صفحه 62 از 70 نخستنخست ... 12 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 611 تا 620 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #611
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    23
    تشکر کرده
    39

    پیش فرض

    ممنون از توجهتان. ست فلاش 160 ژول چینی نایس فتو. میدونم ست خوبی نیست ولی فعلا با همین ها مشق می کنم تا وقتی که بتونم یه گزینه بهتر داشته باشم
    نورها را از زاویه های مختلف امتحان کردم دو شاخه نور 45 درجه. سه شاخه نور یکی رو به فون یا همون بک؟(بکگراند)!!! ؟
    سه شاخه نور یکی با اسنوت و دو تای بعدی با سافت باکس 40*60 یک
    روبرو دومی از کنار سوژه و اسنوت برای پرده
    فقط مسئله ای که به صورت تجربی و تصادفی بهش پی بردم اینه که وقتی نور را برای حالت ایستاده تنظیم کردم بعد تصادفی نشستم و از سوژه که اون هم در حالت نشستن بود عکس گرفتم مسئله تا حدود زیادی تصحیح شد برای عکس تمام فد بزرگسال عملا امکان نداره
    ویرایش توسط uldoz : Monday 21 July 2014 در ساعت 09:06

  2. #612
    كاربر فعال Viper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    771
    تشکر شده
    1941
    تشکر کرده
    1607

    پیش فرض

    یک بار سافت باکس هاتو بردار و تست کن.
    البته با قدرت کمتر.

    حدس بنده اینه که سافت باکست خوب نور رو نرم نمی کنه
    uldoz تشکر می‌کند.

  3. #613
    كاربر جديد tasnim2 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    26
    تشکر شده
    9
    تشکر کرده
    34

    پیش فرض

    یک سوال داشتم آیا برای نور بک گراند و یا نور موها در پرتره در آتلیه میشه به جای فلاش از پروژکتور استفاده کرد؟!
    smjm1350 تشکر می‌کند.

  4. #614
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    136
    تشکر شده
    321
    تشکر کرده
    128

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط tasnim2 نمایش پست ها
    یک سوال داشتم آیا برای نور بک گراند و یا نور موها در پرتره در آتلیه میشه به جای فلاش از پروژکتور استفاده کرد؟!
    سلام
    بله ولی نورسنجی باید بر اساس میزان نور پروژکتور انجام بشه و شدت نور فلاش ها تابعی از سرعت شاتر و دیافراگم حاصل از نورسنجی نور پروژکتور خواهند بود.
    smjm1350 و tasnim2 تشکر می‌کنند.

  5. #615
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط dayani نمایش پست ها
    سلام
    بله ولی نورسنجی باید بر اساس میزان نور پروژکتور انجام بشه و شدت نور فلاش ها تابعی از سرعت شاتر و دیافراگم حاصل از نورسنجی نور پروژکتور خواهند بود.
    نورسنجی و نور دهی در استدیو فقط بر اساس اندازه دریچه دیافراگم (یا ساده همون اف) انجام میشه . به همین دلیل هم فلاشمتری بر اساس اف انجام میشه. فلاشمتر به شما نمیگه سرعت شاتر فلان و اف فلان. فقط میگه اف فلان

    اگر بنا باشه برای نور بالاسر از پرژکتور استفاده بشه مشکلاتی پیش میاد. اول اینکه سرعت شاتر باید تا حد جذب نور پرژکتور کم بشه که خودش باعث جذب نور محیط (در صورت وجود) و لرزش دست خواهد شد. اگر هم پرژکتور آنقدر قوی و نزدیک باشد که نیازی به تغییر سرعت شاتر از سرعت سینک نباشد مشکل گرما و سوزاندن مو پیش می آید.
    پس جواب سوال از نظر من خیر خواهد بود
    smjm1350، ahmad.abaee، Iman.sh و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  6. #616
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط uldoz نمایش پست ها
    چگونه نورهایی که دورود نورهای فلاش به داخل لنز جلوگیری کنیم همیشه وقتی با ست فلاشهایم عکاسی می کنم این مشکل را دارم اکثرا در فتوشاپ با گزینه level و کم کردن اهرم خاکستری این حالت را کمی تصحیح می کنم اما باز هم روی شارپنش عکسهایم اثر دارد انگار یک هاله محو سفید رنگ مث مه رقیق تمام عکس را پوشانده در حالی که هنگام عکاسی در طبیعت و با نور طبیعت اصلا این مشکل را ندارم و عکسهای شارپی دارم و یا هنگامی که ارتقاع فلاشها نسبت به سوژه را بالاتر قرار می دهم این مورد تا حدی حل میشود
    خیلی کلافه ام کرده ممنون میشمراهنمایی دقیقی بکنید

    این به دلیل بازتاب نور از بکگراند است. با بک مشکی امتحان کنید خواهید دید که بهتر یا رفع خواهد شد. مورد بعدی بازتاب از در و دیوار فضا است که بهتره تیره باشه تا بزتاب نده

    راه درست افزایش فاصله سوژه با بکگراند (و لذا افزایش فاصله بکگراند با فلاش) است اما اگر جا ندارید میتونید کمی فلاش ها رو کم کنید. (نورسنجی دقیق تر) و از هود روی لنز استفاده کنید
    AmirS، ahmad.abaee و uldoz تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  7. #617
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    23
    تشکر کرده
    39

    پیش فرض

    با نزدیک تر کردن فلاشها به سوژه مشکل حل شد یعنی تصاویر خیلی خوب و شارپی بدست اوردم
    mreza1001 تشکر می‌کند.

  8. #618
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    June 2009
    نوشته ها
    41
    تشکر شده
    9
    تشکر کرده
    15

    پیش فرض

    با سلام خدمت دوستان.
    چند روزی هست کیت 300ژول answer رو خریدم.
    دوربین رو وقتی رو حالت اتومات هست فلاشها کار میکنن و عکسها کامل سفید میوفته بخاطره نور زیاد
    وقتی دوربین رو میزارم رو حالت m دستی فلاشها هیچ کدوم کار نمیکنن مشکل از کجاست؟
    دوربین 600d کنن هست
    رادیو فلاش هم گودکس هست.

  9. #619
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط viper.killer نمایش پست ها
    با سلام خدمت دوستان.
    چند روزی هست کیت 300ژول answer رو خریدم.
    دوربین رو وقتی رو حالت اتومات هست فلاشها کار میکنن و عکسها کامل سفید میوفته بخاطره نور زیاد
    وقتی دوربین رو میزارم رو حالت m دستی فلاشها هیچ کدوم کار نمیکنن مشکل از کجاست؟
    دوربین 600d کنن هست
    رادیو فلاش هم گودکس هست.
    شک بنده اینه که در همون حالت اول که فلاشها تخلیه میکنند،‌ به احتمال زیاد فلاش کوچک سر دوربین (PopUp Flash) هم (در مود اتوماتیک) داره میزنه که باعث تحریک فوتوسل فلاشهای استودیوئی و تخلیهء اونا میشه ... و سفید شدن (سوختن - Washed Out شدن) عکس هم به این خاطره که نور فلاشهای استودیوئی در حین نورسنجی توسط دوربین، بهیچ عنوان در محاسبات دخیل نشده و بیش-نوری (Over Expose شدن) عکس رو منتج میشه. اگر این حدس، صحیح باشه، (و در مود M فلاشهای استودیوئی تون تخلیه نکنه) احتمال های زیر وجود داره:

    ۱. فرستندهء رادیو تریگر شما به دوربین به نحو مناسبی متصل نشده
    ۲. ممکنه رادیوتریگر خاموش باشه
    ۳. فرستنده ممکنه روی کانال ارسال سیگنال متفاوتی از کانال گیرنده تنظیم شده باشه
    ۴. باتری اش تموم شده باشه
    ۵. باتری گیرنده تموم شده باشه
    ۶. گیرنده درسه به هد استودیوئی تون وصل نباشه
    ۷. هر عامل دیگه ای که باعث عدم رسیدن فرمان، از دوربین به فلاش بشه

    شما برای استفاده از فلاشهای استودیوئی و نورسنجی داخل استودیو، فقط باید روی مود M کار کنید ... و چون نورسنج داخلی دوربین در مود Manual غیرفعال میشه، دو راه برای نورسنجی صحیح (Correct Exposure) دارید:

    ۱. استفاده از فلاشمتر برای انجام عمل فلاشمتری (Flash Metering)
    ۲. انجام سعی و خطا (طی چند شات) و رسیدن به نورسنجی صحیح.

    در شرایط غیر استودیوئی (که به نورسنج داخلی دوربین متکی هستید) نیز مود اتومات رو کلا فراموش کنید یعنی روی یه DSLR باید بیش از یه دوربین کامپکت حساب باز کنید. در ۹۰٪ موارد، مود AV (تقدم اپرچر - Aperture Priority) جوابگوی کار نورسنجی هست ....

  10. #620
    كاربر جديد tasnim2 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    26
    تشکر شده
    9
    تشکر کرده
    34

    پیش فرض

    با سلام و تشکر از همه اساتید و دوستان
    امروز دو شاخه فلاش ٣٠٠ ژول گودکس تهیه کردم. با توجه به محدودیت بودجه ام فروشنده برای نورربکگراند به جای فلاش سوم به من یک فلاش کوچک ٨٢ ژول گودکس را پیشنهاد داد. میخواستم بپرسم آیا این فلاش کوچک برای نور بک گراند جوابگو هست؟ اصلا کاربرد این فلاش ها چیه؟
    اینم مشخصاتش هست:GODOX PHOTO EQUIPMENT CO.,LTD

صفحه 62 از 70 نخستنخست ... 12 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •