در ضمن فیلم آموزش و آشنایی با این دوربینو دارم اگر خواستید براتون میفرستم.کد:http://support.nikontech.com/app/answers/detail/a_id/16087
در ضمن فیلم آموزش و آشنایی با این دوربینو دارم اگر خواستید براتون میفرستم.کد:http://support.nikontech.com/app/answers/detail/a_id/16087
بالاخره دی 90 رو خریدم . یک سری نکات رو که توی اولین دست گرفتم احساس کردم مینویسم برای اونایی که قصد خرید دارن فکر کنم جالب باشه :
خب بالاخره از دی 80 به دی 90 ارتقا پیدا کردم . برای اون دسته از افرادی که میگفتن بین دی 80 و دی 90 اختلافی نیست و احمقانه ست این کار , باید بگم که اتفاقن خیلی هم فرق هست :
- بدنه خوش دست تر و بهتر شده مخصوصن که پلاستیک رو حالت برجسته نقش دار کردن و بهتر توی دست قرار میگیره .
- دکمه ها کمی کوچکتر و در ضمن خیلی بهتر شدن از نظر کیفیت و راحتی کار . مخصوصن دکمه 4 چهت اصلی .
- کیفیت عکس واقعن عالی هست . نمیدونم چرا بعضی ها میگفتن عکس های جی پگ سافت هست در این دوربین . من چنین چیزی ندیدم و در مقابسه با دی 80 به نظرم حتا خیلی شارپ تر هم بود !
- نویز به شدت کم شده و کیفیت رنگ واقعن عالی هست .
- سرعت عکاسی بالا رفته . دلیل علمیشو نمیدونم ولی وقتی عکس میگیرم به نظرم سرعت چکونده شدن شاتر خیلی خیلی سریعتر از دی 80 هست !
- دکمه گردونه تنظیم حالت های عکاسی با کیفیت تر و فلزی شده و زیباتر .
- رینگ اتصال لنز به بدنه هم با کیفیت تر شده و خیلی بهتر روی لنز میلغزه و فکر میکنم فلزی شده و مال دی 80 آلومینیوم بود . دی 80 به نظر خشک تر می اومد و خشک بسته میشد و باز .
- منوها خیلی کامل تر و منظم تر شدن و به نظرم از حالت پراکندگی دی 80 بهتره ولی در عوض به نظرم خیلی حرفه ای تر شده و کسی بلد نباشه گیج میشه . در کنارش به نظرم تنظیمات خیلی دقیق تر شده .
- کیفیت عکس توی مانیتور عالی هست و وقتی عکس میگیری میتونی تشخیص بدی که چه کیفیتی عکس گرفتی در صورتیکه در دی 80 عکسی که در مانیتورش میدیدی با اون چیزی که در کامپیوتر میدیدی 50 درصد اختلاف داشت و خیلی از صحنه ها رو آدم از دست میداد . همیشه وقتی عکس میگرفتم توی دی 80 فکر میکردم خوب شده وقتی می اومدم خونه و توی کامپیوتر میدیدم , معلوم میشد افتضاحه ! ولی توی دی 90 این مشکل رو ندارم
- قفل ایمنی که پشت در مموری گذاشته شده هم به نظرم خیلی خوبه چون وقتی بر اثر ضربه در بیشتر باز بشه نمیشکنه دیگه .
در کل منو خیلی راضی کرده و به نظرم اگه کسی از امکانات فوق حرفه ای نمیخواد استفاده کنه , بهتره این دوربین رو بجای دی 300 انتخاب بکنه چون هم سبک تره و هم ارزونتر و کاملن هم راضی کننده . در ضمن 990 هزار تومن هم خریدم بادی رو.
اینم یه عکس با ایزوی 3200 توی یه اتاق تاریک با یه لامپ 60 وات معمولی آویزون از سقف . نویز تقریبن عالی هست :
اگزیف عکس هم اینه :
ایزو 3200
اف : 5.6
38 میلیمتر
لنز : 18-105
ویرایش توسط nikon_ir : Sunday 16 August 2009 در ساعت 01:13
سلام
وقتی به عکس هام در lcd دوربین نگاه میکنم و زوم میکنم عکس ها فوکوس هستند اما وقتی اون هارو میریزیم روی مونیتور و نگاهشون میکنم گویا فوکوس نیستند خیلی سافت به نظر میرسند در کل احساس میکنم خیلی فوکوس نیستند.
این مشکل فوکوس خیلی ذهن من رو مشغول کرده اگر کسی می تونه راهنماییم کنه ممنون میشم.
مثلا یک عکس پرتره گرفتم در نور خارجی با سرعت 1/200 و دیافراگم 8 وقتی روی مونیتور نگاه کردم گویا فوکوس نبود ( من با auto فوکوس میکنم) گونه سمت چپ خیلی کمتر فوکوس بود با توجه به دیافراگم 8 آیا نباید فوکوس باشه؟؟؟
دیشب که تصاویر رو دوباره از داخل دوربین نگاه کردم روی lcd و با زوم روی عکس ها همشون واضح اند نمی دونم مشکل چیه که احساس میکنم عکس هام سافت هستند یا اصلا فوکوس نیستند.
آیا شما هم تصویر داخل lcd دوربینتون خیلی با نمایش در مونیتورتون متفاوته؟؟؟
عکاسی ، حقیقت است و سینما حقیقتی است 24 بار در ثانیه. (گدار)
www.monatehrani.co.cc
www.monatehrani.propicnet.com
من فکر کنم مشکل شما به دو دلیل باشه البته تا نظر بقیه چی باشه . یکی اینکه مود اتو رو استفاده میکنین و دیگه اینکه از چند نقطه فوکوس استفاده میکنین . اگه از یک نقطه فوکوس استفاده کنین مشکل حل بشه . وقتی چند نقطه باشه روی صورت مثلن یهو میره قسمت فرو رفته صورت رو فوکوس میکنه و قسمت برجسته مات میشه ! از مود P و تک نقطه فوکوس استفاده کنین . بعد هم نوع لنز چیه ؟
دلیل شفاف بودن تصویر در ال سی دی این هست که تصویر کوچیکه هر چی پیکسل ها کوچکتر باشن تصویر شفاف تره ! من اینا به فکرم رسید
[/QUOTE]مثلا یک عکس پرتره گرفتم در نور خارجی با سرعت 1/200 و دیافراگم 8 وقتی روی مونیتور نگاه کردم گویا فوکوس نبود ( من با auto فوکوس میکنم) گونه سمت چپ خیلی کمتر فوکوس بود با توجه به دیافراگم 8 آیا نباید فوکوس باشه؟؟؟
دیشب که تصاویر رو دوباره از داخل دوربین نگاه کردم روی lcd و با زوم روی عکس ها همشون واضح اند نمی دونم مشکل چیه که احساس میکنم عکس هام سافت هستند یا اصلا فوکوس نیستند.
آیا شما هم تصویر داخل lcd دوربینتون خیلی با نمایش در مونیتورتون متفاوته؟؟؟
ویرایش توسط Persian : Sunday 16 August 2009 در ساعت 11:00
Nikon D90 /18-200 / 10-20 / 50 f1.8 / 105 Macro / SB-900 / ML-L3
F L I C K R
سلام:
مبارکتان باشد انشاالله عکسهای خوبی باهاش بگیرید
در رویویو های معتبری چون دی پریویو به این مورد اشاره شده دوستان هم نقل قول روی این موضوع داشتند بگمانم بعضی از دوستان فروم هم که از این دوربین استفاده میکنند به این موضوع اشاره کرده اند ولی در کل حتی اگر درست هم باشد تا زمانی که فرمت خام هست یک ضعف عمده نیست.
خاطرم هست در این تاپیک که صحبت شد کسی از دوستان نگفت این ارتقا احمقانه است فقط اشاره شد که منطقی نیست :)
سلام:
شرایط متفاوتی میتواند باعث بوجود آمدن این موضوع باشد اگر برایتان مقدور است توضیح دهید در چه فاصله ای از سوژه با چه لنزی و ....
پیش از هر چیز میبایست اطمینان داشته باشید لنز مشکل بک یا فرانت فکوس نداشته باشد البته این صحبت کلیست ولی اگر ممکن است شرایط ثبت را دقیق تر توضیح دهید یا در صورت امکان با نمونه عکس در سایز اصلی که روی کامپیوتر خودتان عکس را میبینید
من بشخصه از بابت وضوح تصاویر هیچ وقت روی LCD دوربین عکسها یا صحنه ثبت را بررسی نمیکنم مگر آنکه نیاز باشد بصورت دستی در حالت لایو ویو منطقه وضوح را انتخاب کنم بطور کل قبل از آن از لنز و دوربین اطمینان دارم و کم پیش میاد تصویری وضوح مورد نظر را نداشته باشد استفاده من از LCD دوربین بیشتر مربوط به بررسی کادر انتخابی و تا حدودی هم بررسی نورسنجی درست است
تک و توکی هم که حدس میزنم وضوح درست نباشد به شرایطی است که ضمن ثبت میدانستم باعث این موضوع خواهد شد و .... ولی به هر شکل وضوح روی LCD را معیاری بر وضوح ثبت نمیدانم ( عادت عکاسی )
[/QUOTE]
همیشه از مود m استفاده میکنم و برای فوکوس هم گاهی از منوال اما در حالت فوکوس منوال در شرایط نوری کم فوکوس سخته چون رینگ لنز آزاد تر است ( نسبت به دوربین های آنالوگ) به این سبب امکان خطا هست یعنی چشم در شرایط نوری کم ( و چون معیاری جهت فوکوس در دوربین نیست مثلا در دوربین های آنالوگ خط یا نقطه وجود داشت .) امکان خطا دارد.
بنابراین از فوکوس اتوماتیک استفاده میکنم.
لنز هم 18-105 هست.
عکاسی ، حقیقت است و سینما حقیقتی است 24 بار در ثانیه. (گدار)
www.monatehrani.co.cc
www.monatehrani.propicnet.com
سلام
چشم یکی از عکس ها رو قرار میدم.
من هم از lcd استفاده نمی کنم ولی چون دچار مشکل شدم خواستم عکس رو در دوربین ببینم و وقتی زوم کردم روی صورت فوکوس بود اما روی مونیتور نیست. به نظرم هر چقدر مونیتور مشکل داشته باشه دیگه باید فوکوس رو نشون بده. از نظر شارپنس قبول دارم که ال سی دی دوربین چون کوچکتر هست شارپی بیشتری داره تا سایز بزرگتر اما فوکوس و شارپی متفاوتند.( البته این جواب دوستمون بود که پایینتر پست زدند.)
البته عکسی هم در شرایط دیگری گرفته ام که وقتی مقایشه کردم نسبت به بقیه بیشتر فوکوس بود.
تا عکس رو آپلود کنم بگید کدام راه برای فوکوس ( دی 90) بهتره؟
و اینکه حتی اگر در فوکوس اتوماتیک 3 نقطه فوکوس بدهد وقتی دیافراگم 8 هست باید یک عمق فوکوس داشته باشیم چطور میشود که مثلا یک گونه با گونه دیگر فوکوس نشوند با حساب این دیافراگم؟؟
عکاسی ، حقیقت است و سینما حقیقتی است 24 بار در ثانیه. (گدار)
www.monatehrani.co.cc
www.monatehrani.propicnet.com
سعی کنید برای عکسهای پرتره اجازه ندهید دوربین از فکوس چند نقطه ای استفاده کند برای بررسی این موضوع بهتر است از فکوس مرکزی ( در حالت اتومات ) استفاده کنید خاطرم هست یکبار صحبتی در تاپیکی شد که دوستانی که تجربه در این زمینه داشتند بهترین حالت ( صحبت هایشان البته کلی بود ) برای فکوس در پرتره های چهره فکوس روی یکی از دو چشم یا بین دو چشم یا میان ابرو ها ..... بسته به کادر بود به هر شکل بهتر است نقطه فکوس تحت کنترل شما باشد با استفاده از فکوس تکی یا مرکزی و قفل فکوس و ....
بطور کل روی لنزهای تله یا حتی لنزهایی نرمال در MFD یا نزدیک به آن با دیافراگم های بالا (حتی 16) این احتمال هست که تمامی تصویر تحت تاثیر عمق میدان پایین باشد باید شرایط را دید تا بهتر ارزیابی کرد