سلام دوست عزیز
هر كدام از این دوربینها مزایا و محاسنی دارن. بعنوان مثال:
فیلمبرداری و وایت بالانس S5 خیلی خوبه.
رنگهای زنده و عکسهای بدون نویز H9 هم خیلی خوبه.
زوم 18 برابر و واید 28 که در olympus 550uz و panasonic FZ18 وجود داره هم خیلی خویه!!!!!!
هر کدومشون هم بدی هایی دارن. بعنوان مثال:
S5 شارژر و باطری نداره و تصاویرش نویز داره و زوم کمتری نسبت به رقبا داره.
تصاویر h9 سافت هست و جزئیات تصویر خیلی واضح نیست و دیستورشن تصویر نیز نسبت به رقبا زیاده.
وایت بالانس fz18 خیلی جالب نیست و تصاویر یکمی ته رنگ زرد داره.
رنگهای المپوس هم یکمی سرد هست. (از نظر بنده )
احتمالا با این حرفها شما رو بیشتر به شک انداختم
اگه بنده بخوام بین این لیست شما دوربین انتخاب کنم (با اجازه اساتید) :
1- fz18
2- h9
3- s5
دوست عزیز یک نصیحت هم از بنده ، بعنوان دوست کوچیکترت و عضو تازه وارد فروم قبول کن.
هرچقدر بیشتر تحقیق کنی ، بیشتر گیج میشی.
بنده قبل از خرید دوربین نمونه عکسهای s5 , h9 , fz18 رو بردم و پرینت گرفتم. باور کن موقع چاپ تفاوت محسوسی در سایزهای معمول باهم ندارن.
اون تفاوت رنگها و مشکل نویز رو هم میشه بصورت نرم افزاری و با کمی وقت گذاشتن حل کرد.
قبل از خرید دوربین ، بنده هم حال و روز شما رو داشتم. حدود 400 مگابایت از نمونه عکسهای دوربین ها رو دانلود کردم!!!
وقتی به بازار رفتم fz18 و fz50 رو تو دستم گرفتم. از fz50 بیشتر خوشم اومد.
اینم یک نمونه عکس fz50 در حالیکه با یک دست لامپ رو گرفتم و با دست دیگرم دوربین رو!!!!!!
اون منبع نور پشت لامپ هم ، لوستر اتاقم هست :::big grin:::
در حالت اتو هم گرفتم.
عکس کراپ شده:
[IMG]http://i27.*******.com/sgofw5.jpg[/IMG]
عکس بدون کراپ:
[IMG]http://i28.*******.com/xpbqm8.jpg[/IMG]
عکس همون لامپ که تو دستم بود:
[IMG]http://i25.*******.com/25551jp.jpg[/IMG]
قبل از خرید در مورد نویز fz50 خیلی شنیده بودم. ولی الان اصلا نگران این موضوع نیستم.
چون 99% از مواقع از ایزو 100 و 200 استفاده میکنم. و دیگه اینکه اگه بخوام با ایزو بالا بگیرم میتونم از فرمت raw استفاده کنم و با نرم افزار نویزش رو کم کنم. اون تصویر بالا هم بدون هیچگونه پروسسی گذاشتم.
ویرایش توسط Amir Tavakoli : Tuesday 19 February 2008 در ساعت 16:40
ممنونم از راهنمايي بسيار مفيد آقا امير عزيز. كه براي من تازه كار خيلي مفيد بود. راهنمايي بايد اينطور باشه! به درد طرف در سطح خودش بخوره.
حالا يه چند تا سوال ديگه كه از تجارب شما ميشه به جوابش رسيد.
1 ماكزيمم زمان نور دهي يا همون كمترين سرعت شاتر چقدر مهمه؟
2.باطريهاي دوربينهايي مثل پاناسونيك كمياب يا گرون كه نيست؟ چون يه يدكي هميشه همراه آدم باشه بد نيست.
3. متحرك بودن lcd خيلي مهمه؟ زياد لازم ميشه؟ مثلا s5 معركه است تو اين زمينه!
4. دوربينهايي كه كفشك فلاش ندارن تو عكاسي در شب خالي شدن شارشون مشكلساز ميشه؟
سوالهاي بالا جوابهايي دارن ك از تجربه ي كار بر مياد و تجربه ي شرايط مختلف. ممنون ميشم راهنماييم كنيد.
سلام دوست عزیز. از لطف شما ممنون.
باید بگم كه از من تازه كارتر و آماتور تر توی این فروم پیدا نمیشه.
اینجا كسانی هستند كه فكر نكنم حتی منو به شاگردی هم قبول كنن.
ولی فكر كنم به یك نفر لنز پاك كن احتیاج داشته باشن. چون این كارو خیلی خوب بلدم :::big grin::::::big grin:::
درباره سوال شما بازم خودم رو میندازم جلو و جواب میدم. البته اگه غلطی در نوشته های بنده وجود داشت لطفا اساتید راهنمایی كنند.
جواب 1- جواب سوالتون رو با عكس میدم.
عكس اول در یك اتاق كاملا تاریك گرفتم كه تنها منبع نور ، نور مانیتور بود. زمان نوردهی هم 4 ثانیه.
[IMG]http://i29.*******.com/2nc2phf.jpg[/IMG]
عکس زیر هم در همون شرایط قبلی گرفتم. ولی زمان نوردهی 8 ثانیه. (اون هاله نور آبی رنگ کنار دوربین هم احتمالا نور LED اسپیکر هست که یادم رفته خاموشش کنم . و حالتی مثل lenz flare رو بوجود آورده)
[IMG]http://i25.*******.com/33bemm8.jpg[/IMG]
پس زمان نوردهی خیلی مهمه. مخصوصا برای عکس گرفتن در نور خیلی کم. مثلا عکاسی از ستارگان و ....
جواب 2- والا فکر نکنم بنده به باطری یدک احتیاج پیدا کنم. ولی کسی که حرفه ای هست حتما احتیاج داره.
جواب 3- من از lcd متحرک خوشم میاد. چون راحت جمعش میکنم و با چشمی دوربین عکس میگیرم!!!!! اینجوری خیالم راحته که lcd صدمه نمیبینه. فقط زمانی lcd رو باز میکنم که بخوام با سه پایه عکس بگیرم.
لطفا متحرک یا ثابت بودن lcd رو ملاک انتخاب دوربین قرار ندید.
جواب 4- سوالتون رو درست نفهمیدم. حقیقتش تجربه فلاش اکسترنال رو هم ندارم.
اگه دوستان زحمتش رو بکشند ممنون میشم.
ویرایش توسط Amir Tavakoli : Wednesday 20 February 2008 در ساعت 01:27
آقا یه کم دیگه دست نگه دار دوربینهای خوبی معرفی شدن و یه مدتی دیگه میان تو بازار.
fuji s100fs va olympus sp570uz و panasonic هم حتما مثل همیشه جواب خوبی خواهد داشت
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=6321
اگه هم خیلی عجله داری به نظر من فعلا fz50 از بقیه خیلی سره.البته تو مقوله نویز فوجی و سونی بهترند.
در مورد lcd الان که انتخابهای مناسبی با متحرک موجوده، انتخاب معقولتریه.من که lcd کنون اس 2 خیلی به کارم
اومد.
بیخود نیست المپیوس روی دوربین 1.7 ملیونیش متحرک گذاشته.
شاتر هم تا 30 ثانیه واسه شروع کافیه:biggrin:
FD master
والا اون fuji s100fs وقتی پاش به ایران برسه ، فکر نکنم کمتر از 800 تومن باشه
از زمانی که تو ایران بیاد ، حداقل باید 7-8 ماهی صبر کرد که قیمتش کمی متعادل بشه.
حالی خوش باش عمر بر باد مده
جدا تو ورودش اين قيمت رو پيدا ميكنه؟
اينا كه 500 دلار هستن!
اما خوب... انصافا همه ي پارامتر ها رو با هم دارن!
تو دوبي ارزونتر نيست؟ اصلا اونجا پيدا ميشه الان؟
براي يه كسي كه ميخواد عكاسي رو شروع كنه.... خريد nikon d40x يا هر dslr حرفه اي ديگه چه ايراداتي داره؟
مشكلات ما با اينا چي ميتونه باشه؟ (مساله ي پيكان و ... گواهينامه و ... آقاي قبادي رو خوندما! )
لنز اين دوربينا موتور نداره؟ دستي بايد فوكوس كرد؟
مشکلات کلی SLRها:
1- لزوم هزینه زیاد برای داشتن لنزهای خوب و حتی رنج واید تا تله مناسب.
2- وزن و ابعاد بیشتر دوربین + لنزها نسبت به دوربینهای SLR-LIKE و کامپکت
3- مشکلتر بودن حمل و نقل تجهیزات عکاسی به دلیل شماره 2
4- نیاز به تعویض لنز در موقعیتهای مختلف
5- مشکل گرد و غبار روی سنسور
6- نداشتن امکان فیلمبرداری روی این دوربینها (برای کسانیکه این امکان برایشان مهم است)
چون گفتید مشکلات، من هم فقط مشکلات رو بیان کردم!
از مشكلاتش كه بگذریم كیفیت عكس و سرعت Slr ها بیشتر از كامپكت ها است و اگر مانت نیكون یا سونی داشته باشید می توانید با قیمت نسبتا خوبی (برای سونی میدونم 450000 تومن) یه لنز با رنج زیاد مثل 18-200 بخرید...
درسته كه هزینه ی بیشتری میدید ولی از طرفی اگر روزی دوربین رو عوض كنید مجبور نمیشید لنزها رو هم عوض كنید در حالی كه در كامپكت ها این اتفاق به احتمال زیاد می افتد...
Sony DSLR-A700 + VG-C70AM
Carl Zeiss 16-80 F3.5-4.5, Sony 16-105 F3.5-5.6, Minolta 100-400 APO, Sony 50mm F1.4, Konica Minolta AF 28-75 F2.8, Minolta 75-300 F4.5-5.6