صفحه 25 از 27 نخستنخست ... 15 21 22 23 24 25 26 27 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 241 تا 250 , از مجموع 261
Like Tree679تشکر

موضوع: ?5DMKII or 7D

  1. #241
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,707
    تشکر شده
    13103
    تشکر کرده
    7868

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Soheil.Q نمایش پست ها
    سلام نوید جان ممنون از تذکر. صحبت من بر سر کادر و پرسپکتیو همزمان است و طبعا خالی از اشکال نیست...اما این تغییر را به خوبی میبینم؟بیشتر بررسی میکنم...
    نقل قول نوشته اصلی توسط CanonEOS نمایش پست ها
    درود.یعنی می فرمایید پرسپکتیو به فاصله ی کانونی ربطی ندارد؟یا همانطور که آقای قدوسی گفتند صحبت بر سر کادر یکسان با کراپدار و فولفریم است؟توضیح بدهید


    سلام به همه دوستان مخصوصا جناب خوشبین

    توضیح بدهید
    چشم قریان،توضیح میدهم ...

    اول از همه در مورد پرسپکتیو

    فرمودید:

    .یعنی می فرمایید پرسپکتیو به فاصله ی کانونی ربطی ندارد؟
    خیر، پرسپکتیو ربطی به فاصله کانونی ندارد. پرسپکتیو فقط و فقط به فاصله دوربین از سوژه مربوط میشود.

    یک اشتباه کلاسیک در مورد پرسپکتیو هست که مثلا میگویند، لنز های تله پرسپکتیو را فشرده (Compress) می کنند. این تاثیر لنز تله نیست که پرسپکتیو اجسام در دوردست را فشرده میکند. بلکه اجسام وسوژه هایی که در دوردست هستند به دلیل اینکه از ناظر( ما، دوربین) دور هستند پرسپکتیو تخت تر و فشرده تری دارند.

    از تاپیک "انتخاب لنز مناسب برای پرتره"

    نقل قول نوشته اصلی توسط Navid7h نمایش پست ها
    ...

    اگر شما از فاصله مثلا 5 متری با لنز 50 میلیمتری یک عکس تهیه کنید و یک عکس دیگر دقیقا از همان فاصله با لنز 200 میلیمتر بگیرید و سپس از وسط عکس ای که با لنز 50 میلیمتری گرفته اید یک کراپ به اندازه کادر تصویر دوم ( عکس ای که با لنز 200 میلیمتر گرفته شده است.) تهیه کنید، دو عکس از نظر پرسپکتیو و نسبت اندازه ها یکی هستند. ( هرچند از نظر عمق میدان فرق میکنند )

    ...
    پس وقتی فاصله از سوژه ثابت باشد، پرسپکتیو تغییری نمیکند.

    در مورد کادر یا Angel Of View

    خب، همونطور که همه میدونیم، دوربین های کراپدار داری Crop Factor هستند که فاصله کانونی موثر و زاویه دید را تحت تاثیر قرار میدهد ( نسبت به مقیاس فول فریم )

    مثلا با لنز 10-22 Canon EFs روی 7D در 10 میلیمتر کادری مشابه با لنز 16-35 Canon EF روی 5D Mark II در 16 میلیمتر خواهیم داشت.


    در مورد پرسپکتیو و فاصله کانونی های واید و خیلی واید

    نکته مهمی که وجود داره اینه که بین اعوجاج حاصل از پرسپکتیو یا Perspective Distortion (که وابسته به فاصله ما از سوژه است) و اعوجاج ذاتی اپتیک ها در فواصل کانونی واید (Lens Distortion) تفاوت قائل بشویم.


    بازهم اگر نکته مبهمی در نوشته های من هست بفرمایید تا توضیح بدهم.


    شاد باشید.

    کد:
    http://photonaturalist.net/understanding-perspective-and-focal-length/
    و

    کد:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Perspective_distortion_(photography)
    کد:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Angle_of_view
    کد:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Distortion_(optics)
    Daruosha، m like mother، M.Mobin و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  2. #242
    كاربر همراه r0otsharp آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    نوشته ها
    223
    تشکر شده
    289
    تشکر کرده
    375

    پیش فرض

    سلام دوستان عزیز .

    تا اینجا اکثر صفحات رو خوندم .

