صفحه 7 از 11 نخستنخست ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 61 تا 70 , از مجموع 107
Like Tree650تشکر

موضوع: Sony A7R II

  1. #61
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    مساله فقط این نیست که سونی قدرتش رو داره یا نه

    سونی یک شرکت بزرگ که تو خیلی از زمینه‌های تکنولوژی سرمایه گزاری کرده ، حالا اینکه سرمایه گزاری روی دوبین چقدر براش سود دهی‌ داره مهم که به همون میزان بتونه توی بخش توسعه و تحقیقات هزینه کنه

    سونی شاید بهترین سنسور رو بزنه اما توی زمینه‌های دیگه هنوز به نسبت کنون و نیکون تجربه کمی‌ داره

    همین سری A7 رو با چند تا گریپ زده که کمی‌ بهتره شده ، در صورتی‌ که گریپ‌های کنون از زمان 5D I , 40D تا الان تقریبا یک شکل چون جای خودشو پیدا کرده

    سری A7 رو با ۵-۶ مدل زده که هر کدوم یک مشکل دارند و از یک جهت قوی هستند اما هیچ کدوم دوربین کاملی نبودند

    خیلی از کاربر‌ها ۲ تا دوربین داشتند هر کدوم برای یک کار ، جدیدا هم همه فروشنده هستند که ا۷ر ۲ بگیرند و من از زبون خیلی‌ها شنیدم که مشکلات جزئی دلشون رو زده

    همه چیز هم سنسور نیست ، من به سرم زده بود بجای ۶دی سونی بگیرم اما وقتی‌ تو دستم تست کردم دیدم اگر یک ۷۰-۲۰۰ روش بذارم نمیدونم بیشتر از نیم ساعت باهاش عکس بگیرم و تعادل خوبی‌ نداره

    گریپش هم حالت عادی برای من کوچیکه ، حالا بهترین سنسور دنیا رو هم داشته باشه وقتی‌ باهاش راحت نباشم فایده‌ای برای من نداره
    usef، Amin Zarif، mOhSeN.Gh و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  2. #62
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط OptiX نمایش پست ها
    سلام جناب معانی
    ضمن تشکر بابت مطالب مفیدی که ذکر فرمودید، در مورد نحوه اعمال تغییرات ISO setting با شما موافق نیستم. حداقل در چهار مرحله امکان تغییر حساسیت وجود دارد:
    -درون سنسور (مثلا با تغییر ولتاژ تغذیه)
    -بعد از سنسور و قبل از انجام ADC (مثلا با تقویت سیگنال آنالوگ)
    -بعد از ADC و بصورت سخت افزاری
    -اعمال تغییرات نرم افزاری روی فایل خام.
    به نظرم همه شرکتهای سازنده از دو یا چند روش بصورت تلفیقی استفاده میکنند. خیلی بعیده که فایلهای خام ISO 1600 و ISO 102400 هردو به یک روش بدست آمده باشند. ضمن اینکه اگر تمامی این تغییرات نرم افزاری بود بحث ISO Invariant بودن با نبودن سنسورها یه جورایی بی معنی میشد. به همین ترتیب در مورد قسمت دوم فرمایشات شما هم تا تکلیف بخش اول معلوم نشه نمیشه نظر قطعی داد.
    چیزی که مشخصه این هست که این دوربین به هر دلیلی فعلا خروجی غیر فشرده ندارد در حالیکه تولیدات قدیمی تر این شرکت هر دو خروجی را داشتند (آلفا 99 یا حتی دوربین قدیمی آلفا 700) و این مساله هم ممکن است در شرایطی دردسر ساز شود. خوشحال میشم نظرات شما در مورد مطالب فوق را بدونم.
    درود
    خیلی خوشحالم که مطالب مفید بوده
    به دور از تعصب شما هم با من موافقید که تغییر ایزو هیچ تاثیری بر میزان نور ورودی به سنسور ندارد
    بنابراین استاپ براساس ایزو با استاپ ناشی از تغییرات دریچه دیافراگم متفاوت است
    وقتی عکسی را با تغییر دیافراگم یا سرعت شاتر میگیرید در میزان نور ورودی تغییر ایجاد می شود
    اما در هنگام تغییر ایزو چنین نیست

