6DII / Canon 24-70 F2.8 II L /16-35 F4 L / 100mm Macro F2.8 L IS / 190xpro4 + 498 RC2 / 270 EX
شکری
در مورد سیگما 24-105 روایات زیاده! اینکه این لنز کیفیت بسیار خوبی داره اما از طرفی خیلی کم فروش بوده تو دنیا(شاید به این خاطر که برندهای اصلی هم در این رنج لنزهای نسبتاً مناسبی دارن).
24-70 تمرون هم لنز بسیار خوبیه اما ضعف هایی هم داره در زمینه ی شارپنس! مسلماً ورژن II کنون بهتر از اونه. شایعات دال بر اینه که به زودی هم کنون قصد داره ورژن IS دار این لنز رو بده بیرون و هم سیگما ورژن OS دار.
با توجه به بودجه پيشنهاد دادم ، 24-70 1 کنون زياد جالب نيست من 24-105 رو به اون ترجيح ميدم که هم بازه بهتری داره هم لرزشگير داره و برای فيلم برداری خوبه
تامرون 24-70 لنز خوبيه اما 24-105 سيگما همونطور که ايمان جان گفتن زياد طرفدار نداره بعداً هم کسی به راحتی ازتون نميخره
جنس بوکه لنزی مثل 85 1.8 رو حتی 100 ال کنون هم نداره ، اگر کيفيت پرتره براتون مهمه سيگما نميتونه جای 85 1.8 رو پر کنه ، نمونه عکس های زيادی ببينيد متوجه ميشيد
من 70-200 تامرون رو هم داشتم اما خروجی 85 1.8 رو به اون ترجيح ميدم
پست های قديمی کلوين هاليوود رو هم ببينيد تا چند ماه پيش فقط از 24-105 +851.8 5D2 استفاده ميکرد
بلاگ ها رو باز کنيد اکثر عکس ها اگزيف دارند
Calvin Hollywood Photography | - Part 2
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
یه نکته ای که خیلی وقت میخوام بهش اشاره کنم متاسفانه مدتیه میبینم تو تاپیک های مختلف تقریبا به هر کس که میخواهد لنز بخرد پیشنهاد 50mm میشه
چون لنز پرایمه!مثل اینکه مد شده
حتی پیش اومده شخصی رو دیدم که از یه بنا میخواست عکس بگیره هی عقب تر میرفت که با لنز 50 عکس بگیره لنز وایدش زومش تو کیفش بوده!
تبدیل به اپیدمی شده ظاهرا
همه اینارو گفتم که بگم جایگاه هر لنزی جداست نمیشه به همه یه لنز را صرفا بخاطر کیفیتش پیشنهاد داد
در تکمیل فرمایش شما عرض شود که بله من هم یک مدتی تحت تاثیر همین توصیه ها به جد تصمیم داشتم یک لنز 50 f1.8 خریداری کنم اما با توجه به صحبت برخی از دوستان و مشاهده بازار فروش وسیع آن متوجه شدم که این لنز بیشتر برای تجربه مناسب من است و شاید حتی برای یک پرتره گراف حرفه ای هم 30 درصد عکسهایش را پاسخ دهد . به همین علت بهتر دیدم به داشتن لنز هلیوس 58 آنالوگم اکتفا کنم و سعی کنم اگر هم خواستم به دوستی لنز 50 را پیشنهاد کنم متذکر این نکته شوم که این لنز شاید بیشتر به درد یک عکاس پرتره و مذلینگ بخورد که در کیفش 70-200 و 24-70 و 85 فیکس و چه بسا 16-35 و 35 فیکس را دارد و برای رفع بخش کوچکی از نیازهایش داشتن یک پرایم 50 میلیمتری نیز به او کمک کند
با سلام
دوستان لطفا راهنمایی کنن چرا نظرات در مورد لنز 85-16 نیکون انقد متفاوت، و هر کسی یه نظری داره؟ خیلی دوستان نسبت به قیمت این لنزو اصلا بصرفه نمیدونن با توجه به شارپنس، بعضی ها هم این لنزو بهترین واسه کراپ میدونن
حتی تو سایت های معتبر هم همین شرایط، سایت photozone به این لنز امتیاز بسیار خوبی داده و شارپنس بالا در اکثر فوکال ها، اما Dxo برعکس امتیاز پایین با شارپنس خوب در محدوده کم...
بنظرتون بدون توجه به قیمت کدوم لنز میتونه فرد راضی کنه برای بدنه های کراپ و رنج فوکال متوسط ؟؟؟
دوست عزیز، جدا از امتیازات سایت های معتبر؛ نظرات شخصی برای انتخاب بعضی تجهیزات خاص خیلی متفاوته و این هم مستقیماً بر میگرده به نحوه استفاده و مسیر عکاس.
برای دوستانی که بدنه کراپدار دارن و به فول فریم فکر نمیکنن و از سویی تمایل به داشتن تک لنز با کیفیت و شارپنس خیلی خوب دارن مسلماً 16-85 گزینه ای عالیست.
اما دوستانی که نیم نگاهی به فول فریم دارن، یا با تعویض لنز مشکلی ندارن، انتخاب همچین لنزی با این قیمت توجیح نداره
و این میشه دلیل تفاوت نظرات
انتخاب همچین لنزهایی برای کسی آسونه که مسیرش رو کاملاً شناخته باشه. بنظرم دوستانی که هنوز در گیر و دار انتخاب سبک و ژانر و حتی برند! هستن بهتره به فکر لنزهای والک اروند با قیمت مناسب تر و بازار فروش دست دوم پسند تر باشن.
جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
اینستاگرام
با تشکر از توضیحاتتون...
من قصد خرید فول فریم ندارم، و خیلی وقته با نیکون کار میکنم و اکثر لنزای تو رده متوسط مثل 55-18 ، 105-18، 140-18 35 و 50 استفاده کردم و بجز لنزهای پرایم آنچنان راضی کننده نبودن حداقل در رنج های متوسط
جدا از هدف و ژانز،کسایی که تجربه استفاده از لنز 85-16 داشتن ایا بهترین انتخاب تو بازه خودش یا میشه حتی با بودجه بیشتر انتخاب بهتری داشت؟