    می خوام دوربین D90 رو رد کنم و یه دوربین دیگه بگیرم . بین چند دوربین گیر کردم :
    1)D300s
    2)7D
    3)5D MarkII

    تا امروز به کانون کار نکردم .

    کلا تو زمنیه های عکس پرتره Outdoor - Indoor و عکاسی خبری و طبیعت بیشتر کار می کنم .

    حالا نظر شما چیه ؟؟

    باتشکر احسان
    Nikon D90 | AF-S 18-105 F3.5-5.6 | AF 50mm F1.8D | Haida UV Filter 67mm

    احسان فراهانی

  3. #243
    كاربر آشنا CanonEOS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    72
    تشکر شده
    28
    تشکر کرده
    76

    پیش فرض

    درود بر جناب حسینیان و احسنت بر این دانش و آگاهی.جناب آقای حسینیان به عنوان آخرین سوال آیا میتوان از یک لنز 30مم روی کراپ به عنوان لنز نرمال استفاده کرد؟به این علت که برای کادر مشابه با 50 فول فریم می بایستی فاصله ی یکسانی از سوژه داشته باشند.اگر این مورد صحیح باشد خلاف فرمایشات بسیاری از اساتید است.یادتان باشد جناب حسینی استاد عزیز همه ی ما خلاف این نظر را داشتند.

    عذر خواهی مرا بابت ویرایش بپذیرید و نگاهی به این بحث داشته باشید پست#17 به بعد:

    SIGMA AF 30mm f/1.4 EX DC HSM

    """دوست عزیز این حرف رو نزنید.از نظر ابعاد کادر تقریبا برابر هستند.اما خواص و پرسپکتیو یکسان ندارند!پس از این به بعد با لنز 50 عکاسی کنیم و کادره کنیم طوری که هم کادر تله 200 بشه بعد بگیم عکس با تله 200 هست؟!هیچکودوم از این خواص به هم نمیخورند."""

    """بله ظريفترين نكته همينجاست. بارها تصميم گرفتم كه يك لنز پرايم 28 تا 35 با f/1.4 يا حتا 1.8 بگيرم و ياد و خاطره ي دوران عكاسي فيلمي با لنز نرمال را زنده كنم ولي به همين دليل تفاوت پرسپكتيو ( كه اولين بار آرش عاشوري نياي عزيز توجه مرا به آن جلب كرد) پشيمان شدم."""



    یک سوال از آقای سعادت و آن اینکه با وجود 5دی و 17-40 چه نیازی به 7دی و 10-22 داشتید؟!
    ویرایش توسط CanonEOS : Friday 18 November 2011 در ساعت 10:22
    سیروان خوشبین
    Canon 1DsIII+24-70+100-400-Canon 400D+10-22

  4. #244
    كاربر فعال aidin594 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Sweden
    نوشته ها
    789
    تشکر شده
    4469
    تشکر کرده
    2620

    پیش فرض پرسپکتیو

    آف تاپیک: (به جای جناب نوید)

    دوستان پرسپکتیو فقط به فاصله از سوژه مربوط میشود.
    عکسهای زیر از این منبع برگرفته شده.
    دو عکس سمت چپ و راست از یک فاصلا گرفته شده اند:
    عکس سمت راست با فاصله کانونی 20 و عکس سمت راست با فاصله کانونی 100 میلیمتر ثبت شده است.
    برای مقایسه پرسپکتیو عکس وسط را از کراپ عکس 20 میلیمتری تهیه کرده.
    میبینید که فاصله کانونی در پرسپکتیو اثری نداشته.
    (تفاوت جزئی مربوط به دیستورشن های لنزها میباشد)



    منبع عکسها:

    کد:
    http://mhohner.de/essays/myths.php#focalper
    ویرایش توسط aidin594 : Friday 18 November 2011 در ساعت 11:57
    Navid7h، 7777، Arash Sh و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #245
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10830
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط CanonEOS نمایش پست ها
    درود بر جناب حسینیان و احسنت بر این دانش و آگاهی.جناب آقای حسینیان به عنوان آخرین سوال آیا میتوان از یک لنز 30مم روی کراپ به عنوان لنز نرمال استفاده کرد؟به این علت که برای کادر مشابه با 50 فول فریم می بایستی فاصله ی یکسانی از سوژه داشته باشند.اگر این مورد صحیح باشد خلاف فرمایشات بسیاری از اساتید است.یادتان باشد جناب حسینی استاد عزیز همه ی ما خلاف این نظر را داشتند.

    عذر خواهی مرا بابت ویرایش بپذیرید و نگاهی به این بحث داشته باشید پست#17 به بعد:

    SIGMA AF 30mm f/1.4 EX DC HSM

    """دوست عزیز این حرف رو نزنید.از نظر ابعاد کادر تقریبا برابر هستند.اما خواص و پرسپکتیو یکسان ندارند!پس از این به بعد با لنز 50 عکاسی کنیم و کادره کنیم طوری که هم کادر تله 200 بشه بعد بگیم عکس با تله 200 هست؟!هیچکودوم از این خواص به هم نمیخورند."""

    """بله ظريفترين نكته همينجاست. بارها تصميم گرفتم كه يك لنز پرايم 28 تا 35 با f/1.4 يا حتا 1.8 بگيرم و ياد و خاطره ي دوران عكاسي فيلمي با لنز نرمال را زنده كنم ولي به همين دليل تفاوت پرسپكتيو ( كه اولين بار آرش عاشوري نياي عزيز توجه مرا به آن جلب كرد) پشيمان شدم."""


    سلام البته این بحث به همینجا ختم نشد از میان این تاپیک یک تاپیک جدیدی متولد شد به نام پرسپکتیو که در اصل دنباله همین پست است

    میتوانید در اینجا پیگیری کنید

    پرسپكتيو
    Navid7h، lamagra و M-ESMAILZADEH تشکر می‌کنند.

  6. #246
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    یک سوال از آقای سعادت و آن اینکه با وجود 5دی و 17-40 چه نیازی به 7دی و 10-22 داشتید؟!
    اصولا برمیگردد به نوع نگاه!
    10 میلی متر در کراپ دار کادری مشابه 16 میلی متر در فول فریم دارد ولی
    پرسپکتیود و عمق میدان این دو کادر با یکدیگر متفاوت می باشند.
    قبلا هم یکی از دوستان این سوال را از بنده کرده بودند که در جواب نوشته بودم:
    عمده دلیل خرید این مجموعه دسترسی به فواصل کانونی 10 تا 15 میلی متر است(زیرا که به عمق میدان و پرسپکتیو این فواصل احتیاج دارم)


    درود بر عامو اسد عزیز
    در اصل مقایسه بنده میان سنسورهای کانن و سونی بوده و نام نیکون این وسط به اشتباه درج شده ,این اشتباه همواره تکرار میشه..

    بردیا عزیزاز نیکون طوری نوشت که من فکر کردم نیکون یک قوطی برداشته و روش یک سنسور در پیت گذاشته و داده بازار برای عکاسان محترم و گفته بفرمایید اینم دوربین نیکون
    اتفاقا بنده برداشتی کاملا برعکس دارم
    مثل این میمونه ایران خودرو برداشته موتور پیکان را گذاشته رو شاسی مورانو(بی ربط هم نیست از این کارها زیاد میکنن)
    بهترین دلیل آن هم مقایسه قیمتهای alpha900 سونی و D3x نیکون هست هر دو از یک موتور ببخشید حسگر مشترک استفاده میکنند(در آن زمان که بنده قصد خرید آنرا داشتم) قیمت اولی حدود 2.5 میلیون تومان و قیمت دومی چیزی حدود 11 میلیون تومان بود. حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را
    اگر حسگرها مشترک هستند پس این اختلاف قیمت برمیگردد به تفاوتها در کیفیت و امکانات بدنه ها ,پس اینکه نیکون یه قوطی برداشته توش یه سنسور... ,بدین ترتیب رد میشه. (کیفیت بسیار بالا و امکانات عالی بدنه های نیکون بر کسی پوشیده نیست بنده کوچکترین شکی در ین مورد ندارم)
    بنده با هر دو برند عکاسی کردم و کم عکاسی هم نکردم از هر برند بدنه های متعدد و لنزهای متعدد داشتم
    به جرات میتونم بگم حسگرهای کانن نسبت به سونی وایت بالانسهای دقیق تری دارند(هر چند jpeg عکاسی نمیکنم)
    خروجی نهایی سنسورهای کانن قوی تر و غنی تر از سنسورهای سونی می باشد(نیکون را فراموش کنید اصولا در این بحث جایی ندارد)
    این نظر شخصی بنده است(شاید به خاطر این هست که بنده به اختلافها زیاد حساس هستم)
    عامو اسد عزیز اگر خواستید یک فایل راو از d3s و 5DmII برایتان آپلود کنم تا با مقایسه آنها به یکی از بزرگترین واقعیتهای دنیای دیجیتال.....

  7. #247
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,707
    تشکر شده
    13103
    تشکر کرده
    7868

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط CanonEOS نمایش پست ها

    جناب آقای حسینیان به عنوان آخرین سوال آیا میتوان از یک لنز 30مم روی کراپ به عنوان لنز نرمال استفاده کرد؟به این علت که برای کادر مشابه با 50 فول فریم می بایستی فاصله ی یکسانی از سوژه داشته باشند.اگر این مورد صحیح باشد خلاف فرمایشات بسیاری از اساتید است.یادتان باشد جناب حسینی استاد عزیز همه ی ما خلاف این نظر را داشتند.
    سلام دوباره جناب خوشبین

    خوشبختانه آقای قشقایی تاپیک مورد نظر من رو پیدا کردند ! بعد از اون پست در تاپیکی که شما اشاره کردید بحث های مفصلی در تاپیک پرسپکتیو شد.

    در مورد کادر و Angel Of View هم در لینک ویکی پدیا در پست قبل توضیحات خوبی هست.

    در مورد لنز نرمال : بنا به تعریف در هر فرمتی (APS-C -Full Frame -Medium Format ...) لنزی که زاویه دیدی حدود 46 درجه را بدهد لنز نرمال آن فرمت به حساب می آید. چون این زاویه تقریبا برابر زاویه دید چشم انسان است. پس با احتساب ضریب 1.6 در کراپ دار های Canon میتوان حدودا 30 میلیمتر را نرمال نامید.


    کد:
    http://www.akkasee.com/articles/12293/

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها

    اصولا برمیگردد به نوع نگاه!
    10 میلی متر در کراپ دار کادری مشابه 16 میلی متر در فول فریم دارد ولی
    پرسپکتیود و عمق میدان این دو کادر با یکدیگر متفاوت می باشند.
    قبلا هم یکی از دوستان این سوال را از بنده کرده بودند که در جواب نوشته بودم:
    عمده دلیل خرید این مجموعه دسترسی به فواصل کانونی 10 تا 15 میلی متر است(زیرا که به عمق میدان و پرسپکتیو این فواصل احتیاج دارم)

    بردیای عزیز، سلام

    دوباره تاکیید میکنم، پرسپکتیو فقط و فقط به فاصله شما از سوژه بستگی داره.

    یعنی اگر فاصله ناظر( دوربین ) از سوژه تغییر نکند پرسپکتیو هیچ تغییری نمیکند. حتما تاپیکی که آقای قشقایی عزیز اشاره کردند را دنبال کنید.



    شاد باشید.
    Persian، Amir Tavakoli و aidin594 تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  8. #248
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    بردیای عزیز، سلام
    دوباره تاکیید میکنم، پرسپکتیو فقط و فقط به فاصله شما از سوژه بستگی داره.
    یعنی اگر فاصله ناظر( دوربین ) از سوژه تغییر نکند پرسپکتیو هیچ تغییری نمیکند.
    جناب حسینیان گرامی ای کاش به همین سادگی بود که شما در چند کلمه آنرا خلاصه کردید
    عرض کردم عمق میدان و پرسپکتیو ,
    قبل از هر چیز معتقدم بررسی تنهای پرسپکتیو بدون در نظر گرفتن موارد دیگری مانند عمق میدان و کادر یک قیاس مع الفارغ است!
    توضیح میدهم
    با فاصله ثابت از سوژه و فواصل کانونی متفاوت پرسپکتیو همواره ثابت است ولی آیا با همان کادر مشابه و عمق میدان؟ جواب خیر
    با فواصل کانونی کوتاه (اصولا هر چه کوتاهتر باشد) امکان نزدیک شدن به سوژه بیشتر میشود
    اما آیا با فواصل کانونی بلندتر تر امکان نزدیک شدن به سوژه با حفظ کادر و عمق میدان مورد نظر وجود دارد؟ جواب خیر

    فهم پرسپکتیو به تنهایی کافی نیست این موضوع باید با جوانب آن درک شود ,حداقل برای یک عکاس باید اینطور باشد.

    موفق باشید
    ویرایش توسط Saadat : Friday 18 November 2011 در ساعت 15:14
    M-ESMAILZADEH تشکر می‌کند.

  9. #249
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,707
    تشکر شده
    13103
    تشکر کرده
    7868

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    جناب حسینیان گرامی ای کاش به همین سادگی بود که شما با در چند کلمه آنرا خلاصه کردید
    بنده عرض کردم عمق میدان و پرسکتیو ,
    قبل از هر چیز بنده معتقدم بررسی تنهای پرسپتیکو بدون در نظر گرفتن موارد دیگری مانند عمق میدان و کادر یک قیاس مع الفارغ است!
    توضیح میدهم
    با فاصله ثابت از سوژه و فواصل کانونی متفاوت پرسپکتیو همواره ثابت است ولی آیا با همان کادر مشابه و عمق میدان؟ جواب خیر
    با فواصل کانونی کوتاه (اصولا هر چه کوتاهتر باشد) امکان نزدیک شدن به سوژه بیشتر میشود
    اما آیا با فواصل کانونی بلندتر تر امکان نزدیک شدن به سوژه با حفظ کادر و عمق میدان مورد نظر وجود دارد؟ جواب خیر

    فهم پرسپکتیو به تنهایی کافی نیست این موضوع باید با جوانب آن درک شود ,حداقل برای یک عکاس باید اینطور باشد.

    موفق باشید
    بردیای عزیز
    سلام دوباره،

    صحبت بر سر پرسپکتیو بود، همانطور که من گفتم و شما هم گفتید پرسپکتیو فقط به فاصله ما از سوژه وابسته است. شما عمق میدان را دخیل میکنید، کسی هم نگفته عمق میدان ها برابر است.

    پرسپکتیو تعریف کلاسیک خودش را دارد اما نظرتان این است که :

    بررسی تنهای پرسپتیکو بدون در نظر گرفتن موارد دیگری مانند عمق میدان و کادر یک قیاس مع الفارغ است!
    نظر شماست و بسیار محترم،

    اما باید آگاه باشید که به عنوان یک کاربر فعال در فروم و یک عکاس فعال در گالری ممکن است نوشته هایتان دوستان تازه وارد را به اشتباه بیاندازد،

    فرمودید :

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها

    10 میلی متر در کراپ دار کادری مشابه 16 میلی متر در فول فریم دارد ولی
    پرسپکتیود و عمق میدان این دو کادر با یکدیگر متفاوت می باشند.

    دوباره تاکید میکنم، جمله ای که نوشتید غلط است. چون اگر 10 میلیمتر روی دوربین کراپدار بخواهد کادری (زاویه دیدی) مانند 16 میلیتر روی دوربین فول فریم داشته باشد، باید هر دو دوربین فرضی، در یک نقطه نسبت به سوژه باشند، در این صورت پرسپکتیو هر دو عکس دقیقا یکسان است ولی عمق میدان دو تصویر میتواند متفاوت باشد.


    شما که مفهوم پرسپکتیو را به خوبی درک کرده اید باید به شیوه ای آنرا بنویسید تا دوستانی مثل من که این موضوع را نفهمیده ایم را به اشتباه نیاندازد.


    شاد باشی.
    Daruosha، Amir Tavakoli، ashkan 78 و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  10. #250
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5566
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    آقايون خواهش ميكنم يواش تر !!! بابا من و آقاي هراتي و آقاي شكورزاده يه سوال ساده پرسيديم اين يا اون !!، خداييش اصلا نفهميديم چي شد، پرسپكتيو رفت تو عمق ميدان، عمق ميدان رفت تو سنسور ، سنسور رفت تو كانن ، كانن رفت تو نيكون ، سوني اون وسط چيكار ميكنه!! ، يكي شد عكاس حرفه اي يكي شد درپيت ، RAw و jpeg چي ميگه اين وسط؟ هي واي من ........اصلا نيكون چجوري اومد اين وسط، آقايون ، دوستان ، اساتيد خواهش ميكنم ، اين بحث برند انتها نداره ها بي خيال اين گفتمان بشيد چون فقط باعث دلخوري از هم ميشه
    Persian، A_Maddah، Herati و 12 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 25 از 27 نخستنخست ... 15 21 22 23 24 25 26 27 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •