است و عملكرد آن عالی است.بیشتر از خرطومی برای نور مو استفاده می كنند اما چندین بار با خرطومی تجربه های خوبی در حذف كامل سایه ها داشته ام.
شاید جای زنبوری مناسب نیست و یا قدرت اش كم است و یا اینكه قدرت فلاش چتر زیاد است و سافت باكس قدرت كمی دارد.
اما با استفاده از سه فلاش و وجود زنبوری و سافت و چتر به نظرم نباید سایه ی آزار دهنده ای داشته باشید.
به نظرم نور بكگراند را بیشتر كرده و از سافت باكس استفاده كنید.( ابعاد سافت باكس را نفرمودید؟) و سوژه را از بكگراند قدری دور كنید گاهی نزدیك بودن بیش از حد سوژه به بكگراند باید سایه های تیز و دور بودن بیش از حد منبع نور باعث سایه های گسترده می شود
تا نظر جناب محبی و دیگر دوستان چه باشد.
همین ها را فعلا یاد گرفته ام...انشالله دوستان دیگر تكمیل و یا تصحیح كنند.
ویرایش توسط Kaveh Ghobadi : Tuesday 18 March 2008 در ساعت 19:55
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
با تشکر از توجه و راهنمایی شما
ابعاد سافت باکس تقریبا 1*0.5 است و قدرت آن بر روی حداکثر تنظیم می باشد و فلاش چتر حد اقل ولی چتر سایه قوی و تیز دارد و سافت باکس هم سایه نرم . نور زمینه را هم نمی توانم بیشتر کنم چون کنتراست زمینه زیاد می شود. البته سقف هم کوتاه است تقریبا 2.5 متر . البته با همین شرایط و تجهیزات و حتی بدون زنبوری قبلا در آتلیه یکی از دوستان عکسهای بدون سایه گرفتم.
البته بهتر است لیست كامل فلاش ها و تجهیزاتتان را می فرمودید.مثلا قدرت فلاش هایتان چقدر است؟
سوژه اغلب چقدر ار بك فاصله دارد؟
منبع نور با سوژه چقدر فاصله دارد؟
متاسفانه هنوز بدرستی در موقعیت قرار نگرفته ام و هنوز نمی توانم درست استنباط كنم.
راستی دوربنی و لنز را هم بفرمایید.
اگر هم امكان دارد یك نمونه از كارهایی كه سایه دارد را قرار دهید.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson