دوست عزیز آقای ویشتاسپ و دوستان
از این مبحث داغ
دو نکته را به نظرم برای شما مفید دانستم
1- معمولا محصولاتی که داخل ایران ویا هر کشور دیگری می شوند ( از هر کشوری) به دلیل مسائل هزینه بری مانند نقل و انتقال و ... خسارتهایی به طرف وارد کننده اعمال می شود که آنقدر هم موثر نیست ولی جای خود را در هزینه ها محفوط نگه می دارد در ثانی طرف وارد کننده در صورتی می تواند گارانتی را در محصولاتش تبلیغ کند که شرکت تولید کننده برای آن محصول گارانتی منظور کرده باشد و هزینه های گارانتی اعم از هزینه عودت ویا تعویض نیز از طرف تولید کننده پیوست محصول باشد یعنی وقتی محصولی عودت می خورد هزینه رفت و برگشت آن به عهده تولید کننده باشد البته یک حالت نیز دارد گاهی تولید کنند گان به مقدار خرید تجار معمولا بر حسب نسبت خرید مقداری نیز محصول بصورت رایگان به تاجر می دهند تا عملیات نقل و انتقال منتفی گردد که این مورد به ندرت اتفاق می افتد
2- معمولا عمل گارانتی شامل محصولاتی می گردد که ابتدا ارزش آن برای تولید کننده توجیه اقتصادی داشته باشد یعنی فرایند تولید کمی پیچیده و فنی باشد برای مثال یک شارژر که همان سونی را مد نظر می گیریم آنقدر صرفه اقتصادی ندارد که برایش گارانتی و حتی وارانتی اعمال گردد در ثانی سیستم تولید آن هم خیلی پیچیده نمی باشد تا فرایند تولید را با مشکل رو برو کند و باعث افت محبوبیت کالا گرددو یک نکته مهم اینکه سیستم گردش تولید که به آن اصطلاحا روند پیشرفت گفته می شود اجازه این کار را نمی دهد زیرا برای نمونه وقتی از یک مدل شارژر 1 میلیون عدد تولید می شود برای دفعه بعد مسائلی مانند نیاز بازار - مواد اولیه و از همه مهمتر دیدگاه مصرف کننده ایجاب می کند تا تولید کننده محصول جدیدتری وارد بازار کرده و تولید محصول قبلی را یا متوقف و یا بسیار کاهش دهد
در مورد شارژر های کاملیون نیز گارانتی ها گارانتی کیفیت می باشد و فروشنده بر حسب تجربه (6 ماه که چیزی برای یک شارژر نیست )آن گارانتی را می دهد
موفق باشید