دوربین ها جدید سونی معرفی شدند NEX-3 and NEX-5
دوربین ها جدید سونی معرفی شدند NEX-3 and NEX-5
سلام؛
نمي دانم چرا پست قبلي هيچ لينكي ندارد:
کد:http://www.dpreview.com/news/1005/10051102sonynex.asp* New α digital cameras with DSLR picture quality and responsive shooting
* World’s smallest and lightest* interchangeable lens digital camera (NEX-5)
* 14.2 effective megapixels Exmor™ APS HD CMOS sensor
* 1080i HD movie recording (NEX-5) with stereo sound, fast and silent autofocus
* Intuitive new interface with Help Guide and Shooting Tips
* E-mount lens system compatible with α DSLR lenses (with optional Mount Adaptor)
* Sweep Panorama with 3D capability**
آخريش جالبه!
پريويوي NEX-3
کد:http://www.dpreview.com/previews/sonynex3/
و NEX-5:
کد:http://www.dpreview.com/previews/sonynex5/
Who knows, Who knows
Who knows, which way the whirlwind blows
Or where the trail of tomorrow goes
For a man without a star
با سلام
ريويوي كامل NEX5 از imaging resource و مقايسه با دوربين هاي هم رده اليمپوس و پاناسونيك و entry level هاي كانن و نيكون
کد:http://www.imaging-resource.com/PRODS/NEX5/NEX5A.HTM
بدنه ظريف تر و لنز ها زمخت تر از ساير دوربين هاي همرده طراحي شده اند. قيافه دوربين و لنز يك جورايي آدم را ياد سوني F717 مي اندازد.
سايت مذكور در مجموع عملكرد دوربين را پسنديده است :
Overall, we continue to be really impressed with the Sony NEX-5 and its lower-priced sibling, the NEX-3. Both offer higher image quality than any of their rivals, all in a package that's smaller than all of their large-sensor rivals. It is fun to carry and shoot, and gorgeous to behold with a bevy of features you're going to want to explore. If they can improve the menu, fix the Playback mode, and add a Quick menu, we'll be even more excited, but for now we're content to have great looks, great features, and excellent, category-leading image quality, making the Sony NEX-5 a Dave's Pick.
SONY A6000 + 18-55
طبق اعلام سوني لنز هاي ماونت E كه در دوربين هاي NEX استفاده ميشوند قابليت نصب روي هندي كم هاي آينده سوني را خواهند داشت. ظاهرا سنسور اين دوربين ها هم يكسان است.
کد:http://www.imaging-resource.com/NEWS/1273550430.html
پي نوشت : بالاخره با دوربين عكاسي فيلم بگيريم يا با دوربين فيلمبرداري عكس ؟
SONY A6000 + 18-55
اولين بار با ديدن Lcd كوچك و كج و كوله ي A900 به طراحي سوني شك كردم ولي اهميت ندادم چون سوني رو خيلي قبول داشتم...
دفعه بعد با ديدن شكل A550 شكم پر رنگتر شد!
و حالا اين موجود مضحك شك منو به يقين تبديل كرد...فكرشو بكنيد آخه اين چيه...:
هر چقدر اين پاناسونيك در طراحي ظاهري سيستمهاي mirrorless زيبا و وزين عمل كرده در عوض سوني به نظر من خيلي ضعيف (بخوانيد جواد) وارد شده:
ویرایش توسط Rouzbeh Ehsani : Tuesday 11 May 2010 در ساعت 15:22
البته این دوربینهارو که سنسور با ضریب 1.6 هستند دارن با دوربینهای پاناسونیک و الیمپوس که 3/4 اینچ هستند مقایسه میشه . با توجه به اینکه سونی تو قیمت حدود 550 دلار برای nex3 میتونه رقیب خیلی جدی برای برندهای دیگه باشه . بگذریم که سنسور بزرگتری داره و همچنین مود فیلمبرداری . قیافه نه چندان زیباشم شاید در مقابل اندازه کوچکش قابل چشم پوشی باشه.
قبلا جاي ديگري هم گفته بودم ، شخصا كه فكر مي كنم اصلا ايده ساخت همچين دوربين داراي اشكال هست. چرا كه هدف از طراحي همچين دوربيني ، داشتن دوربيني كوچك و جمع و جور هست، ولي با وجود لنزي براي سنسور با كراپ 1.5 كه قاعدتا ابعاد بزرگ و وزن زيادي داره، دستيابي به اين هدف دچار نقض ميشه و ميشه قضيه اون كلاغه (اگه اشتباه نكنم) كه مي خواست راه رفتن يه جونور ( يادم نمياد چي بود) ديگرو ياد بگيره، راه رفتن خودش رو هم فراموش كرد.
اينجام با ثابت موندن ابعاد و وزن لنز (البته اگه در مورد ابعاد لنز اشتباه نكرده باشم، اون چيزي كه من برداشت مي كنم اينه كه اين لنز ها در همون ابعاد لنزهاي SLR هاي كراپ 1.5 معمولي اند ) كوچك كردن بدنه ، نه تنها دوربين كوچك و سبكي حاصل نشده بلكه آرگونومي اس ال آر هاي معمولي هم از بين رفته و به عقيده من كه يك وسيله نامتوازن توليد شده، مگر در مورد لنزهاي خاص
حالا طراحي دوربين هم عوض بشه اين مشكل همچنان پابرجاست اما در ميكرو سه چهارم ها به دليل لنز كوچكتر اين مسئله كمتر نمود پيدا ميكنه.
سلام
بالاخره هم سونی خودش رو تو این بازی وارد کرد (اصلا ً مگه میشه یک جا چیز جدیدی ایجاد بشه و سونی هم نپره وسط؟؟ :cool: )
مشخصات اسمی که مشکلی ندارند, نکته جالب اینست که برعکس SLR های سونی که لرزشگیر روی بدنه قرار دارد, در NEX لرزشگیر روی لنزها منتقل شده ( و البته بعضی از آنها)
کفشک فلاشی هم که در کار نیست (حالا کنترل وایرلس فلاش که بماند) و اثری از Mode dial (کنترل چرخان مدهای عکاسی) هم دیده نمیشود , احتمالا ً برای هر کاری باید وارد منوها شد.
مهمترین ایراد به نظرم در طراحی ظاهری آن است, سونی سعی کرده ارتفاع دوربینش از سایر دوربینهای این کلاس کوچکتر باشد, ولی به چه قیمتی؟
به قیمت کوتاه تر شدن ارتفاع بدنه از قطر لنز که باعث این قیافه نامانوس و ناهماهنگ شده :
به عقیده من تا این لحظه ؛ سرآمد طراحی و کارایی در این کلاس دوربین؛ همانا پاناسونیک GF1 است و بس !!!
من يواش يواش داشتم نگران ميشدم كه چراي آقاي قديري در مورد NEX ها حرفي نميزنند.
در مورد دگمه هاي روي NEX:
Dpreview نوشته كه 3 تا از 6 دكمه روي بدنه كار ثابت ندارند و بسته به محيط نرم افزار كارهاي متفاوتي انجام ميدهند.
در ضمن همون سايت نوشته كه شايد به خاطر تعداد كم كنترل هاي روي بدنه اين دوربين جايزه هم بگيره!
من هم با بقيه در مورد قيافه و تناسب اندام اين دوربين موافقم. (فارغ از خوشدست بودن يا نبودن)The NEX cameras might well win an award for the lowest number of external controls of any camera.
به يكي از همكاران عكسش رو نشان دادم گفت: اين چيه؟ لوله پوليكاست؟ تلسكوپ هابله؟
ویرایش توسط aidin594 : Tuesday 11 May 2010 در ساعت 20:32 دلیل: لوله پوليكا
داشتم به ارگونومی و ظاهر غیر دلچسب و عجیب و غریب دوربینهای سونی فکر میکردم که نکته جالبی توجهم را جلب کرد:
این دوربین با این ارتفاع کم، قرار است چگونه در دست گرفته شود که محل اتصال بند به بدنه اینجا قرار داده شده است؟!
آرش شاهکار