نظرتون با سیاه و سفید چطوره؟
DSC_7903.jpg
نظرتون با سیاه و سفید چطوره؟
DSC_7903.jpg
People Remember You Only For The Problems You Solved And The Problems You Created
سلام.من فکر نمیکنم تنظیماتی باشه که باشه که بتونه این نور رو به یکباره حذف کنه(حداقل من یکی بلد نیستم).چون در پشت درخشش ها بافتی وجود نداره .پس به نظر من تنها راه روتوش ذره ذره تصویر هست.بیشتر قمت ها رو با ابزار clone stamp و healing brush tools روتوش کردم.قسمتهایی از چشم چپ رو که درخشش داشت با اون قسمتها که در چشم راست سالم بودن ترمیم کردم و بالعکس.(چشم چپ copy و paste بر روی چشم راست و بالعکس).در آخر هم یه مقدار کنتراست چشم هارو بالا بردم که شارپتر به نظر برسن.میدونم که روش من اشکالات زیادی داره و خوشحال میشم که دوستان ایرادات کارم رو بیان کنن.
People Remember You Only For The Problems You Solved And The Problems You Created
حمید عکست در شرایط بدی ثبت شده و اصول اولیه درش رعایت نشده من یک ادیت عجله ای انجام دادم اما قطعاً روی فایل RAW و با حوصله بهتر میشود ادیت کرد.
پیمان شکوری من
Nikon d7100 +sigma 20mm1.4 art . nikkor 50mm f1.8g + sigma 150mm macro
Manfrotto 290dual . Manfrotto 804
Tifoto ball head
روش کار خیلی ساده است
از ب بسم الله توضیح میدم
ابتدا عکس را در فوتوشاپ باز کنید سپس روی لایه اولیه عکس در قسمت لایه ها کلیک راست کنید و duplicate layer را بزنید تا یک کپی از لایه اول تهیه شود
سپس همین لایه دوم را که الان ساخته شد کاملاً سبز کنید یا همان رنگی که آنرا برای پسزمینه میخواهید انتخاب کنید
بعد از رنگ کردن لایه دوم ، روی آن کلیک راست کنید و وارد blending option شوید و capacity را کم کنید تا بتوانید اصل سوژه که همان پروانه باشد را ببینید
سپس ابزار پاک کن را بردارید و بادقت و حوصله تمام پروانه را از همان لایه سبز حذف کنید این قسمت باید با حوصله انجام شود
بعد از اینکه پروانه بصورت کامل نمایان شد دوباره روی همان لایه کلیک راست کنید و وارد blending option شوید و capacity را دوباره 100% کنید
بعد از این کار میبینید که سوژه در پس زمینه یکدست سبز قرار دارد حال هرچقدر هم که دقت کرده باشد قسمت هایی از سوژه که معمولاً موها و جزئیات ریز هستن از دور تا دور سوژه حذف شدن که در این مرحله شما باید آنها را بصورت دستی بسازید
برای این کار ابزار smudge tool را انتخاب کنید و strenght را روی 80 بگذارید سپس با همین ابزار دور تا دور سوژه موها را بسازید ( با ابزار کار کنید متوجه استفاده آن میشوید )
اگر تمام مراحل با دقت تمام انجام شود نتیجه حیرت انگیز است.
موفق باشید
این نوع ویرایش گرچه در نگاه اول خوب و جذاب به نظر می رسد اما فراموش نکنید که بیشتر مناسب آتلیه است تا نوع هنری عکاسی
به ماکروهای خوب که نظری داشته باشیم متوجه موضوع می شویم
بهتر است برروی مفاهیم عمق میدان و استفاده صحیح از آن بیشتر متمرکز باشیم و استفاده از بکگراندهای طبیعی و بوکه ها