صفحه 5 از 11 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 50 , از مجموع 107
Like Tree650تشکر

موضوع: Sony A7R II

  1. #41
    كاربر همراه Alpha_850 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2015
    نوشته ها
    134
    تشکر شده
    731
    تشکر کرده
    381

    پیش فرض

    14h40m28s.jpg

    نتایج این مدل تولید a7s را زیر سوال میبرد اگر سنسور آن 24MP می بود دیگر مدل S تولید نمی شد.
    Nima Sadigh، mOhSeN.Gh، lamagra و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #42
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Alpha_850 نمایش پست ها
    14h40m28s.jpg

    نتایج این مدل تولید a7s را زیر سوال میبرد اگر سنسور آن 24MP می بود دیگر مدل S تولید نمی شد.
    دوست عزیز سنسور A7RII در حال حاضر دو مشکل عمده دارد. lossy raw compression که مساله مهمی هست و هنوز فریم وری از طرف سونی هم ارائه نشده و تاثیر مخرب در عکسها دارد.

    مشکل بعدی هم Hot Pixels هست که باز هم فریم وری از طرف سونی ارائه نشده.

    امیدوارم سونی هر چه زودتر در صدد دو مشکل فوق بر بیاد.
    mOhSeN.Gh، a.g g.a، کوروش و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #43
    كاربر فعال sma075 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    586
    تشکر شده
    1467
    تشکر کرده
    135

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    دوست عزیز سنسور A7RII در حال حاضر دو مشکل عمده دارد. lossy raw compression که مساله مهمی هست و هنوز فریم وری از طرف سونی هم ارائه نشده و تاثیر مخرب در عکسها دارد.

    مشکل بعدی هم Hot Pixels هست که باز هم فریم وری از طرف سونی ارائه نشده.

    امیدوارم سونی هر چه زودتر در صدد دو مشکل فوق بر بیاد.
    سلام
    در باره مورد اول مقداری توضیح میدهید؟
    و مورد دوم در این دوربین در چه شرایطی رخ میدهد؟ ایزو بالا یا فقط نوردهی طولانی و در این دوربین شرایط چقدر بد است؟
    با تشکر
    photographِer و arefjoon تشکر می‌کنند.
    سیدمحمد آقامیرزائی
    لطفا تصاویر من را نقد کنید. ویرایش هم آزاد.
    Olympus OM-D E-M5 + 12-50mm 3.5-6.3

  4. #44
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sma075 نمایش پست ها
    سلام
    در باره مورد اول مقداری توضیح میدهید؟
    و مورد دوم در این دوربین در چه شرایطی رخ میدهد؟ ایزو بالا یا فقط نوردهی طولانی و در این دوربین شرایط چقدر بد است؟
    با تشکر
    درود،

    در مورد hot pixels، این مورد به صورت نویز حرارتی تو تصاویر ایجاد میشه حتی در ایزوی 100. این نوع نویز ارتباط مستقیمی با نور دهی طولانی دارند و به عنوان مثال تو نوردهی 30 ثانیه این نویز تو تصاویر پدیدار میشه.

    cc1.JPG

    در مورد lossy raw compression، سنسور این دوربین از الگوریتم ذخیره سازی تصاویر raw به صورت 7+11 بیت استفاده میکنه که به این 7 بیت data values گفته میشه. این 7 بیت باعث بوجود اومدن افکت پوستره شدن یا posterization در تصاویر میشوند.

    ca2.JPG
    m.daneshpayeh، mOhSeN.Gh، D.Daneshmand و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #45
    كاربر فعال sma075 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    586
    تشکر شده
    1467
    تشکر کرده
    135

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    درود،

    در مورد hot pixels، این مورد به صورت نویز حرارتی تو تصاویر ایجاد میشه حتی در ایزوی 100. این نوع نویز ارتباط مستقیمی با نور دهی طولانی دارند و به عنوان مثال تو نوردهی 30 ثانیه این نویز تو تصاویر پدیدار میشه.

    cc1.JPG

    در مورد lossy raw compression، سنسور این دوربین از الگوریتم ذخیره سازی تصاویر raw به صورت 7+11 بیت استفاده میکنه که به این 7 بیت data values گفته میشه. این 7 بیت باعث بوجود اومدن افکت پوستره شدن یا posterization در تصاویر میشوند.

    ca2.JPG
    خیلی متشکر
    هات پیکسل که خیلی وضعیت بدی داشت اما lossy raw compression رو درست متوجه نشدم. در مقایسه با دوربین های دیگر چه اتفاقی در این دوربین می افته که چنین حالتی پیش می آید؟
    ata_m3، photographِer و arefjoon تشکر می‌کنند.
    سیدمحمد آقامیرزائی
    لطفا تصاویر من را نقد کنید. ویرایش هم آزاد.
    Olympus OM-D E-M5 + 12-50mm 3.5-6.3

  6. #46
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sma075 نمایش پست ها
    خیلی متشکر
    هات پیکسل که خیلی وضعیت بدی داشت اما lossy raw compression رو درست متوجه نشدم. در مقایسه با دوربین های دیگر چه اتفاقی در این دوربین می افته که چنین حالتی پیش می آید؟
    خواهش میکنم. علتش رو توضیح دادم ولی به طور خلاصه عرض کنم که تو سنسور های دوربین های دیگه الگوریتم ذخیره سازی داده ها برای فرمت RAW به صورت 14 بیتی هست مثل سنسور نیکون D810. مساله lossy raw compression برای پیکسلهایی اتفاق میافتد که در تصویر رنگ روشنتری دارند. مثل رد ستاره ای که در وسط تصویر پست قبلی بنده هست. اگه دقت کنید حاشیه های رد ستاره، بصورت افکت پوستریزه شدند و این مساله مثل نویز مخرب هست و تاثیر منفی روی داینامیک رنج در اون نقاط داره.

    در سنسورهایی مثل D810 که داده ها بصورت 14 بیتی ذخیره میشوند، عمل فشرده سازی انجام نمیشه و همون 14 بیت واقعی ثبت میشه اما در سنسور این دوربین به جای 14 بیت، 11 بیت ثبت میشه + 7 بیت آفست. که اون 7 بیت آفست باعث بوجود اومدن این مساله میشوند در واقع سنسور این دوربین رنج کاملی از داینامیک رنج رو ثبت نمی کنند و ورودی داده ها به صورت 14 بیتی و خروجی به صورت 11 بیتی هست.
    yaghoobi، mOhSeN.Gh، davoud maani و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #47
    كاربر فعال sma075 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    586
    تشکر شده
    1467
    تشکر کرده
    135

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    خواهش میکنم. علتش رو توضیح دادم ولی به طور خلاصه عرض کنم که تو سنسور های دوربین های دیگه الگوریتم ذخیره سازی داده ها برای فرمت RAW به صورت 14 بیتی هست مثل سنسور نیکون D810. مساله lossy raw compression برای پیکسلهایی اتفاق میافتد که در تصویر رنگ روشنتری دارند. مثل رد ستاره ای که در وسط تصویر پست قبلی بنده هست. اگه دقت کنید حاشیه های رد ستاره، بصورت افکت پوستریزه شدند و این مساله مثل نویز مخرب هست و تاثیر منفی روی داینامیک رنج در اون نقاط داره.

    در سنسورهایی مثل D810 که داده ها بصورت 14 بیتی ذخیره میشوند، عمل فشرده سازی انجام نمیشه و همون 14 بیت واقعی ثبت میشه اما در سنسور این دوربین به جای 14 بیت، 11 بیت ثبت میشه + 7 بیت آفست. که اون 7 بیت آفست باعث بوجود اومدن این مساله میشوند در واقع سنسور این دوربین رنج کاملی از داینامیک رنج رو ثبت نمی کنند و ورودی داده ها به صورت 14 بیتی و خروجی به صورت 11 بیتی هست.
    ببخشید که اطلاعاتم ناقصه ولی نمیتونم نپرسم.
    خب دلیل این که سونی چنین کاری انجام میدهد چیست؟ آیا این کار مزیت خاصی نسبت ذخیره بدون فشرده سازی دارد؟ یا حرف سر عدم توانایی است؟ به همین علت این دوربین ها باز هم داینامیک رنج کمتری از نیکون دارند؟ چطور برای دوربین های کانن چنین مشکلی پیش نمی آید؟ چون ظاهرا دوربین های کانن هم در مرحله پردازش مقداری از داینامیک رنج را از دست میدهند؟
    البته ببخشید اگر سوالات من زیاد آف تاپیک است.
    با تشکر
    mOhSeN.Gh تشکر می‌کند.
    سیدمحمد آقامیرزائی
    لطفا تصاویر من را نقد کنید. ویرایش هم آزاد.
    Olympus OM-D E-M5 + 12-50mm 3.5-6.3

  8. #48
    كاربر همراه Alpha_850 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2015
    نوشته ها
    134
    تشکر شده
    731
    تشکر کرده
    381

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    دوست عزیز سنسور A7RII در حال حاضر دو مشکل عمده دارد. lossy raw compression که مساله مهمی هست و هنوز فریم وری از طرف سونی هم ارائه نشده و تاثیر مخرب در عکسها دارد.

    مشکل بعدی هم Hot Pixels هست که باز هم فریم وری از طرف سونی ارائه نشده.

    امیدوارم سونی هر چه زودتر در صدد دو مشکل فوق بر بیاد.
    بنده فقط نتایج دی ایکس او را قرار دادم و متوجه نشدم چرا از پست من نقل قول شد ، در هر صورت درباره Hot Pixels چیز هایی شنیدم در بعضی سایتها ولی جوابی از شرکت سونی داده نشده یا بنده ندیدم.

    در رابطه با lossy raw compression حق باشماست اما چرا تغییرش نمیدهند چون تمایل کاربران است بارها شرکت سونی در sony.net اگر دیده باشید نظر سنجی گذاشته و نظرات اکثریت منفی بود چون در آن حالت فایل های خام این بدنه به 250 مگابایت خواهد رسید ولی الان در حدود 50 مگابایت جا میگیرند و از سوی دیگر شنیدم اثرات منفی این نوع فایل خام بیشتر در شرایط نوری ضعیف است و برای اکثر کاربران اهمیتی ندارد تا نظر سایر دوستان چه باشد.

    اگر به موارد اشتباهی اشاره کردم خوشحال میشم راهنمایی کنید من برای یاد گرفتن اینجا هستم و از هیچ نوع نقدی ناراحت نمیشم با تشکراز همه شما عزیزان.
    mOhSeN.Gh، ata_m3، amir.komeily و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #49
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sma075 نمایش پست ها
    ببخشید که اطلاعاتم ناقصه ولی نمیتونم نپرسم.
    خب دلیل این که سونی چنین کاری انجام میدهد چیست؟ آیا این کار مزیت خاصی نسبت ذخیره بدون فشرده سازی دارد؟ یا حرف سر عدم توانایی است؟ به همین علت این دوربین ها باز هم داینامیک رنج کمتری از نیکون دارند؟ چطور برای دوربین های کانن چنین مشکلی پیش نمی آید؟ چون ظاهرا دوربین های کانن هم در مرحله پردازش مقداری از داینامیک رنج را از دست میدهند؟
    البته ببخشید اگر سوالات من زیاد آف تاپیک است.
    با تشکر
    خواهش می کنم. نمودار زیر رو ببینید. این نمودار نشون میده تعداد بیتهای داده های ورودی وخروجی یکسان نیست.( به دلیل فشرده سازی) که همین امر باعث از دست رفتن اطلاعات و به خصوص داینامیک رنج میشه.

    vfd.JPG

    سنسورهای سونی از فرمت cRAW برای ذخیره سازی فایلهای RAW استفاده میکنند به نظر من دلیل این امر صرفه جویی در فضای ذخیره سازی هست چون عمل فشرده سازی انجام میشه. در دوربینهای رده بالای نیکون هم فرمت sRAW داریم که همون مخفف Small Raw هست با این تفاوت که در سنسورهای نیکون با اینکه عمل فشرده سازی انجام میشه، ولی اطلاعات و داینایمیک رنج به این شکل از دست نمیروند که برمیگرده به الگوریتم فشرده سازی که در سنسورهای دوربینهای نیکون به کار گرفته میشه.

    سنسورهای دوربین های نیکون یا ساخت توشیبا هست یا ساخت سونی ولی سونی با توجه به سنسورهایی که دوربینهای خودش به کار میگیره، مجبور هست که فریم وری رو ارائه بده که این مشکل به کل حذف بشه که نیارمند تغییر در الگوریتم و نحوه ذخیره سازی فایلهای Raw هست.

    در مورد سنسورهای کنون هم تا اونجایی که می دونم این مشکل وجود نداره و دلیل داینامیک رنج پایین تر کنون بر میگرده به مقدار داده هایی که حین ثبت عکس ذخیره میشوند. باز هم در این مورد دوستان کنونی بهتر می تونند نظر بدند.
    yaghoobi، mOhSeN.Gh، davoud maani و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #50
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Alpha_850 نمایش پست ها
    بنده فقط نتایج دی ایکس او را قرار دادم و متوجه نشدم چرا از پست من نقل قول شد ، در هر صورت درباره Hot Pixels چیز هایی شنیدم در بعضی سایتها ولی جوابی از شرکت سونی داده نشده یا بنده ندیدم.

    در رابطه با lossy raw compression حق باشماست اما چرا تغییرش نمیدهند چون تمایل کاربران است بارها شرکت سونی در sony.net اگر دیده باشید نظر سنجی گذاشته و نظرات اکثریت منفی بود چون در آن حالت فایل های خام این بدنه به 250 مگابایت خواهد رسید ولی الان در حدود 50 مگابایت جا میگیرند و از سوی دیگر شنیدم اثرات منفی این نوع فایل خام بیشتر در شرایط نوری ضعیف است و برای اکثر کاربران اهمیتی ندارد تا نظر سایر دوستان چه باشد.

    اگر به موارد اشتباهی اشاره کردم خوشحال میشم راهنمایی کنید من برای یاد گرفتن اینجا هستم و از هیچ نوع نقدی ناراحت نمیشم با تشکراز همه شما عزیزان.

    ولی به نظر من هدف سونی این نیست
    به نظرم نوعی دستکاری در فایل خام جهت کاهش نویزها و رقابت پذیر شدن با رقبا مطرح است
    باید قبول کنیم سونی می خواهد بدون اینکه مسیر زمانی کنون و نیکون را برای ساخت یک پروسسور قوی و اختصاصی
    برای فایل خام طی کند در بازار تجارت امروزی میخواهد از طریق آسان دیگری این مساله را ماست مالی کند.
    لاپوشی بحران ها و آشفتگی ها پشت دینامیک رنج
    ما هم که عادت داریم همه چیز را فدای داینامیک رنج کنیم به چه بهایی
    از همان روز که فایل خام این دوربین را دانلود کرده و بر روی آن ویرایشی انجام دادم تفاوت های فاحش آن را با فایل خام کنون و نیکون حس کردم
    حتی قبل از اینکه در سایت ها به این مضوع اشاره داشته باشند

    یاد این شعر سعدی افتادم
    بسیار سفر باید تا پخته شود خامی صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی
    Amin Zarif، nejadi، Nima Sadigh و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

صفحه 5 از 11 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •