صفحه 6 از 143 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 56 106 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 51 تا 60 , از مجموع 1430
Like Tree2430تشکر

موضوع: Nikon D90

  1. #51
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: Nikon D90

    والا من متعجبم که فیلم برداری دوربین های عکاسی تا پیش از این در همین فروم یک شوخی قلم داد میشد اما چون بحث به این دوربین نیکون رسید تبدیل شد به نیاز درجه یک عکاسان خبرنگار

    من پیش از این هم گفتم که این گونه فیلم ها فقط به درد جذب اون عده ای از عکاسان میخوره که از Like به سمت دوربین های حرفه ای خواهند آمد و برای فیلم های کوتاه خانگی بدک نیست
    وگرنه نرخ فریم 24 و نیز کلیپ های 5 دقیقه ای و حجم بالای اون که فکر کنم همان چند دقیقه اش نیاز به چندین گیگابایت فضا داره چیزی نیست که بشه از اون به عنوان یک دوربین فیلم برداری یاد کرد . مگر اینکه یک خورجین مموری و ... کنار دستتان داشته باشید
    اما اینکه آینده این تفکر به چه سمتی میره جالب خواهد بود

    ================

    در خصوص مقایسه نویز دوربین ها هم فکر میکنم اگر این آزمایش در شرایط کم نور صورت بگیره بیشتر متوجه تفاوت ها خواهیم شد
    حسام، GITANE، FoadKhanlar و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #52
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: Nikon D90

    احتمالا در مورد Red/Scarlet شنیده اید که قرار است تا چند ماه دیگر عرضه شود و فیلمبرداری دیجیتال را متحول کند. یکی از مهمترین ویژگی‌هایش اندازه سنسور بزرگش است که باعث میشود همان انعطاف پذیری دوربینهای حرفه ای انالوگ ( مثلا در کنترل عمق میدان) را فراهم نماید:

    کد:
    http://www.wired.com/entertainment/hollywood/magazine/16-09/ff_redcamera?currentPage=all
    http://www.red.com/nab/scarlet
    حالا به این صفحه بروید و ویدیوهای آن را ببینید:

    کد:
    http://chsvimg.nikon.com/products/imaging/lineup/d90/en/d-movie/
    حالا تصور کنید برای کسی که قبلا چند لنز دارد، این امکانات، با وجود محدودیت هایی که دارد، در این قیمت چقدر جذاب می تواند باشد. اینکه یک فیلم کوتاه 5 دقیقه‌ای با این کنترل بر عمق میدان داشته باشم، برای من یکی که جذاب است. اینکه بتوانم با لنزهای مختلفم، فیلم هایی با همان وضعیت پرسپکتیو و اپتیک داشته باشم، اینکه بشود در شرایط نور کم یک فیلم کوتاه با این کیفیت داشته باشم، بازهم جذاب است. و این مساله کاملا با فیلم برداری دوربینهای SLR-like متفاوت است.


    مساله ربطی هم به نیکون و کنن ندارد. مطمئن باشید که این ویژگی به زودی در برخی دوربینهای سایر شرکتها گنجانده خواهد شد که احتمالا از برخی جهات نیز پیشرفته تر خواهند بود. مثلا کدکهای بهتر یا مدت بیشتر. به هر حال باید این ویژگی را بشناسیم تا همانطور که در پستهای قبل هم گفته شد، با توجه به اولویتهای شخصی خود بتوانیم از آن بیشترین استفاده را ببریم، نه اینکه از کار اصلی خود بمانیم.
    Arash، Amir Mohebi، Keivani و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  3. #53
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: Nikon D90

    قطعا در آینده فیلم برداری بهتر در این دوربین ها مورد انتظار است اما با امکاناتی و شرایطی که بتوان روی آن به عنوان یک دوربین فیلم برداری تکیه کرد. به نظر میرسه نیکون در جذب مخاطب عام و خاص با این ترفند بسیار موفق بوده.

    اما اینکه آینده این تفکر به چه سمتی میره جالب خواهد بود
    GITANE، FoadKhanlar، minaei و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #54
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: Nikon D90

    والا من متعجبم که فیلم برداری دوربین های عکاسی تا پیش از این در همین فروم یک شوخی قلم داد میشد اما چون بحث به این دوربین نیکون رسید تبدیل شد به نیاز درجه یک عکاسان خبرنگار
    یقینا کسانی که کار خبری انجام می‌دهند چنین نیازی رو احساس می‌کنند. کافیست مدتی با مدیاهای معتبر همکاری داشته باشید تا متوجه چنین موضوعی بشید.
    این دوربین با تمام اشکالاتی که دارد می‌تواند بسیاری از این نیازها رو پوشش دهد. تا نسخه‌های تکمیلتری از این ابزار تولید بشه.
    یقینا کانن هم بیکار نیست و چنین کاری رو بزودی انجام خواهد داد. تجربه مناسبی در مورد دوربینهای فیلمبرداری هم دارد.

    کسی هم به عنوان یک دوربین فیلمبرداری به این دوربین عکاسی نگاه نکرده. همه به عنوان یک افکت خاص تصویری و یا یادداشت تصویری ویدئویی از این دوربین یاد کرده‌اند که به نظرم کاملا شایسته است. و نه حجم زیاد اون محدودیتی ایجاد می‌کنه و نه ۲۴ فریم بودنش.

    اما در مورد دوربین رد...
    اون دوربین خودش از لحاظ سایز سنسور و امکانات و قیمت بی نظیر است. ولی این دوربین می‌تواند برای کارهای بسیار کوچک و غیر سینمایی بسیار مفید باشد.
    shabab و Ali Shadi تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  5. #55
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    348
    تشکر شده
    329
    تشکر کرده
    542

    پیش فرض پاسخ: Nikon D90

    ميگم لابلاي بحث ها يه كمي هم از قدرت و مشخصات عكاسي D90 صحبت بشه بد نيست
    محمد سعدی


  6. #56
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: Nikon D90

    دو مبحث اینجا وجود داره و من هر دو مبحث رو نقد میکنم

    یکی اینکه هدف از گنجاندن چنین قابلیتی ( یعنی فیلم برداری ) در این دوربین چه بوده : ( چرا که حتی قبل از ورود این دوربین به نیاز وجود فیلم برداری نه تنها در این دوربین ها بلکه در دوربین های رده بالاتر هم اشاره شده بود . مخصوصا در مورد سونی که در عرصه تصویر برداری تقریبا بی رقیب است)

    هدف این دوربین اگر همان به قول شما یاداشت تصویری برای مدت کوتاه بوده که بحثی در آن نیست . منتها این نوع یادداشت تصاویر قبلا هم به انواع گوناگون در دوربین های عکاسی وجود داشته. حتی ضبط صدای Memo هم قبلا وجود داشته و حتی کیفیت فیلم برداری با کیفیت HD هم قبلا در همین دوربین های عکاسی بوده

    از طرفی اگر هدف تهیه تصویری با ویژگی های سنسور بزرگ و نمایش عمق میدان بوده باشه در این قیمت با شما موافقم اما خب دوربین های دیگری هر چند با قیمت بالاتر اما در رده حرفه ای و مخصوص فیلم برداری با کنترل های خوب در دسترس بوده و هست. ولی خب برای یک تجربه کوچک با این قیمت به قول دوستان , بد نیست

    ========================

    اما این دورخیز در آینده در سطح یاد داشت تصویری یا فیلم برداری چند دقیقه ای باقی نمی ماند . هدف مطمئنا گسترش این نوع فیلم برداری در دوربین هایی در این سطح است و قاعدتا اگر هدف خریدار , فیلم برداری نیز هست باید منتظر آینده باشد تا بتواند یک فیلم برداری با کنترل خوب را در این رده شاهد باشد .
    در واقع این محدودیت در نرخ فریم و حجم و زمان فعلا برای فیلم برداری خوشایند نیست و باید منتظر پیشرفت های بعدی بود
    GITANE، FoadKhanlar، minaei و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #57
    كاربر فعال shabab آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    سنندج - ماهشهر
    نوشته ها
    957
    تشکر شده
    1748
    تشکر کرده
    8245

    پیش فرض پاسخ: Nikon D90

    بنظرم این قابلیت دو سری از مشتریهارو به سمت نیکون میفرسته :
    اول افراد مبتدی و غیر حرفه ای که دنبال یه دوربین همه کاره منتها با کیفیتی بالاتر از یه کامپکت هستند و شاید بدلیل برخی محدودیتهایی مثلا" نبود امکان فیمبرداری تاحالا سراغ slr نرفتن

    دوم کسانی که عمدتا" تازه میخواهند به دنیا slr مهاجرت کنند و هنوز برند مورد نظر خود را انتخاب نکرده اند و بدلیل نزدیک بودن قابلیت های اکثر دوربینهای موجود در بازار در میان برندهای مختلف موجود در بازار بدنبال تفاوتهای فاحش میگردند تا بهانه ای برای انتخاب داشته باشند که نیکون با این ابتکار (هرچندبالاخره اتفاق میافتاد) این بهانه را بدست آنها داد .
    heiran تشکر می‌کند.

  8. #58
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: Nikon D90

    سلام: یکی از ایراداتی که به این دوربین گرفته شده ظاهرا 12bit بودن آنست. با توجه به D300 انتظارات از این دوربین ( D90 )اینگونه بوده که مثل D300 حداقل 12bit و 14bit باشد. ( D300 در حالت 14bit تنها 2.5 فریم در ثانیه و در حالت 12 بیشترین سرعت را داشت اگر اشتباه نکنم با گریپ تا 8 فریم در ثانیه )

    دوستانی که از دوربین هایی 12bit استفاده کرده اند تفاوت خروجی خام رنگهای 4 هزار و 16 هزار چه مقدار بوده است؟

    البته این احتمال هم هست که بخاطر رساندن سرعت پردازنده به حدمعقول (جهت ایجاد 24 فریم در ثانیه ) از 16 هزار رنگ استفاده نشده. یعنی ممکنه بخاطر این موضوع سراغ پردازش 16 هزار رنگ نرفته باشد؟
    nmroshan، Arash، bfarahanchi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #59
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    October 2007
    نوشته ها
    49
    تشکر شده
    118
    تشکر کرده
    10

    پیش فرض پاسخ: Nikon D90

    نقل قول نوشته اصلی توسط QashQai نمایش پست ها
    سلام: یکی از ایراداتی که به این دوربین گرفته شده ظاهرا 12bit بودن آنست. با توجه به D300 انتظارات از این دوربین ( D90 )اینگونه بوده که مثل D300 حداقل 12bit و 14bit باشد. ( D300 در حالت 14bit تنها 2.5 فریم در ثانیه و در حالت 12 بیشترین سرعت را داشت اگر اشتباه نکنم با گریپ تا 8 فریم در ثانیه )

    دوستانی که از دوربین هایی 12bit استفاده کرده اند تفاوت خروجی خام رنگهای 4 هزار و 16 هزار چه مقدار بوده است؟

    البته این احتمال هم هست که بخاطر رساندن سرعت پردازنده به حدمعقول (جهت ایجاد 24 فریم در ثانیه ) از 16 هزار رنگ استفاده نشده. یعنی ممکنه بخاطر این موضوع سراغ پردازش 16 هزار رنگ نرفته باشد؟
    گویا در حالت عادی 12 و 14 بیت فرق زیادی با هم ندارند . فقط در زمان باز گرداندن تصاویز از قسمت های تاریک این فرق مشخص می شود و در باز گرداندن قسمت های روشن با هم فرقی ندارند

    [IMG]http://*******.ws/files/5suzhyzrt578w2so0hrr.jpg[/IMG]

    [IMG]http://*******.ws/files/cxd54icuyzptonu55o0d.jpg[/IMG]

    کد:
    http://www.earthboundlight.com/phototips/nikon-d300-d3-14-bit-versus-12-bit.html
    nmroshan، Arash، bfarahanchi و 18 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #60
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: Nikon D90

    مدتی پیش خیلی با این فایلهای 12 بیت و 14 بیت ور رفتم. در حالات مختلف، بخصوص همین حالت under expose را تست کردم. در حالات معمول که اصلا نمی شد تفاوتی را مشاهده کرد. در پروسس RAW با فایلهایی که نورسنجی معمول داشتند هم چیزی مشخص نبود. با فایلهای تا 2 استاپ اندر اکسپوز که هر چقدر به چشم صاب مرده فشار آوردم، نتواتستم تفاوتی احساس کنم. دیگر 4 استاپ را امتحان نکردم.
    اما اینها به این معنی نیست که تفاوتی بین 12 و 14 بیت در نورسنجی معمول وجود نداشته باشد. در برخی شرایط احتمالا خود را نشان خواهد داد. در طیف رنگهای وسیع، بخصوص موقع پردازش و بخصوص برای چاپ‌های بزرگ احتمالا موثر باشد.
    اما در استفاده های معمول برای مخاطبین این رده از دوربینها، نیازی احساس نخواهد شد.
    M.R.Shahbazi، Arash، حسام و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

صفحه 6 از 143 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 56 106 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •