صفحه 6 از 11 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 51 تا 60 , از مجموع 107
Like Tree650تشکر

موضوع: Sony A7R II

  1. #51
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Alpha_850 نمایش پست ها
    بنده فقط نتایج دی ایکس او را قرار دادم و متوجه نشدم چرا از پست من نقل قول شد ، در هر صورت درباره Hot Pixels چیز هایی شنیدم در بعضی سایتها ولی جوابی از شرکت سونی داده نشده یا بنده ندیدم.

    در رابطه با lossy raw compression حق باشماست اما چرا تغییرش نمیدهند چون تمایل کاربران است بارها شرکت سونی در sony.net اگر دیده باشید نظر سنجی گذاشته و نظرات اکثریت منفی بود چون در آن حالت فایل های خام این بدنه به 250 مگابایت خواهد رسید ولی الان در حدود 50 مگابایت جا میگیرند و از سوی دیگر شنیدم اثرات منفی این نوع فایل خام بیشتر در شرایط نوری ضعیف است و برای اکثر کاربران اهمیتی ندارد تا نظر سایر دوستان چه باشد.

    اگر به موارد اشتباهی اشاره کردم خوشحال میشم راهنمایی کنید من برای یاد گرفتن اینجا هستم و از هیچ نوع نقدی ناراحت نمیشم با تشکراز همه شما عزیزان.
    دوست گرامی نتایج DXO در بعضی موارد قابل استناد نیست و هستند از اساتید و هم فرومی های عزیز که به تجربه چیزی خلاف اونچه که dxo گفته رو تجربه کردند. هدف من زیر سوال بردن امتیاز این سنسور نیست، بلکه چون امتیاز بالایی گرفته خواستم به این دو عامل اشاره کرده باشم که جزو نکات منفی این سنسور هست.

    با این حال شما اشاره کردید که خود سونی با توجه به نظرات کاربرها دست به سنسور نمیزنه اما در مواقعی، مثل تصاویری که در پست 44 قرار دادم، نتایج واقع آزار دهنده هست. تازه این عکسها پردازش نشده هستند و اگه بخوایید پردازشی بر روی اونها انجام بدید قضیه بسیار حادتر میشه.

    RawDigger: detecting posterization in SONY cRAW/ARW2 files | RawDigger
    a.g g.a، obsidiyan، Dariush Chegini و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #52
    كاربر بسیار فعال Amin.Zallaghi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته ها
    1,515
    تشکر شده
    6871
    تشکر کرده
    3931

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    ولی به نظر من هدف سونی این نیست
    به نظرم نوعی دستکاری در فایل خام جهت کاهش نویزها و رقابت پذیر شدن با رقبا مطرح است
    باید قبول کنیم سونی می خواهد بدون اینکه مسیر زمانی کنون و نیکون را برای ساخت یک پروسسور قوی و اختصاصی
    برای فایل خام طی کند در بازار تجارت امروزی میخواهد از طریق آسان دیگری این مساله را ماست مالی کند.
    لاپوشی بحران ها و آشفتگی ها پشت دینامیک رنج
    ما هم که عادت داریم همه چیز را فدای داینامیک رنج کنیم به چه بهایی
    از همان روز که فایل خام این دوربین را دانلود کرده و بر روی آن ویرایشی انجام دادم تفاوت های فاحش آن را با فایل خام کنون و نیکون حس کردم
    حتی قبل از اینکه در سایت ها به این مضوع اشاره داشته باشند

    یاد این شعر سعدی افتادم
    بسیار سفر باید تا پخته شود خامی صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی
    جناب معانی عزیز، پس از ویرایش فایل خام سونی دقیقاً متوجه چه موضوعاتی شدید؟ جدا از این دو مسئله که در این چند پست اشاره شد آیا برتری و یا نقصان خاصی مورد توجه شما قرار گرفت ؟
    لطف می فرمایید توضیحی کلی ارائه بدید ؟
    ممنون میشیم.
    davoud maani، a.g g.a، obsidiyan و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
    اینستاگرام

  3. #53
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amin_zallaghi نمایش پست ها
    جناب معانی عزیز، پس از ویرایش فایل خام سونی دقیقاً متوجه چه موضوعاتی شدید؟ جدا از این دو مسئله که در این چند پست اشاره شد آیا برتری و یا نقصان خاصی مورد توجه شما قرار گرفت ؟
    لطف می فرمایید توضیحی کلی ارائه بدید ؟
    ممنون میشیم.
    درود و آدینه به کام
    سنسور میزان نور رسیده به سلولهایش را به صورت ولتاژ ذخیره میکنه سپس مدار تبدیل آنالوگ به دیجیتال وارد عمل میشه
    اگر این مبدل به ما فایل 12 بیتی بده یعنی هر پیکسل میتون تا 4096 سطح روشنایی رو بیان کنه
    اما اگر گر این مبدل به ما فایل 14 بیتی بدهد یعنی هر پیکسل تونسته تا 16384 سطح روشنایی رو بیان کنه
    لطفا به اختلاف عدد ثبت شده فقط حاصل از اختلاف 2 بیت توجه کنید
    وقتی نرم افزار داخلی دوربین عکس ذخیره شده را به jpg تبدیل میکنه تنها 256 سطح روشنایی مختلف برای هر پیکسل باقی میمونه

    حالا مشکل کجاست
    وقتی عکسی رو پردازش می کنید کار اصلی شما ایجاد تغییر های دلخواه در این سطح روشنایی های پیکسل ها هستش
    اگر اقدام به جداسازی لومینسانس در بخشهای highlight midtone shadow نمایید هنگام کار روی این بخشها کاملا متوجه تفاوت ها خواهید شد
    هرچه بیت ها کمتر باشند انجماد بیشتری در سطح روشنایی پیکسل ها وجود خواهد داشت و کار به دشواری صورت می گیرد به ویژه اینکه در مقایسه شانه به شانه راحتی کار با فایل خام 6دی که دوربین من نیز از همین مدل است با فایل به ظاهر خام سونی مشهود است

    نکته : اعمال تغییرات ایزو بعد از مبدل آنالوگ به دیجیتال می باشد. یعنی وقتی ایزوی دوربین را افزایش می دهید مبدل آنالوگ به دیجیتال ابتدا یک فایل 14 بیتی ایجاد میکنه سپس اطلاعات سطح روشنایی پیکسل ها را بازخوانی کرده و اونها رو تشدید میکنه دقیقا اینجاست که تولید نویز شروع میشه و سرآغاز همه دردسرهاست
    من یقین دارم سونی در مرحله تشدید سطح روشنایی پیکسل ها به بهانه فشرده سازی یک نویز ریداکشن سطح پایین بر روی فایل انجام داده و از اینرو مجبور به کاهش اطلاعات سطح روشنایی هر پیکسل و به عبارتی مقدار بیت تصویر خروجی گشته است.

    نکته کلیدی قضیه در دوربین های کنون و نیکون پروسسور داخلی دوربین هاست که بخش زیادی از تجارب این دو شرکت را در خود نهفته دارد.
    Amin Zarif، Nima Sadigh، Saadat و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

  4. #54
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    این را هم اضافه کنم که سطوح روشنایی بیشتر به مفهوم این است که تعداد مراحل سیاه تا سفید در عکس زیاد است
    از این رو اجازه می دهد که تغییر تن رنگ ها هنگام ویرایش ملایم تر باشد و ویرایش آسانتر شود.
    فرایند پوستری شدن معمولا در بخش آسمان شفاف کاملا مشهودتر خواهد بود که در صورت بیشتر بودن میزان بیت ( اطلاعات سطح روشنایی )
    به راحتی میتوان از این امر جلوگیری کرد.
    در یک ویرایش حرفه ای یک نویزریداکشن کنترل شده و سطح پایین بر روی عکس با فرمت خام باعث می شود تا رسیدن به انتهای ویرایش
    نویزها تشدید نشوند اما کاری که نرم افزار داخل دوربین سونی با عکس خام اصلی می کند در ابتدا منجر به اثراتی منفی می شود که در ادامه ویرایش تشدید خواهند شد.
    yaghoobi، mOhSeN.Gh، a.g g.a و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

  5. #55
    كاربر همراه Alpha_850 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2015
    نوشته ها
    134
    تشکر شده
    731
    تشکر کرده
    381

    پیش فرض

    جناب معانی شما طوری صحبت میکنید که انگار سونی 5 سال است دوربین تولید میکند شاید ندانید آلفا چند هفته پیش 30 ساله شد ، من قبول دارم روش فعلی در این دوربین خاص مناسب نیست و یادمان که نرفته A99 فایل خام 14 بیتی تولید میکرد پس سونی نیازی به ماست مالی ندارد شرکتی که سنسور بزرگان مدیوم فرمت را تولید میکند چه نیازی به چنین رفتاری دارد از نظر بنده برعکس رفتار شرکت هایی که حاصل تحقیقات 5 سال پیش را به مشتری میفروشتند جای تعجب دارد هرچند که بعضی ها به ان افتخار هم میکنند اما تفاوتی که براحتی با چشم مشاهده شود و به اصلاح شما فاحش در همه شرایط نیست.

    sticker.jpg
    Nima Sadigh، mOhSeN.Gh، saber.pix و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #56
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Alpha_850 نمایش پست ها
    جناب معانی شما طوری صحبت میکنید که انگار سونی 5 سال است دوربین تولید میکند شاید ندانید آلفا چند هفته پیش 30 ساله شد ، من قبول دارم روش فعلی در این دوربین خاص مناسب نیست و یادمان که نرفته A99 فایل خام 14 بیتی تولید میکرد پس سونی نیازی به ماست مالی ندارد شرکتی که سنسور بزرگان مدیوم فرمت را تولید میکند چه نیازی به چنین رفتاری دارد از نظر بنده برعکس رفتار شرکت هایی که حاصل تحقیقات 5 سال پیش را به مشتری میفروشتند جای تعجب دارد هرچند که بعضی ها به ان افتخار هم میکنند اما تفاوتی که براحتی با چشم مشاهده شود و به اصلاح شما فاحش در همه شرایط نیست.

    sticker.jpg
    درود
    در دوربین هایی با مگاپیکسل معقول مشکلی نیست که البته در آن ها هیچ گاه سونی نتوانست در نویز با کنون و نیکون رقابت کند
    اما مشکل اصلی در مگاپیکسل است
    در نسل جدید دوربین های بدون آینه، سونی خواسته وارد جنگ مگاپیکسلی با رقبا شود یا برعکس هم بخوانید از زمانی که کنون
    و نیکون شرکت سازنده سونی را رقیب دیدند قابلیت های فنی را رو کردند تا به سونی بفهمانند هنوز فوت کوزه گری نمیداند
    برای مثال به محصول جدید کنون با مگاپیکسل بالا بنگرید که چگونه با آن مگاپیکسل 50 توانسته نویز را به خوبی کنترل کند و حجم فایل ها نیزمعقول است
    و دیتیل عکسها نیزخیره کننده. پس چرا سونی نتوانسته
    آن سری آلفا هم که میفرمایید هیچگاه نتوانست سهمی در بازار دوربین ها در مقابل محصولات رقبا کسب کند.
    البته در سری های آخر تا حدودی موفق شد ولی باز هم نقایصی وجود داشت از قبیل نویز در ایزوهای بالاتر
    Amin Zarif، a.g g.a، obsidiyan و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

  7. #57
    كاربر همراه saber.pix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    470
    تشکر شده
    564
    تشکر کرده
    736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Alpha_850 نمایش پست ها
    جناب معانی شما طوری صحبت میکنید که انگار سونی 5 سال است دوربین تولید میکند شاید ندانید آلفا چند هفته پیش 30 ساله شد ، من قبول دارم روش فعلی در این دوربین خاص مناسب نیست و یادمان که نرفته A99 فایل خام 14 بیتی تولید میکرد پس سونی نیازی به ماست مالی ندارد شرکتی که سنسور بزرگان مدیوم فرمت را تولید میکند چه نیازی به چنین رفتاری دارد از نظر بنده برعکس رفتار شرکت هایی که حاصل تحقیقات 5 سال پیش را به مشتری میفروشتند جای تعجب دارد هرچند که بعضی ها به ان افتخار هم میکنند اما تفاوتی که براحتی با چشم مشاهده شود و به اصلاح شما فاحش در همه شرایط نیست.

    sticker.jpg
    بنده هم با شما موافقم. بعضی دوستان طوری نظریه میدن که انگاری 100 ساله تولید کننده دوربین و سنسور هستن. شرکت سونی بسیار بزرگتر از این حرفهای غیر کارشناسی هست که بعضی ها ادعا میکنند. بنده به شخصه دوربین آلفا 99 رو استفاده کرده بودم با لنز 70-200 اف 2/8 سونی. نه تنها چیزی از دوربین اون موقع من کان 5 دی مارک 2 کم نداشت بلکه در بعضی دیتیل ها در شرایط نوری کمتر بسیار سر تر بود نسبت به کانن. به نظرم اینکه افراد میان بدون صلاحیت کارشناسی در مورد شرکت و محصولی نظر میدن برمیگرده به ضعف اون شخص تو عکاسی و یا همون مشکل همیشگی ایرانی جمعت ه تو همه چیز صاحب نظر هستن.
    Nima Sadigh، arefjoon و Alpha_850 تشکر می‌کنند.
    Canon EOS 5D Mark IV+Canon EF 24-70mm f/2.8L II +Metz mecablitz 64 AF-1

  8. #58
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2015
    نوشته ها
    46
    تشکر شده
    50
    تشکر کرده
    32

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saber.pix نمایش پست ها
    بنده هم با شما موافقم. بعضی دوستان طوری نظریه میدن که انگاری 100 ساله تولید کننده دوربین و سنسور هستن. شرکت سونی بسیار بزرگتر از این حرفهای غیر کارشناسی هست که بعضی ها ادعا میکنند. بنده به شخصه دوربین آلفا 99 رو استفاده کرده بودم با لنز 70-200 اف 2/8 سونی. نه تنها چیزی از دوربین اون موقع من کان 5 دی مارک 2 کم نداشت بلکه در بعضی دیتیل ها در شرایط نوری کمتر بسیار سر تر بود نسبت به کانن. به نظرم اینکه افراد میان بدون صلاحیت کارشناسی در مورد شرکت و محصولی نظر میدن برمیگرده به ضعف اون شخص تو عکاسی و یا همون مشکل همیشگی ایرانی جمعت ه تو همه چیز صاحب نظر هستن.
    سلام دوست گرامی؛شما که اینقدر طرفدار سونی و قابلیتهای اون هستید چرا رفتید سراغ XT1 فوجی ؟
    Amin Zarif، davoud maani، obsidiyan و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #59
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saber.pix نمایش پست ها
    بنده هم با شما موافقم. بعضی دوستان طوری نظریه میدن که انگاری 100 ساله تولید کننده دوربین و سنسور هستن. شرکت سونی بسیار بزرگتر از این حرفهای غیر کارشناسی هست که بعضی ها ادعا میکنند. بنده به شخصه دوربین آلفا 99 رو استفاده کرده بودم با لنز 70-200 اف 2/8 سونی. نه تنها چیزی از دوربین اون موقع من کان 5 دی مارک 2 کم نداشت بلکه در بعضی دیتیل ها در شرایط نوری کمتر بسیار سر تر بود نسبت به کانن. به نظرم اینکه افراد میان بدون صلاحیت کارشناسی در مورد شرکت و محصولی نظر میدن برمیگرده به ضعف اون شخص تو عکاسی و یا همون مشکل همیشگی ایرانی جمعت ه تو همه چیز صاحب نظر هستن.
    سلام
    جسارتاً شما در همين پست با جملات كلي و غير دقيق و غير مستدل در خصوص دوربين هاي سوني و كانن نظر داديد. ما از كجا مطمئن شويم شما صلاحيت كارشناسي داريد؟ قصد جسارت ندارم ولي توجه كنيد كه عطاي عزيز با ارائه توضيحات كامل و ارائه نمودار و ... در خصوص نحوه توليد فايل Raw و مشكلات مربوط به آن در اين مدل دوربين سوني نظر دادند و به نظر بنده درست نيست كه با اين جملات كوبنده بخواهيم جلوي اظهار نظر دوستان را بگيريم.
    در نظر داشته باشيم كه با استفاده از مطالب فروم برخي از دوستان تصميم به خريد يا عدم خريد دوربيني را مي گيرند و جلوگيري از نقد با استدلال اينكه سوني (يا كانن يا نيكون يا ...) بزرگتر از اين حرف هاست، كمكي به بالا رفتن آگاهي و تصميم گيري دوستان نمي كند.
    yaghoobi، nima_7878، DELL و 17 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #60
    كاربر همراه OptiX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    848
    تشکر کرده
    605

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    نکته : اعمال تغییرات ایزو بعد از مبدل آنالوگ به دیجیتال می باشد. یعنی وقتی ایزوی دوربین را افزایش می دهید مبدل آنالوگ به دیجیتال ابتدا یک فایل 14 بیتی ایجاد میکنه سپس اطلاعات سطح روشنایی پیکسل ها را بازخوانی کرده و اونها رو تشدید میکنه دقیقا اینجاست که تولید نویز شروع میشه و سرآغاز همه دردسرهاست
    من یقین دارم سونی در مرحله تشدید سطح روشنایی پیکسل ها به بهانه فشرده سازی یک نویز ریداکشن سطح پایین بر روی فایل انجام داده و از اینرو مجبور به کاهش اطلاعات سطح روشنایی هر پیکسل و به عبارتی مقدار بیت تصویر خروجی گشته است.

    نکته کلیدی قضیه در دوربین های کنون و نیکون پروسسور داخلی دوربین هاست که بخش زیادی از تجارب این دو شرکت را در خود نهفته دارد.
    سلام جناب معانی
    ضمن تشکر بابت مطالب مفیدی که ذکر فرمودید، در مورد نحوه اعمال تغییرات ISO setting با شما موافق نیستم. حداقل در چهار مرحله امکان تغییر حساسیت وجود دارد:
    -درون سنسور (مثلا با تغییر ولتاژ تغذیه)
    -بعد از سنسور و قبل از انجام ADC (مثلا با تقویت سیگنال آنالوگ)
    -بعد از ADC و بصورت سخت افزاری
    -اعمال تغییرات نرم افزاری روی فایل خام.
    به نظرم همه شرکتهای سازنده از دو یا چند روش بصورت تلفیقی استفاده میکنند. خیلی بعیده که فایلهای خام ISO 1600 و ISO 102400 هردو به یک روش بدست آمده باشند. ضمن اینکه اگر تمامی این تغییرات نرم افزاری بود بحث ISO Invariant بودن با نبودن سنسورها یه جورایی بی معنی میشد. به همین ترتیب در مورد قسمت دوم فرمایشات شما هم تا تکلیف بخش اول معلوم نشه نمیشه نظر قطعی داد.
    چیزی که مشخصه این هست که این دوربین به هر دلیلی فعلا خروجی غیر فشرده ندارد در حالیکه تولیدات قدیمی تر این شرکت هر دو خروجی را داشتند (آلفا 99 یا حتی دوربین قدیمی آلفا 700) و این مساله هم ممکن است در شرایطی دردسر ساز شود. خوشحال میشم نظرات شما در مورد مطالب فوق را بدونم.
    ویرایش توسط OptiX : Saturday 29 August 2015 در ساعت 13:44
    usef، mOhSeN.Gh، davoud maani و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    SONY A6000 + 18-55

صفحه 6 از 11 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •