موضوع جالبیه و کاملاً موافقم
به نظر من تجهیزات استاندارد و خلاقیت در کنار هم برای شروع کافیه
موضوع جالبیه و کاملاً موافقم
به نظر من تجهیزات استاندارد و خلاقیت در کنار هم برای شروع کافیه
اقنصاد و هنر دو ریل راه آهن هستن که هرچه باهم بیشتر هم سو باشن هیچ و قت به هم نمی رسن
وقتی اولین عکس رو تو آتلیه خودم گرفتم و با تمام روشها روش کار کردم از نور پردازی تا روتوش بعد چاپ عالی تازه فهمیدم خیلی از معیارها از دید مردم عادی بدرد نمی خوره تازه اون موقه بود که به این مقوله یعنی اقتصاد در استدیو فکر کردم
اومد تمام هزینه های رایج رو کم کردم ست فلاش رو بایک ست فلاش دیگه و چند پرژکتور ادقام کردم سیستمی که بدست اومد از نظر جذب مشتری عالی بود بطوری که وقتی وارد آتلیه می شد محو تماشای سیستم نور و 3 تا دوربین روبروش می شد تام آتلیه رو رنگ ابی زدم سقف در دیوار به طوری که حس هزوردر یک استدیه به مشتری القا می شد بعد اومد
از تکنین روانشناسی شناختی استفاد کردم
وقتی برای عکاسی میومد اول پذیرایی بعد کمی گپ بعد از شناخت کامل عکاسی و باید بگم واقعا نتیجه داد طوری که گاهی حتی همراه های مشتری هم عکس می گرفتن
برای فروش هم کلک کوچکی هست که به هش میگن مخاطب غیر علنی
به این شکل که اگه می دیدم آمادگی خرید داره با یکی از همکارام طوری که مشتری متوجه بشه و مخاطب قرار بگیره در مورد قاب عکس یا آلبوم بعد از جنگ زرگری از مشتری نظر خواهی می کردیم اونهم بعد از کلی نطق که می کرد می خرید
شیوه های دیگه ای هم هست که بعدا مفصل توضیح میدم
درسته ولی پیدا کردن همچین جایی تو تهران یکم زیادی سخته! اینجا تا اسم دفتر کار میاد باید انتظار شنیدن اجاره های بالا رو داشته باشی. مثلا پیدا کردن جایی تو مایه های خیابون 1001شب کرمان تو تهران خیلی سخته.البته پیدا کردن یه همچین جائی خیلی سخت بود اما من تو زمینه پیدا کردن جا همیشه شانس داشتم !!! شما نظرتون چیه ؟؟؟؟
حالا که صحبت از بیزینس کوچک شد _البته اینی که ما دربارش حرف میزنیم _ باید بگم به نظر من قرار گیری در محله های مستعد خودش خیلی مهمه.الان تقریبا کسی از این سر شهر بلند نمیشه بره اون سر شهر که عکس بگیره .(به جز عکاسی مراسم و عروسی ) مردم ترجیه میدن تو منطقه خودشون یک جای خوب پیدا کنن.البته باید دید که هدف آتلیه بیشتر کدام نوع مشتری هاست. اگه هدف عروس باشه هرچی بالاتر بهتر! اگه آرت و فشن باشه یه جور اگه صنعتی و تبلیغاتی باشه یه جور...
دوستان آتلیه دار اگه لطف کنن یک لیست قیمت برای کار هاشون رو در اختیار اعضا قرار بدن شاید برای خیلی ها ایجاد انگیزه شود که از امکاناتی که در اختیار دارند کسب درآمد کنن
و همینطور باعث میشه یک نرخ میانگین برای عکاسان داشته باشیم..
باعث میشه اگر کسی آلیه ای رفت نرخ دستش باشه :دی
البته این به عنوان تبلیغ نیست
بشتر حس ارزش گزاری برای کار
و اینکه هر شخصی برای کار خودش چقدر ارزش میگذاره
نظر بقیه دوستان چیه ؟؟
با سلام....
بحث مفیدی هست... من فکر می کنم جذب مشتری به زمان و تبلیغات نیاز داره. البته موقعیت مکانی خوب و محیط لوکس و کیفیت بالا و برخورد مناسب همه نقش کلیدی دارن...
کسی راجع به شیوه های تبلیغاتی ایده ای داره؟ تبلیغات اینترنتی و مخابراتیsms جواب میده؟ اتوبوسی چطور؟ چه هدایایی میشه داد؟ جز عکس و آلبوم...
کشف زیبایی چه زیباست...
چیزی که بنده فکر می کنم این است که کار استدیو عکاسی برای پرتره حساسیت های خاص خودش را دارد. تبلیغات اینترنتی در این سایت های تبلیغ و ارسال ای میل را توصیه نمی کنم چون مشتری اعتماد نمی کند.کسی راجع به شیوه های تبلیغاتی ایده ای داره؟ تبلیغات اینترنتی و مخابراتیsms جواب میده؟ اتوبوسی چطور؟ چه هدایایی میشه داد؟ جز عکس و آلبوم...
اس ام اس منطقه ای ممکن است جواب دهد. اما انتظار معجزه نداشته باشید. اگر یک مشتری هم جذب شد به نظر من موفق بوده.
اتوبوسی؟ روی دیوار اتوبوس؟!!! از ایران پست می دهید یا پاریسی جایی هستید؟ :biggrin:
به نظرم جز هزینه بالا و درد سر چیزی ندارد. یک نوبت توی نشریه های نیمه زرد آگهی کنید فکر کنم هم ارزانتر شود و هم بهتر جواب می دهد.
همان پیک های محلی خوب هستند. البته پیک برتر در تهران که پول خون باباشان است نیم صفحه 600 هزار تومان یک نوبت. روزنامه همشهری بهتر است!
حمید رضا مرادی
G12
با سلام
البته باید در نظر داشت که ما در ایران می خواهیم تبلیغ کنیم و ایران با جاهای دیگر تفاوت دارد.
من در خود تهران آتلیه های سراغ دارم که زیر 5 میلیون کار انجام نمی دهند(منظورم عکاسی عروس است) وکسانی رو هم میشناسم که حداکثر قیمتی که می گیرن یک میلیون تومن هست. البته تفاوت کیفی کارشون(اون5 میلیونیها) خیلی بیشتر از آن یک میلیونیها نیست ولی کلاس گذاشتنشون خیلی بیشتر از آن یک میلیونیها است.
حالا یک سوال: کدوم آتلیه جرات دارد بیاد در همشهری و قیمت 5 میلیون به بالا بدهد.
مسلما هیچ کدوم. چون در همشهری نهایت قیمتی که می توان گرفت(البته هر 6 ماه یکبار)2 میلیون تومن است اونم با هزار خدم و حشم و صدها اشانتیون و دهها هدیه.
و البته کسی که می خواهد 5 میلیون به بالا هزینه کند اصلا لای همشهری رو بازم نمی کنه چه برسه بره سراغشون.
حالا با این شرایط پس چطوری تبلیغ کنیم که حداقل بتونیم پول زحمات خودمونو بگیریم؟؟؟؟؟
دوستان نظر بدهند .
کشف زیبایی چه زیباست...