    اما از طرف دیگر با اینکه تغییر ایزو میزان نور ورودی را تغییر نمی دهد اما در دو عکس گرفته شده با ایزوهای مختلف ، اطلاعات ثبت شده
    در فایل raw متفاوت است . آزمایش این نکته بسیار آسان است
    1- تصویری در ایزو 100 بگیرید و در acr دو استاپ اکسپوژ آن را زیاد کنید
    2- این بار تصویر با هم تنظیمات و در ایزو 1600 بگیرید و در acr دو استاپ اکسپوژ را کاهش دهید

    اگر نوع اطلاعات ذخیره شده در فایل raw یکسان باشند باید در حلت 1 و 2 به تصویر یکسانی برسیم که با مشاهده تصاویر متفاوت این مورد نقض می شود

    پس تا اینجا دو نتیجه داریم
    1- نور ورودی در هنگام تغییر ایزو ، تغییر نمی کند ( نور تابیده به سطح سنسور ثابت است )
    2- اطلاعات ثبت شده در فایل raw هنگام تغییر ایزو تغییر می کند

    حالا می رسیم به 4 گزینه ای که شما ذکر کردین
    گزینه 4 می تواند برای ایزوهای خیلی بالا صحیح باشد که البته بیشتر نقش تبلیغاتی نیز دارد در یک مقاله ای خواندم که باید میزان تقویت ولتاژ برای هر سنسور معقول و متناسب با ظرفیت آن باشد و اینجا اکثر سازندگان دوربین ها به نظر می آید با اقدامات نرم افزاری یک ایزوی بسیار بالا هم در دوربین قرار می دهند که ارزش کیفی ندارد. چه بسا در آینده با پیشرفت تکنولوژی سنسورها و افزایش تحمل پذیری آنها به تقویت ولتاژ بتوان به ایزوهای بالاتری نیز دست یافت



    بیشتر بحث ما در محدوده ایزوهای 100 تا 3200 است و حتی 6400
    قطعا تقویت ولتاژ چه قبل از adc باشد و چه بعد از آن مهم این است که قبل از ذخیره کامل فایل raw صورت می گیرد

    تشبیه زیر از افزایش ایزو که از یک مقاله خوانده ام بسیار جالب است
    سطح سنسور از چاه های فوتون تشکیل شده است. چاه پر یعنی سفید و چاه خالی یعنی سیاه کامل و چاه نصفه یعنی 50 درصد gray
    در یک نوردهی مناسب این چاه ها متناسب با نور دریافتی از اجسام پر می شوند اما در نوردهی دستی این چاه ها به دلخواه ما اندکی بیشتر یا کمتر از مقدار مناسب پر یا خالی می شوند و تصویر اور یا اندر می شود

    هر چه اندازه سنسور بزرگتر باشد چاه فوتون بیشتری داریم پس از مناطق تاریک به نسبت یک سنسور کوچک ، فوتون بیشتری دریافت می کنیم مثلا اگر قرار است چاه فوتون 20 درصد پر شود باز هم همان 20 درصد پر می شود اما این بار تعداد چاه ها بیشتر است.

    در سنسورهای کوچک هر چاه وظیفه تشکیل چند پیکسل را دارد بنابراین دوربین هایی با سنسور کوچک اما مگاپیکسل بیشتر نویز بیشتری باید داشته باشند
    و برعکس دوربین های با سنسور بزرگ و مگاپیکسل کم نویز کمتر

    افزایش ایزو به مفهوم این است که بالای هر چاه فوتون یک قیف قرار می دهید بنابراین با اینکه نور رسیده به سطح سنسور ثابت است اما در همان زمان قبلی امکان جذب بیشتری از فوتون فراهم می شود.
    Amin Zarif، mOhSeN.Gh، OptiX و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

  3. #63
    كاربر همراه Alpha_850 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2015
    نوشته ها
    134
    تشکر شده
    731
    تشکر کرده
    381

    پیش فرض

    با تشکر از همه دوستان بخصوص جناب معانی برای اطلاعات خوبی که دادند من احساس کردم در یک بحث خوب و مفید هستم که اینروز ها در انجمن کمتر انجام میشود ولی این نوع سوال از بعضی دوستان که اگر شما این را دوست دارید چرا آنرا گرفتید از نظر من فنی نبود.

