احتمال خیلی زیاد فعلاَ از 40d خبری نیست اگه قراری به ورود این دوربین باشه برای 2008 میشه روش حساب كرد چون فعلاَ همچین مدلی معرفی نشده
احتمال خیلی زیاد فعلاَ از 40d خبری نیست اگه قراری به ورود این دوربین باشه برای 2008 میشه روش حساب كرد چون فعلاَ همچین مدلی معرفی نشده
سام مقدم
بابك قبادي
Nikon D80 | Nikon 18-200 f/3.5-5.6 VR | Tokina 12-24 f/4 | Speedlight SB-800 | Remote ML-L3
Lowepro Toploader 70 AW | NG Medium Backpack | Manfrotto 190XPROB + 804RC2
همونطور كه همتون ميدونيد تو خريدslr بيشتر از اينكه به بدنه فكر بشه بايد به لنز فكر كرد
كنون داراي رنج فوق العاده اي از لنزه ، كيفيت هاي عالي، تنوع انتخاب زياد، معيار ارزش قيمت به كيفيت كمتر نسبت به نيكون يعني لنزهاي نيكون با يك كيفيت ثابت و برابر با لنز كنون داراي قيمت كمتريه
نيكون داراي لنز هاي عالي، رنج انتخاب كمتر نسبت به كنون، لنزهاي چند كاربرده خوب مثل 18-200 و لنز ماكرو عالي با قيمت هاي خوب مانند 105 Vr
در كل دوستاني كه كنون دارن داراي يه كوله پر از لنز هستن با قيمت هاي زياد و دوستاني كه نيكون دارن تعداد لنزهاشون كمتره و قيمت هاي اونا در جمع هم كمتره و همون كاربردها رو هم دارن
به نظرم اگر مشكل محدوديت مالي براتون اصلا مهم نيست حتما (با تاكيد) 30d يا 400d بگيريد
اما اگر مسئله مالي مهمه، نيكون برخوردش با مشتري ها بهتره و كمتر از كنون جيبو خالي ميكنه
اگر كنون بگيريد براي سيستم نورپردازي وايرلس بايد پول قلمبه خوبي بديد مثلا يه كمندر در حد 200 تومن با فلاشهاي 400 يا 500 هزارتومني اگر قيمت ها رو اشتباه گفتم تصحيح كنيد
در حالي كه هم D200 هم D80 سيستم كمندر رو تو بدنه خودشون با دقت عالي دارن و قيمت فلاش Sb-800 تنها 340 تومنه و Sb-600 هم كه قابليت اسليو شدن ريموت رو داره 240 تومنه (البته اگر بخواي از اين سيستم استفاده كني و به قول آرش باغلوا فروشي را بندازي)
یك مورد اختلاف اینه مورد مهم دیكه ای كه هست همونطور كه گفتم D200 دارايسيستم كمندر چهار كانال و هر كانال داراي سه گروه مي باشد، يكي از اين سه گروه جهت تنظيم فلاش سرخود به عنوان مستر و دو گروه ديگر جهت كنترل فلاش هاي ريموت موجود در محيط مي باشد كه همين سيستم در كنون حدودا 200 تومن قيمتشهممنون از توضيحاتت. اضافه كنم، يكي از دلايل مهم اختلاف قيمت D200 و 30D بدنه سيلد D200 است كه اين اختلاف قيمت را بيشتر توجيه مي كند.
در كل نيكون كمتر براي جيب مشتري نقشه كشيده و كنون بيشتر (با اين حرف من كه موافقين)
ویرایش توسط babakdin543 : Thursday 26 July 2007 در ساعت 10:55
ممنون بابت جوابها , میخواستم بدونم بین d80 و d200 با 30d در مد raw چقدر تفاوت در ایزوهای مختلف وجود داره؟ آیا در ایزوهای پایین میشه متوجه تفاوتها شد؟ چون تا اونجاییکه مشاهده کردم دوربین های نیکون معمولا" در خروجی jpeg برای از بین بردن نویز تصویر رو سافت میکنند و در نتیجه باعث کاهش جزئیات میشه .. پردازنده نیکون قادر به این نیست که با افزایش شارپنس , نویز رو هم مانند پردازنده کنون کنترل کنه؟
دوست عزیز...چون تا اونجاییکه مشاهده کردم دوربین های نیکون معمولا" در خروجی jpeg برای از بین بردن نویز تصویر رو سافت میکنند و در نتیجه باعث کاهش جزئیات میشه .. پردازنده نیکون قادر به این نیست که با افزایش شارپنس , نویز رو هم مانند پردازنده کنون کنترل کنه؟
خروجی jpg ربط مستقیم و ویژه به نویز نداره...
بر اساس تعاریف کمپانی از مصرف فایل jpg درصد نرمی و سختی تصویر... اشباع رنگ و کنترل نویز هنگام پروسس بر روی تصویر انجام میشه.
اگر توجه کنید عموما در ایزو ۱۰۰ هم نیکون تصاویر نرم تری رو در حالت خروجی default نسبت به کانن داره.
یقینا این موضوع بخاطر نویزی بودن تصویر نیکون در ایزو ۱۰۰ نیست!
بلکه مبنی بر تعریفیست که بارها دوستانمان در این فروم بر اون تاکید کردن و اونهم شارپ سازی آخرین مرحله روند پروسس فایلهای دیجیتال باید باشد....
این اتفاق(سافت شدن تصویر) در ایزوهای بالا اتفاق میافتد (در ایزو ۸۰۰ به بالا در دوربینهای نیکون شما نرمافزار داخلی کنترل نویز دوربین رو میتوانید فعال کنید و نویز رو کنترل کنید... البته با سافت شدن تصویر هم همراه خواهد بود، توصیه حرفه ای هم این است که این اتفاق در مرحله پروسس تصویر بیافتد و نه در دوربین...)
میشه این اشکال رو در دوربینهای کامپکت دیجیتال به سادگی مشاهده کرد... دوربینهایی که سعی میکنند خروجی شسته و رفتهای داشته باشند... اما شما اصلا نمیتوانید به این فایلها دست بزنید... با هر دستکاری لبهها خراب میشوند و با سر ریز اطلاعات مواجه خواهید شد.(بارها این مورد رو آقای محبی گوشزد کرده)
اگر فرض بر این باشد که فایلها پروسس میشوند؟ نویز مشکلی فراموش شده در دوربینهای دیجیتال است... با نرمافزارهای رفع نویز جدید...(مخصوصا که همه ما میتوانیم مجانی آنها را استفاده کنیم!)
تفاوت بین دی۸۰ و دی ۲۰۰ که تقریبا قابل رویت نیست.میخواستم بدونم بین d80 و d200 با 30d در مد raw چقدر تفاوت در ایزوهای مختلف وجود داره؟ آیا در ایزوهای پایین میشه متوجه تفاوتها شد؟
اما دی۲۰۰ یا دی ۸۰ بیشتر نویز luminance است و در کانن 30d بیشتر نویز در کانالهای رنگی....
اما این تفاوتها رو من آنچنان نمیبینم که عکاس رو دچار مشکل خاصی بکنه...
ویرایش توسط Arash : Thursday 26 July 2007 در ساعت 14:13
جناب محبی یک سوال دارم
وقتی RAW میگیریم و به راحتی میشه exposure رو تا یك استاپ تغییر داد ( مقدار نرمال رو گفتم) این اختلاف در
دقت نور سنجی واقعا مهمه؟
بله!
در مواقع عادي، نورسنج زنيت 122 هم تصميم خوبي ميگيرد. اما گاه شرايط بسيار پيچيده است، يعني مثلاً شما بايد پسزمينه را با پيش زمينه بالانس کنيد، کوچکترين خطاي دوربين در ميزان نوردهي يا تعيين قدرت فلاش، بسيار سخت در پست پروسس جبران ميشود. اين مسئله وقتي با فلاش متري ترکيب ميشود، به D200 برتري خاصي ميدهد.
تمام اين حرفها، به اين معني نيست که نورسنجي يا فلاشمتري 30D کوچکترين اشکالي دارد. همان طور که نويز در D200 اصلاً باعث مشکلي نيست. تنها منظور من از يادآوري اين مسائل، اين است که اگر بخواهيم همه چيز را با عدد بسنجيم و بازيچه فيل اسکي و نسخ ايرانياش شويم، بازهم چيزهايي وجود دارد که ما را با همان الگوي غلط نيز به انتخاب ديگري برساند.
تنها دليلي که باعث شده در اين بحثها شرکت کنم، اين است که با چشم خود ديدهام افرادي به علت افراط در تاکيد روي مسائل خاصي، از انتخاب بهتر باز ماندهاند. و الا 30D يک دوربين بسيار عالي و کمنقص است که نه بنده، نه شخص ديگري نميتواند خلاف ارزشهاي آن صحبتي بکند.
امیر خان d80 رو از لحاظ کیفیت و باقی قضایا نسبت به d200 و 30d چطور می بینید؟ احساس میکنم 30d هیجان خاصی در من ایجاد نمیکنه درست برعکس زمانی که عاشق 20d بودم و البته نداشتم!