صفحه 81 از 87 نخستنخست ... 31 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 801 تا 810 , از مجموع 865
Like Tree2532تشکر

موضوع: Canon EOS 5D Mark II

  1. #801
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    کلا قابل مقایسه نیست. ما هم برای نور چشمی ها HD کار میکنیم. گرچه قدرت مانور Z5 و Z7 در فیلم برداری بیشتره اما فرمت خروجی متفاوت است و اچ دی این دوربین ها اصلا اچ دی نیست فقط در سایز متفاوت است و میتونه 1080 هم بگیره حالا یا روی بک یا روی فیلم اچ دی. اما خروجی مستقیم 5دی کیفیت خیلی بالاتری دارد. حالا 5دی که جای خود 7دی - دی 90 - کا5 -کا7 -60دی اینها هم گرچه کمی از 5دی پایین تر هستند اما از Z5 , Z7 خیلی بهتر هستند
    yaghoobi، alonebaby، R.Asgari و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  2. #802
    كاربر همراه r0otsharp آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    نوشته ها
    223
    تشکر شده
    289
    تشکر کرده
    375

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    کلا قابل مقایسه نیست. ما هم برای نور چشمی ها HD کار میکنیم. گرچه قدرت مانور Z5 و Z7 در فیلم برداری بیشتره اما فرمت خروجی متفاوت است و اچ دی این دوربین ها اصلا اچ دی نیست فقط در سایز متفاوت است و میتونه 1080 هم بگیره حالا یا روی بک یا روی فیلم اچ دی. اما خروجی مستقیم 5دی کیفیت خیلی بالاتری دارد. حالا 5دی که جای خود 7دی - دی 90 - کا5 -کا7 -60دی اینها هم گرچه کمی از 5دی پایین تر هستند اما از Z5 , Z7 خیلی بهتر هستند
    جالب شد. پس حرف این دوستمون درست بود که گفت 5D رو بیشتر از سری Z قبول دارم. راستی حتی این دوستمون می گفت EX3 تقریبا شبیه 5D هست که خودش می گفت من 5D رو بیشتر قبول دارم. راستی دوست عزیز من تا به امروز با این دوربین کار نکردم. برای عکاسی آتلیه D90 - D700 - D300s و 5D کدوم رو پیشنهاد می دین؟؟؟ الان من D90 دارم که بیشتر با لنز 50m f1.8 کار می کنم.


    باتشکر احسان
    Nikon D90 | AF-S 18-105 F3.5-5.6 | AF 50mm F1.8D | Haida UV Filter 67mm

    احسان فراهانی

  3. #803
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    گرچه خارج از موضوع تاپیک است اما بله ایکس 3 سونی فول اچ دی رکورد میکنه فقط تنظیمش کمی دقت نیاز داره و در نور کم هم افت کیفیت شدیدی داره. اما قدرت مانور بالای یک دوربین فیلمبردای با یک دوربین عکاسی قابل مقایسه نیست همینطور قیمتش
    yaghoobi و alonebaby تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  4. #804
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    امروز چهارمین سالگرد معرفی این دوربین است.
    به نقل از کنون رامرز

    The 5D Mark II
    Mitch at Planet5D reminded us that today marks the 4th anniversary of the Canon EOS 5D Mark II, quite possibly the most important and successful DSLR Canon or anyone else has ever released. We already know it changed the video world forever, but it also changed the still photography world. How many people do you know that the 5D Mark II was their first DSLR? I used to work in retail and saw it a lot.
    Do you remember the first time you saw “Reverie“? I do, I was floored. I think the entire world’s mouth was collectively open in awe.
    Sales wise, I remember a huge retailer in Canada telling me that in 2009 the 5D Mark II was 25% of their TOTAL revenue for the year. Canon sold so many of these cameras, and they continue to sell today… 4 years on!
    The 5D Mark II was also my first big camera launch here at Canon Rumors, and I completely blew it! I was away in Niagara Falls with my inlaws from Ireland and ignored the site on launch night. It was my first lesson in how crazy us photogeeks are, I haven’t missed a launch since. :)
    Happy anniversary to a wonderful photographic and videography tool, and I suspect people will still be using you for years to come.
    LONG LIVE THE 5D MARK II!

    ME، ARASH II، yaghoobi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  5. #805
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2010
    نوشته ها
    21
    تشکر شده
    38
    تشکر کرده
    14

    پیش فرض

    دوستان من یک مارک 2 دارم با لنز های
    70-200 F2.8 IS II
    24-70
    کارم هم پرتره هستش
    توی بیشتر زمان ها بخوصوص عکاسی فضای باز اکثر عکس ها فلوگی خیلی کمی رو داره و کم پیش میا که عکس ها کاملا شارپ و بدون فلوگی باشه در ضمن فوکوسم روی چشم سوژه انجام میدم اما باز هم 95% مواقع این مشکل رو دارم .. این مشکل همه ی 5 دی هاست یا بادی من مشکلی داره ؟

  6. #806
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط EvereX نمایش پست ها
    دوستان من یک مارک 2 دارم با لنز های
    70-200 F2.8 IS II
    24-70
    کارم هم پرتره هستش
    توی بیشتر زمان ها بخوصوص عکاسی فضای باز اکثر عکس ها فلوگی خیلی کمی رو داره و کم پیش میا که عکس ها کاملا شارپ و بدون فلوگی باشه در ضمن فوکوسم روی چشم سوژه انجام میدم اما باز هم 95% مواقع این مشکل رو دارم .. این مشکل همه ی 5 دی هاست یا بادی من مشکلی داره ؟
    سلام
    یا بادی شما مشکل دارد و یا مشکل ناشی از عوامل دیگریست.
    yaghoobi و nejatinezhad تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  7. #807
    كاربر فعال Usef Bagheri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    775
    تشکر شده
    8755
    تشکر کرده
    4222

    پیش فرض

    سلام دوست عزیز : من خودم در حال حاضر از این بدنه استفاده میکنم و هیچ مشکلی با سیستم فوکوس این بدنه ندارم و میشه گفت که سیستم فوکوس این بدنه برای کار شما هیچ مشکلی نداره

    شما دو تا لنز فوق العاده دارید بستگی داره تنظیمات دوربین شما در هنگام عکاسی به چه صورتی بوده؟

    روی دست عکاسی میکنید با روی سه پایه یا تک پایه؟

  8. #808
    كاربر همراه mohsen.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    191
    تشکر شده
    321
    تشکر کرده
    2345

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط r0otsharp نمایش پست ها
    سلام دوستان عزیز

    امروز آتلیه ای بودم یه نمونه کلیپ عروسی دیدم از باغ که واقعا عالی کار شده بود. کار کاملا After Effect بود. نکته جالبی که وجود داشت دوربین 5D رو بیشتر از Z5 یا Z7 قبول داشت. می خواستم بدونم آیا این حرف واقعا درست هست که می گفت فیلمبرداری این دوربین واقعا عالی هست؟؟؟ تا به امروز اصلا با این دوربین کار نکردم.

    باتشکر احسان
    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    کلا قابل مقایسه نیست. ما هم برای نور چشمی ها HD کار میکنیم. گرچه قدرت مانور Z5 و Z7 در فیلم برداری بیشتره اما فرمت خروجی متفاوت است و اچ دی این دوربین ها اصلا اچ دی نیست فقط در سایز متفاوت است و میتونه 1080 هم بگیره حالا یا روی بک یا روی فیلم اچ دی. اما خروجی مستقیم 5دی کیفیت خیلی بالاتری دارد. حالا 5دی که جای خود 7دی - دی 90 - کا5 -کا7 -60دی اینها هم گرچه کمی از 5دی پایین تر هستند اما از Z5 , Z7 خیلی بهتر هستند
    نقل قول نوشته اصلی توسط r0otsharp نمایش پست ها
    جالب شد. پس حرف این دوستمون درست بود که گفت 5D رو بیشتر از سری Z قبول دارم. راستی حتی این دوستمون می گفت EX3 تقریبا شبیه 5D هست که خودش می گفت من 5D رو بیشتر قبول دارم. راستی دوست عزیز من تا به امروز با این دوربین کار نکردم. برای عکاسی آتلیه D90 - D700 - D300s و 5D کدوم رو پیشنهاد می دین؟؟؟ الان من D90 دارم که بیشتر با لنز 50m f1.8 کار می کنم.


    باتشکر احسان
    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    گرچه خارج از موضوع تاپیک است اما بله ایکس 3 سونی فول اچ دی رکورد میکنه فقط تنظیمش کمی دقت نیاز داره و در نور کم هم افت کیفیت شدیدی داره. اما قدرت مانور بالای یک دوربین فیلمبردای با یک دوربین عکاسی قابل مقایسه نیست همینطور قیمتش
    سلام
    با اجازه یه مقداری شبه آف تاپیک.

    5d خیلی تصویر های خوبی داره و... 2 فیلم از ورکشاپی هم دارم که بهترین تصویر بردار های دنیا رو جمع کرده و این بدنه و 7 دی رو با بهترین دوربین های فیلم برداری هالیوود مقایسه می کند و... از لحاظ قیمت میشه گفت همه شگفت زده هستند و...!

    اما حقیقت این هست که باید هر چیزی سر جایش استفاده بشه ! واقعا بعضی فیلم ها با 5d فیلم برداری بشه بهتر از مثلا z7 هست اما نکته این هست بعضی جا ها نه همه جا ها!

    مثلا استاد اسفندیار شهیدی اصلا 5d رو قبول ندارند! و بسیار انقاد دارند که مثلا عمق میدان خیلی کم همه کیف می کنند اما این باید به جایش استفاده بشه خیلی موارد اتفاقا به ضرر هست و اینکه عمق میدان کم یه حس خاصی داره الکی خیلی ها میرن به سمتش!

    یا مثلا مبحث رولینگ شاتر واقعا بعضی جاها اذیت می کنه!

    و مورد دیگه اینکه مثلا sony z7 مورد انتقاد قرار گرفت! :دی!
    به جان خودم این دوربین دوربین خوبی هست! مشکلات از این هست که مثلا ما بر روی مموری ضبط می کنیم که نباید این کار رو کرد! چون شدید افت کیفیت و رنگ و... به وجود میاد!
    همین زد 7 نازنین استاد مهرداد اسکویی فیلم آخرین روز های زمستان شون رو باهاش کار کردن و وقتی اومده بودن شیراز و ما باهاشون کارگاه مستند سازی داریم
    دی وی دی فیلمشون رو اورده بودن و روی پرده سینما توی شیراز یک بار اکران شد اون هم دی وی دی!
    من و دوستم (که 2 روز کارگاه رو با همین زد 7 تصویر برداری می کردیم) کنارشون نشسته بودیم گفتیم چه دوربینی فیلم گرفتید؟ گفتن زد 7 یعنی من و دوستم دیدنی بودیم از تعجب! و اونجا بود که فهمیدیم که نه ما بلد نیستیم تصویر بگیریم!

    و مورد دیگه اینکه وقتی کسی با 5 دی می گیره حتما تصحیح رنگ و نور رو هم انجام میده اما خیلی وقت ها که زد 7 استفاده می کنند تصحیح رنگ و نور رو اصلا جدی نمی گیرند!

    مورد بعدی این هست که رنگ ها خیلی در 5 دی غلیظ هستند! مثلا صورتی رو نزدیک به قرمز نشان می دهد و... که این اذیت کننده هست! (نقل از یکی از دوستان مستند سازم که یه مستند با این دوربین به انضمام تصویر بردار حرفه ای و تصحیح رنگ و نور حرفه ای انجام داده بودن و از این قضیه شاکی بودن!)

    خلاصه اینکه نه میشه 100 درصد رد کرد نه میشه 100 درصد تایید!
    به جایش استفاده بشود حتما بهترین نتیجه را می دهد!
    اما بنده به شخصه باشم دوربین ex3 رو ترجیح می دهم!
    حتی برای مستند سازی باز z7 رو ترجیح می دهم. یا حتی دوستی دارم مستند ساز حرفه ای هستند و 2 دوربین شخصی دارند : 5دی مارک 3 + 50 mm f1.2 ! و چند لنز دیگر! و همین طور دوربین هندی کم (با قابلیت تعویض لنز) سونی vg20 !
    بعدش ایشون صحبت می کردم می گفتن دوربین برای مستند فقط همین vg20 انقدر ازش راضی هستم که نگو و نپرس! بی دردسر و راحت و سبک و...! (مستند های مشاهده گر می سازند به خاطر همین براشون قابلیت جابه جایی خیلی مهم هست!)
    حتی توی مستند آخرشون که نشونم داد از هندی کم های 8 سال پیش تصویر داشت تا دوربین 2kپاناسونیک که توی انگلیس فیلم گرفته بود! باز هم می گفت برای مستند همین vg20 عالیه! حتی می گفتم لنز رو برای فیلم برداری مبدل می بستید و...؟ گفت نه برای مستند نمیشه و خوب نیست و حتی همین لنز به درد نخور 18-200 سونی هم تصویر می گیره! (برای فیلم کوتاه می گفتند که تبدیل لنز و استفاده از لنز های کانن و نیکون کار می کنند!)
    فیلم هاشون هم توسط آقای بهمن کیارستمی تدوین میشه و همین اخرین فیلمشون توی یکی از جشنواره های انگلیس پذیرفته شده بود و ...!

    کلا باید دید چه چیزی مناسب کار و محتوا هست از همون استفاده بشه.


    شرمنده من باب شبه آف تاپیک چون نیمی اش اینجا بحث شده بود عرض کردم.
    Golden و کوروش تشکر می‌کنند.

  9. #809
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    من هم معتقدم که علیرغم جوی که برای فیلمبرداری و استفاده از این دوربین و دوربینهای دیگر SLR برای فیلمبرداری به وجود اومده ، اما اینها واقعن برای این کار نیستند !
    این یک نظر شخصی فقط نیست .
    به خاطر اینکه هنوز که هنوزه ، بسیاری از کمپانی ها منجمله خود کانن ( با امثال C500 ) و بسیاری از کمپانی های بزرگ دیگر دوربین های ویژه تصویربرداری رو تولید میکنند با بهترین امکانات بهینه و ویژه برای این کار . مثلن تولیدات ARRI و یا RED و ...
    آنچه که در ایران رخ میده ، بیشتر بر میگرده به یک جور صرفه جویی مطلق و همچنین امکان استفاده از لنزهای متعدد ( عکاسی که قبلن وجود دارند و در دسترس اند ) .
    به طور مثال کسی بخواد یک مستند با دوربین RED برای هر شب اجاره باید شبی سیصدهزارتومان هزینه کنه فقط برای بدنه .
    یا اینکه بسیاری از جاهایی که دوربین برای تصویربرداری اجاره میدهند ، بودجه تهیه این دوربین ها رو ندارند .

    آنچه که استاد شهیدی گفته اند ، یک حقیقت و یک دانش فیلمیک است . عمق میدان در سینما ، یک مفهوم مستقل است تا عمق میدان در عکاسی .
    عمق میدان لزوما عمق میدان کم نیست . بلکه بسیاری از سینماگران بزرگی چون ارسون ولز با فیلمبرداران بزرگی چون ، گرگ تالند ، سعی می کردند تا به حداکثر عمق میدان دست یابند و کلی تمهید می چیدند تا از نزدیکترین عنصر به دوربین تا دورترین در فوکوس کامل باشند !

    از طرفی ، تنظیمات پیشرفته دوربین های تصویربرداری ، یکی از اون چیزهایی است که متاسفانه نادیده گرفته می شود .
    در پروژه های بزرگ ، برای هر دوربین یک متخصص فنی ، وجود دارد که کار آن ایجاد حالت ، مود ، کیفیت تصویر ، رنگ ، وایت بالانس و ... چیزهای فنی ای است که مد نظر مدیر فیلمبرداری است .
    باز این عنوان و تخصص در کارهای ما در غالب پروژه ها خالی است و فقط چند شرکت به اهمیت این تخصص پی بردند و در کارهای خود از آن استفاده می کنند.

    به هر حال باید یک نکته رو در نظر داشت . فیلمبرداری/تصویربرداری ، یک تخصص ویژه است و هر چند شباهت و ارتباطات ویژه ای با عکاسی دارد ، اما در نهایت باید آن را یک تخصص مجزا دانست .
    و به همان میزان باید برای تخصص در آن و کار با دوربینها و تخصص فنی مورد نیاز ، تلاش کرد .

    و در نهایت اینکه ، هم اکنون در دور و بر ما ، بیشتر ملاحظات اقتصادی و فقر امکانات و تجهیزات ، است که باعث رشد بی وقفه استفاده از دوربین های SLR برای موارد فیلمبرداری شده است.
    yaghoobi و mohsen.sh تشکر می‌کنند.

  10. #810
    كاربر ويژه shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,474
    تشکر شده
    22255
    تشکر کرده
    6919

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط EvereX نمایش پست ها
    دوستان من یک مارک 2 دارم با لنز های
    70-200 F2.8 IS II
    24-70
    کارم هم پرتره هستش
    توی بیشتر زمان ها بخوصوص عکاسی فضای باز اکثر عکس ها فلوگی خیلی کمی رو داره و کم پیش میا که عکس ها کاملا شارپ و بدون فلوگی باشه در ضمن فوکوسم روی چشم سوژه انجام میدم اما باز هم 95% مواقع این مشکل رو دارم .. این مشکل همه ی 5 دی هاست یا بادی من مشکلی داره ؟
    احتمال دارد مشکل بک فوکوس داشته باشد
    اگزیف یکی از عکسهایتان را بفرمائید تا بشود بهتر راهنمایی کرد.
    RezzaGhaedi تشکر می‌کند.

صفحه 81 از 87 نخستنخست ... 31 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •