درود بر شما
ممنون بابت وقتی که گذاشتید و تصویر بنده رو ویرایش کردین...تصویر ته رنگ شدیدی به سمت بنفش داره....عمدی صورت گرفته؟
درود بر شما
ممنون از لطفتون:-)
Printable View
چند منبع برای تبدیل به استار تریل هست دوستانی که زبانشون خوبه اگر تونستن ترجمه کنند اگر هم که ویدئو ساخته بشه که چه بهتر
http://www.digitalcameraworld.com/20...-in-photoshop/
سلام خواهش می کنم. والا من این مقدار غلظت رنگ رو در مراحل پایانی ویرایش پسندیدم. تصویر نهائی یک مرحله قبل از افزایش غلظت رنگ این هست که ممکنه بازم به چشم شما ته رنگ داشته باشه :
فایل پیوست 75621
واقعیتش دوست نداشتم چنین پردازشی روی تصویر انجام بدم
ولی جالب شد برام تستی بکنم!
ارادتمند
فایل پیوست 75622
صد البته این پردازش از روی تصویر قبلی که پردازش کردم بدست آمد!
شاید از روی تصویر اصلی نتایج بهتر هم بشه
ارادتمند
از آنجا که مدتهاست به دنبال ساخت موتور زوم برای چرخاندن بسیار آرام لنز برای ثبت حرکت حلزونی ستارگان بوده ام و به این فیلد عکاسی علاقه مند هستم، مدتی پیش به صورت اتفاقی آموزشی را در اینترنت یافتم که نحوه انجام این کار را در مرحله پست پراسس توضیح داده بود... روال کار این بود که از نرم افزاری به نام LR Timelapse در کنار لایتروم استفاده میکرد. مراحل را دقیقا به مانند آنچه که در اموزش گفته شده بود رفتم اما نتیجه ای حاصل نشد.
حال با توجه به مطرح شدن این مسئله، لینک اموزش را قرار میدهم امیدوارم دوستانی که تجربه بالاتری دارند کمک کنند. اگر هم آموزش و روش دیگری وجود دارد ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید
لینک آموزش
درود خدمت دوستان گرامی
واقعا دست مریزاد....واقعا استقبال خوبی در زمینه ویرایش از سوی دوستان شاهد هستم که جای خرسندی داره برای من
این روشی که دوستان ارائه دادن برای زمانی خوبه که عناصری با جزئیات بالا در کادر نباشه(درخت..ماشین..ابر...یا.... )
ویرایش های دوستان واقعا زیبا و دلنشین بوده و تا به امروز از این روش اطلاعی نداشتم...اما در تصویر بنده باعث کاهش کیفیت شده(لحن دوستانه)
راهی وجود داره که جزئیات رو به درستی از تصویر بیرون کشید؟
کسی ایده ای برای از بین بردن اون خونه و فنس ها نداره؟...به شخصه کلی وقت گذاشتم اما رضایت بخش نبود برای خودم
ارادتمند همه ی دوستان عزیز
سلام ممنون میشم ادیت شما رو ببینم
این ادیت من
فایل پیوست 76135
این هم لینک فایل اصلی raw
http://s7.picofile.com/file/82468086..._0799.NEF.html
فایل پیوست 76138
روي كراپ بهتر خيلي تلاش كردم ولي در نهايت به اين نتيجه رسيدم كه خود شما بهترين كراپ و نسبت اضلاع را انتخاب كرده ايد. بسيار عالي....
اضافه نمودن سان استار هم فكر مي كنم بد نباشد. متاسفانه من چيزي دم دست نداشتم.
اگر امكانش هست موقعيت جغرافيايش را هم بفرماييد.
سلام
خیلی ممنون دوست عزیز بابت وقتی که گذاشتین :::happy:::
این خورشید رو راستش بلد نبودم شبیه ستاره کنم متاسفانه
مکان اینجا هم که مازندران - از شهر نکا حدود 50 کیلومتر میریم به سمت جنوب (روستاهای هزارجریب بهش میگن) دریاچه چورِت (میانشه)
این هم ادرسش روی گوگل
https://goo.gl/maps/vWg4rEH8aX32
ممنونم :::love2:::
فایل پیوست 76149
اینم ویرایش من:;)
از گزینه ی حذف CA در ACR استفاده می کنید؟ احتمالا از کاربردش بی اطلاع نیستید ولی محض احتیاط :
فایل پیوست 76150
تاثیرش رو در این کراپ ملاحظه کنید:
فایل پیوست 76151
فایل پیوست 76152
ضمنا فکر می کنم تنظیمات خیلی سنگین در ویرایش هم می تونه شدت CA رو بیشتر کنه.
ویرایش پیشنهادی من هم اینه :
فایل پیوست 76153
ممنون،
brushes هایی هست تو نت برای خورشید میتونید اونارو دانلود کنید و استفاده کنید ،مثلا
من همون روز خیلی سریع از روی صفحه دسکتاپ یکبار این مراحل ضبط کردم و برای چند تا از دوستان پیغام خصوصی ارسال کردم... فکر میکردم داخل فروم هم گذاشتم.
در هر صورت خدمت شما:
لینک دانلود
انشالله مورد استفادتون قرار بگیره.
درود
عکس زیر را (البته با ادیت متفاوت) در عکس های منظره ارسال کردم.
در هنگام عکاسی، سعی کردم به نحوی عکس بگیرم که ارتفاع زیاد و دره های عمیق به خوبی نمایان شود اما آنچه که چشم میدید با نتایج دوربین خیلی متفاوت بود. حال از عزیزان خواهش میکنم ادیت مد نظر خودشان که عمق و ارتفاع دره را به خوبی نشان دهد را روی فایل عکس خام که آپلود کردم انجام دهند.
خوشحال میشوم نتایج را ببینم.
فایل پیوست 76219
لینک عکس خام
سلام
ایکاش یکی با نوردهی کمترم داشتید.
به هر حال یه لایه ابر اضافه کردم به گوشه سمت چپ
فایل پیوست 76221
فایل پیوست 76223
فایل پیوست 76224
به نظرم با توجه به جهت تابش و موقعیت خورشید، با استفاده از هایلایتی که روی صخره سمت چپ تصویر هست و مقداری بیشتر کردن سایه صخره ی سمت راست، عمق عکستون و عظمت سوژه بیشتر به چشم میاد. ضمنا میشه نیم نگاهی هم به کراپ 16:9 داشت.
در هر صورت ویرایش پیشنهادی بنده به این صورت است
فایل پیوست 76226
اتفاقا تک شات نیست. به دلیل حجم فایلهای خام، تنها تک شات را برای ادیت اینجا گذاشتم و هدفم نیز بیشتر ادیت خود دره هست و آسمان را در شاتهای دیگر دارم.
البته ناگفته نماند که به دلیل باد بسیار شدید و خطر نزدیک شدن به لبه پرتگاه، عکس ها در حالت خوابیده و دوربین روی دست گرفته شده و اصلا امکان برپایی سه پایه وجود نداشت.
عکس فوق کاملا از لبه پرتگاه گرفته شده است.
اگر برای دوستان مشکل دانلود فایل خام نیست، بفرمایید تا دوشات دیگر را نیز آپلود کنم (البته شات با نوردهی بیشتر خیلی روشن شده است)
تشکر از همه دوستانی که منت گذاشتند و زحمت ادیت را کشیدند. اگر لطف کنید مختصری درباره نحوه ادیت توضیح دهید هم ممنون میشوم! بخصوص آسمانی که جناب دانشپایه ادیت کردند بسیار زیباست!
از بابت ادیت اچ دی آر، این دوشات دیگر هم بود که آپلود نکرده بودم.
شات تاریکتر
شات روشنتر
باز هم سپاس از همگی دوستان
از طرف خودم... خواهش می کتم امیدوارم این توضیحات مفید باشه :
- ویرایش اولیه رو در ACR با این تنظیمات انجام دادم و از ویرایش مشابه ولی با میزان Highlights و Whites کمتری برای اصلاح قسمت over bright شده گوشه ی چپ و بالای تصویر در مرحله قبل استفاده کردم و با استفاده از ماسک قسمت های دیگه رو نادیده گرفتم.
- در فوتوشاپ ابتدا با استفاده از Levels هیستوگرام رو بررسی و کنتراست کار رو اصلاح کردم.
- در ابزار Hue/Satuartion از پیش تنظیم Red Boost استفاده کردم و مقادیر این تنظیم رو مقداری تغییر دادم (غلظت رو کمتر و Hue رو کمی تغییر کردم.)
- از Burn/Dodge برای اصلاح روشنی ها و سایه ها و ایجاد عمق بیشتر در تصویر استفاده کردم. (بسته به شرایط از هر سه حالت سایه ها/تون های میانی/های لایت ها استفاده کردم.)
پ.ن : ضمن احترام و اردات و اینکه ویرایش من هم ممکنه ایده آل نباشه، ویرایش جناب دانش پایه رو نمی پسندم و به چشم من تصویر Flat میاد. شاید جای این نوع ویرایش این تصویر نباشه.
مانیتور شما چیه؟
دوستان دیگر هم همین نظر را دارند؟ سایز اصلی:
https://drive.google.com/file/d/0B60...ew?usp=sharing
شاید مشکل از مانیتور من باشد!
شاید هم در آن سایز اینطوری بنظر میرسد.
با مبدل خام دو بار عکس را برای اسمان و زمین ادیت کردم و با ابزار ماسک روی هم گذاشتم. قسمت اور هم کلون شده.
به نظر من ويرايش جناب دانش پايه بهتر از بقيه است. البته به نظرم با كمي داج و برن و افزايش شارپنس بهتر هم مي شود.
منم خودم از ادیت جناب اقای دانش پایه لذت بردم.
عکسی که من ادیت کردم رو الان در مانیتور یه عکس جوندار و خوشرنگ میبینم. با گوشی یه عکس کاملا فلت و بی روح!!!!!
لب تاب N56 و گوشی G2mini
این هم ادیت من با دو عکس.
ادیت اسمون و زمین جدا و بعد دو عکس روی هم قرار گرفتن
زردی سمت چپ هم از قصد کمی بالاست تا تاثیر نور خورشید معلوم بشه.
فایل پیوست 76241
مانیتور بنده asus mx279h هست (پنل IPS )نقل قول:
مانیتور شما چیه؟
دوستان دیگر هم همین نظر را دارند؟ سایز اصلی:
https://drive.google.com/file/d/0B60...ew?usp=sharing
شاید مشکل از مانیتور من باشد!
شاید هم در آن سایز اینطوری بنظر میرسد.
عجیبه! الان تو سایز بزرگتری که گذاشتین این Flat بودنی که گفتم مشاهده نمیشه و ادیت زیبایی داره و داری عمق و بعد هم هست. هر چند به ذائقه من میشه یه مقدار ته رنگ زرد رو ازش گرفت.
ارادتمندم.
من در قسمتهای سایه عکس شما ته رنگ ابی زیادی میبینم. دوستان دیگر لطفا تایید کند (یا تکذیب!!)
شاید مانیتور شما خطای رنگ داشته باشد و این ته رنگ زردی که میگویید در عکس من هم بخاطر همان باشد. هرچند عکس من ته رنگ زرد زیادی دارد و سلیقه ای است اما شاید شما کمی زردتر میبینید.
فرمایش شما کاملا درسته ته رنگ آبی در قسمت های سایه عکس من هست. تنها نکته ای که وجود داره (و کاملا هم سلیقه ای هست) اینه که سلیقه و ذائقه م در ویرایش بیشتر به تن های آبی و به طور کلی سرد تمایل داره تا زرد (البته نه در همه ی موقعیت ها).
خوشبختانه مانیتور امتحانشو موقع پرینت پس داده و کلا مانیتورهای با پنل IPS رو به همه دوستانم که کار عکاسی یا گرافیک می کنند پیشنهاد می کنم.
ممنونم.
من هم با دوستان در خصوص رنگ آبي ويرايشتون موافقم. حتي در نمونه هاي تصاويري كه تو بخشهاي ديگه سايت آپلود ميكنيد بخشهاي بسيار سچوره شده و برن شده در بخشي از طيف هاي سبز و آبي ديده ميشه. اتفاقا برام سوال شد و هيستوگرام عكسهاتون رو تو فتوشاپ ديدم. برام عجيبه كه توي چاپ نتيجه خوب گرفته ميشه.
نمونه زير از عكسهاتون تو بخش منظره است:
فایل پیوست 76248
تابع هيستوگرام رنگها در بخش سمت راست به ماكزيمم رسيدن و اگه كلمه درست بكار ببرم دچار اشباع رنگ شدن:
http://forum.akkasee.com/f115/t6443.html#post434589
فایل پیوست 76247
حتي از لحاظ بصري افكت اين موضوع روي لبه بالايي بوته هاي سبز پشت تصوير قابل مشاهده است.
شاید درست نبود بگم به رنگهای سرد در ویرایش بیشتر گرایش دارم تا گرم! ولی قطعا منظورم این نبود که رنگ های گرم رو دوست ندارم یا اینکه در آخرین مرحله ویرایش سچوریشن تمام رنگهای سرد روی 100 می ذارم! عبارت "البته نه در همه موقعیت ها" رو به همین منظور داخل پرانتز نوشتم.
تا فراموش نکردم در مورد سخت افزار منظور بنده این بود که این مانیتور (در صورت کالیبره بودن) تضمین بالائی میده که تصویری که در مانیتور دیده میشه (چه بد چه خوب چه سرد چه گرم چه اشباع شده چه یخ و بی روح) با تصویر پرینت شده (پرینتر خوب و اوپراتور خوب) یک ظاهر رو داشته باشه.
عکس من نتیجه ویرایش تصویر خامی بوده که تا حدود زیادی ضد نور شده که ویرایش مناطق midtones و shadows در هیستوگرام نهائی این شکل هیستوگرام رو در استپ های بالائی R و G و B ایجاد کرده (این به این معنی نیست که این تن های رنگی در سایر مناطق اشباع شده هستن!). برای درک بهتر این موضوع این کراپ از تصویر رو ببینید و هیستوگرامش رو بررسی کنید :
فایل پیوست 76252
اگر بنا بر این باشه که عکس ها رو از این منظر ببینید عکس ناقابل آماتوری من که هیچ باید خیل عظیمی از عکس های زیبایی رو که تا به حال گرفته شده و میشه رو از لیست عکس های خوب خارج کنید. خواستم از سبک و نگاه نقاشان "واقع گرائی" مثل رامبراند و تئودور ژریکو مثال میارم که فکر می کنم موضوع رو بیراهه می کشونه و ترجیح میدم این چند نمونه عکس برگزیده از سایت juza رو مثال بیارم تا شما که حوصله و وقتش رو دارید بیشتر روی هیستوگرامش بررسی انجام بدید. در هیچ کدوم از این نمونه ها به رنگ های قرمز، سبز، آبی و رنگ های نتیجه شده از این رنگ ها رنگ اشباع شده نمیگن و همه ی این تصاویر نتیجه احساس و ذائقه و ضرورت ویرایش به این شکل از دید عکاس بوده.
موفق باشید.
فایل پیوست 76253
فایل پیوست 76254
فایل پیوست 76255
فایل پیوست 76256
فایل پیوست 76266
فایل (IMG_3649(-1.3EV پروسس شده در acr
ضمن تشکر از همگی عزیزان که زحمت ادیت را کشیدند، تجربه جالبی بود برایم که ببینم نقطه نظر دوستان در ادیت چگونه است. به شخصه تصورم بر این بود که وجود نور خورشید در گوشه بالا سمت راست که تا مرز آور شدگی (اما آور نیست) روشن است، را نمیتوان حذف کرد.
از بین تمامی ادیت ها که همگی خود زیبایی هایی داشتند و نکاتی برای یادگیری، ضمن احترام برای همگی، ادیت جناب دانش پایه را بیشتر پسندیدم. جالب اینکه تنها با دیدن عکس و بدون نگاه کردن به ارسال کننده پست، از رنگ ها و نوع ادیت حدس زدم که کار ایشان باشد! گویی ادیت ایشان خود امضای کارهایشان است.
دیدن عکس خود در لباس ادیت دیگر دوستان!
باز هم تشکر از همگی
دوست عزيزم سلام.
اولا درست متوجه شديد. من بسيار با حوصله و علاقه مندم در خصوص اين موضوعات. كارم رو با گرافيك ديجيتال و ويرايش تصوير از زمان فتوشاپ 5 شروع كردم بعد وارد عكاسي شدم. مي خواستم نتايج كسب شده از زمان زيادي رو كه بابت مقايسه ويرايشهاي دوستان بدست آوردم به اشتراك بذارم. اميدوار بودم كمك كننده باشم نه ناراحت كننده.
ميخواستم متوجه بشم كه دليل زيبايي و محبوبيت ويرايش آقاي دانش پايه و دليل تفاوت خاص ويرايش شما چيه كه به اون نكات توي هيستوگرام رسيدم. (البته دركنار خيلي نكته ها)
يه سري توضيحات براي صحبتهام لازمه:
اتفاقي كه تو هيستوگرام عكس شما افتاده در اين نمونه عكسهايي كه از عكاسان ديگه گذاشتين قابل مشاهده نيست! يا منظور من درست منتقل نشده يا شما هيستوگرام عكسهاي ارسالي رو چك نكردين.
در خصوص هيستوگرام تصوير شما مجبورم توضيح بيشتر بدم تا برداشت اشتباه نشه. اميدوارم وقتي كه ميذارم براي نگارش حداقل براي كسي مفيد باشه.
بازه اي از هيستوگرام كانالهاي رنگي تصوير كه به ماكزيمم حد مي رسن نشون ميده كه بخش زيادي از توناليته ي اون رنگ در يه بخش خاص متمركز شدن. و اين موضوع براي رنگ سبز در يك صحنه ي بهاري در طبيعت وجود نداره. و رنگ سبز از روشنترين تا تيره ترين با يك شيب ملايم (شبيه توابع گاوسي) حضور دارن. (تاكيد ميكنم... صحنه طبيعت بهاري وايد)
فایل پیوست 76283
تابع هيستوگرام ويرايش شما با يك حالت پله اي به اوج ميرسه و بعد پله اي هم سقوط ميكنه. اين باعث بوجود اومدن مرز و تضاد توناليته يك رنگ در محدوده ي هر المان تصوير (و نه بين المانهاي مختلف تصوير) ميشه. اگه اين مساله رو با كارهاي رامبراند (كارمون به كجا كشيد :D) مقايسه كنيم به اينجا ميرسيم كه در نقاشي هاي ايشون مثلا رنگ قرمز تو دامن يك خانم همچين وضعيتي رو پيدا كرده ولي هيچوقت لكه هاي قرمز پراكنده تو قسمتهاي مختلف تصوير نيستن كه پله به هيستوگرام رنگ قرمز اعمال كنن. ميخوام بگم اين موضوع ناحيه اي هستش.
Jewish Bride از رامبراند:
فایل پیوست 76285
ولي در تصوير طبيعت سبز شما اين پله توي هيستوگرام از تجميع سبز شدگي هاي شديد پخش شده تو لابلاي برگ درختها و بوته ها و سبزه هاي تصوير حاصل ميشه و اين حالت لكه مانند بسيار تيز از يه توناليته خاص رنگ سبز (مربوط به همون بخش پله شده تو هيستوگرام) بصورت پراكنده در تصوير بوجود آورده.
فایل پیوست 76280
اين اتفاق براي رنگ آبي تو ويرايش شما از گرند كنيون ايراني هم قابل مشاهده است. يعني لكه هاي آبي در سرتاسر تصوير قابل مشاهده هستن. و اين اصلا با اسپاركهاي ناحيه اي تصوير در كارهاي رامبراند تشابه نداره و در واقع سبك ويژه ي شماست و البته هر كسي ميتونه دنبال مخاطب خاص خودش باشه.
فایل پیوست 76281
عكس اون پرنده كه سنجاقك گرفته رو بررسي كنيد... ميبينيد كه تو كانال آبي يه اسپارك داره. اون مربوط به رنگ آبي روي بال پرنده است. نكته مثبتش اينه كه فقط مال يه بخش تصويره. نه كه تو كل تصوير بصورت لكه اي پخش باشه. نكته منفيش اينه كه باز هم همين اسپارك، رنگ آبي غير طبيعي و ناهماهنگي رو وسط تصوير خوش رنگ و زيباي گرفته شده بوجود آورده و از نظر من تو ذوق ميزنه!
فایل پیوست 76282
شما تو هيچكدوم تصاوير نمونه از عكاسان ديگه كه ارسال كرديد اين پله شدگي هاي رنگي رو نميبينيد. پس صحبتهاي من معنيش اين نيست كه از نظر من اين عكسها مشكلي دارن! (غير از آبي روي بال پرنده :D) فقط عكس عنكبوت در لبه هاي انتهايي چپ و راست اسپارك ضعيفي داره (اونهم شيبدار) كه در مرزهاي سياهي، تصوير رو دچار شوك رنگي نميكنه.
اميدوارم حسن نيت من رو از بررسي انجام شده بپذيريد و اين مساله رو صرفا يك تحليل ببينيد نه چيز ديگه چون بنده به سبك هاي كاري متفاوت و نو احترام ميذارم حتي اگه نپسندم. و ديگه اينكه اميدوارم مفيد بوده باشه. من كه درس خودم رو از زماني كه صرف كردم گرفتم.
موفق و مويد باشيد.
متاسفانه در حال حاضر فرصت جواب دادن به کامنتتون رو ندارم و در اولین فرصت پاسختون رو میدم. فقط چند نکته رو به دلیل برداشت اشتباه شما از عرائضم یادآوری کنم :
- هیستوگرام تک تک عکس هائی رو که مثال آوردم رو دیدم و بعد انتخاب و ارسال کردم.نقل قول:
يا شما هيستوگرام عكسهاي ارسالي رو چك نكردين.
- مثال آوردن از نقاشی و سبک نقاشی مثل رامبراند نه برای مقایسه پراکندگی رنگ خاصی در سراسر تصویر بود بلکه منظور کنتراست بالای تصویر و روشنی فقط در ناحیه ی مشخصی از تصویر هست. این موضوع در بررسی هیستوگرام های عکس هایی از این دست هیچ ارتباطی با رنگ و شدت اونها نداره و حتی شما اگر این عکس ها رو سیاه و سفید هم بکنید هیستوگرام همان هست که بود! (مثال آوردن از سبک نقاشی هم به این دلیل هست که نقاشی یکی از مشغله های اصلی من از دوران نوجوانی بوده و لاقل در بعد سبک شناسی و زیباشناسی اشتراک زیادی با عکاسی داره)
- یکی از اشتباهات شما در تحلیلتون این هست که رنگ هایی که در نقاشی به کار میره با رنگ هایی که در کامپیوتر تشکیل میشه از یه جنس می دونید! اگر در ناحیه خیلی تاریک یا روشنی از یک تصویر قله ی سربریده ای از هیستوگرام رو در تمام کانال های رنگی داریم معنیش این نیست که اون رنگ در اون قسمت اشباع شده بلکه همون طور که می دونید در گرافیک رایانه ای بخش های خیلی تیره یا روشن حاصل ترکیب مقادیر بالای کانال های قرمز و سبز و آبی هست. در نقاشی شما اگر بخوان از رنگ سفید خالص برای منطقه ای از بوم استفاده کنید رنگ سفید رو بر می دارید و روی اون منطقه به کار می برید ولی در گرافیک رایانه این سفید حاصل ترکیب مقادیر بالای قرمز و سبز و آبی هست (به فرض 236و235و234 یا هر مقداری تا 256)
- از شما می خوام هیستوگرام کراپ کشیده ای که از تصویر منظره درخت ها انجام دادمو تا به شما نشون بدم دلیل به قله رفتن انتهای طیف کانال ها به دلیل وجود کنتراست بالا بین المان های جلوی عکس و آسمان روشن پس زمینه ی عکس هست (و در این کراپ این قله وجود نداره) رو برای من تحلیل کنید تا ایشالا بیام و بخونم و بیشتر با هم صحبت کنیم.
فعلا...
اصلاح کنم : مقادیر بالای این کانال ها برای نزدیک شدن به سفیدی مطلق و مقادیر پائین برای تاریکی مطلق.نقل قول:
حاصل ترکیب مقادیر بالای کانال های قرمز و سبز و آبی هست.
متوجه منظورتون شدم. دقيقا درست ميگيد. اون قله ها كه تو كامنت اولم نشون دادم مربوط به سفيدي آسمون بوده :
فایل پیوست 76290
ولي موضوعي كه بيان كردم همچنان به قوت خودش باقيه. من با اجازتون يه كراپ از تصوير انتخاب كردم تا بتونم منظورم رو بيان كنم.
الان تو كراپ زير، اسپارك سمت راست مربوط به روشني پشت زمينه تصويره (مشابه بحث سفيدي آسمون كه گفتيد) و اسپارك سمت چپ مربوط به اون اتفاقيه كه در مورد رنگ سبز ميخواستم بيان كنم. در واقع منظورم اينه كه همون حدي كه كنتراست بين چمن و آسمون هست همون قدر هم كنتراست توي بافت سبز خود بوته هست. مثل يك مرز.
فایل پیوست 76289
ممنون از اينكه كمك ميكنيد تا به دانش ام اضافه كنم و صرفا به فكر پاسخ دادن نيستيد.
سپاس.
دوست عزیز ضمن احترام برام سواله شما چه جور حاضر شدید عکسی با این کراپ سنگین رو برای تحلیل مناسب ببینید؟! اون هم عکسی که سایز اولیه ش 750 در 500 بوده و خودش به قدر کافی اطلاعاتش از دست رفته. ضمن اینکه من نمیدونم شما نهایتا چه نتیجه ای از این بحث میخوان بگیرید. اگر عکس های کم کنتراست و با غلظت رنگ کم رو بیشتر می پسندید که بحثش جداست و نیازی نیست که با این دقت و با این شدت کراپ عکس ها رو تحلیل کنید. اگر واقعا رنگ های طبیعی موجود در فایل خام و عکس اولیه رو می پسندید و هر گونه ویرایش بعدی رو اضافی میدونید و شکل وشمایل هیستوگرام براتون در اولویته خوب این نظر شما هست ومحترمه. پیشنهاد میکنم یه بار دیگه هیستوگرام 9 عکسی رو که گذاشتم بررسی کنید و کراپی مثل آخرین کراپ رو روی این عکس ها هم امتحان کنید ونتیجه رو بررسی کنید. من در حال حاضر به سیستم دسترسی ندارم و با گوشی پست شما رو میخونم برام جالبه که نرم افزار ویرایش عکس گوشی من سنگین ترین کراپی که روی این عکس انجام داد تصویر پایین هست که فکر میکنم عرض عکس کراپ شما نهایتا عرض 20 یا 30 پیکسل رو داشته باشه.
من عکسم رو کراپ کردم برای اینکه این مسئله رو روشن کنم که قله های هیستوگرام به چه دلایل موجهی میتونه ایجاد بشه ولی معنی این کار این نبود که شما مجاز به انجام هر کراپ و تحلیل اون هستید.
در ویرایش عکس بحث های سلیقه ای زیادی ممکنه پیش بیاد ولی واقعا برام سواله آیا این روش صحیح نقد این موضوع هست یا خیر؟
امیدوارم نوشته من رو دوستانه بخونید.
فایل پیوست 76293
با سلام
جسارتا این هم ویرایش پیشنهادی من برای عکس زیبای محمد آقا (روی همون عکس خام که اول گذاشتن)
تغییر Hue و Saturation و Luminance محدوده های رنگی مختلف و تغییر Contrast و کم و زیاد کردن هایلایت و سایه ها و ... داخل Camera Raw Filter
و در ادامه باز هم برای تغییر هایلایت و سایه ها سعی کردم Curves ماسک های روشنایی رو تغییر بدم ، البته هنوز در این روش خیلی کم تجربه هستم
وقتی این عکسهارو کنار هم میبینم به این نتیجه میرسم که چقدر مشکل کالیبره نبودن مانیتور داریم!
ضمن اینکه باید بگم این بحث برای من تمام شده هست از اون جائیکه امروز به فایل خام دسترسی داشتم لازم دونستم در تکمیل آخرین پاسخم به مطلب نقل قول شده ی بالا کراپ صد درصدی مشابه کراپ شما (که اسمشو می ذارم کراپ بس ناجوانمردانه سنگین!) انجام بدم و به اشتراک بذارم. این کراپ 100% از عکس خام و بدون ویرایش و هیستوگرامش.
قضاوت با خودتون.
پ.ن : کاش کمی آگاهانه تر همو نقد کنیم! حقیقتش هیچ ضمیر کمال طلبی از نقد بدش نمیاد.
فایل پیوست 76306
دوست عزيزم.
من رسما از جنابعالي معذرت خواهي ميكنم و ابراز ندامت از اظهار نظر دارم. (ديگه از اين روشنتر نميشه كه بولد كردمش)
بحث از نظر من هم تمام شده است. يك نكته عرض ميكنم: اگه متوجه منظور من نشديد لطفا با لحن اينچنيني و انرژي منفي صحبت نكنيد. كسي خدانكرده قصد تخريب كسي رو نداره كه جبهه ميگيريد.
تو همين هيستوگرام شما هم اسپارك پله اي ديده ميشه. بجاي اينكه مشكل رفع بشه، در اديت انجام شده مشكل حادتر شده. در فايل خام لااقل مارجين بالايي هيستوگرام رو رد نكرده. يعني تعادل طبيعي تري بين تون هاي مختلف رنگها و نور در تصوير وجود داره. (با اينكه ضد نوره). حالا اگه كلا ويرايش در راستاي نشون دادن ضد نور انجام ميشد و اين پله ها (نه شيب ها) وجود داشت حرفي نبود!
واقعا بي دليل نيست كه ميبينم يه مدتيه كسي راجع به كارهام نقد ارائه نميكنه و ايراداتم رو نميگيره و يه سري دوستان كه از نقدهاشون كلي چيز ياد گرفتم از فعاليت تو فروم كنار كشيدن...
خدانگهدار.
مويد و پيروز باشيد.
نمی دونم کجای نوشته م بوی طلب عذرخواهی کردن داشت ... در هر حال .... تا جائیکه یادمه همه ایراد و بحث شما روی ویرایش نادرست بود! پس فایل خام هم ایراد داره ظاهرا؟!نقل قول:
تو همين هيستوگرام شما هم اسپارك پله اي ديده ميشه. بجاي اينكه مشكل رفع بشه، در اديت انجام شده مشكل حادتر شده. در فايل خام لااقل مارجين بالايي هيستوگرام رو رد نكرده. يعني تعادل طبيعي تري بين تون هاي مختلف رنگها و نور در تصوير وجود داره. (با اينكه ضد نوره). حالا اگه كلا ويرايش در راستاي نشون دادن ضد نور انجام ميشد و اين پله ها (نه شيب ها) وجود داشت حرفي نبود!
ضمنا برام جالبه که شما کنار دونستن این همه اصطلاحات تخصصی و این قدر عمیق شدن در علم هیستوگرام شناسی از علت ساده به قله رفتن هیستوگرام در عکس اولیه (عکس مرحوم اولیه البته چون الان داریم راجع به عکسی با ابعاد 137 در 593 پیکسل صحبت می کنیم نه 5472 در 3648 پیکسل) بی اطلاع بودید. شخصا آدمی نیستم که با شنیدن چند اصطلاح و کلمه دست و پامو گم کنم یا احساست برم داره.
متاسفم که به جای فهمیدن مطلب و دنبال جواب بودن فقط به دنبال به کرسی نشوندن حرفتون هستید! شک نکنید اگر مطمئن بودم مطلبی که رو صحتش اصرار دارید درست بود از شما تشکر جانانه ای کرده بودم و بحث به خوشی تمام شده بود اما شما اصرار دارید بحث رو طوری تمام کنید که دوست دارید نه طوری که حقیقت ماجراست.
در هر صورت یه نکته مشترک داریم و اون ناقص بودن اطلاعاتمون راجع به نحوه استفاده ی کاربردی و تحلیل هیستوگرام هست. دوست داشتم دوستانی که واقعا از من و شما بیشتر می دونن تو بحث مشارکت کنند که متاسفانه ...
از دوستان تقاضا می کنم عکسی رو که اخیرا در تاپیک عکس های منظره گذاشتم رو لطفا ویرایش کنند (عکسی که در کامنت های بالا راجع بش صحبت شد).
درخواستی که دارم این هست که قصد ندارم ویرایش به شکل ضدنور و سیلوئت باشه و لطفا کلیات ویرایش نزدیک به ویرایش خودم باشه.
از این لینک می تونید فایل خام رو دانلود کنید.
با تشکر.
فایل پیوست 76695
دوستان لطفا ویرایش پیشنهادیتون برای این عکس چیه؟
مخصوصا تراز خط افق برام مبهمه که چجوری باشه بهتره؟
سلام دوستان عزیز :::happy:::
این عکس بالا پانوراما 3 شات عمودی هست. هیچ نویز گیری هم انجام نشده و نویزگیر دوربین هم خاموش بوده.
اگر برنامه خوبی برای حذف نویز هم معرفی کنید ممنون میشم
عکس رو پانورما کردم و با کیفیت بالا براتون میفرستم. خوشحال میشم ادیت شما رو هم ببینم.
عکس سایز بزرگ 11MB
خواهشا روش ادیتتون هم بگین ممنون میشم:oops:
این هم ادیت خودم بوده
http://forum.akkasee.com/attachments...norama1000.jpg
درود
نرم افزارهای نویز گیری مثل Topaz، Neat Image، Noise Ninja هستند که باید خودتون چک کنید.
در عکاسی شب باید تا جایی که ممکنه از آلودگی نوری فرار کرد. چون اثر مخرب بسیار سنگیری در تصویر نهایی داره .
در مورد پردازش هم فایلی رو قبلا برای یکی از دوستان آماده کردم که باید پیداش کنم و جدا براتون اگر پیدا شد ارسال می کنم.
این هم نمونه تصویر پس از پردازش
فایل پیوست 77108
خوب من نمی دونم چقدر دستتون روی فتوشاپ گرمه؟
ولی فعلا سطح پیشرفته می گم
از منوی Adjustment یک لایه از نوع Hue/Saturation انتخاب کنید.
بعد Saturation را کاش دهید و Brightness را کم کنید. (به مقداری که فکر می کنید کافیه)
حالا شما یک لایه دارید که بخش آلودگی نوری را می تواند ماسکه کند. و فقط کافیه از بخش Mask همین لایه قسمت های پر نور را انتخاب کنید و کمی Feather بهش بدید تا در تصویر محو بشه.
بخش های دیگه هم به همین شکله ولی با این تفاوت که ممکنه نیاز بشه نور بیشتر بشه و از ابزارهایی مثل Level، Curves و ... استفاده بشه.
شما اولی رو چک کنید ببینید می توانید کاری کنید یا نه تا به بقیه مراحل برسیم
ارادتمند
سلام دوست عزیز
ممنون که وقت میزارید :thanks:
من با ماسک تا حالا کار نکردم و الان با این چیزی که گفتین مراحل زیر رو انجام دادم
فایل پیوست 77117
نمیدونم درست انجام دادم یا نه و نتیجه نهایی این شد. سعی کردم به عکس شما بروسونم و یکم شبیه کنم ولی خب نشد :-(:think:;
فایل پیوست 77119
فایل پیوست 77135
سلام
این ادیت رو همینجوری زدم فقط خواستم یکم دستم راه بیافته و میدونم اصلا خوب نیست :-(
راستش اینترنتم مشکل داره و نتونستم فایل 11مگابایتی رو دانلود کنم و برای همین رو پیشنمایش 200 کیلوبایتی ادیت زدم :-(
درود
خوبه
ولی دقت کنید نباید خیلی در کاهش میزان گرمی نور که همان Saturation اغراق بشه
اگر این اصل رو رعایت نکنید تصویر حالت مرده به خودش می گیره و جاذبه رنگی اون کم می شه.
مگر قصد داشته باشید در حالت سیاه و سفید ادیت کنید.
در مرحله اخر هم که در واقع اولین مرحله است باید به فکر پیدا کردن منظره مناسب باشید!
در ضمن اگر به تصویر بنده دقت کنید من تمام سعیم رو کردم که منظره (حتی همین منظره ساده) به وضوح حفظ بشه.
ارادتمند
درود
عرض تشکر از ابراز لطف شما
ماهرانه که نیست.
سیاه مشقه.
همانطور که اکثر دوستا اطلاع دارن بزرگترین مشکل برای عکاسی نجومی الودگی نوریه. این مشکل تقریبا تمام رنگ های تصویر را تحت الشعاع خودش قرار میده
اگر دنبال عبارت how can reduce light pollution بگردید، روشهای متفاوتی در اینترنت پیدا می کنید.
برخی بصورت فیزیکی و انتخاب محل
برخی با ابزار و فیلتر
و تعدادی با پردازش
اما متاسفانه در پردازش ها معمولا جزئیات تصویر نابود می شه. بخصوص زمانی که در تصوری کهکشان یا سحابی ها وجود دارند.
حدود 1 سال با این مسئله مشکل داشتم تا بالاخره به فکرم رسید از این روش استفاده کنم.
نکات زیر هم فکر کنم برای شما ارزشمند باشه
1- بهتره اول از همه سعی کنید میزان نور ناشی از آلودگی نوری را با کمک Color Balance در کل سطح تصویر و با Hue (از روش ماسک) در محل آلودگی اصلاح کنید.
2- بعد سعی کنید کهکشان را اصلاح کنید و از دل تصویر نمایان کنید. تاکید می کنم در انجام این کار اغراق نکنید وگرنه خیلی تصویر مصنوعیه. مثلا می توانید با به خاطر سپردن آسمان محلی که عکس ثبت شده به اون تصویر خیلی نزدیک شوید.
3- محل هایی را که احساس می کنید بی مورد روشن هستند و یا نور زیادی دارند با کمک Brightness و یا Level و استفاده از ماسک در تصویر کاهش دهید.
4- در اخر نویز گیری انجام خواهیم داد تا مشکل چاپ در قطع بزرگ حل شود.
اگر توضیحات بیشتری نیاز باشه در خدمتم
ارادتمند
خوشحال میشم این عکس بنده ادیت کنید بصورت خام RAW آپلود شد.
فــــــــــــایل خــــــــــــام
درود
تصویر شما هم مشابه دوستمون به شدت دچار آلودگی نوری شده!
فایل پیوست 77227
دوستان عزیز سلام این عکس رو یکی از دوستان از من گرفت چون بلد نبود من فایل خام رو برای شما اپلود میکنم اگر دوست داشتید لطف کنید ادیت کنید ممنون میشم . تصویر زرد شده
DSC_0229