بیل برد توی 7تیر و توی جردن هم هست. قیمت ها یش بسیار بالا است چند ده میلیون. بازم فرق داره مهم گروه هدف است. 30 میلیون بیل برد توی جردن برای 1 ماه .اگر 6 تا برنامه 5 میلیونی بگیره به قول دوستمان تازه سر به سر می شه که البته نمیشه چون مالیاتچی هم به همان بیل برد نگاه می کند.
البته موسسات پرکاری هستند که تا روزی 3 برنامه هم می گیرند. فکر نمی کنم بحثمان در باره آنها باشد ؟
بد نیست. ارزان است. نیاز به کارت پخش کن خوب داره.تراکت رنگی چطوره؟
منظور من بخش درد سر سازش است. بزرگ بودن در اون حد مشکلات بزرگ در همون حد رو داره.متشکرم. نظرات جالبی بود. ولی چرا پاریس؟! قرار نیست که روی اتوبوس عکس... فکر نمی کنم به این لحاظ تفاوتی با سایر شیوه های تبلیغات محیطی مثل بیلبورد داشته باشه.
این نشریات نیمه زرد دیگه چه صیغه ایه؟!... تمام زردش هم هست؟!!! به هر حال اگه ارزون درمیاد خوبه!!!
تظاهر به بزرگ بودن البته مشکلاتش هم بیشتره.
نشریاتی که وانمود می کنند تخصصی هستند اما نیستند. نمی تونم اسم ببرم. اما تو همون اکیپ پیک برتر قرار دارند. نه قیمتهایشان هم گران است.
چه عرض کنم قبلاً هم صحبت شده در بارش. اما اگر می خواهید با تبلیغ قیمتتان را از 1 به 5 برسانید سخت ترین راه را انتخاب کرده اید.من در خود تهران آتلیه های سراغ دارم که زیر 5 میلیون کار انجام نمی دهند(منظورم عکاسی عروس است) وکسانی رو هم میشناسم که حداکثر قیمتی که می گیرن یک میلیون تومن هست. البته تفاوت کیفی کارشون(اون5 میلیونیها) خیلی بیشتر از آن یک میلیونیها نیست ولی کلاس گذاشتنشون خیلی بیشتر از آن یک میلیونیها است.
نه جناب میلانی منظورم این نبود .
منظورم بررسی این موضوع بود که اونهای که این پول ها رو می گیرن به چه صورت تبلیغ میکنند.
جناب ميلاني
چون مدتي هست روشهاي مختلف تبليغات رو بررسي مي كنم، نظراتي دارم:
1- در مورد تبليغات اينترنتي مذكور موافقم با نظر شما
2- در مورد اتوبوس نظري ندارم
3- در مورد نشريات نيمه زرد (زير مجموعه پيك برتر)، قيمت تبليغ ربع صفحه، 350 هزار تومان در ماه است (يعني ارزان نيست)...ولي به نظر من براي شروع خوبه
4- شخصا پيك برتر رو ، اگر هوشمندانه در اون تبليغ بشه، انتخاب بدي نمي دونم...ضمنا قيمتهاي شما كمي پرت است...در حال حاضر قيمت تبليغ تمام صفحه پيك برتر در هر منطقه، حدود 490 هزار تومانه و نيم صفحه 240 هزار تومان كه جاي تخفيف هم داره...با توجه به تيراژ چاپ و مناطق پخش اون، قيمت خيلي بدي هم نيست.
5- شخصا روزنامه همشهري رو انتخاب چيپي مي دونم...معمولا كسي كه خيلي مجبور و ناآگاه باشه براي انتخاب استوديوي عكاسي، به همشهري مراجعه مي كنه.
6- "هنري فورد" گفته: اگر 100 دلار پول داشتم، 90 دلارش رو خرج تبليغات مي كردم!
فعلا...
كيوان نعمت اللهي
تجهيزات من
350 هزار تومان برای یک نوبت اونم 4/1 صفحه تو نشریه منزل مثلاً . زیاد که هست هیچ. پول زور است. تازه ادعای تخصص هم دارند.در مورد نشريات نيمه زرد (زير مجموعه پيك برتر)، قيمت تبليغ ربع صفحه، 350 هزار تومان در ماه است (يعني ارزان نيست)...ولي به نظر من براي شروع خوبه
پیک برتر هم قیمتش را شنبه یادم باشه تو شرکت نگاه می کنم لابد من اشتباه گفتم. اما عنایت دارید که این گونه تبلیغات زمانی جواب می دهد که مستمر باشد. کلاً به نظر من هر تبلیغاتی در استمرار است که جواب می دهد. وگرنه آدم تلاش کنه و یک نوبت 350 هزار تومان بده و بشینه در انتظار بازخوردش چندان نباید امید داشته باشه.
بنده همشهری را انتخاب مناسبی می دانم ! یک روز درمیان کادر کوچک یک ماهه حدود 100 هزار تومان. تیراژش رو حساب کنید بسیار بیشتر از مجلات فوق است.
این بهترین نوع مشتری است قربان!معمولا كسي كه خيلي مجبور و ناآگاه باشه براي انتخاب استوديوي عكاسي، به همشهري مراجعه مي كنه.
از شوخی گذشته بخش زیادی از مشتریان را همین جور افراد تشکیل می دهند پاسخگوی تلفنتان باید بتواند جذب کند . به هر حال این افراد هم مشتری هستند (بسیار مشتری تر از کسانی که مجبور نیستند هستند!) و هم پول در جیبشان است که به شما بدهند. و اتفاقاً اگر راضی از پیش شما بروند برایتان خاله و دایی و پسر عمع شان را هم می آورند.
در مورد هنری فورد هم بله اما یک اشتباه رایج وجود دارد! این به شرطی است که آقای فورد نیاز چندانی به آن 100 دلار نداشته باشند. که 90 تاش رو خرج تبلیغ کند و 10 تاش رو هم خرج دلش.
شاید همه بدانند که تا مدتها پپسی 95% سودش را خرج تبلیغات می کرد. و برای خیلی ها هم الگو باشد. اما چند نکته مطرح است : با اون 5% باقی مانده آنقدر زیاد بود که با آن یک کارخانه دیگر بسازد. و اینکه پپسی فقط یکی از کارخانه های صاحبش بود! 100% اش را هم خرج می کرد مشکلی نبود.
چون منی که به پول سود حاصل از کارم نیاز دارم ناچارم برای تبلیغات هم حساب و کتاب کنم و بخش کوچکی را برایش اختصاص بدهم.
البته کسی منکر اهمیت تبلیغ نیست و اگر بتوان مثل پپسی عمل کرد بسیار خوب است. ولی به همین سادگی هم نیست.
جناب میلانی عزیز این بحث بازاریابی و اقتصاد عکاسی عجب بحث مفرحیست! البته با حضور جنابعالی...
سوال من اینه که در ازای هر 10 میلیون هزینه خرید لوازم وتجهیزات راه اندازی آتلیه صرف چه مبلغ تبلیغات لازم و منطقی خواهد بود؟ در 6 ماه نخست البته. با تشکر.
کشف زیبایی چه زیباست...
متوجه اینکه می فرمایید :
در ازای هر 10 میلیون هزینه خرید لوازم وتجهیزات راه اندازی آتلیه
نمی شوم. مثلاً دنبال درصدی چیزی هستید؟
ممکن است شما با مثلاً 10 میلیون تومان یک آتلیه با هدف عکاسی عروس و داماد راه بیندازید. و تصمیم بگیرید در یک یا چند مجله تبلیغات بدهید و خودتان را حسابی معرفی کنید . در این صورت می توانید 10 میلیون تومان دیگر را به راحتی در یک روز خرج کنید و با مجلات خانواده (سبز آبی قرمز .... 12 رنگ مداد رنگی ;) ) قرار داد ببندید هر صفحه مثلا 700 هزار تومان
یا
ممکن است یک استدیو با هدف عکاسی صنعتی از محصولات کوچک راه بیندازید با مبلغ 20 میلیون تومان و پول تبلیغات نداشته باشید و یکی را استخدام کنید تا یک برگ کاغذ A4 را برای هزار تا شرکت فکس کند از قرار هر عدد 100 تومان و یک پولی هم به طرف بدهید! یا برای شرکت ها سی دی بفرستید دونه ای با پول پستش 1500 تومان و به 500 تا شرکت بفرستید تا بشود 750 هزار تومان معادل یک صفحه تبلیغ در یک نشریه مدعی.
حالا کسی پیدا می شود بتواند بگوید که کدام بهتر جواب خواهد داد؟
مسلماً هرچه بیشتر و درست تر خرج کنید جواب بهتری می گیرید. اما تو موضوع ما هزینه اولیه به تنهایی هیچ ارتباطی با هزینه تبلیغ ندارد.
این دیگر محاسبه نور فلاش نیست که فرمول داشته باشد هرکس باید با توجه به شرایط جا و مکان و نیروی انسانی و پول و ... تصمیم گیری کند.
الان دوستان در تاپیک غلط ننویسیم پست می زنند : عمع شان غلط است عمه شان درست است! اشتباه تایپی بود ببخشید.
بله تا حدودی دنبال یک تناسب بین کل هزینه ها و هزینه ی تبلیغات هستم. اتفاقآ معتقدم فرمول دارد! مثلآ برای یک فعالیت وسیع اقتصادی در هر زمینه که بیلان مالی چندین میلیون در ماه داراست 500 هزار تومان تبلیغات متناسب نخواهد بود. خصوصآ اینکه میزان فعالیت ، رابطه ی مستقیم با میزان تبلیغات و آگاهی رساندن داشته باشه. فکر می کنم در مثال پپسی هم مدیران این شرکت از فرمول خاصی تبعیت می کنن. مثلآ در مورد آتلیه عروس ممکنه در یکجا با سرمایه 10 میلیون و جای دیگه با سرمایه ی 5 برابر 50 میلیونی راه اندازی بشه. طبعآ دومی نیاز به تبلیغات ویژه تری خواهد داشت و اولی باید طور دیگه ای تبلیغ کنه. البته کم و زیادش موضوع سوال منه! که گویا جواب شما هرچه بیشتر بهتره!!! ولی این ایده آله! روند مقدور و منطقیش چیه؟...
کشف زیبایی چه زیباست...
خیر. فرمول که ندارد هیچ. به بیشتر هزینه کردن هم ارتباط ندارد.
شما باید ببینید در کجا تبلیغات جوابگوی شما هستند بعد تبلیغ کنید.مثلا شما بر روی اتوبوس کلی هزینه تبلیغاتی می کنید و بعد اون کسی که وسط خیابون تبلیغ شما را میبیند باید صد متر دنبال اتوبوس بدود تا بتواند شماره تماس شما را بردارد.(تازه اگر خودکار داشته باشد)
چرا ما همیشه یک چیز را حتما خودمان باید تجربه کنیم واز تجربه افرادی که در این مورد موفق بودند استفاده نکنیم.
من در یک پست دیگر هم گفتم بررسی کنیم افراد موفق به چه صورت تبلیغ کردند و میکنند.ولی توجه ای نشد.
مجید صادقی