از F/2.8 به بعد خوبه!
لینک تست
پس به لنز سیگما 35 F/1.4 هم نگاهی بکنید (البته قیمتش را ندارم)
این هم بد نیست
Sigma 30mm f/1.4 DC HSM
البته نظر من همچنان روی 55-17 کنون هست
از F/2.8 به بعد خوبه!
لینک تست
پس به لنز سیگما 35 F/1.4 هم نگاهی بکنید (البته قیمتش را ندارم)
این هم بد نیست
Sigma 30mm f/1.4 DC HSM
البته نظر من همچنان روی 55-17 کنون هست
خوب من یک پیشنهاد دیگه براتون زدم
Canon 17-55 F/2.8 یا
Sigma 17-50 F/2.8 یا
Tamron 17-50 F/2.8
لنز مورد نظر شما با قابلیت 150-15 با f/.4 هم نشدنیه و اگر بشود هم قیمتش سر به فلک می کشه!!!
مدل های فوق با F/2.8 پاسخگوی نیاز شما خواهد بود و البته لنز 105-24 را هم که ظاهرا می خواهید نگه دارید!
از همه دوستان تشکر میکنم که وقت گذاشتید من نتونستم انتخابی داشته باشم که مشکل از خودمه ولی به هر حال شاید به سمت فول فریم برم چون با همون لنز 24-105 فک کنم بتونه با کراپدار با لنز دیاف باز 1.8 و 1.4 و غیر..برابری کنه ولی مشکلی که تو فول فریمی مثل 6دی هست اینه که فلاش نداره موندم فک نکنم نیکون اینجوری باشه
ویرایش توسط tahers96i : Wednesday 17 September 2014 در ساعت 00:16
دوست عزیز لنز 50 بر روی کراپدار کاملا مناسب پرتره هست. لنز 85 کمی بلند هست و برای کادر بندی مجبورید فاصله بیشتری از سوژه بگیرید و کمی ابتکار عمل رو ازتون میگیره و به عبارتی دست و بالتون رو میبنده. اما لنز 50 روی کراپدار برای پرتره عالیست.
من هر دو رو روی کراپدار تست کردم که عرض می کنم.
دوست عزیز می توند لنز 40mm پنکیک کنون رو هم برای پرتره در نظر داشته باشید که علی رغم کوچکی و کامپکت بودن شارپنس خیلی خوبی داره ضمنا لنز 105-24 توانایی رقابت با لنزهای فیکس دیاف باز رو نداره چه روی فول فریم چه روی کراپدار. در کنون دوربینهای رده 6D به بالا فلاش ندارند اما در نیکون رده حرفه ای DX و DXS فلاش ندارند.
هدفم از فول فریم این بود که چون در ایزوهای بالا مثلا6دی تقریبا دو استپ نسبت به کراپدار بهترعمل میکنه اون چیری که من دیدم ایزو 12800 6دی با ایزو 3200 60دی خودم در یه حد کیفیت عکس داشت پس دیگه به دیاف باز نیازی برای نوردهی بیشتر ندارم چون تو فول فریم خود دوربین برام به عمل میاره ونیازی به لنزهای با دیاف باز نخواهم داشت
دوست عزیز این اشتباه رو نکنید. شما میزان نویز سنسور رو می خواهید با بزرگ کردن سنسور کمتر کنید. راه عقلانی و اصولی اینکه که نور بیشتری رو به سنسور با لنزهای دیاف باز برسونید که تو کیفیت عکسهاتون تاثیر بسزایی داره. اگه اینجوری بود که می فرمودین اونوقت همه با بیشتر کردن ایزو از لنزهای با دیافهای 3.5 و 4 به بالا عکاسی نجومی میکردن و عملا لنزهای دیاف باز جز بوکه و عمق میدان کم کاربری دیگری نداشتند. 100 البته رسوندن نور بیشتر به سنسور در جهت ثبت عکسی با کیفیت و شارپنس بهتر به بالا بردن ایزو ارجحیت داره. شما هر چقدر هم ایزو رو بالا ببرید باز هم نویز در تصاویرتون خواهید داشت و راه داشتن تصاویر شارپ و عالی اینه که تصویرتون بدون نویز یا دارای حداقل نویز ممکن باشه.
مزیت داشتن لنزهای فیکس با دیاف باز، علاوه بر شارپنس بسیار خوب اونها، عمق میدان کم و بوکه زیباشون هست.
سخن آخر اینکه اگر روی لنز سرمایه گذاری کنید به هیچ عنوان ضرر نمی کنید که هیچ، سود هم میکنید هم از لحاظ مادی و هم کیفیت عکسها، اما در مورد دوربین خیر.