فکر میکنم اگر قرار هست کسی شخص دیگر رو اون هم در محیط فروم عکاسی که به نوعی مرجع در عکاسی تبدیل شده راهنمایی بکند بهتر هست وقتی این کار رو انجام بده که از صحت گفته های خودش اطمینان داشته باشه!
با این که حوصله بحث نیست ولی سعی میکنم توضیح کاملی رو خدمتتون بدم.
در مورد ابزار گرایی فکر میکنم شما در گفته هایتان خلاف همین امر حرکت میکنید!چگونه است خرید یک دوربین فول فریم با قیمتی بالاتر که تفاوت خروجی آن به راحتی برای عکاسهای آماتور قابل گذشت است ابزارگرایی نیست و خرید یک دوربین ارزانتر با امکانات بسیار بیشتر و عمومی تر ابزار گرایی است؟
در رابطه با سرعت عکاسی پیاپی و سیستم فکوس نیز بهتر است کمی در رابطه با عکاسی حیات وحش تحقیق بفرمایید.
شما وقتی قرار است در یک گردهمایی عکاسی کنید!عکس پرتره بگیرید یا کارهای مشابه،سیستم فکوس 3 نقطه ای دی60 هم برای شما کافی خواهد بود،ولی وقتی از یک پرنده در حال پرواز با سرعت 8 فریم بر ثانیه در حالی که فقط سعی میکنید سوژه را در کادر داشته باشیدعکاسی میکنید نیاز به یک سیستم فکوس پیشرفته را احساس میکنید!
وقتی نتیجه کار را مشاهده میکنید که نزدیک 80% از عکسها فکوس هستند آن هم در شرایط نوری نامطلوب دیگر چنین حرفی را نخواهید زد!
این گفته شما نیز نشان از عدم آشنایی با مبحثی هست که در رابطه با آن صحبت میفرمایید.
شما جسارتا من را یک عکاس فرض کنید!من صحنه زیر را میبینم و میخواهم این لحظه زیر را ثبت کنم!
اگر عکاسی پیاپی نبود چراه ای نبود جز اینکه به پرنده بگویم لطفا یک بار دیگر روی پوتین بنشین و سوراخ داخل آن را نگاه کن تا من عکس بگیرم!چون دفعه قبل که این کار را کردید کل فاصله بین نشستن و بلند شدن بیش از یک ثانیه نبود و همین که من این صحنه را به چشم دیدم هم اتفاقی بود.
در عکاسی از پرندگان شما نه تنها هیچ کنترلی که روی سوژه ندارید بلکه باید مراقب باشید که حرکات شما باعث فرار آن نشود.
شما نمی توانید برای سوژه تعیین کنید که چه پزی بگیرد،باید سعی کنید تمام لحظاتی را که سوژه در موقعیت مناسب قرار دارد ثبت کنید تا در هنگام انتخاب بهترین حالت سوژه را پیدا کنید.
وابستگی به ابزار برای کسی است که فکر میکند با داشتن یک فول فریم دیگر هیچ مشکلی در عکاسی نخواهد داشت و تمام شاتهایش قابل انتشار است.
بحث مفصلی را نیز که در رابطه با دوستانتان مطرح نمودید نیز احتمال به خاطر همان عدم آشنایی شما با بحثهای مطرح شده است.
در این مورد نیز همان بحث حرکت سوژه با سرعت بالا مطح است.شما یا هر شخص دیگری وقتی از یک سوژه با سرعت بالا عکاسی میکنید فقط تعدادی از عوامل را می توانید کنترل کنید!
باقی آن به دوربین و سیتم فکوس بستگی دارد و نه تواناییهای عکاس!
عکاسهای چنین عکسهایی هم باید علم و خلاقیت لازم را داشته باشند و هم ابزار مناسب را!
کدام یک از اساتید و دوستان شما بدون داشتن ابزار مناسب قادر به گرفتن این عکسها با این فریم ریت هستند؟
من قصد ثبت حرکت این دو پرنده با هم را داشتم! جز انتخاب نوع فکوس در دوربین و در کادر قرار دادن سوژه و فشار شاتر چه تاثیری دیگری در نوع فکوس می توانستم بگذارم؟
(عکسها بدون ادیت بوده و فقط پشت سر هم چیده شده است)
فکر میکنید کل این حرکت چقدر طول کشید که من بتوانم یکی را به عنوان یک لحظه انتخاب و از آن عکاسی کنم؟اگر در آن لحظه به خاطر دلایل فراون دوربین فکوس درست انجام نداده باشد چی کاری برای تکرار این حرکت وثبت آن میتوانم انجام دهم؟
منظور من از عدم توانایی شما و جمعی از دوستانتان همین بود!چگونه میتوانید شما یا هر شخص و استاد دیگری کار سیستم فکوس دوربین را انجام دهد؟؟
پس اینا قسمت را برای چه مطرح فرمودید؟
جز برای این که به خیال خودتان به شما توهین شده و قصد تلافی داشته و من را به نوعی دارای اعتماد به نفس کاذب بدانید(4بار آن را تکرار فرمودید)اگر این گونه نیست پس چرا آن را در پاسخ به من نوشتید؟چگونه از دو جمله این همه نتجیه گیری کردید که من کی هستم و اعتماد به نفس کاذب دارم؟
اگر بحث توهین باشد شما با برداشت بد خود که از اطلاعات کم شما ناشی می شود هر چه که دوست داشتید نثار من کردید!
از بزرگان عکس گرفتن نشانه بزرگ بودن نیست!کیفیت عکسهای خبری ما هم در بیشتر مواقع آنقدر بالا نیست که بتواند اعتباری برای شخصی به همراه داشته باشد!در بعضی از عکسهای خبری به آشنا بودن عکاس به آشنایی با سرعت شاتر و دیافراگم نیز باید شک نمود(البته دوستان شما قطعا در این رده نیستند)
فکر نمیکنم از پست اول من بشود نتیجه گیریهای شما را برداشت کرد!ظاهرا از قبل مشکلی با (پستهای و علکرد) من داشته اید که اکنون چنین نتیجه ای را در بر داشته است.