    اما بطوریکه متوجه شدم این فایل 11 بیت فقط در مدل r است همین الان که نگاه کردم مدل های 24MP مثل a7ii راو 14 بیتی تولید میکنند که جای خوشحالی داره.


    Sony Global - Digital Imaging – α7 II
    mOhSeN.Gh، OptiX، davoud maani و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #64
    كاربر همراه OptiX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    848
    تشکر کرده
    605

    پیش فرض

    سلام مجدد جناب معانی
    نظراتم را با رنگ قرمز ذیل نوشته های جنابعالی آورده ام:

    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    درود
    خیلی خوشحالم که مطالب مفید بوده
    به دور از تعصب شما هم با من موافقید که تغییر ایزو هیچ تاثیری بر میزان نور ورودی به سنسور ندارد
    بنابراین استاپ براساس ایزو با استاپ ناشی از تغییرات دریچه دیافراگم متفاوت است
    وقتی عکسی را با تغییر دیافراگم یا سرعت شاتر میگیرید در میزان نور ورودی تغییر ایجاد می شود
    اما در هنگام تغییر ایزو چنین نیست

    صد در صد موافقم

    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    اما از طرف دیگر با اینکه تغییر ایزو میزان نور ورودی را تغییر نمی دهد اما در دو عکس گرفته شده با ایزوهای مختلف ، اطلاعات ثبت شده
    در فایل raw متفاوت است . آزمایش این نکته بسیار آسان است
    1- تصویری در ایزو 100 بگیرید و در acr دو استاپ اکسپوژ آن را زیاد کنید
    2- این بار تصویر با هم تنظیمات و در ایزو 1600 بگیرید و در acr دو استاپ اکسپوژ را کاهش دهید

    اگر نوع اطلاعات ذخیره شده در فایل raw یکسان باشند باید در حلت 1 و 2 به تصویر یکسانی برسیم که با مشاهده تصاویر متفاوت این مورد نقض می شود

    پس تا اینجا دو نتیجه داریم
    1- نور ورودی در هنگام تغییر ایزو ، تغییر نمی کند ( نور تابیده به سطح سنسور ثابت است )
    2- اطلاعات ثبت شده در فایل raw هنگام تغییر ایزو تغییر می کند
    بسته به ISO invariant بودن یا نبودن سنسور نتایج ممکن است متفاوت یا بسیار شبیه به هم باشند. به نظرم در این قسمت حکم واحد نمیشود داد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    حالا می رسیم به 4 گزینه ای که شما ذکر کردین
    گزینه 4 می تواند برای ایزوهای خیلی بالا صحیح باشد که البته بیشتر نقش تبلیغاتی نیز دارد در یک مقاله ای خواندم که باید میزان تقویت ولتاژ برای هر سنسور معقول و متناسب با ظرفیت آن باشد و اینجا اکثر سازندگان دوربین ها به نظر می آید با اقدامات نرم افزاری یک ایزوی بسیار بالا هم در دوربین قرار می دهند که ارزش کیفی ندارد. چه بسا در آینده با پیشرفت تکنولوژی سنسورها و افزایش تحمل پذیری آنها به تقویت ولتاژ بتوان به ایزوهای بالاتری نیز دست یافت
    بیشتر بحث ما در محدوده ایزوهای 100 تا 3200 است و حتی 6400
    قطعا تقویت ولتاژ چه قبل از adc باشد و چه بعد از آن مهم این است که قبل از ذخیره کامل فایل raw صورت می گیرد
    به همین دلیل که اشاره فرمودید و با توجه به اینکه روشهای 1 الی 3 همگی در ماژول سنسور (و نه پردازشگر تصویر) انجام میشوند با نظر شما در پست 53 این تاپیک در مورد اعمال نویز ریداکشن در مرحله تشدید سطح روشنایی موافق نیستم. مگر اینکه بپذیریم از روشهای اول تا سوم اصلا استفاده نشده است.

    به هر حال مستقل از اینکه دلیل این کاهش تعداد بیت ها چه باشد باید پذیرفت که این محدودیت برای عده ای آزار دهنده است و برای عده ای دیگر خیر.

    عرض ارادت






    davoud maani، a.g g.a، obsidiyan و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    SONY A6000 + 18-55

  5. #65
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط OptiX نمایش پست ها
    سلام مجدد جناب معانی
    نظراتم را با رنگ قرمز ذیل نوشته های جنابعالی آورده ام:



    صد در صد موافقم



    بسته به ISO invariant بودن یا نبودن سنسور نتایج ممکن است متفاوت یا بسیار شبیه به هم باشند. به نظرم در این قسمت حکم واحد نمیشود داد.



    به همین دلیل که اشاره فرمودید و با توجه به اینکه روشهای 1 الی 3 همگی در ماژول سنسور (و نه پردازشگر تصویر) انجام میشوند با نظر شما در پست 53 این تاپیک در مورد اعمال نویز ریداکشن در مرحله تشدید سطح روشنایی موافق نیستم. مگر اینکه بپذیریم از روشهای اول تا سوم اصلا استفاده نشده است.

    به هر حال مستقل از اینکه دلیل این کاهش تعداد بیت ها چه باشد باید پذیرفت که این محدودیت برای عده ای آزار دهنده است و برای عده ای دیگر خیر.

    عرض ارادت







    درود
    به هرحال بیشتر حرفه ای ها قصد کوچ به این دوربین را دارند به ویژه عکاسان منظره
    و تقریبا اکثر آن ها حرفه ای بوده و دستی در ویرایش دارند
    برای هر کسی هم که دستی در ویرایش دارد قطعا این مورد آزار دهنده خواهد بود

    بسیار ممنون
    Niaz، OptiX، a.g g.a و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

  6. #66
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saber.pix نمایش پست ها
    بنده هم با شما موافقم. بعضی دوستان طوری نظریه میدن که انگاری 100 ساله تولید کننده دوربین و سنسور هستن. شرکت سونی بسیار بزرگتر از این حرفهای غیر کارشناسی هست که بعضی ها ادعا میکنند. بنده به شخصه دوربین آلفا 99 رو استفاده کرده بودم با لنز 70-200 اف 2/8 سونی. نه تنها چیزی از دوربین اون موقع من کان 5 دی مارک 2 کم نداشت بلکه در بعضی دیتیل ها در شرایط نوری کمتر بسیار سر تر بود نسبت به کانن. به نظرم اینکه افراد میان بدون صلاحیت کارشناسی در مورد شرکت و محصولی نظر میدن برمیگرده به ضعف اون شخص تو عکاسی و یا همون مشکل همیشگی ایرانی جمعت ه تو همه چیز صاحب نظر هستن.

    درود
    من هم با شما موافقم
    کسانی که هیچ چیز از زبان انگلیسی نمی دانند و هنگام خواندن مقالات لاتین هیچ چیز از آن ها سر در نمی آورند
    در محدودیت خواهند بود و با حفظ نام چند عکاس و تکرار آن در جمع علاقمندان به عکاسی سعی در القای این خواهند داشت که خدای عکاسی اند
    و تمام هویت عکاسی کشور می باشند.
    اما کسی که محدودیت در مطالعه مطالب مفید در سایت های معتبر بین المللی ندارد تحت این القائیات قرار نمی گیرد
    ما ایرانیها دوتا مطلب یاد میگیریم فکر میکنیم تمام کشور به ما مدیون هستن و باید بیان جلوی ما خم بشن
    بیشتر دنبال لابی هستیم تا یادگیری اما سری به مقالات علمی بزنید دنیایی از اطلاعات را ریختن تا همه یادبگیرن
    آخرش همین میشه که میبینید
    این میشه آخر و عاقبت عکاسی در کشور ما درسته همشهری
    obsidiyan، arefjoon و ben163s تشکر می‌کنند.
    داود معانی

  7. #67
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5573
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    درود
    به هرحال بیشتر حرفه ای ها قصد کوچ به این دوربین را دارند
    سلام
    منبع و ماخذ اين حرفتون رو لطف ميفرماييد اعلام كنيد ؟
    msh2200، lamagra، victor و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #68
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nejadi نمایش پست ها
    سلام
    منبع و ماخذ اين حرفتون رو لطف ميفرماييد اعلام كنيد ؟
    در فروم های خارجی که پرسه میزنم بیشتر کاربران بحث هایی از داینامیک رنج این دوربین انجام داده و اکثر تمایل به خرید این دوربین داشتند
    اما از آنجا که حرفه ای ها عجله نمی کنند لذا همیشه برنده اند
    در همین فروم خودمون هم افرادی هستند که قصد اینکارو دارن و در حال تحقیق اند
    اما این را یاد آور بشم که بیشتر برای منظره آن هم به دلیل داینامیک رنج اون
    اما با توجه به ایراداتی که بیان شده نارضلیتی هایی هم بوده

    1- مشاهده texturing orang peel noise در سونی 7r
    diglloyd Mirrorless - Sony Alpha A7R - Sony A7R Pixel Quality: Texturing Orange Peel Noise (diglloyd.com excerpt)

    2- مورد بعدی
    diglloyd Mirrorless - Sony Alpha A7R - Mitigating A7R Micro Contrast Diffraction Losses with Sharpening (diglloyd.com excerpt)

    3- diglloyd Mirrorless - Sony Alpha A7R - Sony 11+7 bit Lossy Compression: Gapping (diglloyd.com excerpt)

    4- Sony A7 versus Nikon D750 and A7r versus D810 | byThom | Thom Hogan

    5- کامل بخوانید

    Sony A7 and A7r Review | Sans Mirror — mirrorless, interchangeable lens cameras | Thom Hogan


    6- Complaints about a7rII - Sony Alpha Full Frame Cameras - Sony Alpha Forum


    7- https://sonyvnikon.wordpress.com/201...iliate-shills/

    8-نظرات کاربران را زیر ریویو بخوانید

    The Sony A7RII – Ming Thein | Photographer

    9- @@@@@@ The A7rII issues post (autofocus problems, long expsoure chroma noise and again pre-cooked RAW). | sonyalpharumors
    Niaz، M.Nouri، D.Daneshmand و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

  9. #69
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Bandarabbas
    نوشته ها
    732
    تشکر شده
    1581
    تشکر کرده
    4244

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nejadi نمایش پست ها
    سلام
    منبع و ماخذ اين حرفتون رو لطف ميفرماييد اعلام كنيد ؟
    چندان چیز دور از نظری هم نیست.
    صفحات و شبکه های یوتیوبِ عکاسان متعددی اعم از عروسی ، منظره ، طبیعت و ... رو میتونید ، دنبال کنید اکثر این دوربین سونی رو به عنوان انتخاب در نظر دارند.
    Niaz، davoud maani، obsidiyan و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #70
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nejadi نمایش پست ها
    سلام
    منبع و ماخذ اين حرفتون رو لطف ميفرماييد اعلام كنيد ؟

    تعریف حرفه‌ای تو ایران فرق میکنه و به هرکس که مهارت داشته باشه میگن حرفه ای

    در صورتی‌ که حرفه‌ای کسی که از اون راه پول در بیاره و یک عکاس حرفه‌ای عروسی‌ یا ورزشی ترجیح میده ۵ دی ۳ یا ۱ دی ایکس رو همه جا با خودش بکشه اما یک لحظه مهم رو از دست نده
    من توی فروم‌های خارجی خیلی‌ها رو دیدم که کوچ کردند به سونی اما اکثرا آماتور بودند و تفریحی عکس می‌گرفتند کسی‌ برای بیزینس به این دوربین کوچ نکرده
    yaghoobi، usef، m.daneshpayeh و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

صفحه 7 از 11 نخستنخست ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •