صفحه 83 از 213 نخستنخست ... 33 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 133 183 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 821 تا 830 , از مجموع 2121
Like Tree1838تشکر

موضوع: شارژر و باتري - راهنماي خريد ، پرسش و پاسخ

  1. #821
    كاربر آشنا vishtasp آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2006
    نوشته ها
    57
    تشکر شده
    37
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض پاسخ: شارژر و باتري - راهنماي خريد ، پرسش و پاسخ

    " از آن گذشته، کدام باتری و شارژری گارانتی دارد که سونی ندارد؟"



    فکر کنم هيچ شارژری

    البته نمايندگی کميلون اظهار ميکرد که شارژر هايش 6 ماه ضمانت دارد ولی چه اندازه
    اين ضمانت جدی باشد من نميدانم

    در مورد امکان گارانتی کردن شارژر و باتری
    گارانتی کردن شارژر که کاملا امکان پذير است و تست کردن عملکرد شارژر به راحتی انجام ميشه

    نکته کليدی ديگر هم اينست که در مورد شارژر هيچ برندی مثل سونی مورد هجوم
    بدلی سازان قرار نگرفته

    که البته اين هم به علت شهرت و کيفيت خوب محصولات سونی است

    خلاصه اينکه اگر به نمايندگان سونی ميتونيد اطمينان کنيد شارژر های سونی انتخاب خوبيست
    اگر هم مثل من نميتونيد اعتماد کنيد دنبال برند های ديگر بايد بود
    ali-h تشکر می‌کند.

  2. #822
    كاربر آشنا Faratel آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    نوشته ها
    42
    تشکر شده
    20
    تشکر کرده
    14

    پیش فرض پاسخ: شارژر و باتري - راهنماي خريد ، پرسش و پاسخ

    از همه دوستان عزیز بخاطر راهنمائی هاشون متشکرم :)

    شارژر ال سی دی دار سونی bcg-34hrmf4 با چهار باطری 2700 mah رو خریدم 41 تومان (نمایندگی سونی!! میگفت 45 ولی 4 تومن تخفیف گرفتم!) هر چهار باطری رو گذاشتم 5-6 ساعته شارژ شد و با دو تای اونها 450 تا عکس با و بدون فلاش گرفتم و هنوز علامت لو باطری دوربین روشن نشده اگر دفعات بعد هم همین طور کار کنه کاملا از خریدم راضی هستم

    شارژر وارتا رو فروشنده میگفت آلمانی هست و دفعه اول 8 ساعت و دفعات بعد 4-5 ساعته شارژ میکنه - 25 تومن - ولی پشت بسته شارژر جدول شارژش بود که 12 ساعت در راس این جدول من رو منصرف کرد

    دوست عزیز Vishtasb
    تو ایران کدوم گارانتی اعم از تولیدات داخلی و خارجی درسته که سونی باشه؟ مثلا کسی که 17-18 ملیون پول ماشین میده میتونه دلش رو به کیفیت جنس یا خدمات بعد از فروش کارخانه خوش کنه؟ البته برای من فرقی نمیکنه سونی یا هر مارک دیگه ای جنس مرغوب داشته باشه در صورت نیاز تهیه میکنم ولی وقتی لوازم الکترونیک میخرم یا از پخش کننده آشنا میخرم که عمل ارسال به گارانتی رو هم خودش انجام بده یا اصولا قید گارانتی رو میزنم

    دوست عزیز Shabab
    شما تا حدی درست میگید - اصولا وقتی جنسی از یک کارخانه بیرون میاد نباید کیفیتش در بازار های کشور های مختلف فرقی داشته باشه بخصوص اگر تحت لیسانس یک شرکت معتبر مثل نوکیا یا سونی اریکسون باشه - اما به چند تا موضوع دقت کنید

    1- اجناسی که در یک کارخانه تولید میشند در مرحله کنترل کیفیت رده بندی شده و برای سه دسته یا بیشتر از کشورها ارسال میشن کیفیت های 95% به بالا برای آمریکا، ژاپن و اروپای غربی، 90-95% برای اروپای شرقی، کره و کشورهایی از این دست ، 85-90% برای کشورهای جهان سوم مثل ایران

    جالب اینجاست که تا چند سال پیش کیفیت های زیر 85% توسط بخش کنترل کیفیت کارخانه ها معدوم یا برای بازیابی به بخش بازیابی ارسال میشدند ولی هم اکنون توسط بازرگانان باانصاف ایرانی با نصف قیمت یا کمتر خریداری شده و به بازارهای ایران وارد میشوند - البته این موضوع اخیر شامل برند های معتبر نمیشود

    2- اجناس مرجوعی - وقتی شما دستگاه معیوبی را در ایران در شرکت گارانتی کننده با یک دستگاه نو تعویض میکنید چه اتفاقی میافتد؟ این دستگاه را (در ایران ) معدوم نمیکنند به کارخانه خارجی هم پس نمیفرستند بلکه آنرا تعمیر و با بسته بندی نو دوباره به بازار میفرستند.

    در همین راستا باید بگویم چند تا از وسایلی که یکی از اقوام از انگلستان برای خودش آورده بود را با همان وسایل که در بازار تهران تهیه شده بود مقایسه کردم - تفاوت از زمین تا آسمان بود - مهمترین تفاوت ها در یک گوشی سونی اریکسون بود - گوشی چینی وارد شده از انگلیس چندین بار شسته شده بود! ولی چندین گوشی مشابه آن در ایران بخاطر یک قطره آب سوخته بودند - ال ای دی زیر دگمه پاورش هر 5 ثانیه چشمک میزد ولی چندین گوشی داخلی هم مدل آن را که بررسی کردم چنین چیزی نداشتند! کیفیت، شفافیت و رنگهای دوربین و ال سی دی آن اصلا قابل مقایسه با مشابه های داخلی آن نبود، برخلاف گوشیهای داخلی سرعت بسیار بالا داشت. (منظور از داخلی همان خریداری شده در بازار داخلی است :( )

  3. #823
    كاربر فعال shabab آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    سنندج - ماهشهر
    نوشته ها
    957
    تشکر شده
    1748
    تشکر کرده
    8245

    پیش فرض پاسخ: شارژر و باتري - راهنماي خريد ، پرسش و پاسخ

    نقل قول نوشته اصلی توسط Faratel نمایش پست ها

    اجناسی که در یک کارخانه تولید میشند در مرحله کنترل کیفیت رده بندی شده و برای سه دسته یا بیشتر از کشورها ارسال میشن کیفیت های 95% به بالا برای آمریکا، ژاپن و اروپای غربی، 90-95% برای اروپای شرقی، کره و کشورهایی از این دست ، 85-90% برای کشورهای جهان سوم مثل ایران
    خب اين مساله رو من زياد شنيدم و فكر ميكنم در مورد بعضي توليدات بي نام و نشان چيني معتبر باشه اما در خصوص توليدات شركتهاي معتبري چون سوني و كانن و ... نمونه بي كيفيت نديدم .

    نقل قول نوشته اصلی توسط Faratel نمایش پست ها
    مهمترین تفاوت ها در یک گوشی سونی اریکسون بود - گوشی چینی وارد شده از انگلیس چندین بار شسته شده بود! ولی چندین گوشی مشابه آن در ایران بخاطر یک قطره آب سوخته بودند - ال ای دی زیر دگمه پاورش هر 5 ثانیه چشمک میزد ولی چندین گوشی داخلی هم مدل آن را که بررسی کردم چنین چیزی نداشتند! کیفیت، شفافیت و رنگهای دوربین و ال سی دی آن اصلا قابل مقایسه با مشابه های داخلی آن نبود، برخلاف گوشیهای داخلی سرعت بسیار بالا داشت. :( )
    ميشه مدل گوشي رو ذكر كنيد

  4. #824
    كاربر آشنا Faratel آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    نوشته ها
    42
    تشکر شده
    20
    تشکر کرده
    14

    پیش فرض پاسخ: شارژر و باتري - راهنماي خريد ، پرسش و پاسخ

    نقل قول نوشته اصلی توسط shabab نمایش پست ها
    خب اين مساله رو من زياد شنيدم و فكر ميكنم در مورد بعضي توليدات بي نام و نشان چيني معتبر باشه اما در خصوص توليدات شركتهاي معتبري چون سوني و كانن و ... نمونه بي كيفيت نديدم .



    ميشه مدل گوشي رو ذكر كنيد
    از لحاظ رده بندی محصولات هیچ شکی نیست که این درصد بندی (با کمی بالا و پایین) و دسته بندی کشورها در تمام کارخانجات با هر اعتباری وجود داره ولی مثلا در بنز آلمان ممکنه اونها از 95% شروع بشن و زیر این درصد رو مرجوع کنن ولی چین امکان نداره که از این درصد شروع کنه وگرنه در مورد مارکهای معتبری مثل نوکیا نمیگفتن که این یکی چینیه و بدرد نخور و اون یکی فنلاندی هست و با کیفیت در بقیه موارد که تکلیف روشنه ما بحثمون بیشتر در مورد مارکهای معتبر هست

    مدل گوشی هم دقیقا یادم نیست قضیه مال چهار سال پیشه ولی فکر کنم کا 500 یا کا 700 بود

  5. #825
    كاربر آشنا vishtasp آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2006
    نوشته ها
    57
    تشکر شده
    37
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض پاسخ: شارژر و باتري - راهنماي خريد ، پرسش و پاسخ

    جناب فاراتل

    يک - شارژر نو مبارک باشه
    ايشالا صد سال اگر نميشه حداقل هفت هشت سال براتون کار کنه

    دوم - بحث نداشتن گارانتی شارژر های سونی را که مطرح کردم
    منظورم اين بود که " آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است " يعنی درسته که هيچ شارژر گارانتی داری در ايران نيست
    ولی آدم توقع داره جنس اصل سونی هر چی هم که باشه گارانتی داشته باش
    و اينکه آقايون نمايندگی سونی شارژر را گارانتی نميکنند يه ذره آدم مساله دار ميشه که نکنه برای دو زار سود بيشتر آقايون نمايندگی ميرن سراغ جنس بدلی سونی و
    اون را به جای اصل به مشتری ميفروشند



    ولی همونطور که شما و باقی دوستان گفتيد اين شک من ميتونه بی مورد باشه

  6. #826
    كاربر آشنا zanjan battery آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    نوشته ها
    78
    تشکر شده
    179
    تشکر کرده
    91

    پیش فرض پاسخ: شارژر و باتري - راهنماي خريد ، پرسش و پاسخ

    دوست عزیز آقای ویشتاسپ و دوستان
    از این مبحث داغ دو نکته را به نظرم برای شما مفید دانستم
    1- معمولا محصولاتی که داخل ایران ویا هر کشور دیگری می شوند ( از هر کشوری) به دلیل مسائل هزینه بری مانند نقل و انتقال و ... خسارتهایی به طرف وارد کننده اعمال می شود که آنقدر هم موثر نیست ولی جای خود را در هزینه ها محفوط نگه می دارد در ثانی طرف وارد کننده در صورتی می تواند گارانتی را در محصولاتش تبلیغ کند که شرکت تولید کننده برای آن محصول گارانتی منظور کرده باشد و هزینه های گارانتی اعم از هزینه عودت ویا تعویض نیز از طرف تولید کننده پیوست محصول باشد یعنی وقتی محصولی عودت می خورد هزینه رفت و برگشت آن به عهده تولید کننده باشد البته یک حالت نیز دارد گاهی تولید کنند گان به مقدار خرید تجار معمولا بر حسب نسبت خرید مقداری نیز محصول بصورت رایگان به تاجر می دهند تا عملیات نقل و انتقال منتفی گردد که این مورد به ندرت اتفاق می افتد
    2- معمولا عمل گارانتی شامل محصولاتی می گردد که ابتدا ارزش آن برای تولید کننده توجیه اقتصادی داشته باشد یعنی فرایند تولید کمی پیچیده و فنی باشد برای مثال یک شارژر که همان سونی را مد نظر می گیریم آنقدر صرفه اقتصادی ندارد که برایش گارانتی و حتی وارانتی اعمال گردد در ثانی سیستم تولید آن هم خیلی پیچیده نمی باشد تا فرایند تولید را با مشکل رو برو کند و باعث افت محبوبیت کالا گرددو یک نکته مهم اینکه سیستم گردش تولید که به آن اصطلاحا روند پیشرفت گفته می شود اجازه این کار را نمی دهد زیرا برای نمونه وقتی از یک مدل شارژر 1 میلیون عدد تولید می شود برای دفعه بعد مسائلی مانند نیاز بازار - مواد اولیه و از همه مهمتر دیدگاه مصرف کننده ایجاب می کند تا تولید کننده محصول جدیدتری وارد بازار کرده و تولید محصول قبلی را یا متوقف و یا بسیار کاهش دهد
    در مورد شارژر های کاملیون نیز گارانتی ها گارانتی کیفیت می باشد و فروشنده بر حسب تجربه (6 ماه که چیزی برای یک شارژر نیست )آن گارانتی را می دهد
    موفق باشید
    ویرایش توسط zanjan battery : Saturday 25 April 2009 در ساعت 21:02
    yousefmon، vishtasp، rezafh و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مرتضی بیات
    -----------------------------
    www.nirova.blogfa.com

  7. #827
    كاربر آشنا Faratel آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    نوشته ها
    42
    تشکر شده
    20
    تشکر کرده
    14

    پیش فرض پاسخ: شارژر و باتري - راهنماي خريد ، پرسش و پاسخ

    نقل قول نوشته اصلی توسط vishtasp نمایش پست ها
    جناب فاراتل

    يک - شارژر نو مبارک باشه
    ايشالا صد سال اگر نميشه حداقل هفت هشت سال براتون کار کنه
    ممنون :)

    نقل قول نوشته اصلی توسط vishtasp نمایش پست ها
    دوم - بحث نداشتن گارانتی شارژر های سونی را که مطرح کردم
    منظورم اين بود که " آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است " يعنی درسته که هيچ شارژر گارانتی داری در ايران نيست
    ولی آدم توقع داره جنس اصل سونی هر چی هم که باشه گارانتی داشته باش
    و اينکه آقايون نمايندگی سونی شارژر را گارانتی نميکنند يه ذره آدم مساله دار ميشه که نکنه برای دو زار سود بيشتر آقايون نمايندگی ميرن سراغ جنس بدلی سونی و
    اون را به جای اصل به مشتری ميفروشند



    ولی همونطور که شما و باقی دوستان گفتيد اين شک من ميتونه بی مورد باشه
    من اصلا روی اصل یا تقلبی یا خوب یا بد بودن کیفیت شارژ حرفی ندارم - مهمترین مشکل اونیه که خود شما هم بهش واقفی - و اون تقلبی بودن خود گارانتی هاست - تو این وضعیت فرقی نمیکنه که جنس با گارانتی باشه یا نباشه - بعنوان مثال وقتی من گوشی میخرم مخصوصا میرم بی گارانتیشو میخرم چون در این صورت تمام فکرم متمرکز میشه روی دوتاچیز اول اینکه گوشی رو کامل توی مغازه چک کنم و دوم اینکه از فروشنده چند روز مهلت میگیرم واسه تست والسلام از اینجا به بعد دیگه فرقی نمیکنه که گارانتی داشته باشه یا نه چون در هر دو صورت باید پول تعمیرش رو خودم بدم :confused:

  8. #828
    كاربر آشنا Faratel آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    نوشته ها
    42
    تشکر شده
    20
    تشکر کرده
    14

    پیش فرض پاسخ: شارژر و باتري - راهنماي خريد ، پرسش و پاسخ

    نقل قول نوشته اصلی توسط zanjan battery نمایش پست ها
    دوست عزیز آقای ویشتاسپ و دوستان
    از این مبحث داغ دو نکته را به نظرم برای شما مفید دانستم
    1- معمولا محصولاتی که داخل ایران ویا هر کشور دیگری می شوند ( از هر کشوری) به دلیل مسائل هزینه بری مانند نقل و انتقال و ... خسارتهایی به طرف وارد کننده اعمال می شود که آنقدر هم موثر نیست ولی جای خود را در هزینه ها محفوط نگه می دارد در ثانی طرف وارد کننده در صورتی می تواند گارانتی را در محصولاتش تبلیغ کند که شرکت تولید کننده برای آن محصول گارانتی منظور کرده باشد و هزینه های گارانتی اعم از هزینه عودت ویا تعویض نیز از طرف تولید کننده پیوست محصول باشد یعنی وقتی محصولی عودت می خورد هزینه رفت و برگشت آن به عهده تولید کننده باشد البته یک حالت نیز دارد گاهی تولید کنند گان به مقدار خرید تجار معمولا بر حسب نسبت خرید مقداری نیز محصول بصورت رایگان به تاجر می دهند تا عملیات نقل و انتقال منتفی گردد که این مورد به ندرت اتفاق می افتد
    2- معمولا عمل گارانتی شامل محصولاتی می گردد که ابتدا ارزش آن برای تولید کننده توجیه اقتصادی داشته باشد یعنی فرایند تولید کمی پیچیده و فنی باشد برای مثال یک شارژر که همان سونی را مد نظر می گیریم آنقدر صرفه اقتصادی ندارد که برایش گارانتی و حتی وارانتی اعمال گردد در ثانی سیستم تولید آن هم خیلی پیچیده نمی باشد تا فرایند تولید را با مشکل رو برو کند و باعث افت محبوبیت کالا گرددو یک نکته مهم اینکه سیستم گردش تولید که به آن اصطلاحا روند پیشرفت گفته می شود اجازه این کار را نمی دهد زیرا برای نمونه وقتی از یک مدل شارژر 1 میلیون عدد تولید می شود برای دفعه بعد مسائلی مانند نیاز بازار - مواد اولیه و از همه مهمتر دیدگاه مصرف کننده ایجاب می کند تا تولید کننده محصول جدیدتری وارد بازار کرده و تولید محصول قبلی را یا متوقف و یا بسیار کاهش دهد
    در مورد شارژر های کاملیون نیز گارانتی ها گارانتی کیفیت می باشد و فروشنده بر حسب تجربه (6 ماه که چیزی برای یک شارژر نیست )آن گارانتی را می دهد
    موفق باشید
    این دوستمون به نکات ظریف ولی مهمی اشاره کردند که اونها رو با چند مورد دیگه دسته بندی میکنم
    1- در اکثرموارد شارژر، باطری، کیف، بند و کلا لوازم جانبی کم قیمت یا ساده مشمول گارانتی نمیشوند
    2- دقت کنید که شرکت های ایرانی اکثرا وارد کننده هستند نه نماینده فروش - به چند دلیل اول این که نماینده باید شرایط بخصوصی داشته و تعهدات زیادی را به شرکت اصلی بدهد که کمتر شرکتی در ایران چنین شرایطی را دارد - دوم- عموما خرید از بازار های صادراتی خارجی ارزانتر از خرید از کارخانه تمام میشود (بدلیل مسائل مالیاتی و عوارض و غیره) - سوم - خرید جنس بدون گارانتی از کارخانه اصلی (بسیاری از کارخانه ها بخصوص در چین این نحوه فروش را بیشتر میپسندند) بسیار ارزانتر تمام میشود - چهارم- در گمرک ایران عموما عوارض بر مبنای فاکتور خرید وضع میشود!(توضیح هم لازم داره؟) - پنجم - درصورت قبول نمایندگی شرکت ایرانی مجبور به وارد کردن جنس از طریق قانونی آن است (این دیگه اصلا توضیح نمیخواد)

    وقتی شرکتی نماینده فروش نباشه وضع گارانتی همین میشه که میبینید

    3- شرکت های ایرانی به دنبال منافع خودشون هستند نه اسم و رسم شرکت سازنده - چرا باید گارانتی معتبر ارائه کنند؟ و چرا باید همه چیز را گارانتی کنند؟
    ali-h تشکر می‌کند.

  9. #829
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: شارژر و باتري - راهنماي خريد ، پرسش و پاسخ

    من مدتی پیش باطری سونی


    طبق عکس پیوست را گرفتم. فروشنده مدعی بود این باطری ها پس از شارژ مدت زیادی هنوز قابلیت شارژ بودن را در خود نگهداری میکنند حتی اگر در تمام آن مدت حتی یکبار هم استفاده نشده باشند. من نه فرصت تحقیق در این زمینه را داشتم نه لزومی به این کار :) سوالی که از شما دوستان خوب دارم اینست : آیا فروشنده درست گفته ؟ یعنی من به این حرف اعتماد داشته باشم؟ بنا به شرایط من نمیخواهم شارژر همراه داشته باشم و در فرصت مناسب اقدام به شارژ باطری ها میکنم و شاید تا 1 ماه هم نتوانم مجددا به شارژر دسترسی داشته باشم. ولی ماندگاری شارژ این باطری ها برایم اهمیت دارند. یعنی در صورتی که پس از یک ماه بلا استفاده بودن این باطری ها نیاز به استفاده از انها داشته باشم. به همان مدت زمان کارکرد ( که میتوان پس از شارژ از آنها انتظار داشت ) کارایی خواهند داشت؟ یا حتی در صورت صحت گفته فروشنده کسی از دوستان تست انجام داده است تا از بازدهی آن اطمینان داشته باشد( در طول یک ماه چقدر افت میکند )

  10. #830
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض پاسخ: شارژر دوربين

    سلام.
    من می خوام یه باتری اضافه برای دوربینم بگیرم (canon400D) . باطری دوربینم NB-2LH Li-Ion 720 mAh هست.متاسفانه فروشگاه های مختلف ، قیمت های مختلفی بین 15000 تومن تا 45000 تومان رو بهم دادن.که احتمالا قیمت های پایین مال مدل چینی این باطری هست.می خواستم بدونم مدل های چینی اون ، تا چه حد ارزش خرید و استفاده دارند و اینکه آیا مشکلی برای دوربین ایجاد نمی کنند؟ (چون این مطلب رو یکی از فروشنده ها می گفت ).
    اگر ممکنه من رو راهنمایی کنید .

صفحه 83 از 213 نخستنخست ... 33 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 133 183 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •