درود
حقیقتا درست میفرمایید اما نکته دیگری که سنسور های فول فریم رو یا سنسور های بزرگتر رو انتخاب موجه پروژه های سینمایی میکند اولویت عمق میدان کمتر و کنترل بهتر عمق میدان است:
فایل پیوست 82910
متاسفانه دوستان دقت در موضوع ندارند فقط میخواهندیک پا داشتن مرغشان را ثابت کنند تا جایی که صورت مسئله رو فراموش میکنند.
موضوع این نیست که با سنسور کراپ کسی آیا پروزه ای ساخته یا خیر من حتی مثال گوشی موبایل N90 نوکیا رو هم مثال زدم .
این تاپیک یک دوربین فوجی کراپدار است و بنده هم راجب اون صحت کردم آنکه چقدر طراحی افتضاحی دارد. و اینکه چقدر قیمت گذاری اش در مقایسه با باقی کراپدار ها تخیلی است.
پاینده باشید
انوش عزیز. نازیبا یا زشت بودن یک بدنه امری سلیقهایست. شاید کسی یک بدنه را نازیبا بداند ولی دیگری خیلی هم زیبا. ( هرچند طراحیهای فوجی همیشه بهترین جوایز طراحی را گرفتهاند).
اما این که گفتید ناکامل است را متوجه نشدم. میشه بدانم چه امکاناتی یا ویژگیهایی باید میداشت که ندارد؟
ضمنا در فیلمبرداری 4K در سنسور فولفریم همهی سایز سنسور مورد استفاده نیست . و کراپی از سایز سنسور استفاده میشود:
فایل پیوست 82911
ضمن اینکه با یک اف استاپ بازتر در سنسور کراپ شما به همان عمق میدان فولفریم میرسید. دوستان من از لنز ۲۰۰-۷۰ اف ۲.۸ استفاده کردهاند روی فولفریم و در یگی از ۸۵ اف ۱.۸ عمق میدان یکیاست.
https://www.imaging-resource.com/PRO.../sony-a7sA.HTM
در پست قبلی هم گفتم مقایسههای حرفهای بسیاری انجام شده که در یوتیوب هم هست، که تصویر سنسور کوچکتر GH5 از سنسور فولفریم سونی A7 III شارپتر و بهتر است.
با نهایت احترام نظر جناب انوش رو احساسی میبینم و بسیار به دور از منطق .
اولا بسیاری از دوربین های حرفه ای سینما قطع سنسورشون سوپر ۳۵ هست (همان هاف فریم خودمان) من جمله sony fs7 که در کشور خودمون بسیار فراوان در پروژه ها ی سینمایی استفاده میشه و یا red epic که قاعدتا مستحضر حضورتون هست
ثانیا مگر شما چقدر با دوربین های فوجی کار کردید که اینطور میکوبیدش ، من به عنوان یوزری که تقریبا با اکثر دوربین های موجود در بازار کار کردم و سالها از فول فریم های کنون استفاده میکردم به طور قاطع خدمتتون عرض میکنم کاملا در اشتباهید . و هر وقت هم مایل باشید میتونم در خدمتتون باشم جهت مقایسه ی عملی با نیکون های شما
این دوربین به نظرم هر انچه که باید و میتوانست راشته باشد دارد و مهمترین قابلیتش داشتن امکان ضبط f-log روی مموری است و صد البته لرزشگیر ۵ محوره
mj Nourmohammadi
fuji xt2+ fuji x pro2+fuji xe1+ fujinon 14 f:2.8+fuji 18 f:2 +fuji 23 f:1.4 + fuji 27 f:2,8 + fuji 35 f:1.4 + fuji 56 nf:1.2 + fuji 90 f:2 + fuji 100-400 + fuji 18-55 f:2,8-4
در مورد عمق میدان هم که آنچه از صحبت هاتون مسلمه تا به حال با لنز های سینمایی کار نکردید ، عمق میدان در سینما بسیار متفاوت از آنچیزی ست که در عکاسی ست . مثلا لنزهای مستر پرایم یا سی پی ۲ زایس در دیافی مثل ۲،۱ عمق میدانی مشابه با دیاف ۸ در لنزهای عکاسی میدهند که خب این به دلیل جنس تصویر سینماست . کافیه یه سرچ کوچیک در مورد این لنزهایی که عرض کردم و یا باقی لنرهای جدی سینما داشته باشید . ( البته پر واضحه که اسباب بازی های سینمایی گونه سامیانگ و کنون و امثالهم مورد نظر نیستند)
mj Nourmohammadi
fuji xt2+ fuji x pro2+fuji xe1+ fujinon 14 f:2.8+fuji 18 f:2 +fuji 23 f:1.4 + fuji 27 f:2,8 + fuji 35 f:1.4 + fuji 56 nf:1.2 + fuji 90 f:2 + fuji 100-400 + fuji 18-55 f:2,8-4
انوش جان فکر میکنم بنده مثالم را نبایدبدون توضیح میگذاشتم .ودچار سوء تفاهم شدیم . وفکر میکنم حرف شما همین باشد که چه کسی برای چه کاربردی چه گجتی نیاز دارد. این دوربین هم ممکن است مناسب حال وکار برخی باشد یا برای برخی امور به کارنیاید. فکر نمیکنم منظورشما هم چیزی بجراین باشد.
نکته دیگه ای که درباره زیبایی به نظرم رسید تفاوت طرز طلقی فیلم بردارها و عکاسها از زیبایی وسیله است :)
فایل پیوست 82914
با سلام به دوستان گرامی
در ضبط فیلم با دوربین Canon 6D آیا می شه صدا رو از این کارت صوتی دریافت کرد؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
Canon EOS 6D
Behringer UMC404HD Studio Sound Card
سلام دوستان وقت بخیر من یه دوربین 5D Mark 3 دارم و میخواستم باهاش کلیپ بسازم.
لنز های موجودم 200-70 و 85 هست اما خیلی زوم هستند حالا 35 بخرم یا 50ش ماندم.
که بتونم روی استابلیزر هم سوارش کنم
پیشنهاد شما چی هست براش ؟