صفحه 233 از 433 نخستنخست ... 133 183 223 229 230 231 232 233 234 235 236 237 243 283 333 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,321 تا 2,330 , از مجموع 4323
Like Tree5932تشکر

موضوع: راهنمایی برای خرید لنز

  1. #2321
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    اولا ضریب کراپ در کنون 1.6 است ثانیا 1.6*1.6 برابر 2.56 میشود. سنسور فول فریم کنون دو و نیم برابر بزرگتر است.
    در مورد نحوه استفاده از روزنه هم ... بگذریم.


    خیلی هم خوب که شما به اساتید دسترسی دارید یکبار دیگر مزاحمشون شوید احتمالا فول فریم دارند. با لنزتون یا اگر نیکون دارند با لنز خودشان چند شات بگیرید و با خروجی خودتان مقایسه کنید. اینطوری حداقل تکلیف بدنه فولفریم مشخص میشود.
    نظر ایشان درست است منتها اگر لنز پرایم تهیه کنید خیلی محدود میشوید. با اینکه من عمدتا لنز پرایم روی بدنه دارم اما برای کاربرد عمومی ترجیه میدهم در عکسهایی که در تاریکی میگیرم کمی نویز بیشتر داشته باشم تا اینکه کلی شات را به دلیل فاصله کانونی نامناسب از دست بدهم یا خراب کنم. لنزتان را روی فاصله کانوی 35 قرار دهید، بدون تغییر فاصله کانونی کمی با دوربین کار کنید و عکسهای متفاوت بگیرید تا متوجه حرف من بشوید! اشتباهی که اینجا هم خیلی شاهد آن هستیم پیشنهاد لنز پرایم برای کاربران غیر جدی عکاسی است.
    این چند روزه اطلاعات فنی داره طوفان میکنه 1.6*1.6 =WOW
    ٌwow یعنی شما اصلا نمیدانید داریم در مورد چه ضریبی صحبت می کنیم؟
    تکلیف فول را هم جیب مشخص میکند
    لنز پرایم برای کسی است که کیفیت میخواهد و پول دارد یا ندارد اهمیتی ندارد هنوز 1.2 کنون در صدرقیمت قراردارد در حالی که 1.8 ارزانترین است
    کسی با پرایم عکس خانوادگی از دست نمی دهد مگر خبرنگاریه که چیزی از دست دهیم
    اگر هم خبرنگار باشد فکرنمیکنم فلش از روی دوربین باز کند ضمنا خبرنگارجدی دو بدنه همراه دارد که همیشه یکیش لنز سریع دارد
    ویرایش توسط siosha : Wednesday 17 September 2014 در ساعت 22:23
    ata_m3 تشکر می‌کند.

  2. #2322
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    اولا ضریب کراپ در کنون 1.6 است ثانیا 1.6*1.6 برابر 2.56 میشود. سنسور فول فریم کنون دو و نیم برابر بزرگتر است.
    در مورد نحوه استفاده از روزنه هم ... بگذریم.
    دوست عزیز از آنجاییکه قطر سنسور فول فریم 1.5 برابر سنسور کراپدار در نیکون و 1.6 برابر کراپدار در کنون هست بنابراین اندازه سنسور فول فریم در کنون 1.6 برابر سنسور کراپدار و در نیکون 1.5 برابر سنسور کراپدار هست.

    DX sensors are 1.5x smaller than 35mm film

    لطفا قسمت introduction در این لینک رو ملاحظه فرمایید. Nikon DX Format Cameras
    msh2200، m.daneshpayeh و siosha تشکر می‌کنند.

  3. #2323
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    دوست عزیز از آنجاییکه قطر سنسور فول فریم 1.5 برابر سنسور کراپدار در نیکون و 1.6 برابر کراپدار در کنون هست بنابراین اندازه سنسور فول فریم در کنون 1.6 برابر سنسور کراپدار و در نیکون 1.5 برابر سنسور کراپدار هست.

    DX sensors are 1.5x smaller than 35mm film

    لطفا قسمت introduction در این لینک رو ملاحظه فرمایید. Nikon DX Format Cameras
    سایز سنسور فول فریم 36 در 24 م م است پس مساحت آن 864 میلیمتر مربع است. سایز APS-C کانن 22.2 در 14.8 م م است پس مساحت آن 328.6 میلیمتر مربع است در نتیجه مساحت سنسور فول فریم 2.6 برابر سنسور کراپدار است. مهم هم مساحت سنسور و مساحت هر فتودیود آن است.
    مساحت هر فتودیود هم علاوه بر مساحت سنسور به چگالی پیکسلی آن بستگی دارد. یعنی فتودیودهای یک سنسور فول فریم 20 مگاپیکسلی نصف یک سنسور 10 مگاپیکسل فول فریم است. مساحت هر فتودیود مشخص کننده مقدار نور دریافتی آن است و مساحت بیشتر یعنی نور بیشتر و نتیجتاً نویز کمتر، از طرف دیگر مساحت بیشتر یعنی تراکم حرارتی کمتر و باز هم یعنی نویز کمتر.
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Wednesday 17 September 2014 در ساعت 20:33
    msh2200، Mehrdad-PL، m.daneshpayeh و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #2324
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    دوست عزیز از آنجاییکه قطر سنسور فول فریم 1.5 برابر سنسور کراپدار در نیکون و 1.6 برابر کراپدار در کنون هست بنابراین اندازه سنسور فول فریم در کنون 1.6 برابر سنسور کراپدار و در نیکون 1.5 برابر سنسور کراپدار هست.

    DX sensors are 1.5x smaller than 35mm film

    لطفا قسمت introduction در این لینک رو ملاحظه فرمایید. Nikon DX Format Cameras
    در ضلع بله درسته. ولی سطح تابع توان دوم ضلع است.
    اگر هر ضلع زمینی 1.5 برابر زمین دیگری باشد میگویید این زمین یک و نیم برابر آن است؟
    APS-C (22.3 x 14.9 mm)
    Full frame (36 x 24 mm)

    ببخشید جناب چگینی پست شمارو ندیدم.
    ویرایش توسط m.daneshpayeh : Wednesday 17 September 2014 در ساعت 20:03 دلیل: معذرت خواهی از جناب چگینی به دلیل ندیدن پست!
    msh2200، Mehrdad-PL، lamagra و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  5. #2325
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    سایز سنسور فول فریم 36 در 24 م م است پس مساحت آن 864 میلیمتر مربع است. سایز APS-C کانن 22.2 در 14.8 م م است پس مساحت آن 328.6 میلیمتر مربع است در نتیجه مساحت سنسور فول فریم 2.6 برابر سنسور کراپدار است. مهم هم مساحت سنسور و مساحت هر فتودیود آن است.
    مساحت هر فتودیود هم علاوه بر مساحت سنسور به چگالی پیکسلی آن بستگی دارد. یعنی فتودیودهای یک سنسور فول فریم 20 مگاپیکسلی نصف یک سنسور 10 مگاپیکسل فول فریم است. مساحت هر فتودیود مشخص کننده مقدار نور دریافتی آن است و مساحت بیشتر یعنی نور بیشتر و نتیجتاً نویز کمتر، از طرف دیگر مساحت بیشتر یعنی تراکم حرارتی کمتر و باز هم یعنی نویز کمتر.

    همیشه بپرسیم 1.5 برابر چی چیزی؟
    سایز ابعاد/سایز قطر
    و یا اندازه مساحت؟
    در صحبت عطا جان دقت کنید میگویند اندازه سنسور ولی آیا مد نظر مساحت است و یا قطر/اضلاع ؟ وقتی از ضریب برش صحبت میکنیم ضریب برش قطری یا اضلاع مد نظر است
    1.5 برابر قطر مد نظر است پس اصولا با مساحت کاری نداریم
    پس سایز قطر سنسور 1.5 برابر خواهد بود که ما میگوییم سایز سنسور و همیشه کلمه قطر را جا می اندازیم

    در این بحث من حرف عطا جان را به واقعیت ملموس نزدیکتر میدانم و تنها یک کلمه قطر حذف شده و کسی وقتی ضریب سنسور را بیان میکند منظورش مساحت نیست هرچند در کلام عادی و افراد عادی این فرض را در نظر میگیرند
    این 1.5 برابر شدن قطر دقیقا همان نتیجه محاسبات جناب چگینی است منتها این شیوه معمولا بیان نمی شود اگر چه یکی هستند


    تنها نکته اصلی است که در این بحث ها پنهان می ماند
    آن هم این موضوع است که راهکار صحیح برای کاهش نویز در اکثر مواقع افزایش نور ورودی و کاهش ایزو است تا افزایش سایز سنسور

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    اگر هر ضلع زمینی 1.5 برابر زمین دیگری باشد میگویید این زمین یک و نیم برابر آن است؟
    وقتی میگوییم کاغذ A3 دو برابر کاغذ A4 است منظور چیست؟
    کسی نمی گوید مساحت کاغذ همه در مورد ابعاد صحبت می کنیم بنابراین زمین شما 1.5 برابر بزرگتر است
    (البته مفهوم حرف شما کاملا صحیح است ولی نه در این مورد خاص)
    ویرایش توسط siosha : Thursday 18 September 2014 در ساعت 00:13
    ata_m3 تشکر می‌کند.

  6. #2326
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط tahers96i نمایش پست ها
    دوستان امروز رفتم پیش یکی از اساتید عکاسی شهرمون که مدرک دکتری از خارج از کشور تو همین حوزه داره تقریبا بعد از یک ساعت صحبت کردن پیشنهاد کردن که :
    اول به فکر تغییر بدنه نباش 60دی عالیه
    دوم لنز 24-105 تم نگه دار و بقیه لنز ها رو رد کن برن
    سوم اگه علاقه ای به کار با فلاش اکسترنال نداری برو یه کانن 35اف 2 بگیر که لنز با کیفیتیه که هم دیاف بازی داره و هم لرزشگیر داره و خیلی لنزجمع و جوریه و اذیتت نمیکنه بازم در اخر تاکید کرد که بهتر فلاش تهیه کنی تا لنز
    من جای شما بودم 24-105 رو ميفروختم بجاش يک 18-135 stm ميخريدم
    85 رو نگه ميداشتم برای پرتره و شب + سيگما 35 1.4 آرت يا 18-35 1.8 + يک فلش منوال ارزون مثل يانگنو 560 2

    24-105 لنس خوبيه (خودم دارم ) اما برای عکاسی با نور کم اصلاً لنز جالبی نيست ، شما اگر لنزی مثل سيگما 35 آرت بگيريد 3 استاپ نور بيشتری داريد + بخاطر ديافراگم بازش ميتونيد عکس های قشنگ تری بگيريد
    من لنز سيگما رو هم داشتم و الان به شدت از فروشش پشيمونم و در اولی فرصت دوباره يکی ميگيرم
    tahers96i تشکر می‌کند.

  7. #2327
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    گیلان-تالش
    نوشته ها
    405
    تشکر شده
    1449
    تشکر کرده
    903

    پیش فرض

    اتفاقا من یکم پررویی کردم وبا دوربین mark llll شون چند تا شات زدم نامردیه که نگم یه سر وگردن از دوربین من بهتر بود خداییش رنگ و شارپنسش فوق العاده بود و تو ایزو تقریبا میشه گفت که ایزو 12800ش یه کوچولو نویزش از ایزو 3200 من بیشتر بود ولی خداییش اون رنگ و شارپنسش زمین تا اسمون فرق داشت ولی خوب این همه هزینه برا یه من که کارم عکاسی نیست منطقی نیست طرف کار و درس و زندگیش دوربینشه دکتری از استرالیا داره مارک3 برمیداره اونوقت من که نمیدونم سر پیازم یا تهشم بیام مارک 3 بردارم!!!
    doki و ppl94 تشکر می‌کنند.

  8. #2328
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    گیلان-تالش
    نوشته ها
    405
    تشکر شده
    1449
    تشکر کرده
    903

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    اولا ضریب کراپ در کنون 1.6 است ثانیا 1.6*1.6 برابر 2.56 میشود. سنسور فول فریم کنون دو و نیم برابر بزرگتر است.
    در مورد نحوه استفاده از روزنه هم ... بگذریم.


    خیلی هم خوب که شما به اساتید دسترسی دارید یکبار دیگر مزاحمشون شوید احتمالا فول فریم دارند. با لنزتون یا اگر نیکون دارند با لنز خودشان چند شات بگیرید و با خروجی خودتان مقایسه کنید. اینطوری حداقل تکلیف بدنه فولفریم مشخص میشود.
    نظر ایشان درست است منتها اگر لنز پرایم تهیه کنید خیلی محدود میشوید. با اینکه من عمدتا لنز پرایم روی بدنه دارم اما برای کاربرد عمومی ترجیه میدهم در عکسهایی که در تاریکی میگیرم کمی نویز بیشتر داشته باشم تا اینکه کلی شات را به دلیل فاصله کانونی نامناسب از دست بدهم یا خراب کنم. لنزتان را روی فاصله کانوی 35 قرار دهید، بدون تغییر فاصله کانونی کمی با دوربین کار کنید و عکسهای متفاوت بگیرید تا متوجه حرف من بشوید! اشتباهی که اینجا هم خیلی شاهد آن هستیم پیشنهاد لنز پرایم برای کاربران غیر جدی عکاسی است.
    اتفاقا من یکم پررویی کردم وبا دوربین mark llll شون چند تا شات زدم نامردیه که نگم یه سر وگردن از دوربین من بهتر بود خداییش رنگ و شارپنسش فوق العاده بود و تو ایزو تقریبا میشه گفت که ایزو 12800ش یه کوچولو نویزش از ایزو 3200 من بیشتر بود ولی خداییش اون رنگ و شارپنسش زمین تا اسمون فرق داشت ولی خوب این همه هزینه برا یه من که کارم عکاسی نیست منطقی نیست طرف کار و درس و زندگیش دوربینشه دکتری از استرالیا داره مارک3 برمیداره اونوقت من که نمیدونم سر پیازم یا تهشم بیام مارک 3 بردارم!!!
    siosha، doki و ppl94 تشکر می‌کنند.

  9. #2329
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط siosha نمایش پست ها
    وقتی میگوییم کاغذ A3 دو برابر کاغذ A4 است منظور چیست؟
    کسی نمی گوید مساحت کاغذ همه در مورد ابعاد صحبت می کنیم بنابراین زمین شما 1.5 برابر بزرگتر است
    (البته مفهوم حرف شما کاملا صحیح است ولی نه در این مورد خاص)
    ابعاد کاغذ A4 برابر 297 در 210 م م است و A3 برابر 420 در 297 و "مساحت" کاغذ A3 ذو برابر A4
    همه می دانند که ضریب کراپ چیست ولی بدیهی است که سطح سنسور فول فریم 1.6 برابر سنسور کراپدار نیست و در میزان نویز هم مساحت سنسور مهم است .
    بهترین راه کاهش نویز هم به نظر من الزاماً استفاده از لنزهای با اپرچر باز نیست. برای مثال در ماکروگرافی شما مجبورید به خاظر افزایش عمق میدان از اپرچرهای بسته (حتی تا f/16) استفاده کنید و از سوی دیگر معمولاً با چالش کمبود نور روبرو هستید و استفاده از فلش هم مسائل خود را دارد پس بهترین راه استفاده از دوربین با نویز کمتر (فول فریم) است.

  10. #2330
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    ابعاد کاغذ A4 برابر 297 در 210 م م است و A3 برابر 420 در 297 و "مساحت" کاغذ A3 ذو برابر A4
    همه می دانند که ضریب کراپ چیست ولی بدیهی است که سطح سنسور فول فریم 1.6 برابر سنسور کراپدار نیست و در میزان نویز هم مساحت سنسور مهم است .
    بهترین راه کاهش نویز هم به نظر من الزاماً استفاده از لنزهای با اپرچر باز نیست. برای مثال در ماکروگرافی شما مجبورید به خاظر افزایش عمق میدان از اپرچرهای بسته (حتی تا f/16) استفاده کنید و از سوی دیگر معمولاً با چالش کمبود نور روبرو هستید و استفاده از فلش هم مسائل خود را دارد پس بهترین راه استفاده از دوربین با نویز کمتر (فول فریم) است.
    دو برابر قطری منظورم بود که کاغذ مثال خوبی نبود عملا ربطی به قطر نداشت
    جناب چگینی موضوع بحث نویز در عکاسی حرفه ای نبود مطالعه فرمودید؟ ضمنا من گفتم اکثر مواقع
    شما فرمودید سایز سنسور من هم گفتم سایز اگر ضریب مد نظر است 1.6 برابر است
    در اینکه سطح دو برابر نیست هم شکی وجود ندارد که بنده نیز تائید کردم سطح با مربع ضریب نسبت مستقیم دارد که شما و جناب دانش بر روی آن تاکید دارید
    ولی عملا هر دونفر دارید یک حرف صحیح را با دو جمله بندی مختلف میزنید (منظورم عطا جان و شما بودید)

    نقل قول نوشته اصلی توسط tahers96i نمایش پست ها
    اتفاقا من یکم پررویی کردم وبا دوربین mark llll شون چند تا شات زدم نامردیه که نگم یه سر وگردن از دوربین من بهتر بود خداییش رنگ و شارپنسش فوق العاده بود و تو ایزو تقریبا میشه گفت که ایزو 12800ش یه کوچولو نویزش از ایزو 3200 من بیشتر بود ولی خداییش اون رنگ و شارپنسش زمین تا اسمون فرق داشت ولی خوب این همه هزینه برا یه من که کارم عکاسی نیست منطقی نیست طرف کار و درس و زندگیش دوربینشه دکتری از استرالیا داره مارک3 برمیداره اونوقت من که نمیدونم سر پیازم یا تهشم بیام مارک 3 بردارم!!!
    ویرایش توسط siosha : Thursday 18 September 2014 در ساعت 02:17

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •